Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleinen asumistuki pienenee PALJON. 'Kiitos' niille, joille 'kiitos' kuuluu.

Vierailija
30.12.2023 |

https://www.kela.fi/documents/d/guest/alt_teksti_taulukko_1_yleinen_asu…

"Kiitos" kuuluu kaikille Kristillisiä, Persusuomalaisia tai Kokoomusta äänestänäille tästä 'hienosta' uuden vuoden kuristamistoimi-'lahjasta'.

Rikkaiden ja Hyvätuloisten "ahdinkoa" päinvastoin tämä hallitus HELPOTTAA antamalla näille raukoille vähäväkisille ja hallituksen mielestä pulassa oleville LISÄÄ RAHAA tileillä makuutettavaksi ja sijoituksiin (vaikkapa ylimääräisiin sijoitusasuntoihin entisten jatkoksi tai entistä övereimpiin - ilmastosta viis-luksuslomiin), vaikka eivät sitä lisärahaa mihinkään tarvitse.

"Kaveri jätetään - armotta vaikka pakkaseen"! on nykyhallituksemme perusprinsiippi.

"KIITOS" RIIKKA PURRALLE ja kaikille persupuoluetta äänestäneille!

P.S.Tiesitkö, että myös viime kevään eduskuntavaaliessa istuva (ns. Marinin) hallitus sai aikuistenoikeasti ENEMMISTÖN annetuista ÄÄNISTÄ, mutta pelkkä vaalitapa-tekniikka käänsi vaalituloksen päälaelleen. Tämä on FAKTA:

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/auvorouvinen/hallituksen-aanimaara-suu…

Kommentit (352)

Vierailija
21/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan tehtävä ei ole kustantaa eikä edes tukea ihmisten asumista vaan se asumismuoto on valittava sen mukaan mihin oma palkkataso riittää.

Ja osa-aikatyöllä ei tietenkään ole tarkoituskaan elää ja pärjätä vaan siihen otetaan toinen/kolmas työ sitten rinnalle jotta työtunteja on viikkoa kohden se 37,5-40. Aivan älytön ajatuskin että 20h/vko töitä tekevälle yhteiskunta takaisi samanlaisen elämäntason mitä kokoaikatyötä tekevä itse itselleen mahdollistaa.

Miksi ihmeessä kukaan enää tekisi tuon enempää töitä, jos yhteiskunnan tuet muodostaisi vähintään puolet kk-tuloista ja suht mukava elintaso tulisi valtion kustantamana kuin sannalle aamiainen?

Mene osoitteeseen valtiolle.fi ja paina näytä kaikki avoimet työpaikat, montako näkyy?

Aivan, siellä on tasan 2 työpaikkaa auki koko valtakunnassa ja juuri siksi inhimillinen valtio tukee kansalaisiaan asumistuen muodossa.

Meillä on 264 300 työtöntä, eikä noille löydy Suomen yhteensä 17 391 avoinna olevista osa-aikaisista ja täyspäivistä avoimista paikoista kaikille töitä, vaikka seisoisit päälläsi muurahaispesässä. AIVAN TURHA syytellä työttömiä, kun työpaikkoja EI ole.

Vierailija
22/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan tehtävä ei ole kustantaa eikä edes tukea ihmisten asumista vaan se asumismuoto on valittava sen mukaan mihin oma palkkataso riittää.

Ja osa-aikatyöllä ei tietenkään ole tarkoituskaan elää ja pärjätä vaan siihen otetaan toinen/kolmas työ sitten rinnalle jotta työtunteja on viikkoa kohden se 37,5-40. Aivan älytön ajatuskin että 20h/vko töitä tekevälle yhteiskunta takaisi samanlaisen elämäntason mitä kokoaikatyötä tekevä itse itselleen mahdollistaa.

Miksi ihmeessä kukaan enää tekisi tuon enempää töitä, jos yhteiskunnan tuet muodostaisi vähintään puolet kk-tuloista ja suht mukava elintaso tulisi valtion kustantamana kuin sannalle aamiainen?

Jep. Kun äänestää globalisaation ym puolesta niin silloin vääjäämättä käy näin, että työntekijöitä tulee tänne kilpailemaan suomalaisten kanssa vähistä työpaikoista ja moni työ siirretään kokonaan jonnekin muualle missä on halvempi kustannustaso ja halvempia työntekijöitä jonoksi asti.

Jotenkin hassua, että ensin äänestetään itselle ikävyyksiä aiheuttavan politiikan puolesta ja sitten kitistään kun sen myötä työt muuttuu silpuksi ja pätkäksi eikä sitä entisenlaista pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa enää ole varaa ylläpitää, kun täällä on sekä omasta takaa että muualta haalittuna ihmisiä elätettävä alati pienenevistä verokertymistä.

Se yhtälö ei vaan ole mahdollinen eikä missään ole varaa elättää työikäisiä ja -kykyisiä ihmisiä mahdollistamalla heille jokin oleskeluyhteiskunta jossa elää varsin mukavasti tekemättä mitään hyödyllistä. Eikä sellaista pidä ollakaan. Liika joutenolo on haitallista.

Onkin näemmä helpompaa kyykyttää kotimaista köyhää ja työtöntä ja perusduunariakin kuin panna stoppi rahojen haaskaamiselle kehitysmaihin ja kehitysmaalaisten elättämiseen. Ensin mainittuja eivät suojele mitkään kansainväliset sopimukset eikä heidän kurjistamisestaan koidu mainehaittaa. Kehitysmaalaisten helliminen sitä vastoin palvelee hyvän ihmisen ja hyvän valtion mittarina, joten kaikki moraaliposeeraamisesta kiihottuvat vaativat suu ja muutkin paikat vaahdossa kehitysavun jatkamista ja rajojen aukipitämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mitään asumistukea pitäisi edes olla olemassa? Asuu sellaisessa kämpässä johon on varaa. Tuohan tarkoittaa että me veronmaksajat rahoitetaan jotain kojamoa, joka taas maksaa verovapaat osingot ay-liikkeelle lakkorahastoihin.

Melkoisen vasemmistolainen himmeli jos minulta kysytään...

Koska joku sikapaska ottaa vuokraa 800e jostain kämäsestä kopista. Olen samaa mieltä kanssasi siitä että vuokra ei saisi olla isompi kuin asunnon vastike eikä asunnosta kuulu saada tuloa, koska sitähän sä kommentillasi tarkoitat.

Vierailija
24/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mitään asumistukea pitäisi edes olla olemassa? Asuu sellaisessa kämpässä johon on varaa. Tuohan tarkoittaa että me veronmaksajat rahoitetaan jotain kojamoa, joka taas maksaa verovapaat osingot ay-liikkeelle lakkorahastoihin.

No hei, saman tien terveydenhoito ja koulutus maksullisiksi. Jokainen kustantakoon terveytensä ja kouluttautumisensa ja lastensa koulutuksen. Romutetaan myös poliisi ja armeija - jokainen puolustakoon itseään kuten parhaaksi kykenee. Mihinkä me yhteiskuntaa ja valtiota tarvitsemme? Jokainen pärjätköön omillaan.

Omat asiat omilla rahoilla. Yhteiset yhdessä kerätyillä. 

Aivan. Jos tarttet lapsellesi tai itsellesi opettajaa, kouluta sellainen lapsellesi tai itsellesi. Omat asiat omilla rahoilla. Vai oliko sun asiat sellaisia, että muiden pitää ne maksaa?

Vierailija
25/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen. MITEN minulle ANNETAAN rahaa.. Kiinnostaisi tietää.

Se että SAAN PITÄÄ hiukan enemmän ITSE TIENAAMISTANI RAHOISTA EI OLE ANTAMISTA.

Vierailija
26/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on aina jäänyt pienipalkkaisistakin kokopäivätöistäni enemmän käteen kuin olisin saanut osa-aikaisena tukienkaan kanssa. Ja nyt, kun olen saanut jo pidemmän aikaa ihan kelvollista

Missä ihmeen kunnon kodeissa? Missä ne nyt sitten asuu? 

Vierailija
27/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei, saman tien terveydenhoito ja koulutus maksullisiksi. Jokainen kustantakoon terveytensä ja kouluttautumisensa ja lastensa koulutuksen. Romutetaan myös poliisi ja armeija - jokainen puolustakoon itseään kuten parhaaksi kykenee. Mihinkä me yhteiskuntaa ja valtiota tarvitsemme? Jokainen pärjätköön omillaan.

Monia työpaikkoja ja elinkeinoaloja tuetaan verovaroilla ja erilaisilla tukijärjestelyillä. Samoin työmatkaliikennettä, ja ihan vapaa-ajan matkustamistakin. Kun oikein mietitään, kaikki me saamme monenlaisia tukia. Nyt on tarkoitushakuisesti nostettu sosiaaliturva tikun nokkaan ja "unohdettu" kokonaisuus.

Vierailija
28/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene osoitteeseen valtiolle.fi ja paina näytä kaikki avoimet työpaikat, montako näkyy?

Aivan, siellä on tasan 2 työpaikkaa auki koko valtakunnassa ja juuri siksi inhimillinen valtio tukee

Eihän se valtion tehtävä ole työllistää kaikkia Suomen kansalaisia 🙄.

Vierailija
29/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Jos tarttet lapsellesi tai itsellesi

no mä en vastusta tätäkään ajatusta täysin ja olen omalla kohdallani maksanut lasten opiskelut ihan itse alusta loppuun, mutta on siinä ihan päteviä argumentteja sen puolestakin, että se rahoitus toimisi ainakin peruskoulun osalta yhteisillä rahoilla, koska kaikki hyötyy siitä. Oli lapsia tai ei. 

Vierailija
30/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia työpaikkoja ja elinkeinoaloja tuetaan verovaroilla ja erilaisi

höpsis. Sosiaalimenot on aurinko ja muut menot mars. 

Vierailija
31/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan tavallisia työssäkäyviä ajetaan siis toimeentuletuelle. Minäkin "pääsen". Aivan absurdia jotenkin, en suostu vielä ymmärtämään tätä. Olen kahden lapsen tuikitavallinen yhteishuoltaja ja koulutustani vastaavassa kokopäivätyössä. Montako minunkaltaistani mahtaa olla, tuhansia ja tuhansia?

Mietin, että salaan lapsilta ttt-asiakkuutemme. En halua, että he joutuvat miettimään tämmöisiä. On tämä jotenkin aivan käsittämätön tulevaisuudennäkymä tällaiselle ahkeralle ihmiselle, joka on pärjännyt asumistuella ja palkkatuloilla ihan ok. Tulevaisuus näyttää helvetin pahalta.

ei homma voi toimia niin, että tuikitavallisten ihmisten elämää tarvitsee tukea. haloo!!

No palkkaani ei julkisella nosteta näköjään mihinkään ja leipää on pöytään saatava. Olen vielä kuulemma yhteiskunnan kannalta kriittisessä työssä, joten kyllä helvetissä oletan, ettei minun ja lasteni tarvitse olla sossun asiakkaita kunniallisen työssäkäynnin lisäksi.

Olen kouluni käynyt ja opintolainat maksanut. Asun jo sellaisella "halvalla" (ei ole missään pk-seudulla halpaa, tämäkin on kaupungin asunto) alueella. Mitä hittoa tässä vielä on tehtävä, jätettävä työ ja koti ja muutettava jonnekin , missä työtä ei ole? Työpaikallani on muutenkin jäätävä työvoimapula. Autoon ei ole varaa, ei tietenkään. Eikä sellaista saa sitten tt-tuella edes omistaa, eikä säästää lapsillekaan tulevaisuutta varten pientä pennostakaan.

Mikä helvetin järki on siis työntää työssäkäyviä perheellisiä ihmisiä syvälle passivoivien tukien varaan? Tähän asti olemme pärjänneet nuukasti, mutta ihan ok. Lasten tulevaisuus on näyttänyt ihan tavalliselta, normaalilta ja valoisalta. Nyt pääsen esittelemään tiliotteitani kuukausittain kuin joku aikuisvauva, vaikka olen itsekin alalla, jossa tapaan paljon tt-tuella olevia ihmisiä. Siellä me sitten kai yhdessä voimme jakaa kokemuksiamme ja vertailla kelakokemuksiamme. Aivan totaalisen absurdia.

Vierailija
32/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pienet palkat johtavat siihen että valtiolta on haettava tukea perustarpeisiin. 

Vierailija
33/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen. MITEN minulle ANNETAAN rahaa.. Kiinnostaisi tietää.

Se että SAAN PITÄÄ hiukan enemmän ITSE TIENAAMISTANI RAHOISTA EI OLE ANTAMISTA.

Mieti, mitä työtä teet - tuetaanko sitä yhteiskunnan varoilla? Entä työmatkaasi? Lomamatkaasi? Käyttämiäsi palveluita? Terveydenhoitoa? Lastesi koulutusta? Omaa kouluttautumistasi? Oletko ihan varma, että olet kustantanut koko elämäsi ihan vain omilla rahoillasi?

Vierailija
34/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti tulee astuu voimaan 1.4., kun vuokrankorotukset astuvat voimaan 1.3.

Vierailija
35/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on vain epäsuora vihje siitä että kannattaa hieman valikoida kenen kanssa menee lisääntymään niin ei ole tarve hankkiutua yh:ksi.

Vierailija
36/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opettele kirjoittamaan. Sinun olisi pitänyt käyttää lainaus- ei heittomerkkejä.

Vierailija
37/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voi kuukausitulot jopa nousta, kun nyt joudun tt tuelle. Tähän asti olen sinnitellyt ilman. Harmi vaan, että tuo on se kaikkein passivoivin tuki, en tiedä onko mahdollisuutta tehdä ollenkaan niitä työkeikkoja, joita olen suunnitellut. Asumistuki on ollut pienituloisen, freelancerin ja yksinyrittäjän turva. 

Vierailija
38/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan tavallisia työssäkäyviä ajetaan siis toimeentuletuelle. Minäkin "pääsen". Aivan absurdia jotenkin, en suostu vielä ymmärtämään tätä. Olen kahden lapsen tuikitavallinen yhteishuoltaja ja koulutustani vastaavassa kokopäivätyössä. Montako minunkaltaistani mahtaa olla, tuhansia ja tuhansia?

Mietin, että salaan lapsilta ttt-asiakkuutemme. En halua, että he joutuvat miettimään tämmöisiä. On tämä jotenkin aivan käsittämätön tulevaisuudennäkymä tällaiselle ahkeralle ihmiselle, joka on pärjännyt asumistuella ja palkkatuloilla ihan ok. Tulevaisuus näyttää helvetin pahalta.

Sinullakaan ei siis ole kumppania elättämässä lapsianne?

Miksi erositte?

Toki olet vähävarainen tuossa tilanteessa.

Vierailija
39/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, siellä on tasan 2 työpaikkaa auki koko valtakunnassa ja juuri siksi inhimillinen valtio tukee

Mitä h.lkkaria? Mistä sä luulet, että työpaikkoja tulee? Ja mitä inhimillistä se on, että joku makailee, kun muut tekee ruokaa, mutta kun ruoka on valmis, niin tulee sinne lasten joukossa aterialle, vaikka on aikuinen ja nappailee niiden lautasilta ruokia.

Vierailija
40/352 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi