Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoit, kun teini ilmoittaa kotiin tullessaan olevansa nälkäinen ja tarjottu ruoka ei kelpaa?

Vierailija
02.01.2024 |

Tein maaiman parasta bolognesea - katsoi annosta lautasellaan ja sanoi, että kun on aina niin pahaa ruokaa. Miten suhtautuisit?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee itselleen voileipää.

Niin ja paistaa vaikka kananmunia. Yleensä laitan ruokaa monipuolisesti, joka kelpaa kaikille. On vain muutama ruoka, josta kaikki ei pidä, kaali- ja maksaruuat. Maksa menee onneksi jauhemaksapihveinä. Itse kaipaisin maksapalakastiketta, muut ei syö. 

Vierailija
62/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko täällä toiset ehdottaa, että pitäisi tehdä vain sellaista ruokaa, josta lapset/teinit tykkää??

Oma äitini teki aikoinaan sen karhunpalveluksen, että teki vain sellaista ruokaa, joka meille kelpasi (ja näitä ruokia oli varmaan alle kymmenen), jonka seurauksena oon kärsinyt melko rajallisesta ruokavaliosta vielä aikuisiälläkin... Paljon oon tehnyt töitä sen eteen ja yrittänyt voittaa ennakkoluulojani, vaikka helppoa se ei ole ollut ja paljon on vielä tekemistä sen suhteen... Mutta viimeistään näin omien lasten myötä on ollut pakko skarpata ja muuttaa myös niitä omia makutottumuksia.

Ja meillä siis vaik on vielä ihan pienet lapset, niin periaate on se, että pakko ei ole syödä, mutta muutakaan ei tarjota tilalle kuin vasta seuraavalla aterialla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin sitä ruokaa, mistä nuori pitää. Kyllä, meillä lapset ovat täysihoidossa ja tietävät sen, että elämänsä on melkoista luksusta. Siksi he osaavat kiittää siitä, mitä puolestaan teen eli ei koskaan pahaa ruokaa!

Päivän paras provo 🤣😅

Vierailija
64/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että voit poistua keittiöstä.

Ei suinkaan, sanoisin että voit jatkossa maksaa ihan itse haluamasi ruokatarvikkeet ja valmistaa itse oman ruokasi. Ja jos tämä ei käy, sitten syödään sen ruokia joka ne kustantaa ja laittaa.

- eri

Vierailija
65/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että tilaa woltilta mitä tykkää syödä ja annan pankkikorttini. No problems.

Mitä siinä turhaa kinastelemaan.

Vierailija
66/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vain sellaista ruokaa josta itse pidän, ja jos olisi muitakin ruokailijoita niin pyrkisin tekemään kaikille kelpaavaa. Jos ei mikään kelpaa niin saisivat tehdä sitten itse kaikille, minulle kyllä kelpaa mikä tahansa ruoka.

Vierailija
67/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon että tilaa woltilta mitä tykkää syödä ja annan pankkikorttini. No problems.

Maksukorttinsa antaminen toiselle on rikos.

Vierailija
68/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, täällä kans nirso teini. Raivos yksi päivä kun tarjolla oli spydäriä, salaattia ja paistettuja munia. P...aa teinin mielestä. Painui ulos ovea paiskoen.  Reilu puolen tunnin päästä tuli takaisin, otti lautasen kaapista ja lämmitti spydäriä mikrossa. Oli kun ei mitään olis tapahtunutkaan, söi reilun annoksen. 

Vierailija
69/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teini ikäisellä on murheita muutenkin joten miks niitä pitäisi kotona olla? Vanhemman tehtävä on tukea lastaan ja helpottaa tämän elämää. Kivempi itselekkin, ettei turhia kinastele. Käytän vaikka mäkkärillä tai tilaan pitsan niin kaikilla hyvä mieli.

Äitien hommaa sellainen riitely, meidän Miesten ei tarvitse sellaiseen alentua.

Vierailija
70/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tätä meillä nyt on, mutta jos ei maistu, niin tee itelles voileipiä/nuudeleita tms.

Eihän ihminen mahda sille itse yhtään mitään, jos joku ruoka ei maistu. Toki mä itse ymmärrän tän erilailla kun "normaalit" ihmiset, kun itsellä autismin takia on aistiyliherkkyyksiä, ja niin on toisella lapsellakin. Tosin mä nyt aikuisena pystyn syömään melkein kaikkea, kun lapsena (kun en pystynyt) ei painostettu ja traumatisoitu asialla. 

Vierailija
71/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksukorttinsa antaminen toiselle on rikos.

Suurempi rikos on pitää rakkaimpiaan nälässä. 

Näin se vaan menee..

Vierailija
72/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo.Juuri ollut joulunaikaan keskustelua siitä miten paljon on ihmisiä ja lapsiperheitä ovat jääneet vähälle osalle ruoasta. Jos lapsesi oikeasti on tuollainen kodin päsmäri, olet hemmotellut hänet joko liikaa, tai hän haluaa vain herkkuja, tai hänellä on jostain syystä paha mieli, minkä purkaa kiukuttelemalla ruoasta. Minkä ikäinen lienee ja onko tuo jatkuvaa ja miten paljon itse muutenkin hyysäät.

Vierailija
73/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa täyden ruokapöydän viereen kuolla nälkään jos välttämättä haluaa. Ainahan voi lähteä puun kaarnasta leipää laittamaan ihan itse ja koittaa miltä se maistuu.

Vierailija
74/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ei edes istu alas tai sano mitään,menee vain ottamaan muroja.

Esim. Nakkikeitto ei kelpaa,aina pitäisi olla tortilloja tai pitsaa.

Vierailija
75/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin anteeksi, etten ole oppinut tekemään hyvää ruokaa. Jos AINA on pahaa ruokaa. Tosin teini voi olla jäänyt henkisesti jälkeen ikäisistään ja puhuu kuin taapero.

Vierailija
76/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan elelen teinin kanssa . Molempien tpiveet (sekä ruuan terveellisyys) huomioidaan tasapuolisesti ruokakaupassa/ ruuan laitossa. Kauppaan saa aina mennä ja ruokaa saa laittaa. jos siltä tuntuu.

Vierailija
77/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulisin nälkäisenä kotiin ja mies lykkäisi eteeni mautonta mössöä, niin takuuvarmasti sanoisin, että kiitos, mutta ei kiitos. Osa rakkautta on sitä, että pyrkii olemaan hyvä rakastamalleen ihmiselle. Miksi lapsilleen pitää olla tarkoituksella ilkeä, tuleeko siitä erityisen hyvä mieli?

Ap tarjosi ihan perusruokaa. Eri asia jos olisin testannut jotain kurpitsa-herkkusieni-keittoa ja se ei maistuisi. Tosin teinit maistaisi meillä sitäkin, ja jos ei tykkää niin olisivat just noin, että kiitos, mutta ei...  Ap:n kuvaamaa tilannetta en voi edes kuvitella. Ihan kuin joku uhmaikäinen 3v jolla ei ole vielä mitään käytöstapoja. Ei ole pakko kaikesta tykätä, mutta ei ole myöskään ok ilmoittaa sitä noin.

Vierailija
78/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan en tarjoilisi muutakaan ruokaa. Olkoon sitten ilman.

Vierailija
79/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olioon nälässä?

Vierailija
80/109 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä sitten ole vielä nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan