Yllätyin miten huonoja hakemuksia jotkut, jotka eivät CV:n mukaan ole olleet työttömänä, tekevät
Kannattaisi työssäkäyvienkin päivittää hakutaitojaan. En nyt kerro tarkkaan mitä haemme mutta tämäntyyppisiä hakemuksia tulee liikaa jotka alkavat "olen 25-vuotias höpönömi" ja sitten kerrotaan kuinka ollaan ahkera ja luotettava ja kaikki mahdolliset kliseet. Huoh. En ole ammattirekrytoija, mutta meille haetaan minulle seuraajaa ja minä teen esikarsinnan osaamisen perusteella. Hyviä hakemuksia tuli riittävästi, joten nämä 25-vuotiaat ahkerat höpönomit voi huoletta heittää syrjään.
Kommentit (103)
Itse en ole koskaan hakenut töitä ja olisin siinä varmasti todella huono. N52
Mä tein ekan kerran CV:n vasta työttömäksi jäädessä. Piti opetella hakemusten tekoa. Tätä ennen pääsin hyvin yksinkertaisella hakemuksella heti haastatteluun ja samantien aloittamaan työt. Se oli silloin ennen.
Mä olen hyvä työssäni. Työni ei sisällä kirjoittamista. Olen tosi huono kirjoittamaan. En ole saanut työtäni loisteliailla ja uskomattoman jännillä hakemuksilla, vaan lähinnä työkokemuksella ja sillä että rekrytoija on soittanut edelliselle pomolle. Tällä hetkellä olen vakityössä, mutta jos alan hakea uutta työtä, tulossa ei ole säkenöivän jännittävää esittelyä dynaamisesta osaajasta vaan tosi tylsä faktat sisältävä paperi. Jos ei kelpaa, menen muualle.