Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hajusteettomat pyykinpesuaineet pakollisiksi taloyhtiöihin!

Vierailija
29.12.2023 |

Ei lisättävää.Huuhtelin kahdesti ällö imelälle haisevat koneet,silti pyykit haisevat juntti omenapäärynävaniljaomenankukka mix ällötyksille.Ei lähde vaatteista ikinä.Miten jotkut voi näitä käyttää.Huono olo omassa kodissa.Itkettää.Hyi saatana.

Kommentit (260)

Vierailija
81/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osa hajusteettomista pesuaineista haisee pahalle (ei onneksi kaikki)? Mä en pysty käyttämään näitä haisevia (tietynmerkkisiä hajusteettomia) pesuaineita ollenkaan, kun niistä tulee todella huono olo niissä olevan hajun vuoksi. Onneksi olen löytänyt itselleni sopivat pesuaineet.

Peitetäänkö noilla hajusteilla osittain pesuaineiden kemikaalien ominaishajuja? 

Vierailija
82/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt sais ensin noi kissan- ja koirankarvaiset pesut ja varsinkin kuivaurummun nukkasihdin sotkijat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla koneella kun pesee, niin ei pidä miettiä koko asiaa, paitsi että käytän hajustettuja. Olen joskus käynyt pyykkituvassa, kun sellainen oli, ei kyllä toisten jäljiltä koneesta hajuja tarttunut koskaan. Pese ens kerralla se pesuaine lokerikko, sinne joskus jää pesuaine tai huuhteluaine jäämiä.

Vierailija
84/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri polttaa tupakkaa parvekkeella. Itse ajattelin ensi kesänä laittaa heinäkuussa parveke kukille kanankakkaa, kun lähden mökille. 

Mulla sama ajatus veemäisen tonttinaapurin suhteen. Luulenpa, että rajalla meidän puolella oleva pensasaitamme tarvitsee kovasti lannoitusta, kun lomani alkaa kesäkuun alussa. 

Vierailija
85/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein itkettää 😂😂 No jo on ongelmat. En itse käytä ollenkaan huuhteluainetta, täysin turha keksintö, ja pesuaineissa valitsen aina hajustamattoman. Ex-mies käytti jotain hajustettua shittiä, siitä pääsi ihan sillä kun pesi itse omat vaatteensa. Ei ole koskaan, siis koskaan elämässäni häirinneet muiden ihmisten vaatteiden tuoksu. Ei töissä, julkisissa liikennevälineissä, kaupassa, kadulla tai missään muuallakaan. Kyllä tällä palstalla on harvinaisen herkkää sakkia. Mutta kiitos nauruista.

Vierailija
86/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä. Kyllä on ongelmat taas, ei voi muuta sanoa.

Kielletään kaikki!!

Omassa koneessaan voi käyttää hajusteita niin paljon kuin lystää. Eli sama neuvo teille jotka hajusteita haluatte käyttää, ostakaa oma kone.

Valittavatko he sinun hajusteettomista pesuaineista vai sinä heidän hajustetuistaan? Kummalla se ongelma on? Se ostakoon oman koneen.

Vierailija
87/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein itkettää 😂😂 No jo on ongelmat. En itse käytä ollenkaan huuhteluainetta, täysin turha keksintö, ja pesuaineissa valitsen aina hajustamattoman. Ex-mies käytti jotain hajustettua shittiä, siitä pääsi ihan sillä kun pesi itse omat vaatteensa. Ei ole koskaan, siis koskaan elämässäni häirinneet muiden ihmisten vaatteiden tuoksu. Ei töissä, julkisissa liikennevälineissä, kaupassa, kadulla tai missään muuallakaan. Kyllä tällä palstalla on harvinaisen herkkää sakkia. Mutta kiitos nauruista.

Naura vaan. Et voi olla mitenkään varma etteikö jossain vaiheessa hajusteet ala aiheuttaa sinulle oireita. Tai jollekin sinulle läheiselle ihmiselle.

