Taas lähtee miniän äiti
Kolmanneksi poikani ja vaimonsa Thaimaan matkalle. Hän liki asuu heillä muutenkin vaikka lapset on jo omillaan. Minä näen heitä 2 kertaa vuodessa, nyt kun ei laayenhoitoapua enää tarvita.
Kommentit (118)
Kuinka usein ap sinä olet ehdottanut yhteistä lomamatkaa poikasi perheen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti ainakin on nyt aikuisena ollut tavallaan minun paras ystävä, tuki ja turva lasten kasvaessa. Äidin kanssa myös matkustellaan, kun hän ei halua matkastaa yksin. Mies saa halutessaan lähteä mukaan tai mennä omien kavereiden/sukulaisten kanssa. Usein haluaa lähteä meidän mukaan. Äitini ei arvostele, tuomitse tai neuvoma. Ei siis ole miehelleni mitenkään kamala anoppi.
Niinhän ne liitot väljähtyy. Itse kyllä mieheni kanssa liikuimme aina kaikki reissut yhdessä, ilman äitejämme. 50 vuotta , tosin tietysti äiditkin jo kuolivat.
Väljähtyy? Senkö takia, että äiti lähtee välillä reissuille mukaan? Huhhuh.
Äiti
Sinulla ei liikene aikaa neljälle lapsellesi vaikka kerran kuussa? Asutteko kaukana toisistanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti ainakin on nyt aikuisena ollut tavallaan minun paras ystävä, tuki ja turva lasten kasvaessa. Äidin kanssa myös matkustellaan, kun hän ei halua matkastaa yksin. Mies saa halutessaan lähteä mukaan tai mennä omien kavereiden/sukulaisten kanssa. Usein haluaa lähteä meidän mukaan. Äitini ei arvostele, tuomitse tai neuvoma. Ei siis ole miehelleni mitenkään kamala anoppi.
Niinhän ne liitot väljähtyy. Itse kyllä mieheni kanssa liikuimme aina kaikki reissut yhdessä, ilman äitejämme. 50 vuotta , tosin tietysti äiditkin jo kuolivat.
Väljähtyy? Senkö takia, että äiti lähtee välillä reissuille mukaan? Huhhuh.
Äiti
Näillä ei enää parikymppiset lapset matkustele mukana. Vain he kolme.
Olenkohan mä nyt pilannut parisuhteeni kun olen antanut siskoni asua meillä usean kuukauden ajan lapsenvahtina ollessa ja olen myös samasta syystä ottanut mukaan lomalle että päästään miehen kanssa menemään kansi. Meneekö saman kategoriaan äidin kanssa kun (naisen) sukulainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väljähtyy? Senkö takia, että äiti lähtee välillä reissuille m
En ole se anoppi jonka läsnäolosta pitää valittaa. Lapseni ovat aikuisia, en roiku heissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väljähtyy? Senk
Mikä on roikkumista? En näe siinä mitään roikkumista, jos vanhempi on kiinnostunut lastensa ja lastenlastensa elämästä vaikka kerran kuussa. Kuinka usein soittelet pojallesi? Kuinka usein hän soittaa sinulle? Kuinka usein olet yhteydessä aikuisiin lapsenlapsiisi?
Minä en ole katkera mummeli, ei ole lastenlapsia. Mutta isäni ollessa palvelutalossa huomasi kyllä, että hyvin harvakseltaan siellä käytiin katsomassa niitä mummeleita, jotka olivat lapsia hoitaneet. Samoin anoppini, joka oli kiva ihminen, vasta ihan viimeisinä viikkoina alkoi hourata mutta kelpasi hoitamaan lastenlapsia jopa useammaksi viikoksi täyshoidossa. Mutta missä olivat lapset ja lapsenlapset? Anoppi itki, kun sai jostain selville että yksi hänen joka kesä hoitamistaan lapsista oli ajanut kiireissään ohitustietä muutaman kilometrin päästä ohi mennessään laskettelureissulle. Oli vahingossa joku muu sen lipsauttanut. Sitten kun anoppi kuoli, tuli tämän tyyppisiä vastauksia "voi olisihan me käyty katsomassa, jos olisi tiedetty että on niin huonossa kunnossa ja syyllistettiin anoppia hoitaneita, kun nämä eivät vaatineet käymään". Kyllä siitä huonosta kunnosta oli ilmoitettu ja kun ihminen on 86, on oletettavaakin ettei elinaika ole enää kovin pitkä. Joten 90 % niistä, jotka väittävät huolehtivansa vanhuksista sitten jos nämä hoitaa lapsia näiden ollessa pieniä, valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan mä nyt pilannut parisuhteeni kun olen antanut siskoni asua meillä usean kuukauden ajan lapsenvahtina ollessa ja olen myös samasta syystä ottanut mukaan lomalle että päästään miehen kanssa menemään kansi. Meneekö saman kategoriaan äidin kanssa kun (naisen) sukulainen?
Täällä eräiden mielestä matkustaa saa vain oman puolison (ja lasten) kanssa. Kaikki muu on väärin. Tai ainakin liitto lässähtänyt jos ei pelkästään oma puoliso matkaseuraksi kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne liitot väljähtyy. Itse kyllä mieheni kanssa liikuimme aina kaikki reissut yhdessä, ilman äitejämme. 50 vuotta , tosin tietysti äiditkin jo
Nuorilla on kiireensä. He ottavat yhteyden ku n haluavat. Näin on sovittu, en ruinaa enkä soittele.
Täälläkin jatkuvasti valitetaan liikaa soittavista, liikaa ovella käyvistä, uteliaista, sotkeentuvista, liian kauan (yli 2 h) kylässä istuvista anopeista. Minä en ole sellainen
Lapsia olen pieninä hoitanut, koululaisia pitänyt loma-aikoina, nyt on heidän vuoronsa sitten pitää yhteyttä.
Minulla tulee ekana mieleen, että poikasi anoppi on maksanut koko reissun ja kaikille kolmelle. Ehkä ei halua matkustaa yksin. Luultavasti on vielä ihan hyvääkin matkaseuraa, koska vävykin lähtee aina mukaan. Jos ei, tuskin reissuja edes tehtäisiin.
AP:lla on selkeästi marttyyriluonne ja sitä kautta myös raskasta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne liitot väljähtyy. Itse kyllä mieheni kanssa liikuimme aina kaikki reissut yhdessä, ilman äitejämme.&
Sinä et siis pidä yhteyttä? Minä en ole ainakaan sopinut oman äitini kanssa mistään roikkumisista... Aika erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee ekana mieleen, että poikasi anoppi on maksanut koko reissun ja kaikille kolmelle. Ehkä ei halua matkustaa yksin. Luultavasti on vielä ihan hyvääkin matkaseuraa, koska vävykin lähtee aina mukaan. Jos ei, tuskin reissuja edes tehtäisiin.
Täysin sama ajatus tuli minullekin. Eli tod.näk anoppi maksaa koko reissun ( tai ainakin suurimman osan siitä), joka itse asiassa voi mahdollistaa koko heidän Thaimaa loman. Ne ei ihan halpoja reissuja ole.. Jotenkin ap:sta tulee vaan katkera marttyyriluonne minullekin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne liitot väljähtyy. Itse kyllä mieheni kanssa liikuimme aina kaikki reissut yhdessä, ilman äitejämme.&
Eli olet itse jättäytynyt etäiseksi. Ilmeisesti olet myös sitä halunnut. Miniälläsi taas on läheiset välit äitiinsä ja haluaa nähdä enemmän kuin 2 x vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin sama ajatus tuli minullekin. Eli tod.näk anoppi maksaa koko reissun ( tai ainakin suurimman osan siitä), joka itse asiassa voi mahdollistaa koko heidän Thaimaa loman. Ne ei ihan halpoja reissuja ole.. Jotenkin ap:sta tulee vaan katkera marttyyriluonne minullekin mieleen.
Tokkopa pojan perhe tarvitsee apuja lomailuunsa. Kaksi todella hyväpalkkaista, lapset jo opiskelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokkopa pojan perhe tarvitsee apuja lomailuunsa. Kaksi todella hyväpalkkaista, lapset jo opiskelemassa.
Miksi ihmeessä sinä näet tästä asiasta vaivaa? Itse olet halunnut olla "roikkumatta".
Niinhän olen täältä vauvalta oppinut että anopit roikkuu ja ovat haittana.
Olen lapsille siksi sanonut että yhteydenpito tulee heidän puoleltaan, en ole se häiritsevä ja roikkuva anoppi ja äiti
Onko hirveän yleistä etteivät aikuiset pysty omillaan elämään ilman äitiensä apua kun niin moni ajattelee aikuisten pystyvän lomailemaan vain äitiensä kustantamana?
Itse en pystyisi neljälle lapselle tasapuolisesti kustantamaan ja onneksi ovat hyvätuloisia perheitä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se usein on, mies on vähän se turha lisäke liitossa. Vaimo äitinsä kanssa päättää sisustuksen, lasten kasvatuksen, lomat jne
Kyllä mä meillä päätän sisustuksen, koska
1. miestä ei kiinnosta
2. minä maksan vähintään 90% sisustuskuluista
3. miehellä on veto-oikeus, esim jos keksisin sisustaa olkkarin prinsessa-teemalla, niin tätä ei toteuteta, jos mies ei lämpene ajatukselle. Mitään yllätys-sisustuksia ei meillä harrasteta
Lopputulos: molemmat tyytyväisiä. Mies on autotallin laittanut tarpeidensa mukaiseksi, siihen en puutu.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän olen täältä vauvalta oppinut että anopit roikkuu ja ovat haittana.
Olen lapsille siksi sanonut että yhteydenpito tulee heidän puoleltaan, en ole se häiritsevä ja roikkuva anoppi ja äiti
Sitten vielä ihmettelet, ettei sinua kutsuta reissuille? Täytyy sanoa, että jos minun äitini alkaisi tuollaisia höpisemään, niin pitäkööt sitten tunkkinsa...
Voi olla että perhe näkee miniän äitiä pääosin lomamatkoilla. Voivat asua eri kaupungeissa tms.
Tämähän on toimiva kuvio. Miniä pääsee miehensä kanssa myös hetkeksi olemaan kaksistaan, kun on luotettava lastenvahti mukana.