Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin miten huonoja hakemuksia jotkut, jotka eivät CV:n mukaan ole olleet työttömänä, tekevät

Vierailija
03.01.2024 |

Kannattaisi työssäkäyvienkin päivittää hakutaitojaan. En nyt kerro tarkkaan mitä haemme mutta tämäntyyppisiä hakemuksia tulee liikaa jotka alkavat "olen 25-vuotias höpönömi" ja sitten kerrotaan kuinka ollaan ahkera ja luotettava ja kaikki mahdolliset kliseet. Huoh. En ole ammattirekrytoija, mutta meille haetaan minulle seuraajaa ja minä teen esikarsinnan osaamisen perusteella. Hyviä hakemuksia tuli riittävästi, joten nämä 25-vuotiaat ahkerat höpönomit voi huoletta heittää syrjään. 

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyvä työssäni. Työni ei sisällä kirjoittamista. Olen tosi huono kirjoittamaan. En ole saanut työtäni loisteliailla ja uskomattoman jännillä hakemuksilla, vaan lähinnä työkokemuksella ja sillä että rekrytoija on soittanut edelliselle pomolle. Tällä hetkellä olen vakityössä, mutta jos alan hakea uutta työtä, tulossa ei ole säkenöivän jännittävää esittelyä dynaamisesta osaajasta vaan tosi tylsä faktat sisältävä paperi. Jos ei kelpaa, menen muualle.

Vierailija
102/116 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan hakenut töitä ja olisin siinä varmasti todella huono. N52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein ekan kerran CV:n vasta työttömäksi jäädessä. Piti opetella hakemusten tekoa. Tätä ennen pääsin hyvin yksinkertaisella hakemuksella heti haastatteluun ja samantien aloittamaan työt. Se oli silloin ennen.

Vierailija
104/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemuksella ei ole oikeasti mitään merkitystä, kunhan koulutus ja työkokemus on kerrottu siinä. 

Tärkeintä on työn TEKO, huono työnHAKIJA voi olla hyvä työnTEKIJÄ, jos edes ymmärrätte mitä tarkoitan, hakija on hyvä siinä mikä on ratkaisevaa!

Vierailija
105/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa pelleilyä koko työnhaku nykyään. Ennen soitit yritykseen, kysyit duunia ja sovittiin haastattelu. Tv. Rouva 54v. 

Vierailija
106/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä CV jossa näkyy työkokemus, osaaminen ja tehtävät pitäisi riittää. Ne liibalaaba miksi haet juuri tähän tehtävään esseet on ihan turhia. Hain koska se herätti mielenkiinnon sen verran, että olisin valmis vaihtamaan työpaikkaa.

Tämä. Eiköhän suurin osa ihmisistä hae työpaikkaa ainoastaan että saa rahaa.

Vierailija
107/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh työkkärin avustama CV minkä tein oli suurinpiirtein tuollainen mitä AP kuvasi. xD

Vierailija
108/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliko myös siinä työpaikkailmoituksessa kliseitä? Kannattaa jättää ne laittamatta..

Tämä oli hyvä. Työilmoitukset ovat toisinaan järkyttävän huonoja. Niistä ei saa aina selvää minkälaista haetaan ja miksi. Ymmärrän lehti-ilmoituksissa, mutta osa digitaalisistakin on sellaisia.

Vierailija
109/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, voit sitten itse ohjeistaa näitä sun mielestä huonojen hakemusten tekijöitä, jos he kyselevät sulta hakemusten perään, rupee jakelemaan ohjeita. 

Sitä paitsi, jos sillä tyypillä on sellainen työkokemushistoria joka sopii siihen tehtävään, niin tottahan hänet haastatteluun kutsutaan vaikka varsinainen hakemusteksti olisi ollut sun mielestä heikko.

Rasittaa jo nää sun kirjoittamsi kaltaiset aloitukset tällä palstalla, yleensä kyllä ne aloitukset ovat muka jonkun rekrytoijan tekemiä.

Vierailija
110/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, voit sitten itse ohjeistaa näitä sun mielestä huonojen hakemusten tekijöitä, jos he kyselevät sulta hakemusten perään, rupee jakelemaan ohjeita. 

Sitä paitsi, jos sillä tyypillä on sellainen työkokemushistoria joka sopii siihen tehtävään, niin tottahan hänet haastatteluun kutsutaan vaikka varsinainen hakemusteksti olisi ollut sun mielestä heikko.

Rasittaa jo nää sun kirjoittamsi kaltaiset aloitukset tällä palstalla, yleensä kyllä ne aloitukset ovat muka jonkun rekrytoijan tekemiä.

Lisään vieä tämän: Kun aloittaja sanoo tekstinsä koskevan lähinnä niitä jotka eivät koskaa ole olleet työttömiä ja nyt sitten kirjoittelevat hakemuksia, niin tuota, jos hänellä on yhtenäinen työhistoria, niin tekstistä viis, kyllä hän menee sellaisen työttömänä olleen ohitse, joka on sentään panostanut nykyaikaisen erinomaisen hakemustekstin väsäämiseen, hakemustekstin jossa hän antaa esimerkkejä siitä millä tavalla hän on erinomainen tyyppi just tuohon tehtävään johon tekijää haetaan. Niin.....

Vierailija
111/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Työttömille opetetaan CV:n ja hakemuksen teko.

Netti on täynnä esimerkkejä hyvästä cv:stä ja hakemuksista, ei siihen kursseja tarvita. Ellei sitten ole luku- ja kirjoitustaidoton 🙄

On mutta työllisyyspalvelun virkailijat mielellään laittavat työttömät noille kursseille; osoittavat sillä omaa tehokkuuttaan ja aikaansaamistaan.

Vierailija
112/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Työttömille opetetaan CV:n ja hakemuksen teko.

Netti on täynnä esimerkkejä hyvästä cv:stä ja hakemuksista, ei siihen kursseja tarvita. Ellei sitten ole luku- ja kirjoitustaidoton 🙄

On mutta työllisyyspalvelun virkailijat mielellään laittavat työttömät noille kursseille; osoittavat sillä omaa tehokkuuttaan ja aikaansaamistaan.

Juu minä kun irtisanouduin työstäni soitti yli-innokas virkailija kun vielä oli työssäoloaikaa jäljellä ja laittoi suunnitelmaan vastoin tahtoani moisen kurssin, itse katsoin sen turhaksi koska cv oli kunnossa, piti vain lisätä viimeisin työpaikka joukon jatkoksi. Päätin sitten etten edes ilmoittaudu työttömäksi ja te:n asiakkaaksi, silloin, muutama vuosi sitten, oli vielä te-toimistot.

Vierailija
113/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettavaa pelleilyä koko työnhaku nykyään. Ennen soitit yritykseen, kysyit duunia ja sovittiin haastattelu. Tv. Rouva 54v. 

No niin on. Varsinkin videohakemukset. Aivan älytöntä, on tietty työpaikkoja joissa ne voivat olla paikallaan mutta kun niitä vaaditaan vähän kaikkialle. (Ainakin) oman paikkakunnan S-market kun haki pitkäaikaistyöttömistä työkokeilijoita hyllyttäjiksi piti heidänkin tehdä myös video-osuus.

Vierailija
114/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten rekrytoijilla on aikaa avautua av-palstalle kun niitä hakemuksia tulee satoja ja tuhansia päivittäin, eikö niissä riitä perkaamista sen sijaan että käyttää aikansa hakijoita moittimalla vauvapalstalla.

Vierailija
115/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh työkkärin avustama CV minkä tein oli suurinpiirtein tuollainen mitä AP kuvasi. xD

Mitä ne kurssit hyödyttää, onko ne auttaneet työttömiä kuinka saamaan työpaikan? Hyödyn saa (rahan muodossa) se "kurssittaja".

Vierailija
116/116 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani ihmettelen kuinka röyhkeästi jotkut valehtelee cv:ssä ja töitä eivät todellakaan osaa tehdä mutta cv on hiottu täydellisyyksiin. On nimittäin sattunut eteen aika moni sellainen.

Kun hakijoita on mahdollisesti tuhansia yhteen paikkaan ja osaamisvaatimukset on venytetty äärimmilleen ihan "aloittelijapaikoista" lähtien, niin mitä ihmiset kuvitteli, että tapahtuu? 

Ihan tosissaanko ne ajatteli, että ihan tasaisena virtana löytyy ihmisiä pitkällä työkokemuksella johonkin likimain ruokapalkattuihinkin hommiin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi