Uusi tyyli 2024
Olen 35-vuotias nainen ja lopen kyllästynyt nuhjuiseen olomuotooni. Tarvitsen apua. Mitä teen, jotta saan itsestäni paremman version ensi vuodelle?
lähtötilanne:
165 cm, 52 kg.
Liikunta: 8km kävelyä 5 krt /viikko (työmatkat)
Ruokavalio: kasvispainotteinen, tavallinen kotiruoka
Iho: epäpuhtauksia, mutta ei varsinaista aknea
Hiukset: suorat, olkapäille. Ei värjäyksiä.
Vaatekaappi: Olen ollut usean vuoden ajan ostolakossa ja nyt olen päässyt tilanteeseen, että vaatekaappia on aika uusia. Tällä hetkellä omistan
- siniset, kapealahkeiset farkut
- kolme trikoopaitaa, kolme hihatonta toppia, kolme yksiväristä T-paitaa
- urheiluvaatteita, verkkarit
- mustan hupparin
- kaksi neuletakkia (vaaleanpunainen ja musta)
- suorat housut + kauluspaita
- kaksi parempaa mekkoa
Mitä ostoslistalle?
Kommentit (78)
mikä tuossa muka on nuhjuista? Pääasia että olet siisti ja puhdas etkä haise.
Vierailija kirjoitti:
Juhlavaatteet eivät ole nuhjuisia. Kaikki muu oikeastaan on. En ole viimeiseen kuuteen vuoteen ostanut muuta kuin alusasuja ja sukkia. Nyt on ostettava ja haluan laadukasta ja kestävää. Tyylikästäkin.
Kuusi vuotta samat vaatteet ja niitäkin vain muutama kpl, onpas kestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vartalotyyppisi? Mikä on työsi?
Olen pieni ja hentorakenteinen. Vyötärö on (n. 68 cm), mutta hartiat ovat myös kapeat. Teen kevyttä toimistotyötä, jossa ei ole erityisiä pukeutumisvaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kuusi vuotta samat vaatteet ja niitäkin vain muutama kpl, onpas kestäviä.
Onhan niitä alun perin ollut enemmän. Kun on hajonnut, olen laittanut tekstiilinkeräykseen. En ole ostanut uutta tilalle.
Siis eikö sulla ole oikeasti mitään muita housuja ihmisten ilmoille pidettäväksi kuin yhdet farkut ja yhdet suorat housut?! 😳 Miten usein sä peset pyykkiä? Vai pidätkö tyyliin viikon yhtään vaatteita?
Mene Stockalle, Sokokseen, Kekäleeseen tai Aleksi 13 ja pyydä myyjää avuksi. Itse en tykkää pukeutumisneuvojista, mutta sekin vaihtoehto.
Nyt hyvät alennusmyynnit menossa eli varmaan löytyy edullisesti.
Muista uusia myös kengät ja laukut!
Hanki laadukkaita perusvaatteita. Mielellään kotimaisilta merkeiltä. Itse tykkään esim Ehdasta, Ommellisesta, Nansosta yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlavaatteet eivät ole nuhjuisia. Kaikki muu oikeastaan on. En ole viimeiseen kuuteen vuoteen ostanut muuta kuin alusasuja ja sukkia. Nyt on ostettava ja haluan laadukasta ja kestävää. Tyylikästäkin.
Osta parit uudet farkut, mustat ja vaaleammat. Itsekin ensin nyt alemyynneistä just farkkuja. Ja ne voi säilyä jopa 10 vuotta jos hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaikka seurailla joitain somettajia tai tyyli ja meikkivinkkejä youtubesta ja tarttua niihin, jotka tuntuu itsestä siisteiltä.
Olisiko yhtään vinkki
?
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö sulla ole oikeasti mitään muita housuja ihmisten ilmoille pidettäväksi kuin yhdet farkut ja yhdet suorat housut?! 😳 Miten usein sä peset pyykkiä? Vai pidätkö tyyliin viikon yhtään vaatteita?
Urheiluvaatteita toki on, mutta vain nuo yhdet farkut ja yhdet suorat housut. Eilen hajotin toiset farkkuni ja nyt on tilanne se, että on pakko mennä ostamaan uudet juuri mainitsemasi ongelman takia. Töissä käytän myös noita parempia mekkoja. Pyykkiä pesen paljon, kun on pieniä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta parit uudet farkut, mustat ja vaaleammat. Itsekin ensin nyt alemyynneistä just farkkuja. Ja ne voi säilyä jopa 10 vuotta jos hyvät.
Millaista mallia kannattaisi suosia? Minulla on ollut pillifarkkuja, mutta ne alkavat tuntua jotenkin vanhanaikaisilta. Haluaisin klassista, jotta säilyisi "muodissa" aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista mallia kannattaisi suosia? Minulla on ollut pillifarkkuja, mutta ne alkavat tuntua jotenkin vanhanaikaisilta. Haluaisin klassista, jotta säilyisi "muodissa" aina.
Varmaan suorat? Tai nykyäänhän kyllä tuntuu että loose fit on muodissa, mutta itse en jaksa seurata trendejä. Itse en voi edes tiukkoja pitää suonikohjujen takia
Vierailija kirjoitti:
Hanki laadukkaita perusvaatteita. Mielellään kotimaisilta merkeiltä. Itse tykkään esim Ehdasta, Ommellisesta, Nansosta yms.
Katseita rytkyjä. Ei ihme, että suomimammat näyttää miltä näyttää, jos tää on tkäsitys tyylistä...
Vaateneuvojako siis toivot vai koetko jotain muutakin muutostarvetta?
Olet aika näkymättömän kuuloinen pukeutuja. Tässä on jo joitain vaatemerkkejä mainittukin. Itse ehdottaisin myös Marimekkoa. Katso kivoja, rohkeita ja näkyviä vaatteita, joiden värit miellyttävät sinua oikeasti. Heidän verkkokaupassaan on nyt sekä ale että uutuuksia.
Tie tyylikkyyteen vanhojen farkkujen ja muutaman T-paidan tilanteesta voi olla pitkä, vaikka tahtoa olisi. Kokemukseni mukaan moni nainen tuskailee jatkuvasti vaatteidensa suhteen, mutta päätyy aina ostamaan samanlaista kuin ennenkin. Suurin syy on ehkä huomaamaton pelko siitä, että tulisi vaatteiden ja kampauksen myötä näkyväksi, vaikka toisaalta juuri haluaa näyttää hyvältä...
Vierailija kirjoitti:
Vaateneuvojako siis toivot vai koetko jotain muutakin muutostarvetta?
Olet aika näkymättömän kuuloinen pukeutuja. Tässä on jo joitain vaatemerkkejä mainittukin. Itse ehdottaisin myös Marimekkoa. Katso kivoja, rohkeita ja näkyviä vaatteita, joiden värit miellyttävät sinua oikeasti. Heidän verkkokaupassaan on nyt sekä ale että uutuuksia.
Tie tyylikkyyteen vanhojen farkkujen ja muutaman T-paidan tilanteesta voi olla pitkä, vaikka tahtoa olisi. Kokemukseni mukaan moni nainen tuskailee jatkuvasti vaatteidensa suhteen, mutta päätyy aina ostamaan samanlaista kuin ennenkin. Suurin syy on ehkä huomaamaton pelko siitä, että tulisi vaatteiden ja kampauksen myötä näkyväksi, vaikka toisaalta juuri haluaa näyttää hyvältä...
Erittäin hyvä huomio. Olen aina ollut vähän seinäruusu. En esimerkiksi omista mitään, missä olisi printtiä. Pukeudun vain yksivärisiin vaatteisiin.
Haluaisin olla tyylikäs ja olen lykännyt ja lykännyt vaatekaupoille menemistä, etten ostaisi mitään väärää. En haluaisi tehdä huteja, sillä luonto ei jatkuvaa ylikuluttamista kestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en edes omista edes tuote määrää. Olen siis supernuhju?
Eihän tuotteiden määrä nuhjua tee, vaan laatu :)
Kannattaa vaikka seurailla joitain somettajia tai tyyli ja meikkivinkkejä youtubesta ja tarttua niihin, jotka tuntuu itsestä siisteiltä.