Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies toimii näin? Saisinko analyysin kiitos

Vierailija
02.01.2024 |

En voi kysyä suoraan mieheltä koska tämä repisi pelihousunsa (=suuttuisi raivon partaalle). Jotenka kysytään viisaammilta palstalta. Miehessä on hyviä puolia ja niiden takia olen suhteeseen jäänyt, mutta on paljon vikoja. Toinen asia miksi olen yhdessä on taloudelliset asiat (en ainakaan nyt pärjäisi yksin). Olemme olleet yhdessä 5 vuotta, josta vuoden päivät naimisissa ja miehen pyynnöstä on tiukka avioehto.

Mennään siis asiaan. En ymmärrä miksi mieheni käyttäytyy näin, hän siis sanoo usein iltaisin välittävänsä eikä voisi elää ilman minua ja kaikkiin ikäviin asioihin suhtautuu nuivasti esim vuosia aiemmin kysyttäessä mitä tekisimme jos toinen sairastuu niin miehen mielestä sellaista vaihtoehtoa ei ole, lakaisee asian maton alle ja murahtaa että se ei käy päinsä. Itkee jos minulle sattuu jotain ja sattuikin, jouduin loppukesästä työtapaturman vuoksi päivystykseen.

Toinen mitä en miehessä ymmärrä on kylmyys ja poistyöntävä asenne. Kävi niin, että sairastuin ja olen syksystä saakka ollut sairaslomalla ja nyt mies on vihainen (=miehen mielestä olen epäonnistunut) kun minulta loppui työt ennen sairastumista. Mies on myös sanonut suoraan, että minun tulee pärjätä yksin eikä hän auta minua. On raivonnut, että ei halua katsella kun vaan loisin ja tämä on aiheuttanut minulle masennusta ja ahdistumista. Meillä (=miehellä) on hyvä taloudellinen tilanne eikä pulaa rahasta eikä työstä. Olen sanonut miehelle että pyytäisi anteeksi, mutta sellaista ei tule koska mies on omasta mielestään aina oikeassa. Olen ihan loppu, rahat loppuu, henkinen ja fyysinen terveys katkeaa ja mitä vielä. Olen sisältä kuollut ja mielestäni mieheni ei rakasta minua tai rakastaa, mutta ei tavalla mitä kaipaisin eniten eli tukea ja kuuntelijaa. Meillä ei ole lapsia. Minusta tuntuu, että mies pitää minua tiukassa narussa ja samalla työntää pois kuin olisin marionetti ja tätä en uskaltaisi koskaan miehelle sanoa.

Miksi mies käyttäytyy noin ristiriitaisesti?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja juokse!

Vierailija
2/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tyhmä, materialistinen mies, joka ei tunnu välittävän kuin itsestään. Muuta, lähde, hae avioeroa tai sitten jäät ja kärsit. Valinta on sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy nyt vaan alkaa valmistelemaan eroa, mielellään salassa. 

Hanki asunto ja asiasi kuntoon. 

Hän haluaa sinut vain terveenä, eli ei todellisuudessa rakasta sinua. 

Olen pahoillani. 

Vierailija
4/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lioetin lukemisen siihen, kun väitit ettet pärjää ilman miestä. Kärsi sitten. 

Vierailija
5/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hukkaa elämääsi tuossa. Jotkut vaan on paskoja.

Kyllä itselläkin tärähti tuossa vuosi sitten, kun mies hermostui ettei hän kyllä ala omaishoitajaksi. Silloinpa jo tiesi ettei tuo mikään loppuelämän suhde ole. Mies itse on kyllä suuremmassa riskissä päätyä hoidettavaksi, ja melkoisen paljon olen paaponutkin.

Vierailija
6/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et pärjäisi omillasi? Minä olen pitkäaikaistyötön ja pärjään. Suomessa on sosiaaliturva. Tietenkään ei voi elää keskiluokkaista elämää, jos ei kuulu keskiluokkaan, mutta kyllä täällä toimeen tulee.

Vierailija
7/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit sitten naimisiin tuollaisen kanssa? Et sinä ainakaan työkykyiseksi enää tule tuollaisen seurassa, nyt on aika erota ja hoidella itsesi kuntoon fyysisesti ja henkisesti niin se taloudellinen tilanne kyllä korjaantuu. Haloo ap.

Vierailija
8/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lapsen saamista, se yleensä korjaa kaiken. JA PIDÄ KANSSA HUOLI, ETTÄ SE ON POIKA!

Vierailija
9/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä välttelevä kiintymystyyli ja sulla turvaton? Ei hän sua vaikuta rakastavan...

Vierailija
10/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä, avioliitto toimii puhumalla.

Vierailija
11/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuutissa alkoi miehen haukkuminen. Siis joku löysi ketjun, avasi sen, luki ja päätti kommentoida tuolla tavalla yhdessä minuutissa.

Tai sitten ap vastasi itselleen omaan miesvihatarinaansa ja nyt runkkaa jotta moottori lähtisi pyörimään.

Niin sinä et kyseisestä miehestä löydä mitään vikaa? 

Vierailija
12/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies välitti aiemmin omista tunteistaan tai turvallisuuden tunteistaan. Ehkä välitti kun olit hänen mielestään "normaali työssäkäyvä". Ei ainakaan nyt välitä sinusta tai muista, jos käyttäytyy noin? Turvaudu äitiisi tms ja eroa miehestä? Muuten oot loputtoman haukkumisen ja lyttäämisen kohteena. Mies ei muutu. Oikea luonne tuli esille. Onneksi se havaitaan nyt eikä myöhemmin elämässä. Mies kokee olevansa parempi kuin sinä? Ei kuulosta empaattiselta. Juoko alkoholia ja menee massan mukana. 

Vierailija
13/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyyntöä ei pidä joutua pyytämään. Siinä vaiheessa, kun noin joutuu tekemään, on peli jo menetetty.

Vierailija
14/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa että sinä paapot häntä jatkossakin, siksi sanoo että ei voi elää ilman sinua. Hän ei halua että sinä lähdet, mutta ei pidä omana velvollisuutenaan tukea sinua. Ei näe suhdettanne tasavertaisena. Lähde, ansaitset parempaa. Yksinkin on parempi, kuin tuollaisen kanssa. 

Vierailija
15/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuutissa alkoi miehen haukkuminen. Siis joku löysi ketjun, avasi sen, luki ja päätti kommentoida tuolla tavalla yhdessä minuutissa.

Tai sitten ap vastasi itselleen omaan miesvihatarinaansa ja nyt runkkaa jotta moottori lähtisi pyörimään.

Mikä sua vaivaa, kun et yhtään kestä sitä faktaa, että paskoja miehiä on enemmän kuin hyviä?

Vierailija
16/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että mies ei rakasta ja rakastaa. Tuossa sinulla on virhe. Se menee niin  että mies ei rakasta, mutta ajoittain näyttelee rakastamista.

Miehen käytös ei ole ristiriitaista. Se vain näyttää ristiriitaiselta silloin, kun mies näyttelee rakastamista.

Vierailija
17/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehen tulee pyytää anteeksi? Sitäkö, että tekee töitä ja saa palkkaa?

Minusta sinä olet läheisriippuvainen ja mies yksinkertaisesti ei enää jaksa sitä, että sinua tulee tuke ja ymmärtää, kun kieltäydyt ottamasta vastuuta elämästäsi.

Koskaan ei pidä mennä naimisiin itseään varakkaamman, järkevämmän ja viitsivämmän kanssa, siinä kun käy kuten ap:lle, joka on avioliitossaan uhri, kun mies halusi avioehdon eikä annakaan rahojaan.

Vierailija
18/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa täältä elatusvelvollisuudesta avioliitossa ja mieti, toimiiko mies lain mukaan: 

https://www.minilex.fi/a/elatusvelvollisuus-avioliitossa

Vierailija
19/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä vaiheessa kun ap kertoi miehensä itkeneen, paljastui tämä jälleen provoksi.

Miehet eivät itke, eikä varsinkaan tuollaisen tapahtuman takia.

Jos ei sattuisi olemaan provo, niin jätä se mies jo tuon pillittämisen takia.

Vierailija
20/53 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lioetin lukemisen siihen, kun väitit ettet pärjää ilman miestä. Kärsi sitten. 

Luetunymmärtämisessä vikaa? Kirjoitin etten juuri nyt pärjää ilman miestä ja tarkoitan taloudellisesti. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme