Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksielämä ei todellakaan kukoista 35v. jälkeen

Vierailija
01.01.2024 |

Olenko ainoa, jolla seksielämä on kaikkea muuta kuin kukoistavaa vanhemmiten? Olen siis 40v. täyttävä naimisissa oleva, vajaa 3v. lapsen äiti ja ihmettelen naistenlehtien ym. juttuja keski-ikäisistä naisista, joiden seksuaalisuus on puhjennut kukkaan yms. 

Olen itse ollut nuorempana 20-35-vuotiaana tosi aktiivinen ja mulla on ollut hyvä seksuaalinen itsetunto ja antoisa seksielämä. Nyt vakiintumisen, lapsen saannin ja keski-ikään tulemisen myötä tuntuu kuin tuo puoli itsestä olisi kokonaan kuollut. En edes ajattele seksiä tai fantasioi, mikään ei tunnu kiinnostavan sillä saralla.

Muuten elämä on ihan mallillaan ja olen kyllä aktiivinen elämässäni muuten, on mielekläitä harrastuksia, antoisia ystävyyssuhteita ja muutenkin oman näköistä elämää, pois lukien tuo yksi elämänalue. Vaihdevuosiakaan mulla ei vielä ole, on kyllä sekin tutkittu. Saisiko täältä vertaistukea vai olenko tosiaan ihan outolintu?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 36 v nainen, jolla myös halut täysi nolla. Lapsia ei ole, mutta avopuoliso löytyy. 

Saisipa takaisin sen ajatusmaailman ja virittäytymisen, joka oli joskus nuorena, parikymppisenä ja sitä nuorempana.

Ensimmäisen seurustelusuhteen myötä asiat alkoivat heti mennä pieleen. Aloin saada kivuliaita virtsatietulehduksia ja hormonaalinen ehkäisy tappoi loputkin halut. Ei kiinnosta joka yhdynnän jälkeen joutua miettimään alkaako seuraavana iltana kirvellä vessassa käydessä. 

Vierailija
22/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä hormonitoinintasi on jotenkin sekaisin. 

Urheiletko riittävästi? Syötkö tarpeeksi paljon terveellistä ja laadukasta ruokaa? Nukutko riittävästi?

Urheilen monipuolisesti 3-5 päivänä viikossa, lisäksi päivittäin kävelen tai pyöräilen töihin vajaa 4km matkan. Ruokavalio on myös kunnossa, ehkä sokerin saantia etenkin talvella voisi vähentää. Uni on kieltämättä ollut vähän rikkonaista lapsen saannin jälkeen, mutta nukun silti pääsääntöisesti riittävästi. Stressiä on paljon, etenkin työhön liittyen, mutta niin on ollut jo tuolloin nuorempanakin, eli tuskin sekään selittää muutosta.

Liikaa fyysistä kuormitusta, ei keho jaksa enää seksiä. Toki yksilöllistä, mutta vähentäisin noista urheiluista jotain tai ainakin rauhallisempaa liikuntaa ja henkistä tekemistä joukkoon enemmän. Arki kuulostaa ihan liialliselta suorittamiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 36 v nainen, jolla myös halut täysi nolla. Lapsia ei ole, mutta avopuoliso löytyy. 

Saisipa takaisin sen ajatusmaailman ja virittäytymisen, joka oli joskus nuorena, parikymppisenä ja sitä nuorempana.

Ensimmäisen seurustelusuhteen myötä asiat alkoivat heti mennä pieleen. Aloin saada kivuliaita virtsatietulehduksia ja hormonaalinen ehkäisy tappoi loputkin halut. Ei kiinnosta joka yhdynnän jälkeen joutua miettimään alkaako seuraavana iltana kirvellä vessassa käydessä. 

Hormonaalinen ehkäisy tappoi halut minultakin. Siinä meni "parhaat nuoruusvuodet" seksin suhteen ihmetellessä, mikä on kun ei haluta. Virtsatietulehdukset, hiivatulehdukset ym. oli myös tuttu seuralainen, joten eipä se seksi kivaa ollut. Sitten kun jätin pillerit pois vähän ennen kuin alettiin yrittää esikoista, tilanne muuttui kertaheitolla ja tajusin missä vika oli. Pari kertaa sen jälkeen testasin vielä hormoniehkäisyä, aina sama juttu. Nyt oon sen 35, lapsista nuorempi 5-vuotias ja seksuaalisesti elän kyllä parasta aikaani tähän saakka. Lapset, työstressi jne arki toki aiheuttaa ne omat haasteensa. 

Vierailija
24/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälä toinen samassa tilanteessa. Ikää 40v ja halun katoaminen alkoi pikkuhiljaa 2v sitten. PMS oireet vahvasti myös lisääntyneet. Joten täytyy olla hormoneista johtuvaa. Minulla aikomus on mennä yksityiselle gynelle juttelemaan asiasta. 

Itsellä ainakin säännöllinen seksi helpotti myös pms oireita, rentouttaa kroppaa ja päätä, vapauttaa endorfiineja jne

Vierailija
25/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisenä sigmamiehenä olen huomannut sen, että naisten iskeminen on helpompaa kuin aiemmin. Harjoitus tekee mestarin. Toisaalta juuri tämä asian helppous superpinnallisessa ajassa, aiheuttaa sen, että geneettinen metsästysvietti radikaalisti alenee. Metsästys on palkitsevaa psykologisesti vain, kun siihen liittyy todellista haastetta.

Kuules, kyllä se ikä miehilläkin, joka alentaa sitä"metsästys"viettiä. Miehillä vaan tapana sysätä syyt aina muualle.😉

N45v

En ole sysännyt, harrastan seksiä vain itseni kanssa

Vierailija
26/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheiletko riittävästi? Syötkö tarpeeksi paljon terveellistä ja laadukasta ruokaa? Nukutko riittävästi?

Urheilen monipuolisesti 3-5 päivänä viikossa, lisäksi päivittäin kävelen tai pyöräilen töihin vajaa 4km matkan. Ruokavalio on myös kunnossa, ehkä sokerin saantia etenkin talvella voisi vähentää. Uni on kieltämättä ollut vähän rikkonaista lapsen saannin jälkeen, mutta nukun silti pääsääntöisesti riittävästi. Stressiä on paljon, etenkin työhön liittyen, mutta niin on ollut jo tuolloin nuorempanakin, eli tuskin sekään selittää muutosta.

Liikaa fyysistä kuormitusta, ei keho jaksa enää seksiä. Toki yksilöllistä, mutta vähentäisin noista urheiluista jotain tai ainakin rauhallisempaa liikuntaa ja henkis

Ihan normaali ja suositusten mukainen määrä liikuntaa, nykyään vaan suurin osa väestöstä on niin sohvaperunoitunutta, että aiheuttaa hämmästelyä. Varsinkin ihmiselle, joka on tottunut liikkumaan, ei tuo ole mikään kummoinen määrä edes vielä. 

Vierailija
27/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se muuten kukoistaisi mutta miehellä on erektio-ongelma. Eikä hän itse myönnä että mitään ongelmaa on, suuttuu vaan jos asian ottaa puheeksi. Löysä muna on todella epätyydyttävä. Yhdessä 26 vuotta.

Vierailija
28/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetkö vaativaa asiantuntijatyötä?

Vierailija
29/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko vielä ahteriin?

Vierailija
30/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli halut parhaimmillaan 40-45 v. Sitten mies menetti halunsa ja kykynsä, joten jäin ilman. Vaikea sanoa, miten kovasti minun tekisi mieli jonkun toisen miehen kanssa, kun monta vuotta ilman seksiä, mutta silti parisuhteessa, näivettää seksuaalisuuden itseltäkin.

N50

Vierailija
31/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä sen illan kumppaniasi käyttämään kondoomia tai vaihtoehtoisesti pesemään vehkeensä ennen yhdyntää tai kun vaihtaa kakkosesta ykköseen.

Vierailija
32/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta muista: Se että seksielämäsi hyytyy on aina miehesi syytä.

Ottamatta nyt mihinkään kantaa seksielämä korjaantui 40+ kertaheitolla, kun edellisen miehen kanssa tuli ero ja vaihtui tilalle uusi mies.

Vierailija
33/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään kukoista, jos olet vajaa.

Vierailija
34/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko vajaalla, että lapsi on kehitysvammainen? Se kyllä vie voimat! Tsemppiä 👍

Vierailija
35/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se onkin normaalia ja ok?  Aika monella miehellä/naisella tuntuu just nykyaikana olevan halun puutetta... Seksiä tiputetaan niin paljon ovista ja ikkunoista ja koitetaan saada oma seksielämä tuntumaan väärältä...

Lähtökohtaisesti se ei kyllä ole normaalia, että ihmisen seksivietti katoaa (aseksuaalit luonnollisesti pois luettuna).

Kyllä tuohon on aina olemassa jokin syy, on se sitten hormonit, stressi, psykologiset syyt tai mikä ikinä. 

Vierailija
36/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ap tuo lapsi mikä sen seksielämän tuhosi. Pidät nyt sen 20v paussia ja katsot tilannetta sitten uudestaan kun talossa ei ole jälkikasvua ja aikaa, jaksamista ja lepoa on taas normaalisti.

Tämä. Olen itse 39 v lapset teinejä ja elämä on parempaa kuin koskaan. Pikkulapset syövät elämästä ilon.

Vierailija
37/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ap tuo lapsi mikä sen seksielämän tuhosi. Pidät nyt sen 20v paussia ja katsot tilannetta sitten uudestaan kun talossa ei ole jälkikasvua ja aikaa, jaksamista ja lepoa on taas normaalisti.

Tämä. Olen itse 39 v lapset teinejä ja elämä on parempaa kuin koskaan. Pikkulapset syövät elämästä ilon.

Jollakin sentään heiluu peitto :(

Vierailija
38/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo mainittu, syy hiipumiseen on se pieni lapsi. 3v vie vaan kaiken energian. Muistan miltä se tuntui, kun lapsen kasvaessa vapautui aikaa myös itselle ja omille unelmille... ja haluille. 

Vierailija
39/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä seksiä harrastaa muutenkin, kuin yhdynnässä. Mielikuvitusta vaan kehiin.

Vierailija
40/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 44v nainen. Mua kiinnostaisi useamman kerran viikossa, miestä noin kerran viikossa. Aiemmin tilanne oli toisinpäin. Ikinä ei mee toiveet tasan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän