Kuinka moni tunnustaa tehneensä lapsia siksi
Että saa ryhtiä ja tarkoitusta elämään?
Olet tarpeellinen, esimerkillinen ja sulla on paikka tässä maailmassa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Lapsi/lapset ja perhe-elämähän nimenomaan sotkevat kaiken ryhdin ja järjestyksen, sekä imevät kaikki jaksamisresurssit.
Minusta minun elämäni oli parhaassa ryhdissä ja järjestyksessä kun asuin yksin omassa omistuskaksiossani OK paikalla ja puuhailin OK-tavalla etenevän urani parissa.Etkö muka ikinä ole kuullut että tuo on monille se syy? Ei jaksa enää roikkua baareissa on yksi ihan tosielämän esimerkki kuultuna sukulaismiehen suusta.
"Ei enää jaksa roikkua baareissa" on kyllä yleensä lapsenteon seuraus, ei syy taikka perustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?
Kömmitkö juuri tynnyristä
Sinä olet kömpinyt tynnyristä.
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi nyt vähän täsmentää, että mikä ryhti tarkalleen esimerkin ihmisillä on hukassa ja miksi lapsi siihen auttaisi?
Puhutaanko nyt jostain alkoholisteista, joille lapsi mystisesti toisi raittiuden?
Vai opintojen ja työn alueella alisuoriutujista, jotka sitten (muka) saavat lasten avulla hullun uradraivin päälle?
Ap ei nyt ymmärrä tätä viestiä. Siis luuletko mun olettavan jotain? Luuletko mun olevan lastenteon puolella, sitä vastaan vai neutraali?
Kysymys otsikossa on selvä; Oliko sinulla näitä ajatuksia lastentekovaiheessa ja tunnustatko sen? Ei sen kummenpaa. Kyllä/Ei riittää ja jos haluat perustella tai keskustella niin ole hyvä.
Kysyttävää?
Olihan se osasyy varmasti. Miehenä jotenkin tuntuu, että tarvitsee jonkun mission tai tarkoituksen, jossa voi olla tarpeellinen. Silloin mies on parhaimmillaan, muuten saattaa livetä välinpitämättömyyden pimeille poluille.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se osasyy varmasti. Miehenä jotenkin tuntuu, että tarvitsee jonkun mission tai tarkoituksen, jossa voi olla tarpeellinen. Silloin mies on parhaimmillaan, muuten saattaa livetä välinpitämättömyyden pimeille poluille.
Punnitsitko koskaan muita vaihtoehtoja?
Kyllä mä halusin lapset. Ja ehkä on pakko tunnustaa, että jollain tasolla toivoin saavani elämääni jonkun, jolle olisin tärkeä. En koskaan ollut mitään omille vanhemmilleni enkä puolisollekaan, jolle tärkeintä oli viina. Lapsista tuli yllättäen fiksuja ja tolkullisia ja kaikkiin on hyvät välit nyt kun ovat aikuisia.
Lisääntymisen merkittävänä pontimena kansantalous ja veronmaksajien jatkuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Siksi yksinäiset miehet kuuluvat monin tavoin riskiryhmään.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Siksi yksinäiset miehet kuuluvat monin tavoin riskiryhmään.
M
Sen mission voi myös tehdä ihan itse. Naisetkin pystyy, miksi te ette pysty?
Ap luetteli juuri ne syyt miksi on ollut vaikeaa sopeutua ei-toivottuun ja ei-suunniteltuun vanhemmuuteen 🙃
Nykyään alkaa onneksi helpottaan, mutta silloin kun lapsi oli pieni ja itse vielä tosi nuori, ahdistuin juuri eniten tuosta, että olen jollekin niin tarpeellinen jne. Vapaudenkaipuisen ihmisen painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Lapsi/lapset ja perhe-elämähän nimenomaan sotkevat kaiken ryhdin ja järjestyksen, sekä imevät kaikki jaksamisresurssit.
Minusta minun elämäni oli parhaassa ryhdissä ja järjestyksessä kun asuin yksin omassa omistuskaksiossani OK paikalla ja puuhailin OK-tavalla etenevän urani parissa.Etkö muka ikinä ole kuullut että tuo on monille se syy? Ei jaksa enää roikkua baareissa on yksi ihan tosielämän esimerkki kuultuna sukulaismiehen suusta.
"Ei enää jaksa roikkua baareissa" on kyllä yleensä lapsenteon seuraus, ei syy taikka perustelu.
Minusta tuo lausahdus kuulostaa lähinnä vertauskuvalle siitä, että henkilö kokee elämänsä tyhjäksi eikä saa enää täyttymystä siitä elämäntyylistä mistä aikaisemmin sai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes voi saada lapsia, mutta en silti juo alkoholia melkein koskaan, syön monipuolisesti ja terveellisesti, harrastan taiteita, tieteitä ja urheilua, sivistän ja koulutan itseäni jatkuvasti, annan hyväntekeväisyyteen, olen ystävällinen ja avulias läheisille yms.
Vaikka itse sanonkin, niin enpä paljon ryhdikkäämpi voisi olla. En tarvitse lasta siihen.
Millainen ihminen kokee tarpeelliseksi mainita, ettei juo alkoholia melkein koskaan?
Oletko itse joku alkoholisti, kun noin kimahdat asiasta?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes voi saada lapsia, mutta en silti juo alkoholia melkein koskaan, syön monipuolisesti ja terveellisesti, harrastan taiteita, tieteitä ja urheilua, sivistän ja koulutan itseäni jatkuvasti, annan hyväntekeväisyyteen, olen ystävällinen ja avulias läheisille yms.
Vaikka itse sanonkin, niin enpä paljon ryhdikkäämpi voisi olla. En tarvitse lasta siihen.
Millainen ihminen kokee tarpeelliseksi mainita, ettei juo alkoholia melkein koskaan?
Oletko itse joku alkoholisti, kun noin kimahdat asiasta?
-eri
Yleensä ne on juurikin tuollaisia. Sille on ihan psykologinen selityskin. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsiä ihmisiä, jos eivät muuta tarkoitusta elämälleen keksi kuin baarissa roikkuminen tai lasten hankkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin lapsi että ukko pysyy kotona ja voidaan leikkiä kotia.
N16
Surullista. - Vaikka ikisinkku olen kyllä mm. tältä palstalta saanut käsityksen, että osa miehistä ei ikinä kasva aikuisiksi, jollei löydä rinnalleen kumppania (naista).
Ja osa ei kasva aikuisiksi vaikka löytäisivät sen naisen. Se kotileikki tulee nimenomaan miesten puolelta, miehet leikkivät sitä kotia naisen mieliksi, vaikka haluaisi oikeasti olla jossain ihan muualla. Naiselle se "kotileikki" on ihan oikeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, että täytyy tehdä lapsi, jotta pääsee irti biletyskierteestä. Minä ja mieheni ollaan kohta nelikymppisiä lapsettomia, eikä kumpikaan ole enää kymmeneen vuoteen roikkunut baareissa. Emme koe mitään tarvetta sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Etkö muka ikinä ole kuullut että tuo on monille se syy? Ei jaksa enää roikkua baareissa on yksi ihan tosielämän esimerkki kuultuna sukulaismiehen suusta.
Elämässä on muutakin kuin baarit ja lapset.
Surullista. - Vaikka ikisinkku olen kyllä mm. tältä palstalta saanut käsityksen, että osa miehistä ei ikinä kasva aikuisiksi, jollei löydä rinnalleen kumppania (naista).