Miksi jotkut adoptoidut tai muut ei halua tietää biologisesta perheestään?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat ovat ihan konkreettisesti hylänneet hänet ja sen vuoksi lähes kaikilla adoptoiduilla on traumoja.
Ei aina ole hylänneet. On myös adoptoituja kenen biologiset vanhemmat on kuolleet tai kenen biologiset vanhemmat tai vanhempi ei ole koskaan ollut mukana elämässä.
Miksi sinä et halua olla yhteydessä joidenkin ihmisten kanssa ketkä on sinulle biologista sukua? Varmaan ihan samasta syystä.
Hyvä kysymys. Mä ainakin haluaisin tietää sukulaisesta, joka sijoituskodissa kasvanut.
Mä tiedän useamman henkilön, joiden isät on ottaneet hatkat, kun nämä henkilöt ovat olleet lapsia. Suhde on katkennut, eikä sitä ole edes haluttu lähteä uudelleen rakentamaan. Hylkäyksen tunne on niin voimakas, ettei siitä pääse enää yli.
Minun adoptiolapsiani ei ole toistaiseksi kiinnostanut ne biovanhemmat ollenkaan.
Eikä me juuri mitään kyetä kertomaankaan, kun tietoja ei ole. Se mitä tiedetäön on kerrottu aina ja netidtä katseltu kotiseudun kuvia.
Tietäminen auttaa ymmärtämään vanhemman ratkaisun.
Itselleni oli myös suuri helpotuksen huokaus, kun en ollut joutunut biologisen vanhempani kasvatettavaksi.
Tuskin olisi ollut tarjolla esim. mahdollisuutta lukioon ja yliopisto-opintoihin.
Tiedän ihan tarpeeksi biologisen isän perheestä. Ulkopuoliset joskus kyselee miksen pidä yhteyttä, se on jotenkin äärimmäisen outo kysymys. Biologisen isän perhe oli äärimmäisen omistushaluinen ja määräävä. He syytti kaikkia muita oman poikansa ongelmista. Siis biologisen isäni. Tiedän että biologisella isällä on toinenkin lapsi, minua joitain vuosia nuorempi. Onneksi tämäkin lapsi sai elää muualla tämän biologisen isän perheen vaikutuspiirin ulottumattomissa.
Biologisen isän veli on ihan ok, silloin kun hänellä ei ole mitään ongelmia elämässään. Mutta hänen käytöksensä onkin ihan toisenlaista kuin muun perheensä.
Omat vanhemmat ovat ihan konkreettisesti hylänneet hänet ja sen vuoksi lähes kaikilla adoptoiduilla on traumoja.