Vierailija
88/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kettu sentään, kielletään taas kaikki niin sitte kaikilla on kivaa. No, ei ole! Osta oma kone josset muiden tuoksuja kestä! Ja jätä naapurisi rauhaan ja hanki elämä!

Kun on hajustamattomat pesuaineet, ei kellään ole ongelmia.

Hajustetuilla saadaan kaikille ongelmia. Niissä on myrkkyä. Silti yhden pitää jonkun ihmeellisen syyn takia saada pilata muiden pyykit?

Miksi hajusteintoilija ei suihkuta vaikka suihkepullolla sitä kieloaan sinne pyykkeihin ihan omassa kotonaan? Tai hanki omaa pesukonetta?

Tuoksu ei ole yhtä kuin myrkky. Mitä ihmeen soppaa täällä horistaan. T. Parfyymiharrastaja

Toivottavasti sinun parfyymisi ei ole halvin mahdollinen pyykinpesu- ja huuhteluaine.

Ei ole, enkä niitä käytä pyykissäkään. Mieto tuoksu yhdustettynä vaikkapa pyykkietikkaan, jossa on pari tippaa eteeristä öljyä, tuo ihan hyvän tuoksun pyykkiin. 

Vierailija
89/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma pesukone, köyhä juntti.

Vierailija
90/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naura vaan. Et voi olla mitenkään varma etteikö jossain vaiheessa hajusteet ala aiheuttaa sinulle oireita. Tai jollekin sinulle läheiselle ihmiselle.

Silloin kannattaa jo muutenkin ostaa oma kone, viimeistään. 

Aloituksessa "oireet" taisi kuitenkin olla lähinnä korvien välissä. 

Vierailija
91/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hajusteita ei ole olemassakaan. Missään ei myydä hajusteita pyykinpesuun. Pyykinpesuaineet ovat pahanhajuisia. Valittakaa Omon ja Surfin tehtaille. Soittakaa myös huuhteluaine Comfortia valmistavalle tehtaalle. Ihmiset käyttävät niitä pesuaineita mitä kaupassa myydään. Fosfaattien takia suositellaan nestemäisiä aineita.

Varmaan kaikkia pyykinpesuaineita saa myös tuoksuttomina versioina, tuota omoakin. Jopa Ariel tekee nykyään tuoksutonta versiota. Aikoinaan se oli yksi voimakkaimmin tuoksuvista.

Joo, mutta ihmiset joka tapuksessa ostavat sitä mitä kaupassa myydään ja vähät välittävät siitä, miltä se haisee naapurin nenään. Minä en ole ostanut kymmeneen vuoteen muuta kuin Formil Coloria Lidlistä. Ei ole läheskään niin pahan hajuinen kuin suomalainen Omo.

Vierailija
92/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän mitä haluan, se ei kuulu v.ttuakaan naapurin päävikaisille. 

Vierailija
93/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi hajusteettoman pyynnölle naureskellaan- vastaavasti tosin irvistelivät nekin jotka röökasivat joka dtanan paikassa ja haisuttivat muiden vaatteet ym.

Lähes KAIKKI hajusteet on haitaksi esim astmaatikolle. Lapsellani on astma eikä yhtään naurata kun samaan hissiin änkee se hajustettu rouva tai imelän hajuisilla hajustetuilla huuhteluaineilla kyllästetty toinen lapsi. Tai se kun joku spaadu päättää vetää röökin bussipysäkillä katoksessa.

Tiedoksi: joka ikinen kerta lapseni tarvitsee astmakohtauslääkkeen näiden hajujen jälkeen. Samoin muutkin astmaatikot jotka tunnen.

Taloyhtiössä asuessamme emme voineet käyttää yhteistä kuivaushuonetta, koska siellä tuli itselläkin pää kipeäksi.

Että jatkakaa nauramista jos tässä on teistä jotain hauskaa senkin haisulit.

Vierailija
94/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on ihmisen suurin organismi. Meitä on atopiaan ja ekseemaan taipuvaisia joille kemikaalit ovat terveydellinen riski. Itse olen saanut kokovartaloekseeman joka olisi voinut päätyä kuolemaan ilman ulkoista ja sisäistä kortisonihoitoa. Syy saattoi olla pesuaineiden kemikaalit. Voin pahoin markettien kemikaaliosastoja ohittaessa. Toisilla meillä vaan on voimakkaampi luontainen vaste ympäristön kemikaaleille. Itse en usko että kemikaalit ovat terveydelle eduksi.

Vierailija
95/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä itket tuosta? Hommaa oma kone, niin ongelma on ratkaistu. Taloyhtiöllä ei riitä määräysvalta alkaa sanelemaan, että mitä pesuaineita pesutuvan koneissa käytetään. Teet asiasta ongelman, mikä ei ole todellisuudesa ongelma, vaan hyvinkin helpolla ratkaistavissa.

Vierailija
96/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiön kone ja kuivaushuone on ainoa vaihtoehto suosittelen seuraavaa: Tuuleta kuivaushuone ja puhdista koneen sihdit yms pese ennen omia vaatteitasi tyhjä koneellinen etikan kanssa 90 asteessa. Laita omiin koneellisiisi liraus raakaa etikkaa ja tuuleta mahdollisuuksien mukaan ulkona. Pakkasella hajut lähtee hyvin ainakin luonnon kuiduista. Keinokuituihin se imelä haju jää herkemmin kiinni.

Tee aloite taloyhtiöön että hajustetut pesuaineet kiellettäisiin. Jokainen voi vaikka kotonaan pesun jälkeen suihkutella vaatteisiin hajusteita niin halutessaan mutta yhteisissä tiloissa pitäisi olla itsestään selvää ettei hajutetrirismia sallittaisi ollenkaan.

Oikein pesty vaate ei haise pesun jälkeen vaikka pesuaine ei olisi hajustettu. Eli oeitteleekö nämä hausulit tunkkaista hien hajuaan pesuaineiden avulla, koska eivät osaa pestä oikein?

Vierailija
97/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksi hajusteettoman pyynnölle naureskellaan- vastaavasti tosin irvistelivät nekin jotka röökasivat joka dtanan paikassa ja haisuttivat muiden vaatteet ym.

Lähes KAIKKI hajusteet on haitaksi esim astmaatikolle. Lapsellani on astma eikä yhtään naurata kun samaan hissiin änkee se hajustettu rouva tai imelän hajuisilla hajustetuilla huuhteluaineilla kyllästetty toinen lapsi. Tai se kun joku spaadu päättää vetää röökin bussipysäkillä katoksessa.

Tiedoksi: joka ikinen kerta lapseni tarvitsee astmakohtauslääkkeen näiden hajujen jälkeen. Samoin muutkin astmaatikot jotka tunnen.

Taloyhtiössä asuessamme emme voineet käyttää yhteistä kuivaushuonetta, koska siellä tuli itselläkin pää kipeäksi.

Kaikkien allergikkojen ja astmaatikkojen pillin mukaan ei koko muu maailma voi elää. Sairaudet on ikäviä, mutta onneksi on lääkkeet.

Suomessa hajusteiden käyttö on kuitenkin erittäin vaatimatonta. Olen asunut muutamassakin muussa maassa, eikä täällä Suomessa edes ole niin hajustettuja pesuaineita kaupoissa tarjollakaan kuin useimmissa muissa maissa. Silti täällä pillitetään asiasta jatkuvasti paljon enemmän.

Vierailija
98/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien allergikkojen ja astmaatikk

Allergia  tai astma ei ole valintoja, toisin kuin hajusteiden käyttö. Olet itsekäs.

Vierailija
99/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatakaa kaikki puut, lapsellani on siitepölyallergia! 

Vierailija
100/260 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaa jo pesuun hajusteettoman pesuaineen kanssa ja vielä lopuksi etikkaa huuhteluainelokeroon, niin vie hajut, sekä desinfioi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän