Olen pitkäaikaistyötön 34v mies, ja tapailemani nainen tuli raskaaksi...Hän ei suostu tekemään aborttia, vaikka olen koittanut selittää
Minulla ei ole varaa elättää lasta koska olen työtön, eikä työllistyminen kovin todennäköiseltä näytä.
Olen ollut yli 9 vuotta työttömänä, ja koulutuksena on vain lukio.
Nainen ei silti halua tehdä aborttia...Elareita minulla tule koskaan olemaan varaa maksaa, ja ne tulisi sitten Kelalta. samalla katoaisia viimeinenkin järki päästä töihin.
Nainen on kovin nuori, 23v, eikä ehkä tajua elämän realiteetteja tarpeeksi hyvin ymmärtääkseen tämän tilanteen.
Itse en haluaisi lasta tähän tilanteeseen tehdä, mutta aika heikolta tuntuu mahdollisuuteni vaikuttaa asiaan.
Yhteenmuuttoa en voisi edes harkita koska tulot sitten tippuisivat melko valtavasti minun osaltani, ja olisin naisen tulojen varassa.
Olemme tapailleet noin 5kk lähinnä seksin merkeissä.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tähän voi muuta sanoa kuin että olisit huolehtinut ehkäisystä.
Meillä OLI ehkäisy, mutta se petti.
ap
Aamu koittaa, sinä koetat tai yrität.
Tavallaan ymmärrän näkökulmasi, mutta itse ajattelen että sinulla ei ole lopullista sananvaltaa asiaan. Olipa millaisia perusteluja tahansa. Tietysti tulevan äidin täytyy odotuksissaan/suunnitelmissaan huomioida mainitsemasi asiat eikä elätellä toiveita siitä, että sinusta olisi juurikaan apua tilanteessa.
No voisitko opiskella työllistävälle alalle ja hakea sitten töitä? Pystyykö nainen itse elättämään lapsensa?
Maailman luonnollisin asia, jeesus ymmärtää kyllä.
Sitten kun sä olet raskaana ja raskaushormonit ottaa susta vallan, niin voit tehdä abortin kun joku painostaa.
Siltä varalta, että tämä juttu on totta, niin haluan sanoa miehille, ettei abortin tekeminen ole mikään järjellä perusteltavissa oleva helppo ja hälläväliä päätös, jonka raskaana oleva pystyy tuosta vaan tekemään. Vaikka asiasta on sovittu etukäteen silloin kun nainen ei vielä raskaana olekaan. Se ei ole valehtelua, jos nainen ei sitten raskauden alkaessa enää pystykään aborttia tekemään.
Voi sua ap höppänä. Ehkäisy EI pettänyt vaan nainen vedätti sua valehtelemalla että käyttäisi pillereitä vaikka EI käyttänyt koska halusikin tulla raskaaksi.
Tämä opetuksena kaikille miehille: jos et halua lasta, huolehdi ITSE ehkäisystä
Suurin osa miesväestöstä on töissä naisen, lapsien tai perheen takia. Se antaa elämälle ja työlle merkityksen. Kun et ole löytänyt parempaa merkitystä niin se on nyt kohtalosi.
Tää vaikuttaa kyllä trollilta. Abortilla voi olla pitkäaikaisia vaikutuksia naisen kehoon. Siis tietysti sen lisäksi, että nainen joutuu pohtimaan, onko abortti tappamista vai ei. Ei tuo ihan helppo päätös ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä ? Minä tunnen pilleri vauvoja ja tunnen kierukka vauvankin.
Elämäsi on pilalla. Joudut ulosottoon kun Kela maksaa 200€/kk elareita sinun puolestasi, mutta perii takaisin.
Menet nyt äkkiä opiskelemaan itsellesi ammatin. Miksi et ole tehnyt sitä aiemmin?
"Itse en haluaisi lasta tähän tilanteeseen tehdä, mutta aika heikolta tuntuu mahdollisuuteni vaikuttaa asiaan"
Sillä ei silleen oo tässä kohtaa merkitystä haluatko lasta vai et. Se on sinun osaltasi hoidettu jo. Vaikuttamismahdollisuutesi on heikot, kuten sanoit. Harmi homma, mutta kyllä se aina jotenkin siitä.
Ehkä se nainen ei oletakaan sun elättävän lasta tai heitä elareita enempää. Hänellä voi olla ihan omat urasuunnitelmat ja elämän suunnitelmat lapsen kanssa. Yritä prosessoida asiaa. Voi olla, että haluatkin olla osallistuva isä. Ja muista, että vanhemmuudesta vain pieni osa on rahallista elatusta ja paljon suurempi osa sitä henkistä puolta. Tässä maassa on monia oikein hyviä työttömiä vanhempia.
Vaadi nyt ainakin sitten dna-testi kun on lapsi syntynyt ettet mene maksamaan toisen puolesta elatusmaksuja.
Voi kuule, lapsi tuo leivän tullessaan. Ja tiedä vaikka tuosta nyt ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja alkaisit viimeinkin suunnittelemaan tulevaisuuttasi. Vai meinaatko olla työttömänä vielä viiden vuoden päästä? Mietihän sitä nyt tarkkaan! Voisitko alkaa esim opiskella, niin tulevaisuus ei näyttäisi niin synkältä.