Miksi mies toimii näin? Saisinko analyysin kiitos
En voi kysyä suoraan mieheltä koska tämä repisi pelihousunsa (=suuttuisi raivon partaalle). Jotenka kysytään viisaammilta palstalta. Miehessä on hyviä puolia ja niiden takia olen suhteeseen jäänyt, mutta on paljon vikoja. Toinen asia miksi olen yhdessä on taloudelliset asiat (en ainakaan nyt pärjäisi yksin). Olemme olleet yhdessä 5 vuotta, josta vuoden päivät naimisissa ja miehen pyynnöstä on tiukka avioehto.
Mennään siis asiaan. En ymmärrä miksi mieheni käyttäytyy näin, hän siis sanoo usein iltaisin välittävänsä eikä voisi elää ilman minua ja kaikkiin ikäviin asioihin suhtautuu nuivasti esim vuosia aiemmin kysyttäessä mitä tekisimme jos toinen sairastuu niin miehen mielestä sellaista vaihtoehtoa ei ole, lakaisee asian maton alle ja murahtaa että se ei käy päinsä. Itkee jos minulle sattuu jotain ja sattuikin, jouduin loppukesästä työtapaturman vuoksi päivystykseen.
Toinen mitä en miehessä ymmärrä on kylmyys ja poistyöntävä asenne. Kävi niin, että sairastuin ja olen syksystä saakka ollut sairaslomalla ja nyt mies on vihainen (=miehen mielestä olen epäonnistunut) kun minulta loppui työt ennen sairastumista. Mies on myös sanonut suoraan, että minun tulee pärjätä yksin eikä hän auta minua. On raivonnut, että ei halua katsella kun vaan loisin ja tämä on aiheuttanut minulle masennusta ja ahdistumista. Meillä (=miehellä) on hyvä taloudellinen tilanne eikä pulaa rahasta eikä työstä. Olen sanonut miehelle että pyytäisi anteeksi, mutta sellaista ei tule koska mies on omasta mielestään aina oikeassa. Olen ihan loppu, rahat loppuu, henkinen ja fyysinen terveys katkeaa ja mitä vielä. Olen sisältä kuollut ja mielestäni mieheni ei rakasta minua tai rakastaa, mutta ei tavalla mitä kaipaisin eniten eli tukea ja kuuntelijaa. Meillä ei ole lapsia. Minusta tuntuu, että mies pitää minua tiukassa narussa ja samalla työntää pois kuin olisin marionetti ja tätä en uskaltaisi koskaan miehelle sanoa.
Miksi mies käyttäytyy noin ristiriitaisesti?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehen tulee pyytää anteeksi? Sitäkö, että tekee töitä ja saa palkkaa?
Minusta sinä olet läheisriippuvainen ja mies yksinkertaisesti ei enää jaksa sitä, että sinua tulee tuke ja ymmärtää, kun kieltäydyt ottamasta vastuuta elämästäsi.
Koskaan ei pidä mennä naimisiin itseään varakkaamman, järkevämmän ja viitsivämmän kanssa, siinä kun käy kuten ap:lle, joka on avioliitossaan uhri, kun mies halusi avioehdon eikä annakaan rahojaan.
Eihän tähän edes kannattaisi vastata mutta menköön nyt:
Miehen tulisi pyytää anteeksi sitä, että käyttäytyy kohtuuttomasti kun ap ilman omaa syytään sairastuu ja menettää työnsä.
Ihmiselämään katsos kuuluu ylä- ja alamäkiä.
Ja puolison luonne ja parisuhteen todellisuus punnitaan silloin, kun toinen on heikoimmillaan.
Toisaalta ei tuossa mitään antaaksipyyntöä tarvita, koska se ei asiaa enää korjaa. Vain teot voivat tilanteen korjata.
Ensimmäinen lause jo kertoo kaiken: En voi kysyä suoraan mieheltä koska tämä repisi pelihousunsa (=suuttuisi raivon partaalle).
Ei normaalissa suhteessa pidä pelätä keskustelua puolisonsa kanssa mistään aiheesta.
Onko miehessäsi myös muita narsistisia piirteitä kuvailemiesi (raivo, tunnekylmyys, itsekkyys ym.) lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Menit sitten naimisiin tuollaisen kanssa? Et sinä ainakaan työkykyiseksi enää tule tuollaisen seurassa, nyt on aika erota ja hoidella itsesi kuntoon fyysisesti ja henkisesti niin se taloudellinen tilanne kyllä korjaantuu. Haloo ap.
Menin naimisiin rakkaudesta. Ei tämä tilanne haloo hei alussa ollut päällä. Mies sanoi häissä, että tukee minua aina, mutta sairastumiseni myötä muuttikin mielensä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehen tulee pyytää anteeksi? Sitäkö, että tekee töitä ja saa palkkaa?
Minusta sinä olet läheisriippuvainen ja mies yksinkertaisesti ei enää jaksa sitä, että sinua tulee tuke ja ymmärtää, kun kieltäydyt ottamasta vastuuta elämästäsi.
Koskaan ei pidä mennä naimisiin itseään varakkaamman, järkevämmän ja viitsivämmän kanssa, siinä kun käy kuten ap:lle, joka on avioliitossaan uhri, kun mies halusi avioehdon eikä annakaan rahojaan.
Mitä et ymmärrä? Mielestäi on selvää, että miehen tulee pyytää anteeksi ilkeää käytöstään ja sanojaan. Olen onnellinen mieheni puolesta, että on onnistunut urallaan ja saavuttanut tavoitteita, kun tiedän ihmisiä joilla ei ole ollenkaan niin hyvä tuuri tai eivät ole yhtä kyvykkäitä. Tasan eivät käy onnen lahjat. Olet väärässä, koska en ole mennyt rahankiilto silmissä naimisiin. Vai etten ota vastuuta elämästäni. Kuulostat pelottavan paljon mieheltäni, joka on tälläkin hetkellä suuttunut minulle. Teiltä molemmilta puuttuu ymmärrys ja empatia. Mielestäni avioliitossa kuuluu tukea kumppania eikä syyllistää ja niin olen itsekin tehnyt. Niinä harvoina kertoina kun mies on ollut sairaana (=flunssassa) niin olen hoitanut kauppaostokset, tehnyt ruokaa, tehnyt omat työni ja huolehtinut miehestä. Väitätkö että se ei riitä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lapsen saamista, se yleensä korjaa kaiken. JA PIDÄ KANSSA HUOLI, ETTÄ SE ON POIKA!
Ap älä vaan raskaudu mutta ensin otat eron narsistisesta mieslapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin et pärjäisi omillasi? Minä olen pitkäaikaistyötön ja pärjään. Suomessa on sosiaaliturva. Tietenkään ei voi elää keskiluokkaista elämää, jos ei kuulu keskiluokkaan, mutta kyllä täällä toimeen tulee.
en ole ap mutta eikö ne leikkaa tukia? jos ei ole säästöjä eikä hyväpalkkaisessa työssä niin et tule toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä, avioliitto toimii puhumalla.
Rikkinäinen puhelin ei toimi puhumalla ja apn avioliitto ei kuulosta onnelliselta. Olin itse naimisissa vuosia narsistin kanssa ja lähteminen oli tuskaa mutta onneksi tein sen. Ap eroa ja lähde pois suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja siinä vaiheessa kun ap kertoi miehensä itkeneen, paljastui tämä jälleen provoksi.
Miehet eivät itke, eikä varsinkaan tuollaisen tapahtuman takia.
Jos ei sattuisi olemaan provo, niin jätä se mies jo tuon pillittämisen takia.
Narsisti tekee mitä vain saadakseen uhrinsa jäämään ja syyttelee uhria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lioetin lukemisen siihen, kun väitit ettet pärjää ilman miestä. Kärsi sitten.
Luetunymmärtämisessä vikaa? Kirjoitin etten juuri nyt pärjää ilman miestä ja tarkoitan taloudellisesti. Ap
Oliko tämä oikeasti ap vaiko joku palstauli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lioetin lukemisen siihen, kun väitit ettet pärjää ilman miestä. Kärsi sitten.
Luetunymmärtämisessä vikaa? Kirjoitin etten juuri nyt pärjää ilman miestä ja tarkoitan taloudellisesti. Ap
Oliko tämä oikeasti ap vaiko joku palstauli?
Tilanteeni on tarpeeksi vaikea joten ei tarvitse haukkua ulisijaksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä, avioliitto toimii puhumalla.
Rikkinäinen puhelin ei toimi puhumalla ja apn avioliitto ei kuulosta onnelliselta. Olin itse naimisissa vuosia narsistin kanssa ja lähteminen oli tuskaa mutta onneksi tein sen. Ap eroa ja lähde pois suhteesta.
Jokainen mies joka on eri mieltä asioista naisen kanssa = incel ja narsisti
Miehesi kuulostaa tylsältä. Kyllästyisin varmasti heti. Arvaamaton jääpuikko. Hyhhyh, ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menit sitten naimisiin tuollaisen kanssa? Et sinä ainakaan työkykyiseksi enää tule tuollaisen seurassa, nyt on aika erota ja hoidella itsesi kuntoon fyysisesti ja henkisesti niin se taloudellinen tilanne kyllä korjaantuu. Haloo ap.
Menin naimisiin rakkaudesta. Ei tämä tilanne haloo hei alussa ollut päällä. Mies sanoi häissä, että tukee minua aina, mutta sairastumiseni myötä muuttikin mielensä. Ap
Sekopää ukko. Kannattaisi hänen mennä psykiatrille.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lapsen saamista, se yleensä korjaa kaiken. JA PIDÄ KANSSA HUOLI, ETTÄ SE ON POIKA!
??
Miehesi kokee sinut ripustautuvana loiselämiseen taipuvaisena itsetunnottomana olentona, eikä koe pystyvänsä sellaista kunnioittamaan ja rakastamaan.
Harva nainenkaan kestää kotona makoilijaa, joka tukeutuu vaan muijan rahoihin. Mutta löytyyhän niitä huolehtivaisia ja uhrautuvaisia naisia myös. Ehkä voisit kattella jostain sellaisen?
Tarkennatko vielä, että miten miehen kylmyys ilmenee muuten kuin puheissa?
Onko sinulla lainanlyhennyksiä tms, joihin tarvitset miehen rahallista tukea? Normaalit elinkustannukset saat kyllä yhteiskunnan tukemana, jos olet tilapäisesti heikoilla.
Hae lainaan lyhennysvapaata, ano kaupungilta vuokra-asuntoa, karsi kaikki turhat kulusi pois jos sinulla sellaisia on ja yritä saada rahaa säästöön.
On selvää että jos joskus haluat olla vapaa ja onnellinen, sinun täytyy lähteä mahdollisimman pian. Kun olet jo pohjalla, voimien kerääminen lähtemiseen on paljon vaikeampaa. Joka tapauksessa muista että olet arvokas ja kaiken rakkauden arvoinen, käyttäytyi mies miten tahansa ja on taloudellinen tilanteesi millainen tahansa.
No huh huh, aikamoiset setit. Miksi olet valinnut itsellesi tuollaisen miehen? Rahan takia?
Toiset vaan ottaa ja ottaa, eivätkä anna. Tarviiko siinä sen enempiä diagnosoida.