Voiko toisen ihmisen energian aistia ja siten tunnistaa, ettei kyseinen ihminen ole hyväksi itselle?
Kysymys otsikossa. Olen tuntenut muutaman kk:n miehen, jonka kanssa olen seukkaillut. Ei ole tapahtunut mitään epäilyttävää tms., mutta jostain syystä vieläkään en tunne pystyväni olemaan miehen kanssa ihan luonteva eikä tule sellaista hyvää levollista oloa hänen kanssaan. Kainalossa nukkuminen ei tunnu luontevalta, eikä siihen käpertyminen rauhoita oloa uneen, kuten joissakin muissa suhteissa on ollut kaikkineen.
Voiko olla, että mies ei vaan jotenkin sovi minulle ja sen tuntee jotenkin nahoissaan? Kyse ei ole myöskään mistään niin palavasta rakkaudesta, että voisi johtua siitäkään vaan ihan semihyvästä jutusta.
Kommentit (132)
Tulen väsyneeksi joidenkin ihmisten seurassa. Alan haukotella. Joskus niskat jännittyy ja kurkkua kuristaa tai mahassa tuntuu jännitys. Syynä usein on toisen negatiiviset ajatukset ja huono energia.
Olen oppinut tunnistamaan oireita itsessäni ja olen varuillani. Aina ihmiset eivät tunnista pahoinvointia itsessään.
Joskus taas tulee upean energinen olo ja nauru pyrähtelee. Ideat laukkaavat. Hyvää energiaa.
Minusta varmaan lähtee huonoja energioita, koska olen niin ihastunut etten saa edes sanaa suustani ja pelottaa, että tämäkin juttu osoittautuu sellaiseksi ettei sitä kannata jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Usein ensi vaikutelma on oikeassa.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Voihan näitä energiaksi kutsua, mutta oikeasti kyse on kehonkielen tulkinnasta. Eli ilmeet, eleet, ääni jne. Kaikki muodostaa kokemuksen, josta voi päätellä paljon siitä kuka toinen on. Ja toiset sitten kutsuu sitä auraksi tai energiaksi tms.
Tutkimusten mukaan ihmisen ympärillä itseasiassa on ns. energiakenttä, joka ulottuu useiden metrien päähän. Ihan fysiikkaa. Miksi porukka on aina kumoamassa erikoisemmatkin ajatukset, vaikka heillä itsellään ei ole edes pohjatietoa aiheesta...
Vierailija kirjoitti:
Tulen väsyneeksi joidenkin ihmisten seurassa. Alan haukotella. Joskus niskat jännittyy ja kurkkua kuristaa tai mahassa tuntuu jännitys. Syynä usein on toisen negatiiviset ajatukset ja huono energia.
Olen oppinut tunnistamaan oireita itsessäni ja olen varuillani. Aina ihmiset eivät tunnista pahoinvointia itsessään.
Joskus taas tulee upean energinen olo ja nauru pyrähtelee. Ideat laukkaavat. Hyvää energiaa.
Minulla on ihan sama juttu. Tulee kuin möykky mahaan ja hartiat jännittyvät. Noista kannattaa vaan pysyä kaukana.
Olet tekemisissä jonkin sortin luonnehäiriöisen kanssa. Sen vaan aistii. Joko epämiellyttävänä olona, fyysisinä oireina, tai minun tapauksessani, pystyn haistamaan narsistit. Kirjaimellisesti he siis haisevat nenääni tietynlaiselta ummehtuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Olet tekemisissä jonkin sortin luonnehäiriöisen kanssa. Sen vaan aistii. Joko epämiellyttävänä olona, fyysisinä oireina, tai minun tapauksessani, pystyn haistamaan narsistit. Kirjaimellisesti he siis haisevat nenääni tietynlaiselta ummehtuneelta.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Hauskasti kerrottu 😄
Jos et nukahda hänen viereensä helposti, niin sulla ei ole turvallinen olo. Nämä tällaiset merkit tulee ottaa vakavasti. Älä tuhlaa elämääsi siihen suhteeseen. Ei ne ole mitään pieniä ohitettavia asioita, vaan sisimmässäsi tiedät, että se henkilö ei ole sua varten.
Elämäni aikana olen oppinut sen, että omaan intuitioon kannattaa luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hieman samanlainen tunne. Jos olisit mies, voisin kuvitella, että juttusi on meidän jutusta. Koen, että emme vain ole puhuneet tarpeeksi. Välillämme on epävarmuuksia, jotka ainakin minua etäännyttävät. En tiedä välittääkö mies minusta enää, vaikka alkuun puheet olivat sellaisia, että sain kuvan, että olen hänelle jotakin erityistä.
Kuulostaa, että olet narsistin kanssa. Se menee juuri noin.
Kun jokin tuntuu oudolta, lähtekää!
Itse en lähtenyt, joten traumatisoiduin ja toipuminen vei pitkään. Minäkin vaan kuvittelin, että ei nyt vaan olla puhuttu tstpeeksi tms. Jälkikäteen ajateltuna, miksi edes alkaisi rakentaa mitään ihmisen kanssa, jos ei osata puhua. Se alun ihanuus on näytelmä. Sama näytelmä, jonka hän esittää jokaiselle, siinä ei ole mitään totta eikä aitoa tunnetta. Siksi se onkin niin täydellisen ihanaa.
Olot saattaa johtua sun omista epävarmuuksista.
Ihmiset hyvät, puhukaa niille kumppaneillenne.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ihmissuhteilla on tarkoitus ja kaikista voi oppia. Eli huonoillakin suhteilla on tarkoitus.
Joo, mutta voisi olla ihan kiva ilman sitä oppiakin.
T. Psykopaatti-isän ja psykopaattieksän jäljiltä... narsistieksä oli pientä noihin verrattuna
Monella työpaikalla on käveleviä ongelmia ja istuvaa pahaa oloa. Kyllä ne aistii.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni aikana olen oppinut sen, että omaan intuitioon kannattaa luottaa.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Minusta varmaan lähtee huonoja energioita, koska olen niin ihastunut etten saa edes sanaa suustani ja pelottaa, että tämäkin juttu osoittautuu sellaiseksi ettei sitä kannata jatkaa.
Ei. Silloin on väärän ihmisen kanssa. Muista nämä sanat myöhemmin, jos jäät suhteeseen.
Minä kuvittelin samoin. Vastapuoli oli mieleltään sairas huijari ja hyväksikäyttäjä.
Tajusin, että teinimäisen ihastuksen tunteminen on itseasiassa traumasidekemiaa ja addiktioa hyville hormoneille, joista on puutteessa.
Oikea, aikuinen rakkaus on sitä, että toisen kanssa on turvallinen ja hyvä olo ja voi olla vapaasti oma itsensä ja kommunikaatio sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Toivon tuota samaa kykyä. Viimeisin narsisti peseytyi jatkuvasti ja käytti hajusteita. En ikinä haistanut hänen ominaishajuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Silloin on väärän ihmisen kanssa. Muista nämä sanat myöhemmin, jos jäät suhteeseen.
Minä kuvittelin samoin. Vastapuoli oli mieleltään sairas huijari ja hyväksikäyttäjä.
Tajusin, että teinimäisen ihastuksen tunteminen on itseasiassa traumasidekemiaa ja addiktioa hyville hormoneille, joista on puutteessa.
Oikea, aikuinen rakkaus on sitä, että toisen kanssa on turvallinen ja hyvä olo ja voi olla vapaasti oma itsensä ja kommunikaatio sujuu.
Eihän se ole sen uuden syy, jos traumaa on syntynyt jossakin aiemmassa suhteessa. Minun täytyy vain kertoa tästä uudelle ja se miten hän tiedon vastaanottaa ja miten hän toimii sen pohjalta kertoo kannattaako suhdetta jatkaa.
Eihän mikään intuitio kerro totuutta, vaan antaa aihetta keskustella. Jos ei keskustelua käy, selviää lopulta jotakin mitä se intuitio yritti sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Olot saattaa johtua sun omista epävarmuuksista.
Ihmiset hyvät, puhukaa niille kumppaneillenne.
Ihminen on ainoa typerä olio, joka ei luota vaistoihinsa vaan järkeilemällä vaientaa ne. Kantapään kautta olen oppinut, että todellakin kannattaa luottaa ja käyttää meille luotuja eloonjäämisvaistoja.
Kaikilla ihmissuhteilla on tarkoitus ja kaikista voi oppia. Eli huonoillakin suhteilla on tarkoitus.