Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko jo menehtynyt jos lääketiedettä ei olisi? Minkä ikäisenä?

Vierailija
03.01.2024 |

Jos kuvitellaan ettei olisi olemassa lääketiedettä lainkaan. 

Minä olisin varmaan menehtynyt jo vauvana sydänongelman vuoksi tai sitten viimeistään 6-vuotiaans kun keuhkot eivät oikein toimineet. 

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään olisin kupsahtanut peritoniittiin + sepsikseen 36-vuotiaana. Silloinkin oli melkoisen lähellä, vaikka sairaalaan pääsinkin.

Vierailija
42/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin selvinnyt syntymästäni hengissä, viimeistään tuhkarokon jälkitautiin olisin kuollut 7-vuotiaana. Siinä on hengenlähtö ollut toistaiseksi lähimpänä. Mun lapsuusaikoina ei siis vielä rokotettu tuhkarokkoa vastaan. Itse tauti ei ollut kai kovin paha, mutta jälkitaudista ei olisi selvinnyt ilman sairaalahoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä, olin vähä keltanen sillo, ja pitkään. 

varmaan siks tykkään kiinalaisesta ruuasta .

Vierailija
44/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvana aivokalvontulehdukseen. 

Vierailija
45/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut ilman lääketiedettä 2 vuotiaana munuaisongelmiin.

Tämän jälkeen useita kertoja allergisten reaktioiden takia.

Aikuisena olisin ehkä menehtynyt 23 vuotiaana keuhkokuumeeseen ja ihan viimeistään 31 vuotiaana aivokalvontulehdukseen 

Vierailija
46/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköisesti. Minulla puhkesi keliakia alle kouluikäisenä, ja ehti jo nyt lääketieteenkin aikana pituuskasvu hidastumaan. Ilman hoitoa lapsikeliaakikot yleensä nälkiintyivät lopulta kuoliaaksi kun pikkuhiljaa muutkaan ravintoaineet ei tuhoutuneessa suolistossa ilmeytyneet.  

Mulla oli myös vauvana huuli-ienhalkio, olisi se varmaan heikentänyt riittävää ravitsemusta muutenkin. Ainakaan imetys ei onnistunut, mutta toki ennen vanhaankin on jonkinlaisia pullosysteemejä ollut...

Veikkaan että olisin elänyt aika kitukasvuisena vaikeiden vatsavaivojen kera jonnekin teini-iän tietämille ja kuihtunut pois. varmaan tartuntatauditkin olisi herkemmin iskeneet vakavasti heikommalla ravinnolla.

Vierailija
47/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena diabetekseen tai viimeistään ensimmäiseen synnytykseen

Vierailija
48/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olisin kuollut viisaudenhampaideni aiheuttamaan tulehdukseen 26 vuotiaana.

Vierailija
49/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin viikkoja syntymäni jälkeen olisin todennäköisesti nääntynyt hengiltä mahanportin ahtauman takia. Leikkaushoito keksittiin muistaakseni noin 100 vuotta sitten ja nykyisin lähes kaikki jäävät henkiin. Aiemmin vakavat tapaukset kuolivat lähes poikkeuksetta ja lievemmistäkin seurasi yleensä elinikäisiä aliravitsemukseen liittyviä ongelmia.

Vierailija
50/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikohan tuhkarokkoon jotain lääkettä? En tiedä, mutta sai varmaan.

No, olisin kuukahtanut viimeistään umppariin aikuisena.

Vierailija
51/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin selvinnyt syntymästäni hengissä, viimeistään tuhkarokon jälkitautiin olisin kuollut 7-vuotiaana. Siinä on hengenlähtö ollut toistaiseksi lähimpänä. Mun lapsuusaikoina ei siis vielä rokotettu tuhkarokkoa vastaan. Itse tauti ei ollut kai kovin paha, mutta jälkitaudista ei olisi selvinnyt ilman sairaalahoitoa.

Mikä jälkitauti?

Mäkin sairastin kovan tuhkarokon. Rokot kuuluivat tavallisiin lastentauteihin.

Vierailija
52/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän mitä lääketiedettä tarkoitat? Länsimaista lääketiedettä joka perustuu oireiden hoitoon ja ei ole niin vanha lääketiede kuin esim kiinalainen lääketiede, jossa hoidetaan syytä eikä oiretta.

Myös kiinalainen lääketiede tuntee kirurgian ja akuuttien tulehdusten ym hoidon. 

Toki kiinal lääket on valovuosia länsin lääket edellä ns juurisyiden ja kroonisen vaivojen hoidossa, mutta ei se sulje pois sitä, että akuutissa tilanteessa pitää pystyä toimimaan ja silloin pelastetaan henkiä. Asia, missä länsim lääket on kunkku, koska on pistänyt kaikki paukut siihen. 

Vierailija
53/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuolisin ilman insuliinia.

Vierailija
54/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessä',äidillä ahdas lantio ja ilman keisarinleikkausta minua ei olisi saatu ulos. 

Vierailija
55/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi syntynyt edes',äidillä ahdas lantio ja ilman keisarinleikkausta minua ei olisi saatu ulos. 

Vierailija
56/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut synnytyksessä, enkä selvinnyt sen jälkeenkään ilman happikaappia.

Vierailija
57/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan hengissä.

n55

Vierailija
58/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisesti. Hypertyreoosi olisi voinut aiheuttaa sydänkohtauksen.

Vierailija
59/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma olisinko vielä menehtynyt, mutta olisin sokea kyllä. Lisäksi on mahdollista että olisin tulekehtunut astmaani, tai sitten verenpainetauti olisi tuhonnut sydämen tai räjäyttänyt suonen aivoista.

Vierailija
60/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään parikymppisenä olisin kuollut sepsikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän