Kumpi mielestäsi parempi: -30 pakkasta vai +30 hellettä?
Kommentit (572)
Seniorina en enää pidä kovin kuumista helteistä, ennen olin todellinen aurinko- intoilija! Silti ottaisin mielummin +30 jos pakko valita. Kylmä käy hengitysteihin(astma) ja pukeutuminen niin rasittavaa, kaupassa sitten läkähtyy!
-30 ei pysty olla ulkona ollenkaan, +30 pystyy hyvin olla rannalla, uima-altaalla ja merellä 😊
Helle. Kehoni tottuu siihen noin viikossa. Ei nivelsärkyjä. Rento olo. Jaksaa liikkua ja nauttia siitä. Ei tarvitse herätä 10min aikaisemmin ihan vaan sen takia, että pukeminen kestää niin pitkään näillä pakkasilla. Kesävaatteet on kivempia kuin talvivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Seniorina en enää pidä kovin kuumista helteistä, ennen olin todellinen aurinko- intoilija! Silti ottaisin mielummin +30 jos pakko valita. Kylmä käy hengitysteihin(astma) ja pukeutuminen niin rasittavaa, kaupassa sitten läkähtyy!
Tämä. Kaupassa tulee sitten tuskan hiki, kun pakkasen takia on paljon vaatetta päällä. Se on ihan erilaista kuumaa ja hikoilua kuin se kun kesällä ollaan t-paidassa ja shortsit jalassa.
Hellettä. Pärjään sen kanssa paljon paremmin.
Kumpikin olisi kamalaa, mutta se noiden keskiarvo 0 kävisi hyvin vaikka ympäri vuoden olevaksi.
Ehdottomasti helle. Vähän varjoa päälle ja kylmä juoma auki. aah.
Vierailija kirjoitti:
-30 ei pysty olla ulkona ollenkaan, +30 pystyy hyvin olla rannalla, uima-altaalla ja merellä 😊
Tässä koko ketjun paras vastaus.
Helli HELLE. Tuohan +30 olisi vain ihanaa.
Etelän lomilla +30 ei ole edes paljon. +40 alkaa olemaan paljon.
Mutta -30 on oikeasti kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Helle. Kehoni tottuu siihen noin viikossa. Ei nivelsärkyjä. Rento olo. Jaksaa liikkua ja nauttia siitä. Ei tarvitse herätä 10min aikaisemmin ihan vaan sen takia, että pukeminen kestää niin pitkään näillä pakkasilla. Kesävaatteet on kivempia kuin talvivaatteet.
Ja mä laihdun aina helteellä, kun ei huvita syödä. Talvella lihoan, kun on kylmä.
+ 30 jos merellä, mökillä ja tuulee jokunen metri.
Nyt oli vaan 18 pakkasta, oikein mukava ulkoilla.
Molemmissa on haitat ja kuolemat lisääntyy.
Pakkanen, näin kerrostaloasukkina ehdottomasti. Pystyy olemaan kotona normaalisti.
Helle. Ei 30+ edes ole paljon, äkkiä siihen tottuu
Pakkanen! Matot raikastuu ja sisällä on kuitenkin sopiva lämpötila oleskella, pikku ulkoilun päälle lämmin keittoruoka maistuu.
Hellettä ei pääse juuri mihinkään pakoon, olen punainen, hikinen ja jatkuvasti migreenin kourissa. Siitepölyallergia haittaa enkä oikein tykkää hyönteisistäkään.
Eniten pidän kuitenkin syksystä joka on paras retkeilyaika.
Valitsen -30 c astetta. Aina voi pukeutua, mutta helteellä, jos ei ole ilmalämpöpumppua elämä on tuskaa. Etenkin kun mulla oli nesterajoitus, makasin vain sängyssä kaikki ikkunat auki ja imin mehujäätä. Nyt kun on pakkasta niin kotona lämmöt päälle ja ulos mennessä sopivasta päälle niin kun liikkuu reippaasti tulee lämmin.
Pakkanen! Helle vie yöunet eikä sitä voi paeta.
Kireä, aurinkoinen pakkaspäivä on ihmisen parasta aikaa.
+30 kesä-, heiä tai elokuussa, -30 tammi tai helmikuussa