Miten reagoit, kun teini ilmoittaa kotiin tullessaan olevansa nälkäinen ja tarjottu ruoka ei kelpaa?
Tein maaiman parasta bolognesea - katsoi annosta lautasellaan ja sanoi, että kun on aina niin pahaa ruokaa. Miten suhtautuisit?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Tekisin sitä ruokaa, mistä nuori pitää. Kyllä, meillä lapset ovat täysihoidossa ja tietävät sen, että elämänsä on melkoista luksusta. Siksi he osaavat kiittää siitä, mitä puolestaan teen eli ei koskaan pahaa ruokaa!
ÄÄLIÖ!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä loukkaantuisin ja varmaan alkaisin myös itkemään. Tosin meidän poika (16 v) on melko herkkä itsekin ja varmaan tulisi hänellekin paha olo, kun näkisi mun itkevän.
Varmaan sitten myös kysyisin että mitä ruokaa haluaisi mun jatkossa sitten tekevän, ja tekisin myöhemmin sitä. En siis samana päivänä, mutta myöhemmin. Todennäköisesti teini tekisi nälkäänsä nyt ensi hätään itse puuroa ja leipää, jugurttia, hedelmiä. Kyllä meillä aina jotain teinille kelpaavaa ruokaa on, vaikka itse pääruoka ei maistuisikaan juuri sillä hetkellä.
Mutta yleisesti ottaen mulle tulisi todella paha mieli, jos teini sanoisi että meillä on aina pahaa ruokaa.
Ei kaikki tykkää kaikesta melkoista vallankäyttöä ja syyllistämistä alkaa aikuisen itkemään, jos teini ei tykkää jostain ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Tilaisin pizzan.😄
Tilankoon teini ihan itse.
se ei oo enää vauva. pyydä suunnitteluun mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin sitä ruokaa, mistä nuori pitää. Kyllä, meillä lapset ovat täysihoidossa ja tietävät sen, että elämänsä on melkoista luksusta. Siksi he osaavat kiittää siitä, mitä puolestaan teen eli ei koskaan pahaa ruokaa!
ÄÄLIÖ!
Jos sinun äitisi vihaa sinua, niin älä kuvittele, että kaikki muutkin lapset saavat samanlaisen kohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulisin nälkäisenä kotiin ja mies lykkäisi eteeni mautonta mössöä, niin takuuvarmasti sanoisin, että kiitos, mutta ei kiitos. Osa rakkautta on sitä, että pyrkii olemaan hyvä rakastamalleen ihmiselle. Miksi lapsilleen pitää olla tarkoituksella ilkeä, tuleeko siitä erityisen hyvä mieli?
Sä varmaan pyyhit sen peffankin vielä?
Jätä vaikka lattiaan pari post it-lappua, teksti ruokaa ja nuoli jääkaappia kohti, niin voi sitten nälissään ryömiä sitä kohden.
Osa teineistä on kyllä perseilyn mestareita, yleensä se loppuu samoihin aikoihin oppivelvollisuuden loppumisen kanssa ja sitten ne jo muuttaakin useimmiten omilleen.
Mulla on sen verran hienotunteisia lapsia etteivät koskaan hauku mun keitoksia. Syövät aina ainakin vähän ja ottavat sitten vaikka leipää lisäksi. Yleensä kehuvat kylläkin mun ruokia, samoin heidän kaverit.
Meillä ei hyväksytä huonoa käytöstä, ei lapsilta eikä aikuisilta. Mollemmin puolinen kunnioitus tuo mukanaan sen ettei toisen mieltä haluta pahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄÄLIÖ!
Jos sinun äitisi vihaa sinua, niin älä kuvittele, että kaikki muutkin lapset saavat samanlaisen kohtelun.
Sorry, en ole teini vaan 65v.
Sitten jää ilman. Saa olla nälässä.
Mä olen opettanut pojalle että täytyy syödä mitä on tarjolla ruikuttamatta . Joka päivä ei ole herkkuruokaa vaan suurimmaksi osaksi ihan tavallista kotiruokaa. Hän on aina syönyt koulunkin lounaan reippaasti ja mielellään ja osaa arvostaa .
En keksi yhtäkään syytä, miksi teineille ei voisi laittaa kunnollista ruokaa, joten teini ei joudu olemaan nälkäinen tai sanomaan, että ruoka on pahaa. Mieluummin iloinen ja tyytyväinen perhe kuin lapsi, joka nimittelee vanhempiaan siksi, että on aliravittu.
Teini tilaisi sitä ruokaa, mitä haluaa ja minä maksaisin. Miksi tehdä ruuasta jotain itkun aihetta, se on vain ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtäkään syytä, miksi teineille ei voisi laittaa kunnollista ruokaa, joten teini ei joudu olemaan nälkäinen tai sanomaan, että ruoka on pahaa. Mieluummin iloinen ja tyytyväinen perhe kuin lapsi, joka nimittelee vanhempiaan siksi, että on aliravittu.
Mikä ap:n ruoassa oli vikana?
Sen jauhelihan pystyy pilata ostamalla pahaa. Yrität peittää sen jauhelihan maun kastikkeella. Sama kuin lisäisi herbamare kaiken päälle vaikka näkkileivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän oli tarjolla hyvää ravitsevaa ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Miesvauvat tykkää tuttipulloruuista. Sitä siis ja runsaasti laksatiivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n ruoassa oli vikana?
Se oli pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄÄLIÖ!
Sorry, en ole teini vaan 65v.
Ja olet siis sellainen syntymätön lapsi, jolla ei ole koskaan ollut äitiä?
Sanoisin tyynesti, että meidän perheessä kenekään ei ole pakko syödä, ellei halua. Tekee sitten itse vaikka voileivät, jos ei maistu. Sellainen käytäntö meillä oli, ja melkoisen kaikkiruokaisia noista kasvoi. Syövät jopa monipuolisemmin, kuin vanhempansa.