Kumpi mielestäsi parempi: -30 pakkasta vai +30 hellettä?
Kommentit (572)
Vierailija kirjoitti:
Pakkanen! Helle vie yöunet eikä sitä voi paeta.
Kireä, aurinkoinen pakkaspäivä on ihmisen parasta aikaa.
Juuri näin. Vaatetta saa pakkasella päälle, helteessä taas ei saa tarpeeksi vaatetta pois tuntuakseen tarpeeksi viileältä.
Vierailija kirjoitti:
Valitsen -30 c astetta. Aina voi pukeutua, mutta helteellä, jos ei ole ilmalämpöpumppua elämä on tuskaa. Etenkin kun mulla oli nesterajoitus, makasin vain sängyssä kaikki ikkunat auki ja imin mehujäätä. Nyt kun on pakkasta niin kotona lämmöt päälle ja ulos mennessä sopivasta päälle niin kun liikkuu reippaasti tulee lämmin.
Meillä ei ole ilppiä eikä tule. Silti aina ja ikuisesti helle! Yläkerrassa on hellejaksolla aina joku 30 astetta lämmintä, mutta minua ei haittaa. Viime aikoina on ollut niin viileitä kesiä, että olen nukkunut läpi kesän untuvapeitolla.
hyi olkoon, en yhtään kaipaa hikisiä kesiä kun on hiki heti suihkusta tultua puhumattakaan öistä joina hikoaa kuin sika
Kyllä te vielä maapallovalheesssa elävät olette sitten hupaisia :D
Helteelle ääni. Perusteluna se että ulos tuskin ainakaan yöllä kuolee kylmään jos joutuu jostakin syystä jäämään ulos. En tosin tykkää ihan noin lämpimästäkään ainakaan viikkoa pidempään.
-30 ja +30 vertailu ei ole ihan kohdillaan.
Jos vastaavia ääripäitä haetaan, parempi vertailu olisi -30 ja +40 (tai jopa +45)
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaavia ääripäitä haetaan, parempi vertailu olisi -30 ja +40 (tai jopa +45)
Enpä tiiä, helsingin ennätykset on pyöristettynä +37 ja -34
Ei tuo niin paljoa heitä. Suomessa taas alin on -50 tienoilla ja korkein muutaman asteen enemmän kuin helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olin tulossa sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiiä, helsingin ennätykset on pyöristettynä +37 ja -34
Ei tuo niin paljoa heitä. Suomessa taas alin on -50 tienoilla ja korkein muutaman asteen enemmän kuin helsingissä.
-30 on hankala keli olla pihalla. +30 on mukava rantakeli. Vasta yli +40 alkaa olemaan vastaavasti hankala keli.
Millainen kysymys se tällainen on? Vastaa minulle kysymystä, "haluatko olla elossa vai et"?
Viime vuonna ehti tottua +30 asteeseen. Mutta kyllä sitä silti yritti aina viilentää kämppää ilta aikaan. +25 ois sopiva näin suomalaisittain.
Vierailija kirjoitti:
Millainen kysymys se tällainen on? Vastaa minulle kysymystä, "haluatko olla elossa vai et"?
No, siis helteellä on elossa ja pakkasella hädin tuskin selviytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkanen! Helle vie yöunet eikä sitä voi paeta.
Kireä, aurinkoinen pakkaspäivä on ihmisen parasta aikaa.
Juuri näin. Vaatetta saa pakkasella päälle, helteessä taas ei saa tarpeeksi vaatetta pois tuntuakseen tarpeeksi viileältä.
Et vaan osaa viilentää itseäsi.
Vihaan hellettä, mutta vihaan lämmityksestä johtuvaa järkyttävän suurta sähkölaskua vielä enemmän.
Pakkasta vaikka vuoden ympäri, mieluummin kuin kuukausi hellettä.
Vain omassa hiessään kylpemisestä nauttiva sika tykkää tuollaisista lämpötiloista.
Ja ILPin halaajatkin tykkäävät helteestä vain koska itsellään on viileää :D :D
Pikkanen ristiriita.
näin kylmällä olisi +30 mukavampi, kun taas helteellä -30 parempi. aina ei voi saada mitä haluaa.
Jos pidätte helteestä ja kuumasta enemmän muuttakaa etelään, jotka pidätte enemmän pakkasesta ja kylmästä jääkää tänne, sillä saadaan ilmastonmuutosta torjuttua.