Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritän tapailla tyhmää miestä

Vierailija
01.01.2024 |

Hei, tällainen tilanne:

tapasin mukavan oloisen miehen. Oltiin ensin soiteltu ja viestitetty.

käytiin syömässä ja oli ihan mukavaa, ja mies on hyvän näköinen.

seuraavat treffit oli tapaninpäivänä. Käytiin ostoskeskuksessa, käveltiin ulkona ja syötiin Hesessä. Kun olin ranskalaisten puolivälissä syömässä, mies toteaa että hänen tekee mieli tupakkaa. Lähtee sitten ostamaan tupakat ja käy polttamassa. Minä join silloin kahvia. 

huomautin hänelle siitä, että on höperöä, että lähtee keskenkaiken tupakoimaan. Hän ei tiennyt että niin ei voi tehdä. 

ei sovittu sitten toisia treffejä. Myöhemmin puhelimessa kysyi, että tulisiko käymään ja suostuin. 

ihan mukava tutustua ja nähdä kuinka hän asuu, en tiedä muutakuin että äitinsä kanssa ja että on Maajussi.

minulla kuitenkin hajosi auto, enkä pääse menemään. Hän tuli sitten käymään luonani uudenvuoden aattona. Ensin oli vaikea saada hänestä irti, että mihin aikaan hän tulee, odotin siis noin 21. Hän ei voinut itse kertoa minulle ennenkuin soitin. Sanoi olevansa jo matkalla, totesin että ok, olet siis klo 20 suunnilleen täällä. Miestä ei näy ei kuulu. Soitin. Oli RUOKAOSTOKSILLA kaikessa rauhassa. Ok, on siis sittenkin klo 21. Luonani. 

tuli 21.30.

kysyin mikä homma tämä nyt oli, niin sanoi ettei ehtinyt kertoa puhelimessa että tulee myöhemmin. Siis sen jälkeen kun olin hänelle todennut että tulet siis klo 20. 

voit aikuisena miehenä lähettää tekstarin perään, jos joku info menee väärin, totesin. 

Syötiin. Ehdotti puolta tuntia ennen kahtatoista, että mennään kävelylle. Minä tyhmä suostuin. Vaikka otin paksummat hanskat käsiä alkoi palella. Hän kehuskeli omilla paksummilla nahkaisillaa hanskoillaan.

katottiin raketit ja sain lukuisia kertoja kuulla kuinka ihmiset tuhlaa järkyttäviä määriä rahaa raketteihin.

menin lopulta sisälle, hän lähti johonkin haahuilemaan tietä pitkin. Keitin vielä glögiä lämmikkeeksi. Juotiin sitä ja särjettiin pähkinöitä. Hän kehuskeli jossakin vaiheessa kuinka iso kahvipannu heillä on kotona verrattuna minun mini kahvipannuun. ????

sitten kertoi myös tietoiskun että minun asunnossa vetää, eikä hän ikinä, ikinä muuta tänne. 

kiva toki tietää, mutta onneksi ei kukaan ole kysynytkään, totesin. 

Sitten hän arvosteli koulutusta johon olen hakenut. Työkkärin koulutus, työllistyisi suoraan yritykseen, 2500/kk. Olen nyt osa-aika duunissa mikä ei oikein elätä. 

myöhemmin minua huvitti, että näinköhän helpolla hän aikoo minusta vaimon tehdä itselleen, ikuisiksi ajoiksi navettaan auttamaan, huonoilla tuloilla. 

Mutta sitten tosiaan älysi lähteä kun ilmoitin asian suoraan. Halasi eteisessä. 

mitä mieltä väki on? Itseäni vähän turhauttaa. 

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneskelit siis jännä miestä. Valitsit miehen ulkonäön perusteella.

Vierailija
42/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on usein naisia kulmikkaampia suorasuita. 

Välillä oikein hätkähdän kun tulee puskista joku kommentti kun naisena sanoisin kohteliaasti 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, virheidenbongaaja harvoin vertaistaan löytää.

Vierailija
44/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
45/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap yksin määrittelee, mikä on typerää, ja pyrkii antamaan palautetta? Kieltämättä mies on sosiaalisesti hyvinkin hiomaton, mutta tuo palautteen anto (olen kasvatusalalla) kuulostaa tulevaisuutta ajatellen kaamealta. Miehellä on vaihtoehtona huumorilla hyväksyä roolinsa kotirauhan vuoksi ja oppia (meidän mamma tietää), tai alistua siihen (sama argumentti), mutta siinä tapauksessa olet jo itse menettänyt kunnioituksesi häntä kohtaan. Etkö näe, mitä on tulossa?

Vierailija
46/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aikoinaan tapailla tyhmää miestä. Homma kaatui siihen ettei osannut kellonaikoja.

Vierailija
47/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla reilu ja tutustua häneen ennenkuin alan seurustella taikka lopetan tapailun tykkänään.

nyt kyllä näyttää että on liikaa ongelmakohtia eikä odotukset oikein kohtaa, siis kummankaan.

Siis mitä, ei kyllä olla paneksittu, eikä edes suudeltu😄

Mä en kyllä ymmärrä miksi pitäisi heti huumaantua kenestäkään miehestä, ja katsoa sormien läpi ns.virheitä.

jep, siihen uhri-asemaan en halua, joten eiköhän tämä ollut tässä! 

kiitos kun kommentoitte👍 Keskustelu vielä jatkukoon teeman ympärillä.

Vierailija
48/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä muutama red flag tekstistäsi:

1. Mies ei jaksa odottaa, että söisit mennäkseen tupakille.

2. Mies ei ilmoita  milloin tulee/pysy aikataulussa. 3.Mies haukkuu asuntosi, eikä halua muuttaa sinne. 4. Mies haukkuu urasuunnitelmasi

Mietipä vielä, että miksi tapailet miestä, joka ei selkeästi ole kovin kiinnostunut sinusta ja, joka omasta mielestäsi on tyhmä?

Ap:n pitää kysyä itseltään, miksi hän haluaa "projektin" eikä tasavertaista kumppania. 

Vierailija
49/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusala ihminen, kuinka neuvoisit sitten antamaan palautetta? 

kuinka itse annat palautetta? 

Vierailija
50/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ok. Olipa sepustus. Varmaan et jatka tapailua, jos kerran et miehen käytöksestä pidä. Mikä tässä oli pointtina?

Vierailija
51/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin sovitte yhteen :D 2molopäätä

Vierailija
52/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ihan hyvä mies. Jos minä olisin ollut noissa tilanteissa, ne olisivat olleet tyystin erilaisia. Olisin tupakan sijaan käynyt ostamassa sinulle jonkun pienen joululahjan koruliikkeestä ja kävelyllä olisin antanut omat lämpimämmät rukkaseni sinulle, jotta käsiäsi ei palelisi. Olisin kehunut sinua kauniiksi ja kertonut kotisi olevan mukava ja viihtyisä. Jos olisin jostain syystä myöhästynyt sovitusta, olisin tullut ruusupuskan kanssa ja luvannut hyvittää myöhästymiseni sinulle. Olisimme juoneet glögiä yhdessä viltin alla ja suudeltu. Uudesta työstäsi olisimme keskustelleet ja olisin ollut kannustava ja aiheesta kiinnostunut. Treffien jälkeen olisit varmasti ajatellut, että onpa tuo ihana mies.

Tosiasiassa mun kaltaiset miehet on lopulta epäluotettavia. Aina on useampi nainen kierroksessa, enkä koskaan sitoudu. Osaan puhua ja siksi sitä teenkin. Puhun kauniisti ja lupaan yhteistä tulevaisuutta. Sitä ei vain koskaan oikeasti tule. Muutama kuukausi tai puoli vuotta, sitten kyllästyn. Jälkeen jää vain itkua, pahaa mieltä ja surua. Siitä en ole ylpeä, mutta kerronpa nyt rehellisesti.

Eli ota vain tuo tavallinen mies. Se ei ehkä osaa keskustella Ranskan viinialueista, viedä sinua hienoon ravintolaan tai leperellä sinua pyörryksiin. Mutta se on todennäköisesti hyvä ja luotettava kumppani. Pidemmän päälle hän on paljon oikeampi valinta, kuin minun kaltaiseni miehet.

Vierailija
53/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla molemmat tosi nuoria, parikymppisiä? Jos muuten natsaa, niin tuossa olisi sinulle hiomaton timantti.

Ja just kun saat koulittua käytös- ja sänkytavat kuntoon, niin joku vamppi sen nappaa.

Voit toki myös suoraan sanoa, mikä nyppii.

Vierailija
54/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatusala ihminen, kuinka neuvoisit sitten antamaan palautetta? 

kuinka itse annat palautetta? 

Jos pitää palautetta antaa, niin ensisijaisesti puhua ei-toivotun käytöksen vaikutuksesta itseensä (esim. odottelin huolestuneena, ärsyyntyneenä, ruoat valmiina), eli mitä tämä mies sai toiminnallaan aikaiseksi. Mutta olitko sanonut tarpeeksi selvästi etukäteen, mitä olet tekemässä?

Yhtä tärkeää on myös miettiä tahollaan sitä, kuinka selvästi tulee kommunikoitua omaa toimimistaan ja toiveitaan miehelle. Jos kertoo, mitä aikoo tehdä, voi samalla myös auttaa tällaista kouliintumatonta toimimaan vastuullisemmin vastaavissa tilanteissa (mokat voitaisiin välttää). Jos puhutte saapumisajasta, sano, että on tärkeää olla täsmällinen koska ruoka tai ruoan valmistaminen. Tämä mies on selvästi tottunut naiseen (samassa taloudessa elävä äiti), joka tietysti käytännössä tietää poikansa rytmin ja on siten ajatustenlukija. Sitä et voi uutena tuttavuutena olla.  Empatian viljelyä tarvitaan puolin ja toisin, olettaminen taas ei auta mitään varsinkaan suhteen alkumetreillä.

Vierailija
55/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan lue noin surkeasti kirjoitettua litaniaa. Onko ap:llä kaikki ok?

Minä luin. Ja kiinnostais kovasti mikä on tuo työkkärin koulutus jolla työllistyy 2500 e maksavaan yritykseen???? Itse jäämässä työttömäksi ja kuumeisesti etsin työtä.

Vierailija
56/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä tyhmää miestä väkisin pitää yrittää tapailla? Selvästikin jos se tyhmyys ärsyttää niin miksi hakata päätä seinään ellei itsekin ole silloin vähän tyhmä.

Vierailija
57/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

joo, se kellonaika klo 21 oli sovittu aiemmin puhelimessa. Jäi tuosta tekstistä pois

niin, en nyt joka asiasta ole antanut palautetta. 

sanoinkin hänelle, että minä ihmettelin mihin hän on joutunut, kun ei näkynyt miestä klo 20 aikaan, siis se uusi aika. Ja sitten sen, että on tärkeää infota vaikka tekstarilla että toinen tietää! 

Hei, me ollaan kyllä vanhoja, hän 38, minä 41.

joo hyvä palautevinkki. 👍

niin, ei tosta mitään tule, en halua itelleni epätasapainoista parisuhdetta.

Vierailija
58/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ap yksin määrittelee, mikä on typerää, ja pyrkii antamaan palautetta? Kieltämättä mies on sosiaalisesti hyvinkin hiomaton, mutta tuo palautteen anto (olen kasvatusalalla) kuulostaa tulevaisuutta ajatellen kaamealta. Miehellä on vaihtoehtona huumorilla hyväksyä roolinsa kotirauhan vuoksi ja oppia (meidän mamma tietää), tai alistua siihen (sama argumentti), mutta siinä tapauksessa olet jo itse menettänyt kunnioituksesi häntä kohtaan. Etkö näe, mitä on tulossa?

Mitenkä typeryys määritellään yhdessä?

Vierailija
59/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaa sulle uudelleen varmaankin juhannuksena.

Vierailija
60/64 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan katsoa vielä toiset treffit, menkää syömään OIKEAAN ravintolaan, niin pääset näkemään myös oikeat ruokailutavat tai tavattomuudet. Keskustelkaa lisää, tee päätös myöhemmin, jos hän kiinnostaa vielä sinua.