Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko jo menehtynyt jos lääketiedettä ei olisi? Minkä ikäisenä?

Vierailija
03.01.2024 |

Jos kuvitellaan ettei olisi olemassa lääketiedettä lainkaan. 

Minä olisin varmaan menehtynyt jo vauvana sydänongelman vuoksi tai sitten viimeistään 6-vuotiaans kun keuhkot eivät oikein toimineet. 

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5-vuotiaana angiinaan. Parikymppisenä anafylaktiseen shokkiin. 35-vuotiaana keuhkokuumeeseen.

Vierailija
102/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jo äitini mahaan.

Jos jostain syystä olisin ulos tullut, niin viimeistään 23-vuotiaana vakavaan yleisinfektioon, jolta pelastivat useat antibiootit ja pitkä sairaalajakso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa jo. Sata tikkiä ja kymmeniä luita poikki. 

Vierailija
104/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin superterve lapsi, joten siitä ajasta olisin selvinnyt hengissä. Aikuisena onkin ollut vaikka mitä. Tulehtunut viisaudenhammas parikymppisenä, sappikivet kolmekymppisenä, ibd liitännäisineen. Jos noista olisin selvinnyt hengissä, ei elämä olisi helppoa ollut. Kipuja ainakin riittäisi. Varmaan eläisin nyt viimeisiä aikojani, jos en olisi ibd:n vuoksi ollut tarkassa seurannassa ja sitä myöten syöpä olisi saanut levitä ihan rauhassa. Nyt se löydettiin varhain ja saatiin hoidettua pois.

Vierailija
105/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuumeeseen 29 vuotiaana.

Vierailija
106/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolarissa 14-vuotiaana

Vierailija
107/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut heti synnytyksen jälkeen, jos olisi. Syntynyt noin kymmentä vuotta aikaisin. Synnyin vajaat kaksi kuukautta liian aikaisin. Kiitos Arvo Ylpön kehittämän.keskoshoidon, olen elossa.

Vierailija
108/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin kuollut heti synnytyksen jälkeen, jos olisi. Syntynyt noin kymmentä vuotta aikaisin. Synnyin vajaat kaksi kuukautta liian aikaisin. Kiitos Arvo Ylpön kehittämän.keskoshoidon, olen elossa.

Automaattinen tekstinsyöttö muutti sanojen taivutuksia, mutta kai siitä saa selvää.

Vierailija
109/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, etten olisi edes hedelmöittynyt, koska isäni olisi todennäköisesti kuollut verensyöksyyn (keuhkotauti) 1950-luvulla, ellei silloinen työpaikka olisi ollut ihan sairaalan vieressä. Lääkkeetkin kehittyivät 1950-luvun lopulla. Eli kyllä syntymäni oli tarkoitettu (oma keskosuus ja isän keuhkotauti).

-sama

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi