Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoit, kun teini ilmoittaa kotiin tullessaan olevansa nälkäinen ja tarjottu ruoka ei kelpaa?

Vierailija
02.01.2024 |

Tein maaiman parasta bolognesea - katsoi annosta lautasellaan ja sanoi, että kun on aina niin pahaa ruokaa. Miten suhtautuisit?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja, että pitää tehdä hyvää ruokaa. Eiköhän se AP:n ruoka ole ihan hyvää ainakin monen mielestä, ei nut vaan tämän oman teinin.

Meillä syödään sitä mitä on tarjolla. Jos ei maistu, niin sitten sillä kertaa vähän vähemmän. Tosiaan sen teinin voi ottaa jatkossa ruuanlaittoon mukaan, niin oppii arvostamaan ja kokkaamaan, saa mieleistään ruokaa ja saatte yhteistä aikaa ja vanhempi joutuu tekemään vähemmän kotitöitä.

Vierailija
42/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? Jospa sitten tekisit itse itsellesi sitä hyvää ruokaa! (ja alkaisin syödä itse valmistamaani ruokaa kaikessa rauhassa) Veikkaan, että jo ainakin 3 päivän jälkeen ruoka alkaisi maistuun mukinoitta!

Meillä on tapana syödä mukisematta sitä ruokaa, mitä on pöytään laitettu!

Ei teinien anneta määräillä,MITÄ HÄN AINOASTAAN SYÖ JA SEN MYÖTÄ MUIDENKIN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarjolla oli hirvibolognesea, joka yksi meidän perheen perusarkiruoista. Sai lisäksi tunkea aurajuustomurua, monterey-raastetta, kurkkusalaaattia (josta kyseinen lapsi tykkää). Eli ilmeisesti oli nälkä, mutta ei ollutkaan nälkä? Ihan sama, olkoon ilman - kaapissa on karjuksia ja leipää. Meen nukkumaan.

ap

Vierailija
44/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitillä on castuu ladten terveydestä. Ruoka on elimmistön rakennusmaterjaali. Teini on kasvuiässä, missä useimmiten elimistö kaipaa vaihtelua, vitamiineja, hiveenaineita jne. Sen sijaan että etsisit apua täältä palstalta, tee kerrankin elämässä oma lapselle palvelus ja kysyy HÄNELTÄ, mitä hän haluais syödä. Kysyy vaika joka päivä seuravaksi päiväksi. Se mitä hän halua, sitä hän tarvii. Himot ovaat elimistön puutostilaa. Ennen kun hankite lapsia, hnkkikaa tietoa, miten niistä kasvataa terveet, elinvoimaiset, jaksaavat, kiitolluset kanssaihmiset. 

Vierailija
45/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitillä on castuu ladten terveydestä. Ruoka on elimmistön rakennusmaterjaali. Teini on kasvuiässä, missä useimmiten elimistö kaipaa vaihtelua, vitamiineja, hiveenaineita jne. Sen sijaan että etsisit apua täältä palstalta, tee kerrankin elämässä oma lapselle palvelus ja kysyy HÄNELTÄ, mitä hän haluais syödä. Kysyy vaika joka päivä seuravaksi päiväksi. Se mitä hän halua, sitä hän tarvii. Himot ovaat elimistön puutostilaa. Ennen kun hankite lapsia, hnkkikaa tietoa, miten niistä kasvataa terveet, elinvoimaiset, jaksaavat, kiitolluset kanssaihmiset. 

Ota idiootti lääkkeesi ja pliis, älä lisäänny.

Vierailija
46/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei laitettu ruoka kelpaa niin helevetin äkkiä pois pöydästä ja laittakoon itte eväänsä taikka jos tilaa jotakin niin itte maksaa.Ja kyllä, on ittelläkin kolme aikuista lasta,nykyään saavat syödä mitä lystäävät mutta kun olivat huollettavia siitä pidin huolen ettei ruoan päälle syljetty,sen verran lujasta leipä pöytään revittiin.

Vierailija
47/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin sitä ruokaa, mistä nuori pitää. Kyllä, meillä lapset ovat täysihoidossa ja tietävät sen, että elämänsä on melkoista luksusta. Siksi he osaavat kiittää siitä, mitä puolestaan teen eli ei koskaan pahaa ruokaa!

ÄÄLIÖ!

Jos sinun äitisi vihaa sinua, niin älä kuvittele, että kaikki muutkin lapset saavat samanlaisen kohtelun.

Sorry, en ole teini vaan 65v.

Ja olet siis sellainen syntymätön lapsi, jolla ei ole koskaan ollut äitiä?

Ja sä kirjoitit että vihaa, ei voi vihata kun on kuollut 25 vuotta sitten, äitini oli kotiäiti ja ruoka oli ihan ok vaikka ei 60-70 luvulla välttämättä ollutkaan aina kovin vaihtelevaa kun vertaa nykyiseen.

Vierailija
48/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pyrkisin tekemään perusruokia, nirsoilua en sietäisi, mutta toki en nyt tarkoituksella mitään tiettyä inhokkia - kuten mahdollisesti aurajuusto - sotkisi sekaan. Normaalit perusruoat saavat kelvata, jos ei paasto kiinnosta.

-Keski-ikäinen mies, jälkikasvu ei vielä teini-iässä

Vierailija
49/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin,  että syö sitten mitä lystäät.  Syö joko pastaa,  tai sitten vääntää itse ruokansa. Ei se nälkään kuole  kuitenkaan.  Onneksi aina kysyy jos on jotain erikoisempaa, olenko ajatellut siit jotain.

Vierailija
50/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei joka päivä tarvitse olla eri ruokaa.

Vierailija
51/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittämättömyys on mailman palkka

Vierailija
52/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot syömättä. Niinkauan kun mun katon alla asuu ja jos on täysikäinen eikä maksa edes vuokraa saati muita kuluja, niin saa luvan syödä mitä muutkin tai ostakoot ite ruokansa.  Mitä ihmeen lellipentuja teillä kasvatetaan?  Mä olen äiti ja meillä on kuri sekä säännöt. 

Vierailija
53/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee sitä mistä teini tykkää? Miksi pidät häntä nälässä?

Vierailija
54/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä loukkaantuisin ja varmaan alkaisin myös itkemään. Tosin meidän poika (16 v) on melko herkkä itsekin ja varmaan tulisi hänellekin paha olo, kun näkisi mun itkevän.

Varmaan sitten myös kysyisin että mitä ruokaa haluaisi mun jatkossa sitten tekevän, ja tekisin myöhemmin sitä. En siis samana päivänä, mutta myöhemmin. Todennäköisesti teini tekisi nälkäänsä nyt ensi hätään itse puuroa ja leipää, jugurttia, hedelmiä. Kyllä meillä aina jotain teinille kelpaavaa ruokaa on, vaikka itse pääruoka ei maistuisikaan juuri sillä hetkellä.

Mutta yleisesti ottaen mulle tulisi todella paha mieli, jos teini sanoisi että meillä on aina pahaa ruokaa. 

Ei kaikki tykkää kaikesta melkoista vallankäyttöä ja syyllistämistä alkaa aikuisen itkemään, jos teini ei tykkää jostain ruoasta. 

Jostain? Eihän se tykännyt mistään. Kun AINA on pahaa ruokaa.

Vierailija
55/109 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ja olen sanonutkin lapsille, että kaikesta ei ole pakko tykätä, mutta ei siitä tarvitse tehdä mitään numeroa. Ruuan voi silti syödä, koska siitä lähtee nälkä. Tarpeeksi monta vuotta kun sitä samaa jaksaa jauhaa, niin kyllä se oppi teini-ikään mennessä menee perille. Ainakin meillä jokaikinen viidestä (11v.-22v.) syö sitä mitä tarjotaan. 

Vierailija
56/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tarkoituksella tee ruokaa mistä muut ei tykkää, mutta jos ei se minun parhaan taitoni mukaan tehty ateria kelpaa niin ei sitten voi laittaa itse vaikka leipä. En tajua näitä, joiden mielestä pitäisi tehdä sitten toinen ruoka. Mitä jos useamman lapsen perheessä kaikki toivoo eri ruokaa? Teettekö te oikeasti 3-4 täysin eri ateriaa? Vaikea kuvitella, että sellainen on lapsellekaan hyväksi.

Vierailija
57/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että aina ei ole lempiruoka, mutta silti voi syödä ainakin vähän ja ottaa vaikka leipäpalan lisäksi. Seuraava tarjoilu on iltapalalla.

Aika hyvin maistuu ruoka kaikille neljälle lapselle. Välillä ei ole "lempparia", mutta silti syövät ainakin vähän ja sitten seuraavalla ruualla menee enemmän. 

Vierailija
58/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teinille ei ruoka kelpaa niin pidennetään ruokailuvälejä, kyllä se alkaa jossakin vaiheessa kelpaamaan.

Vierailija
59/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu oikeesti nälkä

Vierailija
60/109 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sanonu, että meillä saa syödä, muttei ole pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi