Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas lähtee miniän äiti

Vierailija
31.12.2023 |

Kolmanneksi poikani ja vaimonsa Thaimaan matkalle.   Hän  liki asuu heillä muutenkin vaikka lapset on jo omillaan.  Minä näen heitä 2 kertaa vuodessa,  nyt kun ei laayenhoitoapua enää tarvita.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ainakin on nyt aikuisena ollut tavallaan minun paras ystävä, tuki ja turva lasten kasvaessa. Äidin kanssa myös matkustellaan, kun hän ei halua matkastaa yksin. Mies saa halutessaan lähteä mukaan tai mennä omien kavereiden/sukulaisten kanssa. Usein haluaa lähteä meidän mukaan. Äitini ei arvostele, tuomitse tai neuvoma. Ei siis ole miehelleni mitenkään kamala anoppi.

Näinhän se usein on, mies on vähän se turha lisäke liitossa.  Vaimo äitinsä kanssa päättää sisustuksen, lasten kasvatuksen, lomat jne 

Usein? Ilmeisesti moni katkera anoppi kuvittelee asioiden olevan. Se, että jollain on läheiset välit omaan äitiin nähdään jonain sairaana riippuvuussuhteena ja kuvitellaan, että vaimon äiti siellä nyt päättää kaikesta sisustuksia myöten...

Sellaista se on, kun on kateellinen siitä, ettei oma poika ole läheinen. 

Vierailija
42/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanot miniän äiti etkä poikani anoppi?

Selvyyden vuoksi.   Kummasta anopista puhutaan.   Anoppihan yleensä mielletään vain miehen äidiksi koska he ovat niitä pahoja naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ainakin on nyt aikuisena ollut tavallaan minun paras ystävä, tuki ja turva lasten kasvaessa. Äidin kanssa myös matkustellaan, kun hän ei halua matkastaa yksin. Mies saa halutessaan lähteä mukaan tai mennä omien kavereiden/sukulaisten kanssa. Usein haluaa lähteä meidän mukaan. Äitini ei arvostele, tuomitse tai neuvoma. Ei siis ole miehelleni mitenkään kamala anoppi.

Niinhän ne liitot väljähtyy.  Itse kyllä mieheni kanssa liikuimme aina kaikki reissut yhdessä,  ilman äitejämme.   50 vuotta , tosin tietysti äiditkin jo kuolivat.

Väljähtyy? Senkö takia, että äiti lähtee välillä reissuille mukaan? Huhhuh. 

Vierailija
44/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamma betalar?

Vierailija
45/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas mieheni on paras ystäväni, tukeni ja turvani lasten kasvaessa. Hänen kanssaan myös matkustellaan. 

-ohis

En siis saisiko lähteä äitini ostamalla matkalle hänen seuralaiseksi, tai meillä on huono parisuhde ja lässähtänyt liitto? Mieti nyt vähän mitä kirjoitat.

Matkustan myös miehen kanssa, tässä oli siis se että äitini on kutsunut myös mie

Matkustetaan omin varoin miehen kanssa kahdestaan omille lomille, niille ei äitiä kutsuta mukaan.

Edelleen, äiti ei halua matkustaa yksin ja kutsuu meidät yleensä mukaan. Mikä siinä on niin pahaa muiden mielestä lähteä hänen mukaan?

Vierailija
46/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kasvattanut poikasi itsenäiseksi ja aikuiseksi ja miksi hän ei koe tarvetta raahata sinua joka paikkaan mukaan. Sehän on vain hyvä?! Miniäsi ei ole käynyt läpi sitä samaa ja todennäköisesti hänen äitinsä ei pärjää ilman tytärtään, joten oletko ihan varma että poikasi nauttii kolmannesta pyörästä? Veikkaan, ettei nauti.

On erikoista, että vähätellään muiden perheenjäsenten tunteita ja haasteita mitä sisarus tai  oma lapsi  parisuhteensa myötä tuottaa? Kaikki ei suju aina helposti ja paljon jätetään puhumatta keskenään, vaikka usein auttaisi kun nimenomaan puhuttaisiin. 

Älä ap mieti asiaa ainakaan niin, ettei sinulla olisi arvoa mummona ja äitiniä tai anoppina. Sinä pystyt antamaan tilaa muille.

Kiitos aikuisesta kommentistasi!  Kaikki muuthan täällä ovat miesten  äitien vihollisia saamistani haukkuvista kommenteista päätellen.

Vierailija
47/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hauskoja. Irvaillaan sille, että miniän äiti lähtee reissuille mukaan ja samalla itketään sitä, kun itse ei pojan äitinä pääse.

Vierailija
48/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan tää miniän äiti maksaa ainakin tyttärensä reissun. Lisäksi mukava tai ainakin harmiton matkakumppani.

Vierailija
49/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan itse ehdottanut pojallesi sekä muille lapsillesi yhteistä lomareissua? Eihän tästäkään nyt tiedä, onko miniäsi pyytänyt äitinsä mukaan vai kenties äiti pyytänyt tyttärensä ja vävynsä mukaan.

Vierailija
50/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas mieheni on paras ystäväni, tukeni ja turvani lasten kasvaessa. Hänen kanssaan myös matkustellaan. 

-ohis

En siis saisiko lähteä äitini ostamalla matkalle hänen seuralaiseksi, tai meillä on huono parisuhde ja lässähtänyt liitto? Mieti nyt vähän mitä kirjoitat.

Matkustan myös miehen kanssa, tä

Oletko ainoa lapsi vai kustantaako äitisi esimerkiksi myös veljesi ja hänen vaimonsa lomamatkat? 

Vierailija
51/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. Usein miniät suosivat omia äitejään. 

Vierailija
52/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan itse ehdottanut pojallesi sekä muille lapsillesi yhteistä lomareissua? Eihän tästäkään nyt tiedä, onko miniäsi pyytänyt äitinsä mukaan vai kenties äiti pyytänyt tyttärensä ja vävynsä mukaan.

Ei varmana ole ehdottanut.

Vierailija
53/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

En siis saisiko lähteä äitini ostamalla matkalle hänen seuralaiseksi, tai meillä on huono parisuhde ja lässähtänyt liitto? Mieti nyt vähän mitä kir

Olen ainoa lapsi.

Vierailija
54/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne liitot väljähtyy.  Itse kyllä mieheni kanssa liikuimme aina kaikki reissut yhdessä,  ilman äitejämme.   50 vuotta , tosin tietysti äiditkin jo kuolivat.

Äiti pyörii sekä kotona että lomilla mukana. Kuka sellaista oikeasti haluaa? 

Vierailija
55/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista. Usein miniät suosivat omia äitejään. 

Suosivat? Miksei pojat suosi äitejään? 

Vierailija
56/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

#50 Olen ainoa lapsi, lainaukset ei näytä toimivan.

Vierailija
57/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se on niin että näissä äiti/tytär tiiviissä yhteyksissä  naiset päättävät asiat ja yhteiset lomamatkat?   Jos puolisolla olisi eri näkemys hän on hankala  tyyppi.

Vierailija
58/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se miniän äiti on ehdottanut lomamatkaa. Sinä ilmeisesti et.

On saattanut jopa maksaa koko matkan.

Vierailija
59/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti pyörii sekä kotona että lomilla mukana. Kuka sell

Kuinka usein? Kerran kuussa? Kerran viikossa? Kerran päivässä? Minä tapaan äitiäni noin kerran kuussa ja en näe siinä mitään erikoista, jos hän kerran vuodessa lähtee lomareissulle mukaan. Miehen äiti eli minun anoppini "pyörii" ihan saman verran, mutta matkoille hän ei halua lähteä. 

Vierailija
60/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti pyörii sekä kotona että lomilla mukana. Kuka sell

Etenkin ainoat lapset, tyttäret etenkin.    Ei neljän lapsen äiti voi yhden perhettä suosia tai roikkua mukana arjet, pyhät ja lomat.

(Ja anoppina sanon, mulla on omakin elämä, lapsetkin saa elää omaansa.)