Meillä oli miehen kanssa aivan hirveä riita ja nyt testataan pitääkö miehen sana paikkaansa
Olen väsynyt pyörittämään tätä parisuhdetta ja yhteistä elämää yksin. Minä teen ja päätän kaiken samalla kun mies vapaamatkustaa.
Mies ei huolehdi kodin siivouksesta vaan tekee vasta kun minä pyydän. Hän ei selvitä asioita etukäteen vaan jos minä en muista niin kaikki on yhtä hässäkkää. Esim. Juhliin menossa hirveällä kiireellä kun MINÄ en muistanut että ei olla vielä hankittu tuomisia. No ei se mieskään mitään tuommoista muista koskaan. Minä käsken laittaa auton lämmittimen päälle vaikka molemmat tietää että lähtö on kohta. Mies ei muistaisi. Ruoka palaa pannuun kun mies unohtuu puhelimelle kesken kokkauksen.
Ja niin edelleen. Sovittiin että minä en katso miehen perään enää ollenkaan. Katsotaan mihin kuntoon tämä asunto, ihmissuhteet ja fyysinen turvallisuus menee kun ollaan joka paikasta myöhässä, asunnossa kaikki hujan hajan, auto katsastamatta ja nuohous tilaamatta.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaa etukäteen paperille muistettavia asioita. Ei liikaa, sopivasti. Ja mitä piti ostaa. Ja miten toimitaan jos joku ei mene kuten pitää. Vai ero miehestä ettet tule "hullux". Kumpikaan ei kränää sitten ja ajoissa lähtee. No ajatus vain.
Pitää miettiä joku varasuunnitelma. Meillä ollut tapana viedä naapurille joulukukka ja minä olen huolehtinut siitä nyt joka joulu, just ja just muistettu. Meni tänäkin vuonna 23.12. joulukukan vienti.
Miehellä nyt kalenterissa 1.12.24. Että hankkii kukan sekä kortin ja toimittaa ne perille. Minä en enää murehdi asiasta. Naapuri muutenkin läheisempi miehen kanssa.
Eli sinulla n ollut tapana huolehtia joulukukka ja nyt päätit, että se on miehen homma?!
Meillä on ollut tapana viedä joulukukka ja miehen vuoro välillä huolehtia.
Olisinko parempi mies? Siivoan, pesen, silitän, puhun, pussaan, keskustelen, hoidan lapsia, olen avulias - mutta käyn myös vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Asperger lapsi.
Niin tämä emäntä, siltä tosiaan vaikuttaa. Sen verranon lievää OCD taipumuksen kuulosta menoa.
Ap, toivott. sopimus pitää sinun puoleltasi. Epilen.
Minkähä ikänen AP on, ei nimittäin kuulosta alle 60 vuotiaiden menolta.
Joillain on kyse perusasioista kuten siitä voiko autolla ajaa, joillakin siitä että muistaako joulukukan ja joulukortit. Tiedoksi tuolle kommentoijalle että ei kukaan halua sinun puskiasi ja paperiroskaasi.
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta ihan terveellä, jos mies ei huolehdi edes omista asioistaan, jos johonkin lähtö.
Onko univaikeuksia, masennusta, alkavaa muistisairautta jne. Hulehtiiko edes hygieniastaan?
Huolehtii hygieniasta ja työstään. Kaikki muu hoituu jos hoituu, usein ei. Olen yrittänyt kysyä että miksi ei suju mutta ei oikein osaa vastata. Halua tuntuisi olevan ja tarkoittaa kun lupaa, mutta silti mikään ei muutu. En aidosti ymmärrä. Ei vaan tartu mieleen eikä suju.
Eli mies hoitaa asiat kunnolla ja oikein KUN sinä et ole päsmäröimässä ja sanomassa miten. Höllennä jo tuota vaatimustasoa.
Miten sait tästäkin väännettyä että hoituu, kun nimenomaan ei hoidu. Vaatimustaso on hyvä. Mies tiesi mut ottaessaan että minä en tyydy siihen että asiat hoidetaan vaan jotenkin jos silloinkaan.
En syö palanutta ruokaa, en näyttäydy tuhruisen miehen rinnalla, en toivota vieraita tervetulleeksi tiski- ja pyykkivuorten sekaan, vastaan joulutervehdyksiin, annamme vastalahjoja ja viemme tuomisia kyläillessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet opettanut miehen tuollaiseen. Yleensä naiset hössöttöä nuo asiat ja mies taantuu eikä tajua hoitaa sitten hoitaa, vaikka olisi pakko. Jos alun perin mies olisi saanut asioista huolehtia niin olisi oppinut heti.
Olin nuori ja tyhmä. Muutenkin olen saanut naureskelua ja suoraa paheksuntaa osakseni kun on likainen koti (mies ei ollut siivonnut kun kutsui kavereita kylään), emäntä pahastunut kun me ollaan oltu myöhässä siksi kun kumpikaan ei muistanut hankkia sovittua viinpipulloa viemisiksi, auto unohtunut katsastaa kun mulla on ollut sukulaisen hautajaisjärjestelyt työn alla
On ollut helmpompaa vaan yrittää hoitaa kuin kärsiä
se häpeän tuska kun rinnalla seisoo mies silittämättömässä kauluspaidassa hiukset ylikasvaneena. Ap
Siis teillä on ollut kaiken aikaa elämä tuollaista. Ei se mihinkään muutu, se on satavarmaa. Iän mukana mies vaan pahentuu. Ootas ku ootte seiten-kasikymppisiä, kun jo nyt on tuollaista. Kukin taplaa tyylillään. Kaitpa te ootte tehneet muutamia lapsiakin, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta ihan terveellä, jos mies ei huolehdi edes omista asioistaan, jos johonkin lähtö.
Onko univaikeuksia, masennusta, alkavaa muistisairautta jne. Hulehtiiko edes hygieniastaan?
Huolehtii hygieniasta ja työstään. Kaikki muu hoituu jos hoituu, usein ei. Olen yrittänyt kysyä että miksi ei suju mutta ei oikein osaa vastata. Halua tuntuisi olevan ja tarkoittaa kun lupaa, mutta silti mikään ei muutu. En aidosti ymmärrä. Ei vaan tartu mieleen eikä suju.
Eli mies hoitaa asiat kunnolla ja oikein KUN sinä et ole päsmäröimässä ja sanomassa miten. Höllennä jo tuota vaatimustasoa.
Miten sait tästäkin väännettyä että hoituu, kun nimenomaan ei hoidu. Vaatimustaso on hyvä. Mies tiesi mut ottaessaan että minä en
Ja taas tuo mustavalkosuus, heti ku ei tehä sun tavalla on kaikki pielessä ja talo hukkuu tiskeihin ja likavaatteisiin. Voisko olla että sun "täydellisen" ja kaaoksen välissä on muutaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet opettanut miehen tuollaiseen. Yleensä naiset hössöttöä nuo asiat ja mies taantuu eikä tajua hoitaa sitten hoitaa, vaikka olisi pakko. Jos alun perin mies olisi saanut asioista huolehtia niin olisi oppinut heti.
Olin nuori ja tyhmä. Muutenkin olen saanut naureskelua ja suoraa paheksuntaa osakseni kun on likainen koti (mies ei ollut siivonnut kun kutsui kavereita kylään), emäntä pahastunut kun me ollaan oltu myöhässä siksi kun kumpikaan ei muistanut hankkia sovittua viinpipulloa viemisiksi, auto unohtunut katsastaa kun mulla on ollut sukulaisen hautajaisjärjestelyt työn alla
On ollut helmpompaa vaan yrittää hoitaa kuin kärsiä
se häpeän tuska kun rinnalla seisoo mies silittämättömässä kauluspaidassa hiukset ylikasvaneena. Ap
Siis teillä on ollut kaiken aikaa elämä tuollaista
No ei ole eikä varmaan tule ennen kuin tämä asia on kunnossa. Olipa muuten töykeä tapa kysyä
Onko mies missään vaiheessa sitoutunut tuohon työehtosopimukseen? Oli miten oli. Tässä toimii sama kuin lapsen ja koiran kasvatuksessa. Lahjo ja palkitse. Miehen on vaikea hahmottaa kokonaisuutta, jaa se osiin. Tee pieniä taskeja post it lapuille ja kiinnitä jääkaapin oveen. Kun tehtävälista tyhjä, saa mies palkinnon. Tiedät itse mikä motivoi omaasi parhaiten. Aloita pienistä tehtävistä ja siirry vähitellen vaativempiin. Ole kärsivällinen ja muista kehua. Jokainen on oma yksilönsä. Muista toistoa niin kauan, että siitä tulee rutiini. Rutiiniin tarvitaan 60 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait tästäkin väännettyä että hoituu, kun nimenomaan ei hoidu. Vaatimustaso
No kirjaimellisesti kyllä se on sitä ihan oikeasti että mies kutsuu meille kaverit pyykkivuoren viereen istumaan kun minä olen poissa kotoa. Et sinä voi tietää meidän elämää, turha sun on mulle väittää vastaan kun itse elän tätä. Käsittämätöntä :D
Asut sen kanssa joten joudut sitten sietämään sen surkimuksen tekemisiä ja jos sitä ei kiinnosta siivota nii se on sun ongelmas. Unohtaminen on varmasti tekosyy. Sitä ei vaan kiinnosta koska annat aina periksi ja panet sitä kuitenkin. Naiset antaa periksi aina ja tekevät kotityöt sitten itse koska mies ei tee.
Otan osaa aapee. Sen siitä saa kun pariutuu tasonsa alapuolelta, olen tuon todennut itsekin. Itsellisenä naisena asiat sujuisivat varmaan hyvin joutaisasti, sujuvasti, hyvin ja ennakoidusti, mutta mieslapsen kanssa se on yhtä kivirekeä ja arki tuplasti vaikeampaa. Oma tyhmä valinta, mutta vanhingosta kannattaa viisastua, ja valita oma tulevaisuus toisin.
Meidät on vaan koulutettu siihen että koko ajan pitää olla siistiä. Ei tarvitse. Mitä pahaa tapahtuu vaikka tapaatte ystäväsi pyykkivuoren ollessa läsnä? Osaatko keskittyä ystäviisi vai häiritseekö pesemättömät pyykit? Jos valitsit pyykit, keskityt epäoleellisiin asioihin. Kaiken ei tarvitse olla siistiä ollakseen hyvin. Koitapa muuttaa asennetta edes viikoksi, siitä voisi aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies missään vaiheessa sitoutunut tuohon työehtosopimukseen? Oli miten oli. Tässä toimii sama kuin lapsen ja koiran kasvatuksessa. Lahjo ja palkitse. Miehen on vaikea hahmottaa kokonaisuutta, jaa se osiin. Tee pieniä taskeja post it lapuille ja kiinnitä jääkaapin oveen. Kun tehtävälista tyhjä, saa mies palkinnon. Tiedät itse mikä motivoi omaasi parhaiten. Aloita pienistä tehtävistä ja siirry vähitellen vaativempiin. Ole kärsivällinen ja muista kehua. Jokainen on oma yksilönsä. Muista toistoa niin kauan, että siitä tulee rutiini. Rutiiniin tarvitaan 60 päivää.
Myös kuristus- tai shokkipanta vois auttaa kouluttamisessa
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa aapee. Sen siitä saa kun pariutuu tasonsa alapuolelta, olen tuon todennut itsekin. Itsellisenä naisena asiat sujuisivat varmaan hyvin joutaisasti, sujuvasti, hyvin ja ennakoidusti, mutta mieslapsen kanssa se on yhtä kivirekeä ja arki tuplasti vaikeampaa. Oma tyhmä valinta, mutta vanhingosta kannattaa viisastua, ja valita oma tulevaisuus toisin.
Ainahan voi palkata palvelusväkeä jos näkee tarpeelliseksi
Kerro ap, minkälaista teillä oli ensimäiset 5 vuotta, mikäli olette olleet kimpassa pidemään. Jos on eka vuodet menossa,ni sitten kantsii erota.
Ei parisuhde ole mikään työsopimus että mies tekee kotona hommia. Miehellä on riittävästi tekemistä siinä että tajuaa olevansa edes mies. Ei miehen aivot kykene muuhun ajatteluun.
Miksi olette tuollaisia tossukoita, jotka vain taantuvat jonnekin taaperon tasolle? Miksette pidä puolianne jos toinen tosiaan niin kovin määräilee?