Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin miten huonoja hakemuksia jotkut, jotka eivät CV:n mukaan ole olleet työttömänä, tekevät

Vierailija
03.01.2024 |

Kannattaisi työssäkäyvienkin päivittää hakutaitojaan. En nyt kerro tarkkaan mitä haemme mutta tämäntyyppisiä hakemuksia tulee liikaa jotka alkavat "olen 25-vuotias höpönömi" ja sitten kerrotaan kuinka ollaan ahkera ja luotettava ja kaikki mahdolliset kliseet. Huoh. En ole ammattirekrytoija, mutta meille haetaan minulle seuraajaa ja minä teen esikarsinnan osaamisen perusteella. Hyviä hakemuksia tuli riittävästi, joten nämä 25-vuotiaat ahkerat höpönomit voi huoletta heittää syrjään. 

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nämä - ainakin 3 tällaista 

haen vakituista työ paikkaa 

olen pilipalikurssin tehnyt peruskoulupohjalta

kokemus kahvinkeitto

haimme kirjanpitäjää 

Vierailija
22/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani ihmettelen kuinka röyhkeästi jotkut valehtelee cv:ssä ja töitä eivät todellakaan osaa tehdä mutta cv on hiottu täydellisyyksiin. On nimittäin sattunut eteen aika moni sellainen.

Ilmeisesti CV-kursseilla oikein kehotetaan liioittelemaan esim. kielitaitoa ja osaamista. Tällainen valehtelu ole edes rikollista. Sehän on vain hakijan oma käsitys asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä erotu massasta, jos tekee työhakemuksen "ohjeiden" mukaan. Sehän on kaikkein huonoin hakemus, joka on samanlainen kuin muut.

Vierailija
24/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä yllättää? Jos on aikoinaan päässyt suhteilla tms töihin, niin ei ole kokemusta hakemusten teosta eikä ole käyty tuönhaku kurssia jonka taas melkein jokainen työttömänä joskus ollut on käynyt.

Mut on revitty useamman kerran ihan kotoa saatavuushuhujen perusteella. Parissa vuokrafirmassa kävin huutamassa, että mistä h-vetistä ne on mun tiedot saaneet, poistakaa ne heti, koska EU-GDPR ja älkää ottako yhteyttä enää ikinä.

Kai ne sitten on niitä suhteita.

Vierailija
25/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä osaisi netistä etsiä, vaikka osaat AV:lle kirjoittaa

Miksi niiden edes pitäisi olla netistä kopioituja, saman kaavan mukaisia tylsiä hakemuksia jotka hukkuvat massaan?

Persoonallinen hakemus erottuu joukosta. 

Vierailija
26/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin aikoinaan palkkaavana esimiehenä ja ehdin 20 vuoden aikana lukea valtavan määrän työpaikkahakemuksia. Osa ei selvästikään ollut vaivautunut etsimään cv:n tai hakemuksen mallia netistä tai muualta. 

Kirjoitusvirheitä, sivu tajunnanvirtaa ilman kappalejakoa tai yhden rivin hakemuksia: "Haen ilmoittamaanne paikkaa.", joista lähinnä päättelin, että oli haettu vain työkkärin pakottamana. Ja enhän minä ketään väkisin palkannut, kun halukkaitakin oli joka kerta useita kymmeniä, ellei satoja.

Kuvitteletko ettei työtöntä veetuta laittaa sinulle hakemusta? Kun tietää, ettei mikään työssä ja tekijässä kohtaa.

Kummin itse tekisit: laittaisit pöljiä hakemuksia vai ottaisit karenssin (olettaen että elantosi on tästä riippuvainen)?

Vierailija
27/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä töitä pelkällä paperilla/hakemuksella tehdä

Vierailija
28/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus onkin, ettei tule valituksia. Et voi ilmoittaa kelaan koska hakemus näyttää oikealta.

Vierailija
29/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Osa osaa tehdä hakemuksia ja osa taas töitä. On kuin lottovoitto, jos löytyy sellainen hakija niistä hyvistä hakemuksista, joka myös tekee sen, mistä niin hienosti kirjoittaa hakemuksessaan ja cv:ssä. 

Suurin osa on liioiteltua ja osa täysin puppua!

Vierailija
30/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Tärkeintä meidän alalla olisi kertoa, mitä osaa. Muut jutut näkee kyllä CV:stä. En ole kouluttaja. Kouluttajaksi menee sellaiset, jotka ei osaa tehdä mitään muuta.  Jos tarvitsee kurssin siihen, että osaa tehdä hyvän työhakemuksen, tuskin osaa töissäkään mitään ihmeellistä tehdä. Jos puolustelee "olen ollut samassa työpaikassa pitkään enkä siksi osaa tehdä hakemusta" niin se on vielä pahempi asia. "En osaa tehdä yhden a4:sen hakemusta ja etsiä netistä malleja hyvästä hakemuksesta". Osaako tällaiset tyypit tehdä työssäkään mitään ilman että joka asia neuvotaan kädestä pitäen? 

