Hajusteettomat pyykinpesuaineet pakollisiksi taloyhtiöihin!
Ei lisättävää.Huuhtelin kahdesti ällö imelälle haisevat koneet,silti pyykit haisevat juntti omenapäärynävaniljaomenankukka mix ällötyksille.Ei lähde vaatteista ikinä.Miten jotkut voi näitä käyttää.Huono olo omassa kodissa.Itkettää.Hyi saatana.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaatakaa kaikki puut, lapsellani on siitepölyallergia!
Puista on hyötyä, ne muun muassa muuntavat hiilidioksidia hapeksi.
Onko hajusteistasi vastaavaa hyötyä? Huono vertaus. Et löydä yhtään pätevää syytä tai perustelua turhien hajusteiden ja allergisoivien kemikaalien käytölle joten lopeta ajoissa. Hyväö uutta vuotta.
Hajusteettomia tuotteita myydään pesuaineista hyvin marginaalinen osa. Eiköhän ole parempi että jokainen valitsee omat aineensa ja tarvittaessa hankkii oman koneen. Ei lihapiirakoistakaan ole mitään hyötyä ja aiheuttavat lihomista. Ei niitä silti kaupasta poisteta.
Käytän aina hajusteettomia mutta en kestä tätä hysteerikkojen vauhkoamista aiheesta.
Itsekkyys: se että joku muu tekee jotain mitä et haluaisi hänen tekevän tai ei tee jotain mitä haluaisit hänen tekevän. Ei vaikka kuinka latelet superlatiiveja ja retorisia ylilyöntejä ja poljet jalkaa. Se että itse vaatii ympäröivää maailmaa muuttumaan omien oikkujen vuoksi taas on täysin oikeutettua.
Joo. Taloyhtiössä nimenomaan yksi allergiakone, jossa lukee vain hajusteettomia pesuaineita. Eikös joku ääliö ollut lutrannut siihen aivan hirveän hajun. Jouduin liottamaan pyykit etikassa ja pesemään uudelleen, että sain myrkkyhöyryt pois.
Mielestäni hajusteettomuus yhteisissä pesutuvissa on ihan yhtä perusteltu vaatimus kuin sairaaloissa tai uimahalleissakin. Siihen on todistetusti myös terveydelliset syyt.
Joten kaikki öyhötys " käytän hajusteita koska haluan- minä minä ja minun napa" menee samaan kategoriaan kuin mikä tahansa itsekäs teko.
Tupakointikin oli aivan tavallista sisätiloissa vielä ennen 2000- lukua. Sillekin löytyi puolustajansa. Ovatko nämä hajusteiden kiivaat puolustajat niiden röökaajien jälkeläisiä? Oikein wt porukkaa ties kuinka monennessa sukupolvessa. Olen huolissani teistä.
Pesuainelokeroiden puhdistus haisutököteistä on ihan olennaisin tehtävä ennen pyykinpesua, jos haluaa eroon edellisten pyykkääjien hajusteista. Jos koneessa on lyhyt huuhteluohjelma, sekin kannattaa pyöräyttää ennen omaa pyykkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hajusteettomuus yhteisissä pesutuvissa on ihan yhtä perusteltu vaatimus kuin sairaaloissa tai uimahalleissakin. Siihen on todistetusti myös terveydelliset syyt.
Joten kaikki öyhötys " käytän hajusteita koska haluan- minä minä ja minun napa" menee samaan kategoriaan kuin mikä tahansa itsekäs teko.
Tupakointikin oli aivan tavallista sisätiloissa vielä ennen 2000- lukua. Sillekin löytyi puolustajansa. Ovatko nämä hajusteiden kiivaat puolustajat niiden röökaajien jälkeläisiä? Oikein wt porukkaa ties kuinka monennessa sukupolvessa. Olen huolissani teistä.
Kaikki mitä itse haluaa tuntuu aina perustellulta vaatimukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä itse haluaa tuntuu aina perustellulta vaatimukselta.
Silläkö perustelet hajusteellisten pesuaineiden käyttöäsi?
Trollaaja vauhdissa hölmöistä alanuolista päätellen.
Hajusteyliherkkyys -> harhaluuloisuushäiriö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisessä pyykkituvassa ei käytetä hajustettuja pesuaineita. Piste.
Se lemu ei lähde enää koneesta millään ja tarttuu muiden pesijöiden vaatteisiin.
Ok, pesen jatkossa asiakkaan kusipyykin hajusteettomilla aineilla, ja on varmaan paras valita se eko-pikapesu myös. Pestään pyykit kahden viikon välein. Arvaa miten hyvin pinttynyt virtsa ja uloste lähtee, tai niiden haju? Oikeesti, kuka aikuinen pesee pyykkinsä yhteisellä koneella jos on vähänkin väliä puhtaudella tai miltä tuoksuu? Niitä saa käyttää ihan kaikki, vaikka miten harmittaisi, niin se vaan on niin.
No ei ne hajut hajusteilla lähde vaan peittyy.
Pesen aina 10 kg kestovaippoja ja koiran sadeloimen 40 asteessa, eikä kukaan ole vielä valittanut.
Tämä on kyllä ihmeellistä. Voisi olla hajuton pyykkitupa ja kaikki voisivat hyvin.
Voi olla myös pyykkitupa, mihin jokainen raahaa oman mielituoksunsa ja aina osa voi huonosti, minkä jokainen fiksu ymmärtää.
Silti halutaan hajuja, vaikka minkäänlaista järkiperustetta koko hommaan ei ole. Osa ihmisistä on vaan niin mahdottomia känttyjä, etteivät millään pysty ajattelemaan vaihtoehtoa, etteivät jättäisi jälkeensä ongelmia.
Meillä on tuttava, joka sanoo pitävänsä märän koiransa hajusta. Ehkä siis joku voisi kehittää sellaisenkin pyykkituoksun, niin sopisi pyykkitupaan upeasti.
Vierailija kirjoitti:
Hajusteyliherkkyys -> harhaluuloisuushäiriö
Totta. Niin kauan, ennenkuin osuu omalle tai lapsen kohdalle.
Kokemusta on. Kiitos hometyöpaikka ja -päiväkoti.
Minäkin tunnen yhden tällaisen hajusteherkän. Hän tietenkin tietenkin identifioituu köyhäksi. juuri sellainen uhriutuva,valittaja köyhä. Hän ei työllisty mihinkään, koska jokapaikassa häntä kiusataan. Hänellä on oltava rivitaloasunto, koska hän saa kaikkialla muualla oireita sisäilmasta. Sitäpaitsi kela on ilkeä, eikä maksa hänelle muuttoavustusta. Hänellä on oltava auto, koska hän on hajusteherkkä, ja tukehtii bussiin. Sellaisissa paikoissa, joissa hän haluaa olla, hajusteet eivät haittaa. Hän myös tupakoi itse.
Kyllä nämä herkkyydet ovat ihan ihmisen omaa hankaluutta ja korvien välissä. Tuolsuihin myös tottuu. Minulla oli joskus tuoksutonta pyykkipulveria iso pänikkä, joten käytin sitä pitkään. Kauppojen pesuainehyllyt tuntuivat lemuavan. Kun aloin käyttää tuoksullista pesuainetta, niin eipä ne hajut enää haittaa.
Sama on esim hajuvesissä ym kyllä nuo herkkyydet on suurimmalla osalla vain muiden määräilyä ja minäminä-asennetta.
Hajustevammaisuus on pään sisällä.
Mutta kun minä haluan, että muut tekevät samoin kuin minä, maailman napa! Minäminäminä! Minä kerron, mitä saa ostaa, käyttää ja syödä, ja minä kerron, miten pitää kaikkien elää kaikkialla maailmassa! Minä määrään!
Meillä saa pyykkituvassa pestä vain taloyhtiön pesuaineilla ja hyvin on toiminut kun on fiksuja ihmisiä naapureina. Palstan pösilöt toki käyttäisivät omia hajustettuja aineita ihan kiusallaan, mutta onneksi noin sakeaa porukkaa ei ihan joka yhtiöön riitä vaikka täällä palstalla heistä yliedustus onkin.
Pesen pyyhkeet kedonkukkaset-pesuaineella, paidat vanillaflavourexsta-pesuaineella, urheiluvatteet camodieselsupermacho-pesuaineella ja alusvaatteet hyperspermcumraw-pesuaineella. Jos joku inisee jotain saa turpaan. t tosimies
Vierailija kirjoitti:
Meillä saa pyykkituvassa pestä vain taloyhtiön pesuaineilla ja hyvin on toiminut kun on fiksuja ihmisiä naapureina. Palstan pösilöt toki käyttäisivät omia hajustettuja aineita ihan kiusallaan, mutta onneksi noin sakeaa porukkaa ei ihan joka yhtiöön riitä vaikka täällä palstalla heistä yliedustus onkin.
Harvinaisen pöljä käytäntö. Milläköhän tuotakin "valvotaan", tai onko se vaan nimellinen?
Täällä vaikuttaa olevan jotain keskenkasvuista wt sakkia trollaamassa- haluavat hajullaan terrorisoida koko yhteiskuntaa.
Onneksi nämä haisevat hajusteineen niin pahalle että osaan välttää tätä sakkia oikeassa elämässäni.
Tiedän useita, jotka ovat tulleet tästä menneiden vuosikymmenien hajuvillityksestä järkiinsä ja siirtyneet hajusteettomiiin ja ekologisempiin. Nykyään he haistavat vanhoista säilytyksessä olleista vaatteistaan itsekin sen lemun ja ymmärtävät allergisia. Toivoa siis on ainakin osalla. Osa jää asemalle...
Villa ja silkki on toisaalta muutenkin viisainta pestä käsin.