Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas lähtee miniän äiti

Vierailija
31.12.2023 |

Kolmanneksi poikani ja vaimonsa Thaimaan matkalle.   Hän  liki asuu heillä muutenkin vaikka lapset on jo omillaan.  Minä näen heitä 2 kertaa vuodessa,  nyt kun ei laayenhoitoapua enää tarvita.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä nyt herranjestas siltä pojaltasi ??? Ei kai meidän tuota kuulu sinulle selittää! Vaan poikasi. 

Vierailija
22/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä aina kirjoitetaan,  antamalla apua ja hoitamalla lapsia saatte sitten vanhana nauttia siitä,  sinusta huolehditaan ja käydään katsomassa.

Miksi puhutte potaskaa täällä vinkuessanne mummoilta apua?

Katkera mummeli...

Joo, kun et viitsi mennä ikääntynelle anopille kylään haukut hänet vielä ikäväksi, katkeraksi ja ilkeäksi.   Mitä sitä nyt mummojen juttuja kuuntelemaan?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyppä nyt herranjestas siltä pojaltasi ??? Ei kai meidän tuota kuulu sinulle selittää! Vaan poikasi. 

Nämä on näitä tyypillisiä vanhempia naisia, jotka pitävät etenkin poikalapsiaan täysin lapasina ja kuvittelevat näiden puolisoiden päättävän kaikesta. Todennäköisesti ovat olleet melkoisia tyranneja aikoinaan ja pitäneet tossukkamiehen ja lapset kurissa ja nuhteessa. Samaa kohtelua hekin saaneet aikoinaan anopeiltaan...

Vierailija
24/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko poikani sanoa vaimolleen, jospa kerran mentäisi kaksistaan,  otetaan vaikja ensi kerralla taas äitisi mukaan?

Hyväksyttekö sen ettei miehenne aina haluaisi joka matkalle ja kotiinsa viikoiksi anoppiaan?

Vierailija
25/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä aina kirjoitetaan,  antamalla apua ja hoitamalla lapsia saatte sitten vanhana nauttia siitä,  sinusta huolehditaan ja käydään katsomassa.

Miksi puhutte potaskaa täällä vinkuessanne mummoilta apua?

Katkera mummeli...

Joo, kun et viitsi mennä ikääntynelle anopille kylään haukut hänet vielä ikäväksi, katkeraksi ja ilkeäksi.   Mitä sitä nyt mummojen juttuja kuuntelemaan?  

Minäkö olen niin tehnyt? Voe mahoton. Miksi se poikasi ei viitsi tulla katsomaan ikääntyvää äitiään? Luulisi sen kirpaisevan enemmän.

Vierailija
26/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on näitä tyypillisiä vanhempia naisia, jotka pitävät etenkin poikalapsiaan täysin lapasina ja kuvittelevat näiden puolisoiden päättävän kaikesta. Todennäköisesti ovat olleet melkoisia tyranneja aikoinaan ja pitäneet tossukkamiehen ja lapset kurissa ja nuhteessa. Samaa kohtelua hekin saaneet aikoinaan anopeiltaan...

Miksi vielä jo lapsensa maailmalle saatelleet tyttäret ovat äidistään riippuvaisia?

Vierailija
27/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko poikani sanoa vaimolleen, jospa kerran mentäisi kaksistaan,  otetaan vaikja ensi kerralla taas äitisi mukaan?

Hyväksyttekö sen ettei miehenne aina haluaisi joka matkalle ja kotiinsa viikoiksi anoppiaan?

Tarinaa tulee... Poikasi saattaa oikeasti jopa pitää anopistaan.

Vierailija
28/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon äitien roikkuminen perheessä on keskustelusta päätellen hyvin yleistä ja anoppi vastaavasti vihattu.

Vierailija
29/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vielä jo lapsensa maailmalle saatelleet tyttäret ovat äidistään riippuvaisia?

Mitä ihmettä? Poikienko tulisi sitten olla riippuvaisia äidistään?

Vierailija
30/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ainakin on nyt aikuisena ollut tavallaan minun paras ystävä, tuki ja turva lasten kasvaessa. Äidin kanssa myös matkustellaan, kun hän ei halua matkastaa yksin. Mies saa halutessaan lähteä mukaan tai mennä omien kavereiden/sukulaisten kanssa. Usein haluaa lähteä meidän mukaan. Äitini ei arvostele, tuomitse tai neuvoma. Ei siis ole miehelleni mitenkään kamala anoppi.

Vierailija
31/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kumpikaan halua kotiimme asumaan anoppejamme tai lomamatkoille mukaan. 

-ohis

Vierailija
32/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon äitien roikkuminen perheessä on keskustelusta päätellen hyvin yleistä ja anoppi vastaavasti vihattu.

Ei ainakaan meillä, mutta miksi ihmeessä sen pojan äidin pitäisi roikkua siellä perheessä, jos kerran miniänkään äiti ei saisi ja aiheuttaa suurta katkeruutta?

Vierailija
33/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ainakin on nyt aikuisena ollut tavallaan minun paras ystävä, tuki ja turva lasten kasvaessa. Äidin kanssa myös matkustellaan, kun hän ei halua matkastaa yksin. Mies saa halutessaan lähteä mukaan tai mennä omien kavereiden/sukulaisten kanssa. Usein haluaa lähteä meidän mukaan. Äitini ei arvostele, tuomitse tai neuvoma. Ei siis ole miehelleni mitenkään kamala anoppi.

Meillä taas mieheni on paras ystäväni, tukeni ja turvani lasten kasvaessa. Hänen kanssaan myös matkustellaan. 

-ohis

Vierailija
34/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän ne liitot väljähtyy.  Itse kyllä mieheni kanssa liikuimme aina kaikki reissut yhdessä,  ilman äitejämme.   50 vuotta , tosin tietysti äiditkin jo kuolivat.

Vierailija
35/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se usein on, mies on vähän se turha lisäke liitossa.  Vaimo äitinsä kanssa päättää sisustuksen, lasten kasvatuksen, lomat jne 

Vierailija
36/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se usein on, mies on vähän se turha lisäke liitossa.  Vaimo äitinsä kanssa päättää sisustuksen, lasten kasvatuksen, lomat jne 

Ihan painajaista.

Vierailija
37/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas mieheni on paras ystäväni, tukeni ja turvani lasten kasvaessa. Hänen kanssaan myös matkustellaan. 

-ohis

En siis saisiko lähteä äitini ostamalla matkalle hänen seuralaiseksi, tai meillä on huono parisuhde ja lässähtänyt liitto? Mieti nyt vähän mitä kirjoitat.

Matkustan myös miehen kanssa, tässä oli siis se että äitini on kutsunut myös mieheni aina mukaan minun lisäksi.

Vierailija
38/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanot miniän äiti etkä poikani anoppi?

Vierailija
39/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

En siis saisiko lähteä äitini ostamalla matkalle hänen seuralaiseksi, tai meillä on huono parisuhde ja lässähtänyt liitto? Mieti nyt vähän mitä kirjoitat.

Matkustan myös miehen kanssa, tässä oli siis se että äitini on kutsunut myös mieheni aina mukaan minun lisäksi.

Ettekö pysty omin varoin matkustamaan?  Ja miehesi saa joskus tulla sitten mukaan?

Vierailija
40/118 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kasvattanut poikasi itsenäiseksi ja aikuiseksi ja miksi hän ei koe tarvetta raahata sinua joka paikkaan mukaan. Sehän on vain hyvä?! Miniäsi ei ole käynyt läpi sitä samaa ja todennäköisesti hänen äitinsä ei pärjää ilman tytärtään, joten oletko ihan varma että poikasi nauttii kolmannesta pyörästä? Veikkaan, ettei nauti.

On erikoista, että vähätellään muiden perheenjäsenten tunteita ja haasteita mitä sisarus tai  oma lapsi  parisuhteensa myötä tuottaa? Kaikki ei suju aina helposti ja paljon jätetään puhumatta keskenään, vaikka usein auttaisi kun nimenomaan puhuttaisiin. 

Älä ap mieti asiaa ainakaan niin, ettei sinulla olisi arvoa mummona ja äitiniä tai anoppina. Sinä pystyt antamaan tilaa muille.