Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksielämä ei todellakaan kukoista 35v. jälkeen

Vierailija
01.01.2024 |

Olenko ainoa, jolla seksielämä on kaikkea muuta kuin kukoistavaa vanhemmiten? Olen siis 40v. täyttävä naimisissa oleva, vajaa 3v. lapsen äiti ja ihmettelen naistenlehtien ym. juttuja keski-ikäisistä naisista, joiden seksuaalisuus on puhjennut kukkaan yms. 

Olen itse ollut nuorempana 20-35-vuotiaana tosi aktiivinen ja mulla on ollut hyvä seksuaalinen itsetunto ja antoisa seksielämä. Nyt vakiintumisen, lapsen saannin ja keski-ikään tulemisen myötä tuntuu kuin tuo puoli itsestä olisi kokonaan kuollut. En edes ajattele seksiä tai fantasioi, mikään ei tunnu kiinnostavan sillä saralla.

Muuten elämä on ihan mallillaan ja olen kyllä aktiivinen elämässäni muuten, on mielekläitä harrastuksia, antoisia ystävyyssuhteita ja muutenkin oman näköistä elämää, pois lukien tuo yksi elämänalue. Vaihdevuosiakaan mulla ei vielä ole, on kyllä sekin tutkittu. Saisiko täältä vertaistukea vai olenko tosiaan ihan outolintu?

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vielä tuossa iässä oli ihan mukavaa. Mutta sitten kun on vanhempi niin ilot on vähäisemmät. En ymmärrä tota keskiikäisten naisten hehkutusta. Onko muka oikeasti joku onnellisempi vanhempana kuin nuorena?

Vierailija
62/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ollut vuosia haluton. Sain hänet testosteronimittaukseen ja arvot olivatkin alle viitearvojen. Hän ei kuitenkaan halua hormonikorvaushoitoa, ehkä ei sitten itse kärsi haluttomuudestaan. Onko kellään kokemusta siitä, että tällainen tilanne ratkeaisi muuten kuin eroamalla? En halua elää loppuelämääni kämppiksinä, kun introverttina viihdyn paremmin itsekseni. Mitä järkeä on seksittömässä kämppissuhteessa?

N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi, hmm muistaakseni kuullut joskus...😅

M60+

Vierailija
64/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä vielä tuossa iässä oli ihan mukavaa. Mutta sitten kun on vanhempi niin ilot on vähäisemmät. En ymmärrä tota keskiikäisten naisten hehkutusta. Onko muka oikeasti joku onnellisempi vanhempana kuin nuorena?

Naisilla halukkuus usein lisääntyy iän myötä, minulla ainakin. Estrogeenin vähentyminen tuo munasarjojen tuottaman seksihormonin eli testosteronin paremmin esiin. Nuorena minua ei seksi kiinnostanut lainkaan, se alkoi kiinnostaa vasta keski-iässä. Harmi että miehillä se menee toisinpäin.

Vierailija
65/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 36 v nainen, jolla myös halut täysi nolla. Lapsia ei ole, mutta avopuoliso löytyy. 

Saisipa takaisin sen ajatusmaailman ja virittäytymisen, joka oli joskus nuorena, parikymppisenä ja sitä nuorempana.

Ensimmäisen seurustelusuhteen myötä asiat alkoivat heti mennä pieleen. Aloin saada kivuliaita virtsatietulehduksia ja hormonaalinen ehkäisy tappoi loputkin halut. Ei kiinnosta joka yhdynnän jälkeen joutua miettimään alkaako seuraavana iltana kirvellä vessassa käydessä. 

Pyydä sen illan kumppaniasi käyttämään kondoomia tai vaihtoehtoisesti pesemään vehkeensä ennen yhdyntää tai kun vaihtaa kakkosesta ykköseen.

Olipa taas varsinainen asiantuntijan neuvo. 

Helposti virtsatietulehduksia saavana ärsyttää tällaiset vinkkien jakelijat. "Pese vehje ennen vaihtoa kakkosesta ykköseen", for real? 

Vierailija
66/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä seksielämä alkoi hiipua vasta 50v nurkilla.

Vaimo on muuttunut jotenkin passiiviseksi ja haluttomaksi. Homma toimii, kunhan vain alkuun pääsee. 

Netflix ja Supla tuntuu vievän voiton rakastelusta.

T: keski-ikäinen äijä

Meillä oli yhdessä vaiheessa samanlaista. Olin ollut aina aktiivinen osapuoli. Kyllästyin, kun huomasin, että mieheni odotti aina aloitettani, jonka kyllä teinkin usein. Tästä alkoi kuiva kausi, mies masentui kun luuli, etten enää rakasta. En kertonut hänelle, että saan ison Oon, vain silloin kun hän tekee aloitteen, mitä siis ei juuri koskaan tapahtunut.

Nyt menee oikein hyvin. Saan sen "oon" jo esileikeissä ja se tuntuu olevan miehelleni tärkeää ja kiihottavaa.

Vierailija
67/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ollut vuosia haluton. Sain hänet testosteronimittaukseen ja arvot olivatkin alle viitearvojen. Hän ei kuitenkaan halua hormonikorvaushoitoa, ehkä ei sitten itse kärsi haluttomuudestaan. Onko kellään kokemusta siitä, että tällainen tilanne ratkeaisi muuten kuin eroamalla? En halua elää loppuelämääni kämppiksinä, kun introverttina viihdyn paremmin itsekseni. Mitä järkeä on seksittömässä kämppissuhteessa?

N

Harmillista tosiaan tuo että halutonta se halujen puute harvemmin on ongelma, jota kiinnostaisi lähteä korjaamaan. Ja ymmärtäähän sen, jos et jotain halua niin ei sen puute tietysti haittaakaan.  Jos kovin on erilaiset halut ja se toiselle on iso ongelma niin ei siinä hirveästi jää muita vaihtoehtoja kuin ero tai avoin suhde.

Sellainen juttu kuitenkin tuli mieleen että omat testot nousivat yli kaksinkertaisiksi elämäntaparemontin yhteydessä. Lihavuuden, kaljan kittaamisen ja passiivisen sohvalla röhnöttämisen pyhä kolminaisuus on testotasoille myrkkyä. Ja kyllä tuo muutos näkyi meillä myös petihuoneen puolella, vaikka en aiemminkaan suoranaisesti haluttomuudesta tai erektio-ongelmista kärsinyt. Eli jos miehelläsi on elintavat kovin rempallaan niin apu voisi löytyä sitäkin kautta että vaihdat vähän tulokulmaa. Seksiongelmat tuppaavat ajamaan monet miehet aika tiukkaan siilipuolustukseen, joten vastakaikua voisi löytyä helpommin jos unohdatte joksikin aikaa ne seksiongelmat ja lähtisitte ratkomaan noita elintapaongelmia ensin. Hyvällä tuurilla siinä ratkeaisi kaksi isoa ongelmaa kerralla.

M52

Vierailija
68/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukoista ei. Mutta silti olen saanut parhaat panoni vasta liki viisikymppisenä.

Vierailija
69/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOT ollu varmaan liika vähän selibaatilla. Malttavaisuus lisää tarpeita ja haluja, t neitsytpoika 40

Vierailija
70/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 36 v nainen, jolla myös halut täysi nolla. Lapsia ei ole, mutta avopuoliso löytyy. 

Saisipa takaisin sen ajatusmaailman ja virittäytymisen, joka oli joskus nuorena, parikymppisenä ja sitä nuorempana.

Ensimmäisen seurustelusuhteen myötä asiat alkoivat heti mennä pieleen. Aloin saada kivuliaita virtsatietulehduksia ja hormonaalinen ehkäisy tappoi loputkin halut. Ei kiinnosta joka yhdynnän jälkeen joutua miettimään alkaako seuraavana iltana kirvellä vessassa käydessä. 

Mies munien pesulle, ennen seksiä, niin ei tule virtsiittiä. Eikä sorkita sitä peppureikää vuorotellen vapinan kanssa.

Vierailija
71/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies munien pesulle, ennen seksiä, niin ei tule virtsiittiä. Eikä sorkita sitä peppureikää vuorotellen vaginan kanssa.

Vierailija
72/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman seksiä sairastuisin psykosomaattisesti.

Vierailija
73/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies munien pesulle, ennen seksiä, niin ei tule virtsiittiä. Eikä sorkita sitä peppureikää vuorotellen vaginan kanssa. Eikö sorkita muuta kuin neitsyä, tietysti itsehi neitseenä

Vierailija
74/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies munien pesulle, ennen seksiä, niin ei tule virtsiittiä. Eikä sorkita sitä peppureikää vuorotellen vaginan kanssa.

Ja b-rappuun ei kosketa ilman lupaa.

Vierailija
75/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennainen jäi puuttumaan aloituksesta eli häiritseekö tämä asia sinua, puolisoasi tai parisuhdettasi?

Vierailija
76/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Harmillista tosiaan tuo että halutonta se halujen puute harvemmin on ongelma, jota kiinnostaisi lähteä korjaamaan. Ja ymmärtäähän sen, jos et jotain halua niin ei sen puute tietysti haittaakaan.  Jos kovin on erilaiset halut ja se toiselle on iso ongelma niin ei siinä hirveästi jää muita vaihtoehtoja kuin ero tai avoin suhde.

Sellainen juttu kuitenkin tuli mieleen että omat testot nousivat yli kaksinkertaisiksi elämäntaparemontin yhteydessä

Tässä on yksi asia jota en ymmärrä.

Suurinta osaa naisista ei kiinnosta mainitsemasi asiat. Prioriteetit ovat miehen pituus, luuston malli, ja tietysti raha&asema. Aivan viimeisenä tulee se, että mies pysyttelisi normaalipainoisena.

Itse asiassa suurelle osalle naisista on miinusta jos mies pitää painostaan ja terveydestään huolta. Nimenomaan halutaan se vähän ylipainoinen nallekarhu joka sanoo kyllä herkuille, koska sitten nainenkin voi herkutella ja olla mieheen verrattuna pienempi.

Ainoat naiset joille miehen hoikkuus ja terveys on tärkeää, ovat naiset jotka haluavat näitä sen lisäksi että mies on pitkä, luontaisesti komea, hyvätuloinen ja hyvässä asemassa. Luonnollisesti nämä naiset ovat kärkikaartia jolla on varaa vaatia kaikki. Toisin sanottuna, mies joka ei geenikomea, hyvätuloinen ja hyvässä asemassa, ei kasvata suosiotaan ollenkaan panostamalla terveyteen.

Ja sitten ihmetellään kun mieheltä katoaa ylipainon, 2.tyypin diabeteksen ja testosteronivajauksen myötä halut.

Vierailija
77/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N

Sellainen juttu kuitenkin tuli mieleen että omat testot nousivat yl

Hyvin kirjoitettu. Ja tässä on sekin, että kun nainen saa haluamansa eli molemmat voivat herkutella ja lihoa, niin 30+ ja erityisesti 40+ naisesta tulee myös "nallekarhu". Paino ei enää kasaannu perseeseen ja reisiin, vaan tasan samoihin paikkoihin kuin miehelläkin. Lopputuloksena on tankkikroppa, joka ei ainakaan lisää seksuaalista vetovoimaa.

Vierailija
78/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N

Kerro haluttomalle miehellesi, että ilman seksielämää hänen riskinsä sairastua eturauhassyöpään kasvaa huomattavan suureksi. 

Vierailija
79/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvää seksiä mutta harvoin koska lapsi. Olen 37 ja nykyisen kumppanin myötä opin nauttimaan seksistä ja seksuaalisuudesta. 

Ei olla koskaan kahdestaan ja tuntuu että esiteini oikein tahallaan pysyttelee hereillä sängyssään. Ei sen kuullen himot paljon hyrräille... 

Vierailija
80/101 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

76, oletko tosi nuori? Terveys alkaa kiinnostaa monia vasta keski-ikää lähestyttäessä, ja jos nyt olisi kumppania etsimässä, todellakin merkitsisi enemmän savuttomuus, alkottomuus, aktiivisuus jne kuin mikään pituus tai raha. Niin on nytkin, vaikka mies on ollut sama sieltä nuoresta lähtien. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi