Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin miten huonoja hakemuksia jotkut, jotka eivät CV:n mukaan ole olleet työttömänä, tekevät

Vierailija
03.01.2024 |

Kannattaisi työssäkäyvienkin päivittää hakutaitojaan. En nyt kerro tarkkaan mitä haemme mutta tämäntyyppisiä hakemuksia tulee liikaa jotka alkavat "olen 25-vuotias höpönömi" ja sitten kerrotaan kuinka ollaan ahkera ja luotettava ja kaikki mahdolliset kliseet. Huoh. En ole ammattirekrytoija, mutta meille haetaan minulle seuraajaa ja minä teen esikarsinnan osaamisen perusteella. Hyviä hakemuksia tuli riittävästi, joten nämä 25-vuotiaat ahkerat höpönomit voi huoletta heittää syrjään. 

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset ei laita rekrytoijiksi mitään terävimpiä kyniään. Ne parhaat on siellä tärkeässä, suorittavassa työssä. Rekrytoijat on näitä pudokaspyrkyreitä.

Vierailija
62/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kertaakaan tehnyt mitään työhakemuksia, kerran olen käynyt haastattelussa ja tullut valituksi. Sitten siitä 25 v kuluttua ta lopetti kun jäi eläkkeelle, seuraavaan paikkaan siirryin suoraan edellisestä ilman mitään hakemuksia, se oli puheellaselvää, tule aamulla klo 8 .Keskustelu käytiin jo hyvissä ajoin ennen edellien työn päättymistä siellä työpaikallani jossa olin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon ollu paskassa paikassa töissä ja irtisanouduin. Nyt jätän ne pakolliset 4 hakemusta ja niin huonolla hakemuksella ettei tarvi pelätä haastattelukutsua. Kirjotusvirheitä, yhdyssanavirheita ja isojen kirjainten virheitä. Jos enää töihin meen niin ainoastaan kivoihin hommiin. 

Vierailija
64/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kommentti on hyvin tyypillinen sellaiselle pikkupomon tehtävissä olevalle, joka luulee olevansa isokin boss kun ekaa kertaa elämässään saa vaikuttaa rekrytointiin.

Mulla oli ihan sama tilanne kun 19 vuotiaana olin mäkkärin vuoropäällikkö.

M42

Vierailija
65/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä voin laittaa sinulle +50v hakijan cv:n, työkokemusta kertynyt tähän mennessä alle 7 vuotta.

Vierailija
66/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen välisarjan pikkupomo. Ne eniten vinkuu.

Vierailija
67/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakemuksessa on yksikin kirjoitusvirhe, niin laitan heti roskakoriin. Meidän asiakkaillemme pitää osata kirjoittaa edes yhdyssanat oikein. Niin ja automaattinen oikoluku on keksitty.

Vierailija
68/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työnhaku suomessa on naurettavaa pelleilyä. Pitää tehdä video itsestään, cv, ryhmähaastattelu ja vielä yksilöhaastattelu ihan pilipali hommiinkiin. 

Vierailija
69/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitää olla uudetisyntyny Miki Liukkonen että saa perusduunin "vaativalla alalla asiantuntijana",vaikka itse  hommaan ei liittys mitenkään kielellinen ulosanti.

Vierailija
70/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako ihmiset vielä muka töihin? Elättämään ulkomaan kusipäitä ja kotimaan lapsiperheitä, joita ei kiinnosta kuin ilmainen elämä. Vähällä pärjää ja jos ei pärjää, otetaan niiltä, joille annetaan ilmaiseksi.

Vierailija
71/103 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakemuksessa on yksikin kirjoitusvirhe, niin laitan heti roskakoriin. Meidän asiakkaillemme pitää osata kirjoittaa edes yhdyssanat oikein. Niin ja automaattinen oikoluku on keksitty.

Hyvä tieto. Pitääpä tehdä paljon "virheitä".

Vierailija
72/103 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen muuten kuvasi oli? Työhakemukseen kannattaa mielummin laittaa "ammattimainen" kuva eikä esim selfietä tai kalastuskuvaa (ellei hae kalastustarvikekauppaan)

Ok. Selfiekuvani on totinen. (Läheiseni kuoli ennen joulua ja sen jälkeen tuli toinen perhettä koskeva tragedia.) Minua ei juuri nyt hymyilytä ja en haluaisi hymyillä väkisin.

Vierailija
73/103 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako ihmiset vielä muka töihin? Elättämään ulkomaan kusipäitä ja kotimaan lapsiperheitä, joita ei kiinnosta kuin ilmainen elämä. Vähällä pärjää ja jos ei pärjää, otetaan niiltä, joille annetaan ilmaiseksi.

Minä en halua olla muista riippuvainen. Haluan kunnon työpaikan, missä saan näyttää osaamiseni. (Minulla oli vakituinen paikka alalla, jossa jatkuvasti irtisanottiin ihmisiä.) Saan ajatukset muualle ahdistavista tapahtumista, kun teen töitä. Mielenterveyteni kärsii, jos ei ole mielekästä tekemistä. 

Vierailija
74/103 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap laittaa esimerkin, kuinka aloittaa avoin hakemus. 

Vierailija
75/103 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt joskus työnhakukurssia työttömille. Ap ei ehkä osaa kuvitella, että eräät ovat olleet töissä joko aikuisikänsä eikä koskaan ole tarvinnut hakea töitä oikealla hakemuksella.

On niitä, jotka pyydetty töihin joskus hyvällä 80-luvulla tai ovat vaan kävelleet kysymään töitä jostakin tehtaasta tai muusta "varmasta" työpaikasta. Kun työ onkin sitten vuosikymmenien työuran jälkeen päättynyt, siinä oli paperitehtaan työläinen ja pankkivirkailija ihmeissään.

16 ei tiedä, että ei nykyisin läheskään aina riitä cv ja kirjoitettu hakemus. Vaaditaan videoita ja nettilomakkeitten täyttöä. Niissä on toisinaan vaikea ymmärtää, mitä tässäkin kohdassa tarkoitetaan, vaikka niitä täyttäisi työkseen.

Vierailija
76/103 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan työnhaku suomessa on naurettavaa pelleilyä. Pitää tehdä video itsestään, cv, ryhmähaastattelu ja vielä yksilöhaastattelu ihan pilipali hommiinkiin. 

Unohdit mainita soveltuvuustestin, jota on vaadittu mm. toimistosihteerin työhön valtiolle. Valituksi tuli se, joka oli tehnyt sitä hommaa jo lukemattomia määräaikaisuuksia, yhteensä n. 5 vuotta, vaikka omasta mielestään soveltuvuustesti meni huonosti.

Vierailija
77/103 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään aina avoinna olevat paikat eivät oikeasti ole avoimia, laitettu hakuun, koska pakko. Valtion, kuntien ja kaupunkien. Paikan saa ko. työssä jo parhaillaan määräaikaisena työskentelevä (joka onkin mielestäni oikeudenmukaista, jos on tehnyt työnsä hyvin).

vakituiset, joita ei se työ kiinnosta enää pätkääkään, ovat ongelma. Saattavat tehdä päivän aikana max tunnin oikeasti töitä, mutta kun vakituinen 😡.

Tuskin muuttaa uusi lainsäädäntökään tätä, harvassa ovat esimiehet, jotka oikeasti alkavat irtisanomaan vakituisia tolla perusteella, kyse kun ei ole heidän omasta yrityksestään.

Vierailija
78/103 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs nämä - ainakin 3 tällaista 

haen vakituista työ paikkaa 

olen pilipalikurssin tehnyt peruskoulupohjalta

kokemus kahvinkeitto

haimme kirjanpitäjää 

Koska hallitus niin päätti aikoinaan, työttömän on haettava paikkoihin joihin ei ole pätevyyttäkään.

Vierailija
79/103 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on paikka ,joka ei hirveästi kiinnosta, laitan palkkatoiveen tosi isoksi eli eivät vaivaa turhalla ajomatkalla haastatteluun,jos ei aio palkata.

videoita en ala tekeen ,jonkun minimipalkan eteen. tosiaan on aika sirkusta työhaku joskus.

kannattaa laittaa esim.kuvaus mitä tehtäviä tehnyt työssään. se usein puuttuu monelta.kassakoneenkäyttö, trukin kuljetus tms. työt, moni laittaa vaan firman nimen ,joka ei välttämättä kerro osaamisesta.

Vierailija
80/103 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden ei tarvitse kummoisia skrivailla, jotka halutaan ja revitään töihin. Niillä taas on aikaa vääntää pilkkuja ja vääntää sanamuotoja, joihin ei kohdistu kummoista kysyntää työmarkkinoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi