Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksielämä ei todellakaan kukoista 35v. jälkeen

Vierailija
01.01.2024 |

Olenko ainoa, jolla seksielämä on kaikkea muuta kuin kukoistavaa vanhemmiten? Olen siis 40v. täyttävä naimisissa oleva, vajaa 3v. lapsen äiti ja ihmettelen naistenlehtien ym. juttuja keski-ikäisistä naisista, joiden seksuaalisuus on puhjennut kukkaan yms. 

Olen itse ollut nuorempana 20-35-vuotiaana tosi aktiivinen ja mulla on ollut hyvä seksuaalinen itsetunto ja antoisa seksielämä. Nyt vakiintumisen, lapsen saannin ja keski-ikään tulemisen myötä tuntuu kuin tuo puoli itsestä olisi kokonaan kuollut. En edes ajattele seksiä tai fantasioi, mikään ei tunnu kiinnostavan sillä saralla.

Muuten elämä on ihan mallillaan ja olen kyllä aktiivinen elämässäni muuten, on mielekläitä harrastuksia, antoisia ystävyyssuhteita ja muutenkin oman näköistä elämää, pois lukien tuo yksi elämänalue. Vaihdevuosiakaan mulla ei vielä ole, on kyllä sekin tutkittu. Saisiko täältä vertaistukea vai olenko tosiaan ihan outolintu?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu. Ja tässä on sekin, että kun nainen saa haluamansa eli molemmat voivat herkutella ja lihoa, niin 30+ ja erityisesti 40+ naisesta tulee myös "nallekarhu". Paino ei enää kasaannu perseeseen ja reisiin, vaan tasan samoihin paikkoihin kuin miehelläkin. Lopputuloksena on tankkikroppa, joka ei ainakaan lisää seksuaalista vetovoimaa.

Meillä ainakin rouvalla osa painosta meni/menee suoraan tisseihin, jotka nyt upean suuret, pehmeät ja täyteläiset vaikka hänen mielestään riippuvatkin. Ei haittaa tippaakaan.

Vierailija
82/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ollut vuosia haluton. Sain hänet testosteronimittaukseen ja arvot olivatkin alle viitearvojen. Hän ei kuitenkaan halua hormonikorvaushoitoa, ehkä ei sitten itse kärsi haluttomuudestaan. Onko kellään kokemusta siitä, että tällainen tilanne ratkeaisi muuten kuin eroamalla? En halua elää loppuelämääni kämppiksinä, kun introverttina viihdyn paremmin itsekseni. Mitä järkeä on seksittömässä kämppissuhteessa?

N

Harmillista tosiaan tuo että halutonta se halujen puute harvemmin on ongelma, jota kiinnostaisi lähteä korjaamaan. Ja ymmärtäähän sen, jos et jotain halua niin ei sen puute tietysti haittaakaan.  Jos kovin on erilaiset halut ja se toiselle on iso ongelma niin ei siinä hirveästi jää muita vaihtoehtoja kuin ero tai avoin suhde.

Sellainen juttu kuitenkin tuli mieleen että omat testot nousivat yli kaksinkertaisiksi elämäntaparemontin yhteydessä

Muutoin hyvä neuvo, mutta meillä jo pelkkä ajatus elämäntapojen kohentamisesta tai pelkästä lääkärintarkastuksesta nosti myöskin piikit pystyyn. Ei jäänyt jäljelle muita keinoja kuin jättää mies keskenään olemaan lihava ja impotentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset:

Mitä sillä on väliä jos naiset eivät kiinnostu parikymppisinä? Sehän on hyvä jos löydät naisen kolmekymppisenä. Eikä siitä kannata huolehtia, että naisella on kiire hankkia lapsia ja se on perimmäinen syy miksi aloita kiinnostamaan. Etkö tiennyt, että lapsen saaminen kasvattaa naisen seksihaluja, ja nelikymppisenä nainen on seksuaalisesti aktiivisimmillaan. Nyt sitä seksiä vasta harrastetaankin!

(totuus: naiset harrastavat eniten seksiä parikymppisinä. Siitä huolimatta, että parikymppisissä on enemmän sinkkuja)

Olen harrastanut seksiä lukuisten naisten kanssa, ja hämmästyttävän moni nelikymppinen nainen on kyllä tosi kiimainen ja seksin nälkäinen.

Jos saisi yhdistettyä samaan pakettiin kolmekymppisen naisen ulkonäön ja nelikymppisen naisen seksivietin, niin siinä olisi kova yhdistelmä. 

Hmmm sulla on ollut kyllä aivan vääränlaisia naisia, jos nelikymppisen naisen ulkonäkö on poikennut paljon kolmekymppisen naisen ulkonäöstä. Unohda ne alkoholia runsaasti käyttävät pubiruusut.

Vierailija
84/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Minulla halut ovat vaan kasvaneet. Olen 39-v. nainen, ei lapsia. 

Vierailija
85/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset:

Mitä sillä on väliä jos naiset eivät kiinnostu parikymppisinä? Sehän on hyvä jos löydät naisen kolmekymppisenä. Eikä siitä kannata huolehtia, että naisella on kiire hankkia lapsia ja se on perimmäinen syy miksi aloita kiinnostamaan. Etkö tiennyt, että lapsen saaminen kasvattaa naisen seksihaluja, ja nelikymppisenä nainen on seksuaalisesti aktiivisimmillaan. Nyt sitä seksiä vasta harrastetaankin!

(totuus: naiset harrastavat eniten seksiä parikymppisinä. Siitä huolimatta, että parikymppisissä on enemmän sinkkuja)

Olen harrastanut seksiä lukuisten naisten kanssa, ja hämmästyttävän moni nelikymppinen nainen on kyllä tosi kiimainen ja seksin nälkäinen.

Jos saisi yhdistettyä samaan pakettiin kolmekymppisen naisen ulkonäön ja nelikymppisen naisen seksivietin, niin siinä

Kyllä se ulkonäkö muuttuu paljon käytännössä kaikilla. Te naiset ette huomaa sitä, koska katsotte eri asioita.

Annan sulle esimerkin. Sanotaan että naisen paino on pysynyt samana. Jos verrataan peffaa/reisiä ja vatsaa/vyötäröä, niin kyllä peffa/reidet ovat kutistuneet, vatsaan on tullut pömpötystä ja vyötärö on aikaisempaa paksumpi.

Vierailija
86/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja jos sais adonista,  sen ölähtäneen äijän sijaan...

Vierailija
87/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 36 v nainen, jolla myös halut täysi nolla. Lapsia ei ole, mutta avopuoliso löytyy. 

Saisipa takaisin sen ajatusmaailman ja virittäytymisen, joka oli joskus nuorena, parikymppisenä ja sitä nuorempana.

Ensimmäisen seurustelusuhteen myötä asiat alkoivat heti mennä pieleen. Aloin saada kivuliaita virtsatietulehduksia ja hormonaalinen ehkäisy tappoi loputkin halut. Ei kiinnosta joka yhdynnän jälkeen joutua miettimään alkaako seuraavana iltana kirvellä vessassa käydessä. 

Pyydä sen illan kumppaniasi käyttämään kondoomia tai vaihtoehtoisesti pesemään vehkeensä ennen yhdyntää tai kun vaihtaa kakkosesta ykköseen.

Olipa taas varsinainen asiantuntijan neuvo. 

Helposti virtsatietulehduksia saavana ärsyttää tällaiset vinkkien jakelijat. "Pese vehje ennen vai

Sama. Kyllä tulee juotua paljon vettä ja virtsattua ja pestyä ennen ja jälkeen, eikä anaalia edes harrasteta. Mutta noilla ei ole mitään vaikutusta siihen tuleeko vti vai ei.

Vierailija
88/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, että ihmiset oiskon yksilöitä ?! Että kaikki ei tykkääkään samasta tuoasta tai musiikista. Eivät asu samanlaisessa asumuksessa samaan ilmansuuntaan, ei kuuntele samanlaista musiikkia ja kasvata/aja karvojaan samallalailla samoihin paikkoihin. Eivät koe samanlaista stressiä samanlaisista töistä tai asioista eivätkä ole samanlaisessa parisuhteessa ja yhtä monta samanlaista lasta ? Kaikki vaikuttaa kaikkeen-miten syöt, lepäät, suoritat. Ota iisisti, relaa, kaikki ei mene naistenlehtien otsikoiden mukaan. Koskaan.

Vierailija
89/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 36 v nainen, jolla myös halut täysi nolla. Lapsia ei ole, mutta avopuoliso löytyy. 

Saisipa takaisin sen ajatusmaailman ja virittäytymisen, joka oli joskus nuorena, parikymppisenä ja sitä nuorempana.

Ensimmäisen seurustelusuhteen myötä asiat alkoivat heti mennä pieleen. Aloin saada kivuliaita virtsatietulehduksia ja hormonaalinen ehkäisy tappoi loputkin halut. Ei kiinnosta joka yhdynnän jälkeen joutua miettimään alkaako seuraavana iltana kirvellä vessassa käydessä. 

Mies munien pesulle, ennen seksiä, niin ei tule virtsiittiä. Eikä sorkita sitä peppureikää vuorotellen vaginan kanssa.

Pesulla käy kyllä kumpikin eikä sorki mitään peppureikiä. Toisilla anatomia on vain sellainen, että yhtään minkäänlainen hankaus virtsaputken suulla saa heti tulehduksen aikaan. Rakon tyhjentämisen tärkeys seksin jälkeen on myös hyvin tiedossa. 

Vierailija
90/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa seksin ajatteleminen kokonaan. Itse lopetin seksielämän 43 - vuotiaana. Se oli vapauttavaa. Seksi on kuin makeanhimo. Mitä enemmän ajattelet ja syöt makeaa, sitä enemmän sitä pitää saada ja luulet sitä tarvitsevasi. Kun lopetat karkin ja leivosten mässyttelyn, huomaat pian ettet ole koskaan niitä oikeasti tarvinnutkaan. Seksi ei ole mikään perustarve. Nuorille se voi sitä hormoonitoiminnan vuoksi ikään kuin ollakin, mutta ei enää nelikymppisille.

M 55

Vierailija
91/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lopettaa seksin ajatteleminen kokonaan. Itse lopetin seksielämän 43 - vuotiaana. Se oli vapauttavaa. Seksi on kuin makeanhimo. Mitä enemmän ajattelet ja syöt makeaa, sitä enemmän sitä pitää saada ja luulet sitä tarvitsevasi. Kun lopetat karkin ja leivosten mässyttelyn, huomaat pian ettet ole koskaan niitä oikeasti tarvinnutkaan. Seksi ei ole mikään perustarve. Nuorille se voi sitä hormoonitoiminnan vuoksi ikään kuin ollakin, mutta ei enää nelikymppisille.

M 55

Kyllä seksi tuo elämään mielen ja kehon hyvinvointia. Lisäksi se vahvistaa suhteen osapuolien läheisyyttä ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Ei seksi ole vain fyysinen asia. 

Vierailija
92/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä putoaa suuri taakka pois kun seksielämä loppuu puolison kanssa. Ei tarvi stressata sheivailuista ja seksiin valmistautumisesta, alusasuista yms. Kun väsyttää, tietää että saa mennä sänkyyn nukkumaan, eikä kukaan ole vieressä kiehnäämässä. Voi mennä toista lähelle ilman pelkoa että toinen käy lääppimään. Kukaan ei vonkaa eikä pihtaa, ollaan vaan.

Meidän suhteessa saavutettiin tämä tila jo useita vuosia sitten. Tehdään paljon yhdessä vapaa-ajalla, ollaan kaksistaan mutta seksiä ei ole, eikä sitä kumpikaan kaipaa. Ikää meillä lähes 50 vuotta.

Kun lapset muuttavat pois kotona, voidaan olla rauhassa eikä tarvitse stressata siitä että jompi kumpi kävisi vonkaamaan seksiä ja toinen aloittaisi mykkäkoulua kun ei huvita. En vaihtaisi enää seksilliseen elämään, en kaipaa sitä säätöä yhtään. 

Vierailija
93/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma aikansa, sanotaan niin kuin nyt ihmisen iän kanssa myös.

Ota se niin mut älä ressaa kun sä oot sen ikänen kuin mikä oot, niin ole sen ikäinen vaan:

hidas jos oot h i d a s,

himoton jos oot vailla himoa, tai

munahaukka kun oot munanperää yhä.ehkä..

Vierailija
94/101 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksilöllistä tietysti. Meillä kukoistaa, kun himoitsemme yhä toisiamme ja tietty rakastamme.

Seksiä on paljon ja se on monipuolista, ja mies huolehtii aina minulle orgasmin.

Vierailija
95/101 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hyvää seksiä mutta harvoin koska lapsi. Olen 37 ja nykyisen kumppanin myötä opin nauttimaan seksistä ja seksuaalisuudesta. 

Ei olla koskaan kahdestaan ja tuntuu että esiteini oikein tahallaan pysyttelee hereillä sängyssään. Ei sen kuullen himot paljon hyrräille... 

Odota kun esiteinistä tulee oikea teini. Sitten se valvoo pitkälle, pitkälle aamuyöhön, vaikka mitä tekisi.

Meillä kanssa pieni koti ja noita yökyöpeleitä. Heittäydy tässä sitten litisemään ja lotisemaan, molempien äännellessä vapautuneesti ja sängyn natistessa, kun monta korvaparia on kuulolla parin metrin päässä.

:(

Vierailija
96/101 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa avata suhde ja ryhtyä polyamoriseksi. Sexpon mukaan se auttaa kaikkeen.

Vierailija
97/101 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksilöllistä tietysti. Meillä kukoistaa, kun himoitsemme yhä toisiamme ja tietty rakastamme.