Vierailija
31/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä. Itse en ole koskaan käynyt minkäänlaista työnhakukurssia. Silti sain paikkani avoimen hakemuksen kautta. Työnantaja sanoi, että se erottui heti, koska heti ensimmäisestä kappaleesta näki, että osaamiseni on juuri sellaista, mitä hän hakee.  Tehtävä työ ei ole vaikeaa, mutta vaatii oma-aloitteisuutta ja tehtävissä on paljon sellaista, mitkä ei toistu vaan saattaa olla vuosi, parikin väliä. Tässä ollaan hyvin pitkälle vastuussa omista töistä ja muuttuneet lainsäädännöt pitää selvittää itse, eikä odottaa, että joku tulee kertomaan. 

Vierailija
32/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiseksi olisi valittava vielä 2 haettavaa paikkaa. Pahoittelut jo etukäteen, tiedän etten ole sopiva ja hakemuksetkin sen mukaisia. 

Laskut vaan eivät odota niitä sopivia 4 paikkaa kuukausittain, maksettava on tässäkin kuussa.

Vierailija
33/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Työttömille opetetaan CV:n ja hakemuksen teko.

No ei opeteta, jos et opetusta tarvitse. Kyllä normijärkinen ihminen osaa noita kirjoittaa muutenkin.

Vierailija
34/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai osaa. Ne tyypit tekee töitä eikä niiden tarvitse tehdä niitä hakemuksia kun niillä on jo hyvä työpaikka jota ne eivät halua vaihtaa. 

Vierailija
35/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkistävää kuulla. Tietenkään et ole minun hakemuksiani nähnyt, mutta palautteesi kannustaa yrittämään. 

Itse arvostan paljon, jos kirjoittaa hyvin suomeksi. 

Turhaa ihmiset ovat kateellisia työttömille, jos he oppivat tekemään hyvän cv:n ja hakemuksen TE-palveluiden kurssilla. Täytyyhän työttömienkin saada töitä. 

Vierailija
36/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron aina hakemuksessa ammatin ja osaamisen ja sen että olen ollut 5 vuotta työtön mutta tehnyt pimeitä hommia siinä aikana ihan tarpeeksi koska työnantajat ei halua palkata kunnon työntekijää. Kumma kun ei kelpaa ahkera työntekijä töihin ja kerron myös etten ole koskaan ollut sairaslomalla tai edes sairaana ja se on ihan tosi. Olen 48 v enkä ole ollut töistä poissa koskaan sairausen takia.

Vierailija
37/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimin aikoinaan palkkaavana esimiehenä ja ehdin 20 vuoden aikana lukea valtavan määrän työpaikkahakemuksia. Osa ei selvästikään ollut vaivautunut etsimään cv:n tai hakemuksen mallia netistä tai muualta. 

Kirjoitusvirheitä, sivu tajunnanvirtaa ilman kappalejakoa tai yhden rivin hakemuksia: "Haen ilmoittamaanne paikkaa.", joista lähinnä päättelin, että oli haettu vain työkkärin pakottamana. Ja enhän minä ketään väkisin palkannut, kun halukkaitakin oli joka kerta useita kymmeniä, ellei satoja.

Kuvitteletko ettei työtöntä veetuta laittaa sinulle hakemusta? Kun tietää, ettei mikään työssä ja tekijässä kohtaa.

Kummin itse tekisit: laittaisit pöljiä hakemuksia vai ottaisit karenssin (olettaen että elantosi on tästä riippuvainen)?

Kuten jo kirjoitin, osasta hakeumuksia paljastui, ettei töitä haluttu, vaan miellyttää työkkäriä. Samaa osattiin tehdä myös palkkatoiveen avulla. Jos kuorma-autonkuljettaja pyysi 10.000€:n palkkaa, niin olihan asia päivänselvä.

Vierailija
38/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko rekrytoija neuvoa, kannattaako laittaa oma valokuva? Haluaisin laittaa tuoreen kuvan. Se on totinen, mutta läheiseni kuoli hiljattain ja olen siitä syystä vakavan näköinen. 

Vierailija
39/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä töitä pelkällä paperilla/hakemuksella tehdä

Ei tienkään, mutta pitää osata kertoa omasta osaamisesta! 

Vierailija
40/103 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani ihmettelen kuinka röyhkeästi jotkut valehtelee cv:ssä ja töitä eivät todellakaan osaa tehdä mutta cv on hiottu täydellisyyksiin. On nimittäin sattunut eteen aika moni sellainen.

Ilmeisesti CV-kursseilla oikein kehotetaan liioittelemaan esim. kielitaitoa ja osaamista. Tällainen valehtelu ole edes rikollista. Sehän on vain hakijan oma käsitys asiasta.

Ei todellakaan. En tiedä, millä kurssilla näin tehdään. Nimenomaan on painotettu, että pitää kertoa oikein osaamisesta eikä liiotella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän