Miksi mies toimii näin? Saisinko analyysin kiitos
En voi kysyä suoraan mieheltä koska tämä repisi pelihousunsa (=suuttuisi raivon partaalle). Jotenka kysytään viisaammilta palstalta. Miehessä on hyviä puolia ja niiden takia olen suhteeseen jäänyt, mutta on paljon vikoja. Toinen asia miksi olen yhdessä on taloudelliset asiat (en ainakaan nyt pärjäisi yksin). Olemme olleet yhdessä 5 vuotta, josta vuoden päivät naimisissa ja miehen pyynnöstä on tiukka avioehto.
Mennään siis asiaan. En ymmärrä miksi mieheni käyttäytyy näin, hän siis sanoo usein iltaisin välittävänsä eikä voisi elää ilman minua ja kaikkiin ikäviin asioihin suhtautuu nuivasti esim vuosia aiemmin kysyttäessä mitä tekisimme jos toinen sairastuu niin miehen mielestä sellaista vaihtoehtoa ei ole, lakaisee asian maton alle ja murahtaa että se ei käy päinsä. Itkee jos minulle sattuu jotain ja sattuikin, jouduin loppukesästä työtapaturman vuoksi päivystykseen.
Toinen mitä en miehessä ymmärrä on kylmyys ja poistyöntävä asenne. Kävi niin, että sairastuin ja olen syksystä saakka ollut sairaslomalla ja nyt mies on vihainen (=miehen mielestä olen epäonnistunut) kun minulta loppui työt ennen sairastumista. Mies on myös sanonut suoraan, että minun tulee pärjätä yksin eikä hän auta minua. On raivonnut, että ei halua katsella kun vaan loisin ja tämä on aiheuttanut minulle masennusta ja ahdistumista. Meillä (=miehellä) on hyvä taloudellinen tilanne eikä pulaa rahasta eikä työstä. Olen sanonut miehelle että pyytäisi anteeksi, mutta sellaista ei tule koska mies on omasta mielestään aina oikeassa. Olen ihan loppu, rahat loppuu, henkinen ja fyysinen terveys katkeaa ja mitä vielä. Olen sisältä kuollut ja mielestäni mieheni ei rakasta minua tai rakastaa, mutta ei tavalla mitä kaipaisin eniten eli tukea ja kuuntelijaa. Meillä ei ole lapsia. Minusta tuntuu, että mies pitää minua tiukassa narussa ja samalla työntää pois kuin olisin marionetti ja tätä en uskaltaisi koskaan miehelle sanoa.
Miksi mies käyttäytyy noin ristiriitaisesti?
Kommentit (53)
Kannattaa ruveta valmistelemaan häipymistä. Tutustu narsistien uhrien tukiryhmien ohjeisiin. Veikkaan, että äijäsi saa hepulin, kun kuulee että jätät hänet, vaikka hän "välittää" sinusta. Pohjusta kaikki valmiiksi, mieti mitkä tavarat voit jättää jälkeesi, kaikkea et ehkä saa mukaan, ja sitten juokse ja lujaa. Älä katso taaksesi.
Mies pelkää taloudellista epävarmuutta, hermoilee sitä. Jos näytät näytät huolettomalta siinä rinnalla, niin se ärsyttää, huolettaa myös. Miehellä saattaa olla omia taloudellisia ongelmia ja epävarmuutta josta ei kerro.
Se, että mies ei ota kantaa ikäviin yllätyksiin ennalta kertoo stressistä. Ei halua maalata piruja seinille kun on jo riittävän stressava tilanne. Nykytilanteesta teillä saattaa olla eri näkemys joka luo rakoa suhteeseen.
Voit yrittää rauhoittaa miestäsi toteamalla, että haluat töihin ja vahvistaa omalta osaltasi taloudellista turvallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä, avioliitto toimii puhumalla.
Rikkinäinen puhelin ei toimi puhumalla ja apn avioliitto ei kuulosta onnelliselta. Olin itse naimisissa vuosia narsistin kanssa ja lähteminen oli tuskaa mutta onneksi tein sen. Ap eroa ja lähde pois suhteesta.
Jokainen mies joka on eri mieltä asioista naisen kanssa = incel ja narsisti
Yhdenkään kunnon miehen, joka välittää, rakastaa ja kohtelee naista hyvin ei ole tarvetta alistaa, syyllistää eikä leikkiä kuumaa-kylmää-leikkiä, mitä apn mies tekee.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä välttelevä kiintymystyyli ja sulla turvaton? Ei hän sua vaikuta rakastavan...
Komppaan tätä, itsellä oli sama tilanne. Mies ei voinut edes kaupassa käydä kun olin sairaana, saati että olisi alentunut laittamaan ruokaa. Sanoi usein, että rakastaa jne. mutta ei koskaan näkynyt käytännön teoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä välttelevä kiintymystyyli ja sulla turvaton? Ei hän sua vaikuta rakastavan...
Komppaan tätä, itsellä oli sama tilanne. Mies ei voinut edes kaupassa käydä kun olin sairaana, saati että olisi alentunut laittamaan ruokaa. Sanoi usein, että rakastaa jne. mutta ei koskaan näkynyt käytännön teoissa.
Kyllä on miehenkipeitä akkoja, kun kaikki kelpaa. 🤦🏻 Surkea pölvästi, joka ei auta edes tosipaikassa, on teille parempi vaihtoehto kuin olla ilman miestä. Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuutissa alkoi miehen haukkuminen. Siis joku löysi ketjun, avasi sen, luki ja päätti kommentoida tuolla tavalla yhdessä minuutissa.
Tai sitten ap vastasi itselleen omaan miesvihatarinaansa ja nyt runkkaa jotta moottori lähtisi pyörimään.
Mikä sua vaivaa, kun et yhtään kestä sitä faktaa, että paskoja miehiä on enemmän kuin hyviä?
Palstafaktantarkastajanaisen päiväuni.
Tota se on, kun rahan takia naidaan rikas, mutta pihi mies.
Olet yhdessä epävakaan ja epäempaattisen pellen kanssa.
Potkaise pellolle tuollainen, joka "rakastaa" vain myötätuulessa. Tiedän ihmisyyypin. Osoittavat kiintymystä silloin kuin heille sopii, mutta sillä sekunnilla kun se kumppani tarvitsisi jotain, niin vedetään kilarit.
Vierailija kirjoitti:
Tota se on, kun rahan takia naidaan rikas, mutta pihi mies.
En ole edelleenkään mennyt naimisiin rahan takia. Ap
Teidän intressinne ei kohtaa. Toinen ahkeroi ja menestyy, terveyttä riittää satunnaisia flunssia lukuunottamatta.
Toinen makaa sairaslomalla syksystä asti ja marttyroi.
Vierailija kirjoitti:
Teidän intressinne ei kohtaa. Toinen ahkeroi ja menestyy, terveyttä riittää satunnaisia flunssia lukuunottamatta.
Toinen makaa sairaslomalla syksystä asti ja marttyroi.
Kerrohan nyt mikä kertomastani saa minut näyttämään marttyyrilta? En ymmärrä. En ole marttyyri ja sairaana ei tehdä töitä jos ei olla työkykyisiä. Haen jatkuvalla haulla töitä ja viime vuonna kävin käsi paketissa työhaastattelussa ja hyvä etteivät päin naamaa nauraneet, sanoivat heti suoraan etteivät palkkaa minua ja ihmettelivät miksi työkyvyttämänä tulin sinne. Kotona mies raivostui ja haukkui heti saamattomaksi, mutta myöhään illalla leppyi ja kommentoi taas että ei hän voi minua menettää.
Mies makoilee marttyyrina parhaillaan sohvalla eikä suostu puhumaan vaikka itse yritin nostaa kissaa rauhallisesti pöydälle. Olen tehnyt ja teen paljon suhteemme eteen, vaikka se ei ole rahallisesti juuri nyt palkittavaa (=En tuo leipää pöytään). En kinua miehen rahoja, mutta olen sanonut etten pysty taloudellisesti yksin hoitamaan taloutta. Ap
Kun AV:lla lukee parisuhdeongelmista päätin nyt ensimmäistä kertaa kysyä, että jos mies ei kykene keskustelemaan asioista tai käyttäytyy ap:n miehen lailla ristiriitaisesti, että voisiko ap miettiä miten asiansa hänelle esittäisi?
Jos mies ei ole halunnut miettiä tilanteita, joissa ap:lle sattuisi jotakin, niin voisiko niistä puhua riskien hallintana ja kriistitilanteina? Onko sanoja, jotka mies ymmärtäisi helpommin kuin ap:n tapa kertoa tunteikkaasti mitäs-jos-mulla-pää-irtoaisi-tyyliin? Tai antaa vaan selkokieliset ohjeet, että teet sitten näin jos/kun pääni irtoaa. Miehen panikointi tositilanteissa kertoo vain siitä, ettei mies ole joutunut hätätilanteisiin ja niihin voi kyllä harjoitella ennakkoon. Kaikista ei ole pelastaviksi sankareiksi tuosta vain.
Oletko ajatellut, että rauhallinen ja asiallinen keskustelu miehen kanssa voisi olla selkeämpää kuin teidän jatkuva kinastelu sinun tilanteestasi? Kysy mieheltä, mitä hän sinun tilanteessasi neuvoo tekemään luettuaan ensin lääkärinlausunnot ja irtisanomisen syystä löytyvät dokumentit. Kerro muutamin lausein jaksamisesi tilanteesta ja miten mies haluaisi, että sovitte talouteen liittyvät asiat yms. Sinä et voi nyt omalle tilanteellesi hetkessä yhtään mitään, joten voit vain neuvotella teille rauhan. En tarkoita, että annat miehen päättää, mutta niin kuin suurissa sodissa neuvotteluja käydään ja usein molemmat osapuolet joutuvat joustamaan rauhan saavuttamiseksi. JOs ette itse osaa menkää parisuhdeterapiaan.