Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni tunnustaa tehneensä lapsia siksi

Vierailija
04.01.2024 |

Että saa ryhtiä ja tarkoitusta elämään?

Olet tarpeellinen, esimerkillinen ja sulla on paikka tässä maailmassa.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Luulin että tuo onkin se normaali ajatus miksi lapsia tehdään. Eikä se että erityisesti pitää lapsista.

Vierailija
2/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tuo useimmille tietynlaisen ryhtiliikkeen jos tarpeen, oli sitten suunniteltu raskaus tai ei. Säälittäviä ne, jotka eivät siihen kykene. Vapaaehtoistyö on useimmille silti parempi tapa löytää merkitystä ja ryhtiä elämään,kuin lähteä leikkimään kotia jotta tuntisi itsensä tarpeelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein kyllä ihan rakkaudesta. Ei elämänhallinnassani ole koskaan mitään vikaa ollut. Elämän tarkotukselliseksi kokeminen on itsetuntokysymys. Jos ei ole tervettä itsetuntoa ja sen tuomaa itseluottamusta, ei pidä tehdä lapsia.

Vierailija
4/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Lapsi/lapset ja perhe-elämähän nimenomaan sotkevat kaiken ryhdin ja järjestyksen, sekä imevät kaikki jaksamisresurssit.

Minusta minun elämäni oli parhaassa ryhdissä ja järjestyksessä kun asuin yksin omassa omistuskaksiossani OK paikalla ja puuhailin OK-tavalla etenevän urani parissa.

Vierailija
5/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes voi saada lapsia, mutta en silti juo alkoholia melkein koskaan, syön monipuolisesti ja terveellisesti, harrastan taiteita, tieteitä ja urheilua, sivistän ja koulutan itseäni jatkuvasti, annan hyväntekeväisyyteen, olen ystävällinen ja avulias läheisille yms.

Vaikka itse sanonkin, niin enpä paljon ryhdikkäämpi voisi olla. En tarvitse lasta siihen.

Vierailija
6/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Luulin että tuo onkin se normaali ajatus miksi lapsia tehdään. Eikä se että erityisesti pitää lapsista.

Eiks se muuten onnistu vai? Tuntuu siltä kuin lapsia pidettäisi jonain välineenä 

Vierailija
7/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Lapsi/lapset ja perhe-elämähän nimenomaan sotkevat kaiken ryhdin ja järjestyksen, sekä imevät kaikki jaksamisresurssit.

Minusta minun elämäni oli parhaassa ryhdissä ja järjestyksessä kun asuin yksin omassa omistuskaksiossani OK paikalla ja puuhailin OK-tavalla etenevän urani parissa.

Etkö muka ikinä ole kuullut että tuo on monille se syy? Ei jaksa enää roikkua baareissa on yksi ihan tosielämän esimerkki kuultuna sukulaismiehen suusta.

Vierailija
8/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? 

Vierailija
9/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? 

Kömmitkö juuri tynnyristä 

Vierailija
10/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut ja toivonut saavani lapsia. En ole onnistunut erilaisesta ja tuesta huolimatta. Elämä ei ole aina reilu. Olen onnellinen tau vähintäänkin tyytyväinen siihen, että olen löytänyt ja saanut itselleni niin hyvän itsetunnon, että en koe suurta surua siitä, että todennäköisesti jään lapsettomaksi. Mutta olisi kuitenkin vielä mukava löytää ja kohdata hänet, jonka kanssa saattaisin vanheta yhdessä. - Toisaalta toinen onni on se, että olen oppinut nauttimaan ja tai ainakin enimmäkseen kokemaan sinkkueloni kyllin merkittäväksi, enkä puolinaiseksi kun ei ole kumppania vierellä. Vai tässäkö lopulta ovat syyni niin lapsettomuuteni kuin sinkkuelooni kun olen tullut liian itseriittosieksi, enkä koe tarvitsevani elämääni ketään erityistä voidakseni nauttia ja kokea sen merkityksellsieksi, ainakin enimmäkseen.   

Vierailija
11/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka ikinä ole kuullut että tuo on monille se syy? Ei jaksa enää roikkua baareissa on yksi ihan tosielämän esimerkki kuultuna sukulaismiehen suusta.

Ei juuri tule liikuttua ihmisten kanssa jotka ovat jumissa jossain teini-/opiskelijabaarimoodissa. Kyllä ihmiset ovat aikuistuneet aivan normaalisti kun ovat päässeet uransa alkuun, lapsilla tai ilman.

Mitä aukkoa elämässään se sukulaismiehesi siellä baarissa yrittää täyttää, ja miksi ajattelee että lapsi sen täyttäisi yhtään paremmin? Kuulostaa enemmän että ihmisellä on omassa itsessään työstettävää, ennenkuin kannattaa mitään lapsia harkita.

Vierailija
12/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes voi saada lapsia, mutta en silti juo alkoholia melkein koskaan, syön monipuolisesti ja terveellisesti, harrastan taiteita, tieteitä ja urheilua, sivistän ja koulutan itseäni jatkuvasti, annan hyväntekeväisyyteen, olen ystävällinen ja avulias läheisille yms.

Vaikka itse sanonkin, niin enpä paljon ryhdikkäämpi voisi olla. En tarvitse lasta siihen.

Millainen ihminen kokee tarpeelliseksi mainita, ettei juo alkoholia melkein koskaan?

Vierailija
13/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen kokee tarpeelliseksi mainita, ettei juo alkoholia melkein koskaan?

Sellainen, joka on kuullut tuhat kertaa olettamuksen että lapsettomat roikkuvat baareissa.

Vierailija
14/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Kyllä se kansakunta voi kertalaakista tuhoutua, vaikka kaikki intoutuisivat tekemään lapsia. Nyt sitä kuolemanpelkoa pienemmälle liekille. Ei se oikeuta painostamaan muita lastentekoon.

Vierailija
15/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen kello tikitti. En miettinyt mitään syitä miksi lapsi pitäisi tai ei pitäisi tehdä.

Vierailija
16/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri tule liikuttua ihmisten kanssa jotka ovat jumissa jossain teini-/opiskelijabaarimoodissa. Kyllä ihmiset ovat aikuistuneet aivan normaalisti kun ovat päässeet uransa alkuun, lapsilla tai ilman.

Mitä aukkoa elämässään se sukulaismiehesi siellä baarissa yrittää täyttää, ja miksi ajattelee että lapsi sen täyttäisi yhtään p

Sulla vähän kapea käsitys ihmisyyden moninaisuudesta ja ilmeisesti vielä ylpeä siitä.

Joo ei kannata. Täysi ymmärtämättömyys piireistä joissa ei liiku, ei anna sitä kuvaa mitä ehkä luulet. Kuplautuminen ja homogeeninen elinympäristö nähdään tänä päivänä huonona asiana.

Vierailija
17/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka on kuullut tuhat kertaa olettamuksen että lapsettomat roikkuvat baareissa.

Tai sellainn, joka on sisäsitänyt suomalaien alkoholietiketin, - Oman kokemukseni mukaan täällä moni joutuu selittelemään enempi sitä, miksei halua nauttia alkoholia kuin kertoa syyn tai syyt sille, miksi haluaa nauttia sitä enemmän kuin kohtuudella.

Vierailija
18/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi nyt vähän täsmentää, että mikä ryhti tarkalleen esimerkin ihmisillä on hukassa ja miksi lapsi siihen auttaisi?

Puhutaanko nyt jostain alkoholisteista, joille lapsi mystisesti toisi raittiuden?

Vai opintojen ja työn alueella alisuoriutujista, jotka sitten (muka) saavat lasten avulla hullun uradraivin päälle?

Vierailija
19/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin lapsi että ukko pysyy kotona ja voidaan leikkiä kotia.

N16

Vierailija
20/47 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sellaisia ihmisiä olemassa, jotka ajattelevat lastensa kautta saavansa vanhuuden turvaa? Tämä

lienee aika vanhakantainen ajatus.