Olen pitkäaikaistyötön 34v mies, ja tapailemani nainen tuli raskaaksi...Hän ei suostu tekemään aborttia, vaikka olen koittanut selittää
Minulla ei ole varaa elättää lasta koska olen työtön, eikä työllistyminen kovin todennäköiseltä näytä.
Olen ollut yli 9 vuotta työttömänä, ja koulutuksena on vain lukio.
Nainen ei silti halua tehdä aborttia...Elareita minulla tule koskaan olemaan varaa maksaa, ja ne tulisi sitten Kelalta. samalla katoaisia viimeinenkin järki päästä töihin.
Nainen on kovin nuori, 23v, eikä ehkä tajua elämän realiteetteja tarpeeksi hyvin ymmärtääkseen tämän tilanteen.
Itse en haluaisi lasta tähän tilanteeseen tehdä, mutta aika heikolta tuntuu mahdollisuuteni vaikuttaa asiaan.
Yhteenmuuttoa en voisi edes harkita koska tulot sitten tippuisivat melko valtavasti minun osaltani, ja olisin naisen tulojen varassa.
Olemme tapailleet noin 5kk lähinnä seksin merkeissä.
Kommentit (228)
Hyvä jos ei suostu, koska abortti on murha! Kanna vastuusi Ap. Olisit ajatellut etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni Konsta ja töihin. Isyyteen ei kuulu kalsareissa tissuttelu pitkin päivää.
En juo ollenkaan alkoholia.
ap
Miten tuohon nyt suhtautuisi, kun sinun mielestä käytitte molemmat ehkäisyä, vaikka vain nainen käytti. Oletko nyt siis myös raitis, koska tapailunainen ei juo?
Mä olin 24v. kun sain lapsen ihan suunnitellusti. Olin tuolloin opiskelija, mutta lopetin koulun ja menin työkkärin kautta työharjoitteluun. Hyvin on ehtinyt opiskella ammatin sen jälkeen ja lapsikin on jo aikuinen.
Ei 23v. ole mitenkään kovin nuori joka ei tajua elämästä mitään. Todella typerä tämän trolli.
Kukaan aloittajan ikäinen ei voi olla työttömänä vuosikymmentä.tulee koulutuspakko ,palkkatukityöt ,ym ym ja toisekseen ylioppilas ei ole oikeutettu työttömyys etuuksiin vaaditaan opiskeltu ammatti.aloittaja on useasti tehnyt aloituksia ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tähän voi muuta sanoa kuin että olisit huolehtinut ehkäisystä.
Meillä OLI ehkäisy, mutta se petti.
ap
Miten muka petti? Pillerit ovat lähes satavarma ehkäisy, kun niitä ottaa säännöllisesti. Kondomin hajoaminen on epätodennäköistä, ja sen varmasti huomaa ja sitten pitää hakea apteekista jälkiehkäisy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tähän voi muuta sanoa kuin että olisit huolehtinut ehkäisystä.
Meillä OLI ehkäisy, mutta se petti.
apMiten muka petti? Pillerit ovat lähes satavarma ehkäisy, kun niitä ottaa säännöllisesti. Kondomin hajoaminen on epätodennäköistä, ja sen varmasti huomaa ja sitten pitää hakea apteekista jälkiehkäisy
Mikä tahansa yksittäinen ehkäisy voi pettää, myös ne pillerit. Tuplaehkäisy harvemmin pettää, siksi pillerien lisäksi tulisi käyttää kondomia ihan niinkuin koulussa opetettiin. Tulee samalla myös taudit ehkäistyä - tärkeää etenkin kevyessä tapailusuhteessa.
34v pitkäaikaistyötön tapaillut 23v tytsyä seksin merkeissä ja puikottanut vielä tiineeksi.
AP on aika jännä kaveri :)
Vierailija kirjoitti:
34v pitkäaikaistyötön tapaillut 23v tytsyä seksin merkeissä ja puikottanut vielä tiineeksi.
AP on aika jännä kaveri :)
Näitä "kondomia en käytä" -miehiä. Tuplaehkäisyllä olisi tilanteen välttänyt, mutta sehän olisi maksanut ja voinut vaikuttaa tuntoherkkyyteen. Parempi, että tapailunainen yksin kärsii ehkäisykulut ja haittavaikutukset, kun ap:ta mikään epämukava ei nappaa.
Suosittelisin ap:lle empatiakoulua. Oppisi, että muillakin on ajatuksia, tuntemuksia ja tunteet.
Kaikille ne naiset suostuukin antamaan ja tekemään lapsia. Naiset seulokaa nyt herranjestas vähän paremmin. Aina voi ehkäisy pettää, sitä oikeasti kannattaa miettiä, koska abortti ei ole mikään pikkujuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko aika kasvaa aikuiseksi, hankkia ammatti ja kantaa vastuu omasta ja lapsensa elämästä?
Ei sitä ammattia noin vain hankita.
ap
No mikä on se työ, mitä haluaisit tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Näistä eniten pulaa
1.Lähihoitajat
2.Sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat
3.Sosiaalityön erityisasiantuntijat
4.Varhaiskasvatuksen opettajat
5.Erityisopettajat
6.Puheterapeutit
7.Yleislääkärit
8.Ylilääkärit ja erikoislääkärit
9.Kodinhoitajat (kotipalvelutoiminta)
10.Psykologit
11.Hammaslääkärit
12.Ravintola- ja suurtaloustyöntekijät
13.Tarjoilijat
14.Toimisto- ja laitossiivoojat
15.Lastenhoitotyöntekijät
Lähihoitajaksi tai hoitoalalle en sovellu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän näkökulmasi, mutta itse ajattelen että sinulla ei ole lopullista sananvaltaa asiaan. Olipa millaisia perusteluja tahansa. Tietysti tulevan äidin täytyy odotuksissaan/suunnitelmissaan huomioida mainitsemasi asiat eikä elätellä toiveita siitä, että sinusta olisi juurikaan apua tilanteessa.
Onko todisteita että selvästi sanoit naiselle ettet halua lasta, ja tietääksesi oli ehkäisy. Jos nainen siitä huolimatta haluaa lapsen ja isyyskin tunnustettu, onko elarit pakolliset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko aika kasvaa aikuiseksi, hankkia ammatti ja kantaa vastuu omasta ja lapsensa elämästä?
Ei sitä ammattia noin vain hankita.
ap
Vätys. Lukiopohjalta hankitaan ihan noin vain ainakin amisammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä eniten pulaa
1.Lähihoitajat
5.Erityisopettajat
6.Puheterapeutit
7.Yleislääkärit
10.Psykologit
11.Hammaslääkärit
13.Tarjoilijat
ap
Mitä työtä toivoisit saavasi? Pystytkö opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä eniten pulaa
1.Lähihoitajat
5.Erityisopettajat
6.Puheterapeutit
7.Yleislääkärit
10.Psykologit
11.Hammaslääkärit
13.Tarjoilijat
ap
Ainut mihin sovellut on nusaista liian nuori nainen raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä eniten pulaa
1.Lähihoitajat
5.Erityisopettajat
6.Puheterapeutit
7.Yleislääkärit
10.Psykologit
11.Hammaslääkärit
13.Tarjoilijat
ap
Ainut mihin sovellut on nusaista liian nuori nainen raskaaksi?
Kunhan ei tarvitse kondomia käyttäen nusaista raskaaksi!
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän näkökulmasi, mutta itse ajattelen että sinulla ei ole lopullista sananvaltaa asiaan. Olipa millaisia perusteluja tahansa. Tietysti tulevan äidin täytyy odotuksissaan/suunnitelmissaan huomioida mainitsemasi asiat eikä elätellä toiveita siitä, että sinusta olisi juurikaan apua tilanteessa.
p:n naisystävä (seksikumppani?) ei voi tietää tuleeko
hän koskaan enää raskaaksi. Siitä ei ole takeita. Jos hän valitsisi abortin vaikka sitten omasta tahdostaan,
niin siinä voi mennä ainoa lapsi, jonka hän voi saada. Jotkut tosiaan saavat vain yhden lapsen, vaikka alunperin
toiveissa on ollut 2-3 lasta. Lähisuvussani oli henkilö, joka erosi ensimmäisestä liitosta ja meni heti
avioon uuden ihastuksen kanssa, joka odotti jo lasta. Erolla oli kiire, siihen aikaan ei ollut nykyistä
harkinta-aikaa. Kun vauva oli tullut maailmaan, isä kirjoitti pian sukulaisille, että heille syntyy ikävä kyllä
pian toinen lapsi. Luullakseni myös toista lasta silti rakastettiin. Heille kävi niin, että
vanhempi lapsi, se alunperin toivottu lapsi, menehtyi pikkulapsena äkillisesti. Niinpä nuoremmasta
"vahinkolapsesta" tuli erittäin tärkeä ja rakas vanhemmille. Elämä on arvaamatonta. Kaikkea ihmiselämää
pitäisi kunnioittaa.
Oli toinen ehkäisy käytössä.
ap