Seksiä on paljon ja se on monipuolista, ja mies huolehtii aina minulle orgasmin.

Väitän pitkän koko iän parisuhteen perusteella, että miehellä on tosi iso vaikutus naisen seksihalujen pysyvyyteen ja jatkuvuuteen. Orgasmeista huolehtiminen joka seksikerralla itsestään selvyys, jolla "myydään" se seuraava kerta.

Mutta sitten se, että mies jakaa vaimon taakkaa pienemmäksi, huolehtii omalta osaltaan vaimon jaksamisesta lapsiarjessa jne. Kun vaimolla on raskasta pitää miehen tulla vastaan ja olla tukena. Huolehtia siitä, että muistaa olla kiinnostunut vaimostaan, hänen jutuistaan, kuunnella ja muistaa säilyttää läheisyyden ja läsnäolon aina. Vanha neuvo mennä aina samaan aikaan nukkumaan pätee, jos myös muistaa halailla vaimoaan ja olla hetken edes  joka päivä oikeasti henkisesti  läsnä ja lähellä. Kuunnella, jos ei muuta niin vaikka hengitystä ja sydämmen ääniä.  Silloin seksiin ryhtymisen kynnys on pienin mahdollinen, kun totuttu joka ilta olemaan sylikkäin. 

Tätä meillä on toteutettu jo kohta 48v, eikä vaimo ole koskaan ollut haluton. Halunnut seksiä käytännössä joka viikko koko ikänsä.  Lapsiakin (4) oli iltatähden takia melkein 40v kotona. Eniten seksiä ollut juuri lapsiarjessa tai yhtä paljon kuin seurusteluaikana. Vaimo on aina rakastanut lapsia, lasten tekoa, raskausaikoja ja ollut sitten kiitollinen lapsista ja halukas lastenteon jälkeenkin. Yhä vaan orgasmit ja kullini kiinnostaa vaimoa vaikka ikää 65v.

Vierailija
98/101 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän pitkän koko iän parisuhteen perusteella, että miehellä on tosi iso vaikutus naisen seksihalujen pysyvyyteen ja jatkuvuuteen. Orgasmeista huolehtiminen joka seksikerralla itsestään selvyys, jolla "myydään" se seuraava kerta.

Mutta sitten se, että mies jakaa vaimon taakkaa pienemmäksi, huolehtii omalta osaltaan vaimon jaksamisesta lapsiarjessa jne. Kun vaimolla on raskasta pitää miehen tulla vastaan ja olla tukena. Huolehtia siitä, että muistaa olla kiinnostunut vaimostaan, hänen jutuistaan, kuunnella ja muistaa säilyttää läheisyyden ja läsnäolon aina. Vanha neuvo mennä aina samaan aikaan nukkumaan pätee, jos myös muistaa halailla vaimoaan ja olla hetken edes

Kyllä. Eihän ne vässykät ja piilohomot. Toista on pohjolan mahtisonni, mankelipillujen maharadza, sarjaorkkujen suurvisiiri, kissojen yli- pöydällenostaja, joka naisen unelma, vuosisadan vaatimattomin mies, the one and only: Pano Pate!!!!

Vierailija
99/101 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koin antoisimmat seksini neljänkympin kohdalla. Mutta siihen liittyi avioituminen uuden todella kiihottavan miehen kanssa. Edeltävä huono avioliitto oli päättynyt siihen että mies jätti jo useampi vuosi tätä ennen. 

Vierailija
100/101 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiohimotuksetkin ovat vain pahentuneet 40:n äärellä. Nyt sitä ei voi yksinäisenä purkaa muuhun kuin flirttailuun, ja toki elämäntaparemonttiin siitä saa voimaa. Mutta flirttailu on kyllä hullun hauskaa :) On kiva testata rajojaan, että kuinka kuumia kolleja sitä saa vielä tässä iässä juttelemaan ja flirttailemaan kanssaan, kun on oikein satsannut naisellisuuteensa. Kyllä mua tässä yksi sälli yritti pitkästä aikaa pokata, vaikka olen jo aika reilusti yli 40: n. 

Mutta hyvin viattomasti silti flirttailen, en puhu mitään likaisia juttuja. Mutta kuuntelen kundien juttuja silmät suurina ripsiä räpsytellen, hymyilen, nauran ja kikattelen. Se on vieläpä aitoa koska minut on naurettavan helppoa saada nauramaan tosi lujaa. Sikäli olen nuorekas, että huumorin kukka kukkii enkä koskaan ole älynnyt alkaa tosikoksi tylsimykseksi iän myötä. Hiukset on vyötärölle asti pitkät punaiset ja kiharat ja tykkään käyttää minihameita ja kaikkea naisellista pörrövaatetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän