Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö joku todella Duolingoa kielen opiskeluun?

Vierailija
30.12.2023 |

Aivan naurettava härpäke. Ei tällaisella kieltä opi, yksittäisiä sanoja ja sanontoja.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tankkasin saksan kieliopin ja sanaston lähes kokonaan Duolingolla, puhuminen ja ääntäminen tuli ihan arjessa. Pidin parempana kuin työpaikan tarjoamia kursseja, koska niissä todella moni halusi oppia lähinnä sen mitä kansalaisuuskoe vaatii.  Työkielenä siis englanti, kotona puhun Suomea, arjessa saksaa. Työkieleksi sujuvuus ei riitä, tosin omalla alalla en ole vielä törmännyt tarpeeseen.

Kouluruotsin kertaus huvikseen onnistui, venäjä ei enää lähtenyt eikä oikein kiinnostanut.

Ranskaa haluaisin oppia ja alkeiskurssin käynyt aikoinaan, mutta se kirjoitusasu ja ääntäminen ei vaan kohtaa tässä pääkopassa, vaikka aloitin Duolingolla alusta. Portugali on siis seuraavana vuorossa. 

Siis siirryt portugaliin, vaikka Ranskan äänymtämisessä oli ongelmia???

Lähes oikein. Ymmärrät suomea ilmeisen kohtalaisesti, mutta kielioppi ja kirjoittaminen on ongelmallista. Vai mitä? 

Vierailija
42/51 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanja ainakin etenee B2 kielitasolle asti että en mä nyt turhaksi sanoisi. Itsellä nyt A2 eli section 4, unit 3.

Aloitin juuri ranskan tähän rinnalle, mahtaako mennä sekaisin...

Eivät mene sekaisin, mutta älä aloita nyt portugalia 

Riippuu henkilöstä, kuinka monen kielen opiskelusta selviää yhtaikaa.

Espanja ja portugali menevät sekaisin. Etkö ymmärtänyt?

Ymmärrän erinomaisesti, mutta itselleni esimerkiksi monen kielen yhtaikainen opiskelu on liian kuormittavaa, vaikka kielet olisivat kokonaan eri kieliryhmistä. Kukin opiskelkoon sen mukaan, minkä tietää tuottavan itselle suotuisia oppimistuloksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin tuon kautta koreaa ennen kuin tapasin korealaisen GF:ni. Ollaan oltu yhdessä jo 3 vuotta. Duolingo on hyödyllinen, jos mies haluaa ulkomaalaisen naisen.

Vierailija
44/51 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itse kieliä paljon elämässäni opiskelleena sanoisin, että tuo on menetelmänä parempi kuin monet muut. Jos vertaa esim. kansanopistokurssiin. Siellä edetään hitaaseen tahtiin ja 80% ajasta on pelkkää turhautumista. Duolingossa edetään yksilölliseen tahtiin ja treenataan just niitä rakenteita, joissa sulla on ongelmia. Toki suullista tuottamista tarttee harjoitella tuon lisäksi. 

Vierailija
45/51 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanja ainakin etenee B2 kielitasolle asti että en mä nyt turhaksi sanoisi. Itsellä nyt A2 eli section 4, unit 3.

Aloitin juuri ranskan tähän rinnalle, mahtaako mennä sekaisin...

Eivät mene sekaisin, mutta älä aloita nyt portugalia 

En, seuraavaksi ajattelin saksaa - siis sitten vasta kun olen ranskassakin pääsyt jonnekin samaan tasoon missä espanjassa olen nyt, tosin venäjänkin olen aktivoinut mutta ne kyrilliset kirjaimet ovat vähän turhan vaikeita eikä muutenkaan oikein motivaatiota tänne päin vaikka ns. slaavikielenkin haluaisin oppia (jonkun, joskus)

Mulle taas kyrilliset kirjaimet oli tosi helppo oppia. Arabian kirjoitusjärjestelmä myös melko helppo. Mutta japanin hiraganat ei mene mun päähän sitten millään 😕

Vierailija
46/51 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tankkasin saksan kieliopin ja sanaston lähes kokonaan Duolingolla, puhuminen ja ääntäminen tuli ihan arjessa. Pidin parempana kuin työpaikan tarjoamia kursseja, koska niissä todella moni halusi oppia lähinnä sen mitä kansalaisuuskoe vaatii.  Työkielenä siis englanti, kotona puhun Suomea, arjessa saksaa. Työkieleksi sujuvuus ei riitä, tosin omalla alalla en ole vielä törmännyt tarpeeseen.

Kouluruotsin kertaus huvikseen onnistui, venäjä ei enää lähtenyt eikä oikein kiinnostanut.

Ranskaa haluaisin oppia ja alkeiskurssin käynyt aikoinaan, mutta se kirjoitusasu ja ääntäminen ei vaan kohtaa tässä pääkopassa, vaikka aloitin Duolingolla alusta. Portugali on siis seuraavana vuorossa. 

Siis siirryt portugaliin, vaikka Ranskan äänymtämisessä oli ongelmia???

No sitähän lausutaan paljon enemmän kuten kirjoitetaan verrattuna ranskaan!

Vierailija
47/51 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opiskella Duolingolla ilman kauheaa kilpailua muiden kanssa. Se ahdistaa, en halua kilpailla vaan edetä omassa tahdissa .

voisiko joku avata tuota tasolta toiselle siirtymisen politiikkaa? Minut heitettiin juuri ilmeisesti ylemmälle tasolle ja huomaan, että siellä on kilpailuhenkisiä porukkaa. 

voinko vaan ansaita jonkin verran pisteitä päivässä ja opiskella vaikka vartin, ja jäädä aina samalle tasolle, kun muut pyyhkivät ohi? Mitä tapahtuu, jos en piittaa kilpailusta ja tuplapisteistä tai arkkujen availusta?

Vierailija
48/51 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo on huomattavasti parempi kuin kansalaisopiston kurssi. Siellä kurssilla on 80% ajasta turhautumista, mutta Duolingolla voi opiskella omaan tahtiin. Lisäksi se jankkaa juuri niitä asioita, joita huomaa ettet osaa. 

Vierailija
49/51 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten opiskella Duolingolla ilman kauheaa kilpailua muiden kanssa. Se ahdistaa, en halua kilpailla vaan edetä omassa tahdissa .

voisiko joku avata tuota tasolta toiselle siirtymisen politiikkaa? Minut heitettiin juuri ilmeisesti ylemmälle tasolle ja huomaan, että siellä on kilpailuhenkisiä porukkaa. 

voinko vaan ansaita jonkin verran pisteitä päivässä ja opiskella vaikka vartin, ja jäädä aina samalle tasolle, kun muut pyyhkivät ohi? Mitä tapahtuu, jos en piittaa kilpailusta ja tuplapisteistä tai arkkujen availusta?

Voit vaan jättää tuon kaiken pelillisyyden huomioitta, se ei ole mitenkään välttämätön. Itse huvikseni pelasin itseni korkeimmalle tasolle ja keräsin kaikki palkinnot, mutta kielen oppimisen kannalta sillä ei ole mitään merkitystä. Nyt en enää seuraa lainkaan, millä tasolla olen muihin nähden, enkä kerää pisteitä. Teen vaan harjoituksia sopivaan tahtiin, ja ne vaikeutuvat sitten sopivasti sen oman oppimisen mukaan. 

Vierailija
50/51 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ne tasot ovat? Olen ollut 50 pv mukana, enkä aluksi seurannut asiaa, en siis tiedä olenko ollut ja millä tasoilla ennen siirtoa safiiri- ja nyt rubiinitasolle. Safiiritasosta tuli ilmoitus ja siitä vasta aloin kiinnittää huomiota asiaan.

Kova kilpailu tuolla rubiinitasolla. Ihmettelen, mistä ne muut hikarit sinne ovat päätyneet?

Vierailija
51/51 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvettiin juuri koko perheen voimin opettelemaan Venäjän kieltä. Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi