Koettakaa nyt ymmärtää. Perustuslain mukaan joka suomalaisella on oikeus valita asuinpaikkansa.
Työttömiä ei siis voida pakottaa muuttamaan mihinkään.
Kommentit (288)
Muutan huomenna AP:n luokse asumaan, ihan vain nähdäkseni että minkälainen idiootti siellä asuu. Kun minulla kerran on siihen ihan perustuslaillinen oikeus.
Asuin paikan saa toki valita. Sitä ei kukaan kiellä. Se miten kassa kestää asumisen valitulla alueella onkin asia erikseen.
Ap saattaa hyvinkin trollata, mutta tiedän monia jotka ajattelevat heillä olevan pelkästään oikeuksia. Eikä yhtään velvollisuuksia. Siis aikuisia ihmisiä ketkä eivät koe olevansa itse vastuussa omasta elämästään. Sanattomaksi vetää.
Lue koko perustuslaki, siellä on myös kerrottu että on oikeus tehdä töitä, ei siellä ole että yhteiskunta maksaa sen halutun asuinpaikan. Ja kyllä turha on kenenkään kitistä että pitää asua just Helsingissä kun siellä on töitä jos ei töissä käy. Maailman huonoin selitys on se, että asuu paikassa missä on töitä muttei edes yritä niitä töitä etsiä. Kyllä niitä töitä muuallekin tulee kun sinne muuttaa väkeä, ai mutta onhan se kauheaa muuttaa kun joutuu itsekin sinne töihin, kun jonkun se on ne palvelut ihmisille järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vuokranantaja eikä minua haittaa yhtään nostaa vuokria. Tiedän monia muotakin vuokranantajia, jotka nostavat vuokria nimenomaan siitä syystä, että saadaan hakijoiden joukosta pois mahdollisimman monet riskihakijat. Se on tosi ikävää kunnollisia ihmisiä ajatellen, mutta on meillä keinomme sitten toki motivoda heitä pysymään vuokralla. Mutta vuokrien taso tulee kyllä nousemaan koko ajan kun kunnat itse nostavat vuokra-asuntojensa vuokria.
Tuossa toit esille erittäin hyviä pointteja joita harva on osannut edes ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Muutan huomenna AP:n luokse asumaan, ihan vain nähdäkseni että minkälainen idiootti siellä asuu. Kun minulla kerran on siihen ihan perustuslaillinen oikeus.
Et sinä toisen luokse saa muuttaa ilman sen toisen lupaa. Et voi oikeasti olla noin tyhmä, ethän?
Vierailija kirjoitti:
Asuin paikan saa toki valita. Sitä ei kukaan kiellä. Se miten kassa kestää asumisen valitulla alueella onkin asia erikseen.
Ap saattaa hyvinkin trollata, mutta tiedän monia jotka ajattelevat heillä olevan pelkästään oikeuksia. Eikä yhtään velvollisuuksia. Siis aikuisia ihmisiä ketkä eivät koe olevansa itse vastuussa omasta elämästään. Sanattomaksi vetää.
Kassa kestää juuri sen verran mitä tuet antavat myöten. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassa kestää juuri sen verran mitä tuet antavat myöten. Niin yksinkertaista se on.
Eli tukien laskiessa on etsittävä edullisempaa asuntoa. Näin se meillä työssäkäyvilläkin menee.
Vierailija kirjoitti:
Lue koko perustuslaki, siellä on myös kerrottu että on oikeus tehdä töitä, ei siellä ole että yhteiskunta maksaa sen halutun asuinpaikan. Ja kyllä turha on kenenkään kitistä että pitää asua just Helsingissä kun siellä on töitä jos ei töissä käy. Maailman huonoin selitys on se, että asuu paikassa missä on töitä muttei edes yritä niitä töitä etsiä. Kyllä niitä töitä muuallekin tulee kun sinne muuttaa väkeä, ai mutta onhan se kauheaa muuttaa kun joutuu itsekin sinne töihin, kun jonkun se on ne palvelut ihmisille järjestää.
Suomessa on sosiaaliturva jonka ansiosta jokainen voi asua missä haluaa kunhan tuet riittävät. Tuissa on katsopas rajat ja siksi yksikään työtön ei esimerkiksi voi asua asunnossa jossa vuokra on tonnin. Tai voi, mutta sitten rahaa ei muuhun jääkään.
Kukaan varmaan ole sinua kieltänyt asua siellä missä haluat se että saatko täysiä tukia siihen asuntoon on toinen juttu. Asu ihan missä lystäät, kukaan ei sitä kiellä.
Nämä ulinat on musiikkia korville. L oisiminen alkaa olla l oi sittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tukien laskiessa on etsittävä edullisempaa asuntoa. Näin se meillä työssäkäyvilläkin menee.
Jos "kassa" ei sen jälkeen enää kestä niin sitten muutto voi olla ajankohtainen. Toiselle paikkakunnalle muutto voi kuitenkin olla täysin mahdotonta koska Kela ei avusta siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ei lue noin missään laissa.
Ap
On yleinen oikeusperiaate, että oikeuden väärinkäyttö ei saa lain suojaa. Vihapuhetta ei siis suojella, vaikkei mikään laki kiellä sitä. Samaan tapaan työn välttelyä ei tarvitse suojella.
Työn välttely ei ole laitonta, joten muuttopakko olisi rikoslain mukaan kelan harjoittamaa laitonta kiristystä.
Vihapuhe ei ole laitonta, mutta sitä harjoittava ei voi vedota sananvapauden suojaan. Työn välttely ei myöskään ole laitonta, mutta sitä harjoittava ei voi vedota vapauteen valita asuinpaikka.
Kyllä voi. Perustuslain mukaisesti, toistan, jokaisella suomalaisella
Niin on. Ap on oikeassa. Minä haluan asua Mäntyniemessä. Minulla on siihen perustuslain mukaan oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan varmaan ole sinua kieltänyt asua siellä missä haluat se että saatko täysiä tukia siihen asuntoon on toinen juttu. Asu ihan missä lystäät, kukaan ei sitä kiellä.
Varmasti saa täydet tuet asuntoon jos asunto riittävän kallis. Se on eri asia riittävätkö rahat kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ei lue noin missään laissa.
Ap
On yleinen oikeusperiaate, että oikeuden väärinkäyttö ei saa lain suojaa. Vihapuhetta ei siis suojella, vaikkei mikään laki kiellä sitä. Samaan tapaan työn välttelyä ei tarvitse suojella.
Työn välttely ei ole laitonta, joten muuttopakko olisi rikoslain mukaan kelan harjoittamaa laitonta kiristystä.
Vihapuhe ei ole laitonta, mutta sitä harjoittava ei voi vedota sananvapauden suojaan. Työn välttely ei myöskään ole laitonta, mutta sitä harjoittava ei voi vedota vapauteen valita asuinpaikka.
Kyllä voi. Perustuslain mukaisesti, toistan, jokaisella suomalaisella
Niin on. Ap on oikeassa. Minä haluan asua Mäntyniemessä. Minulla on siihen perustuslain mukaan oikeus.
Ei sinulla ole mitään oikeutta asua Mäntyniemessä. Et taida olla penaalin terävin kynä, et lähellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti saa täydet tuet asuntoon jos asunto riittävän kallis. Se on eri asia riittävätkö rahat kuitenkaan.
Juu totta, esitin asian väärin. Tarkoitin, että että ei saa tukia enimmäismäärää enempää. Hyvä korjaus.
Vierailija kirjoitti:
Asumasta ei voi kieltää, mutta tukiaisia ei tarvitse maksaa niille, jotka välttelevät töitä perähikiöillä.
Itseasiassa perustuslaki takaa jokaiselle toimeentulon ja katon pään päälle. Emme vielä ole täysin kehitysmaa. Neljän vuoden kuluttua tilanne voi olla toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on oikeus, mutta jokaisella on valittavana vain ne paikkakunnat (asuinalueet/asumismuodot) joissa pystyy itse kustantamaan oman asumisensa ja muunkin elämisensä itse palkkatuloillaan.
Ja jos taas joku muu maksaa nämä asumis- ja elämiskulut niin tämä maksaja päättää ja saa valita asuinpaikan ja asumismuodonkin.
Miten tuo käytännössä toimisi? Esim. siivoojan tuloilla ei ole varaa asua Helsingissä, pitäisikö helsinkiläisten siis pärjätä ilman siivouspalveluja?
Kyllä siivoojalla on varaa Helsingissä asua. Hän asuu sellaisella asunnossa, johon on varaa Turha odottaa, että kaikilla olisi varaa lukaaleihin Helsingissä.
Minäkin haluan rantatontin. Kyllä on käsittämätöntä ettei yhteiskunta tue minua tässä unelmassa, vaan on pakko tehdä itsekin jotain oman elämänsä eteen!
#sarkasmi
Perustulo. Se ratkaisisi monta ongelmaa. Kun tulisi kaikille perustulo, niin jokaisen omalla vastuulla olisi miten sen käyttäisi. Ei tarvittaisi muita tukia. SItten pitäisi palauttaa jokaiselle kunnalle kunnan omat vuokra-asunnot, joissa olisi halpa vuokra. Onhan kunnilla nytkin omia vuokrataloja, mutta ongelma on se, että vaikka ne paperille on kikkailtu voittoa tuottamattomiksi, niin voittoa siellä kuitenkin tuotetaan. On kaikenmaailman viihdeeihteereitä, tuhlataan rahaa asukkaiden virkitysretkiin, asukassihteerien "koulutus"matkoihin etelään ja sellaista, kunhan saadaan ne kunnan rahat kulutettua, minkä kunta on asuntotoimelleen myöntäneet. Kunnan asunnoissa ei tarvtisisi olla mitään ekstraa. Ihan vain vuokra-asunnot, niiden kunnossapito ja asukkaat virkistäytykööt omalla kustannuksellaan.
Meidän kunnassa kunta ilmoitti vuokrankorotuksista ja perusteli sitä sillä, että tullaan näin lähemmäs muuta kunnan vuokratasoa, kun nyt ollaan halvimpien vuokra-asuntojen tarjoajia. Minä mietin siinä, että mitä ihmettä. Että mikä järki. Kun nyt niitä kunnan asunotja annetaan ihmisille, joilla on muutenkin ulosottokierteitä, päihdeongelmia ja sellaisia, että kunnan asunnoissa tuleekin olla alhaiset vuokrat. Mutta ei, kun pitää väkisin saada tämän maan asuntovuokrat nousuun. Siitähän tässä on kyse.
Olen itse vuokranantaja eikä minua haittaa yhtään nostaa vuokria. Tiedän monia muotakin vuokranantajia, jotka nostavat vuokria nimenomaan siitä syystä, että saadaan hakijoiden joukosta pois mahdollisimman monet riskihakijat. Se on tosi ikävää kunnollisia ihmisiä ajatellen, mutta on meillä keinomme sitten toki motivoda heitä pysymään vuokralla. Mutta vuokrien taso tulee kyllä nousemaan koko ajan kun kunnat itse nostavat vuokra-asuntojensa vuokria.
hallitus voisi tämän pysäyttää asettamalla kunnille kiellon nostaa vuokria. Silloin yksityisenkin sektorin olisi pakko hillitä vuokrien nousua.