Pärjäisitkö 700€:lla asumiskulujen jälkeen?
Eli puntaroin, jäisinkö ansiosidonnaiselle vuodeksi. Asumiskulujen ja matkakulujen jälkeen käyttörahaa ruokaan, tupakkaan ja alkoholiin ja muihin shoppailuihin jäisi 700€/kk. Toki sen vuoden ansiosidonnaisen jälkeen mulle jäis rahaa käteen enää 300€/kk asumiskulujen ja matkakulujen jälkeen, jolla pitäisi tulla toimeen.
Mitä mieltä, tuleeko tuolla toimeen? En siis jaksa selvittää rahankäyttöäni, mutta ostan aina vain halvimpia juttua enkä ikinä uusia vaatteita tms. turhaa krääsää. Joskus ostan kynsilakkapurkin tai puuterin, mutta nuo maksaa 3€/kpl.
Kommentit (44)
En minä vaan tiedä tuletko tolla toimeen.
Juu. Olen töissä ja mulla jää 800 e/kk ruokaan+vaatteet tms.
Olen ihan kokoaikatöissä ja asumiskulujen jälkeen ei juurikaan enempää ole käytettävissä , joten, kyllä, pärjään.
Selviän. Saan ton verran toimeentulotukea Kelalta handuun. Kela maksaa kaikki asumiskulut. Jos tarttee jotain ekstraa niin Kelalta saan siihen sitten erillisen maksarin.
Tupakat pois nyt ainakin.
Suunnittelet jäämään ansiosidonnalle, eli työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Selviän. Saan ton verran toimeentulotukea Kelalta handuun. Kela maksaa kaikki asumiskulut. Jos tarttee jotain ekstraa niin Kelalta saan siihen sitten erillisen maksarin.
Joo, varmasti. Provo.
Pelkästään viinan ja tupakkaan menee minulla ton verran kuussa.
13 v yh olen ja meillä jää tuon verran vuokran jälkeen sisältää elarit ja lapsilisän.
Meille molemmille jää lapsen kanssa n 370 e kk joten tulisin hyvin toimeen jos jäisi itselleni 700 e kk.
Miten niin vuoden? Menee 8 viikkoa siihen leikattuun ansiosidonnaisen.
Ei keskituloisilla ole enää perusturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vuoden? Menee 8 viikkoa siihen leikattuun ansiosidonnaisen.
Ei keskituloisilla ole enää perusturvaa.
Aluksi saat 2 kk karenssin ja 7 työpäivän omavastuuajan. Sitten saat ansiosidonnaista, jonka hallitus on leikannut minimiin. Sekin vielä leikataan 80% 8 viikon jälkeen ja muutaman viikon päästä 75 %. Summa on n peruspäivärahaa.
No meillä menee 2 hengen + viikonloppusyöjien ruokiin km 500e/kk.
200e jäisi vielä jäljelle.
Yhdelle tuo olisi ruhtinaallinen summa ja saisin n 300-400e säästöön/muihin kuluihin/matkustamiseen
Vierailija kirjoitti:
Höpönpöpö
0/5.