Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motivoiko leikkaukset sosiaaliturvasta työllistymään enemmän?

Vierailija
29.12.2023 |

Helposti voin kuvitella, että jos olisi työtön työnhakija, niin ainakaan osa-aikatyötä (suojaosa asumistuessa sekä sovitellussa työttömyysetuudessa poistuu) ei edes kannata etsiä, saati ottaa vastaan. Työssäoloehdon vuoksi alle vuoden mittaista määräaikaisuutta ei kannata ottaa vastaan. Varmasti motivoi ottamaan vastaan ainoastaan toistaiseksi voimassaolevalla työsopimuksella kokoaikatyötä, jossa minimipalkka on noin 1000 euron kieppeillä, jotta työssäoloehto täyttyy. Mutta ei kait kukaan enää edes suostu työhön, jos palkka jää kuukaudessa alle 2700 euron. Luulen, että työnantajalle voi kauniisti ilmaista palkkatoiveen, ja te-viranomainenkaan ei voi asetaa karenssia. Eihän kukaan tuossa tilanteessa ole kieltäytynyt ottamaan työtä vastaan, ainoastaan työnantaja laistaa maksamasta käypää palkkaa, ja itse toiminnallaan aiheuttaa sen, että kyseistä henkilöä ei voida palkata. Vika ei silloin ole työnhakijan. Palkkatoive ei ole työstä kieltäytymistä.

Kommentit (359)

Vierailija
1/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse edes motivaatiosta vaan niitä työpaikkoja ei joko ole tai työnantajat ovat ikärasisteja/nirsoja/maksavat surkeaa palkkaa.

Vierailija
2/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset motivoi vähätuloista ja porkkana puolestaan menestyjää. Näinhän se on

Vierailija
4/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työkyvytön, mutta Kela ei oo hyväksynyt lääkärintodistusta asiasta, eli ei, mikään tukien leikkaaminen ei saa motivoitumaan työllistymiseen. 

Vierailija
5/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomuus ja nälkä vain lannistavat lisää.

Vierailija
6/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.

Näin me lopetamme osa-aikaisuudet  ja teemme työttömiä.

Teille jotka ihmeenkaupalla selviätte tästä, joudutte leireille uudelleen koulutettavaksi.

-Orpo the Destroyer-

Vierailija
7/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti.  Kun nälkä tulee.

Miksi nuori  terve ihmine ei edes hae aktiivisesti töitä ?  Minä vaan kysyn?

Ainoastaan varoo ja pelkää joutuvansa töihin?

Miksi?

Vierailija
8/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse edes motivaatiosta vaan niitä työpaikkoja ei joko ole tai työnantajat ovat ikärasisteja/nirsoja/maksavat surkeaa palkkaa.

Töitä on.  Etenkin suurissa kaupungeissa, vaikka minkälaisia hommia.

Ja mikä muka on surkea palkka?

Miksi helvetissä ne muut ovat töissä, sillä surkealla palkalla?

Kulunut fraasi valitus tuo palkka, tympeä muka puolutustus omalle tahalliselle työttömyydelle.

Vierailija
9/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoi ainakin minua pitämään nykyisen n. 3000e/kk työni. Ei motivoisi, jos joutuisin veroina maksamaan lähes saman elintason mitään tekemättömille.

Vierailija
10/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin harvojen kohdalla näin voikin käydä. 

Iso osa on työkyvyttömiä työttömiä ja niitä, joiden työllistäminen ei ole helppoa. Pitäisi saada joku tolkku työkyvyttömyysarvioihin ja toisaalta poistaa esteitä esim. pitkäaikaistyöttömien ja ikäsyrjintää kokevien työnhakijoiden työllistymisen tieltä. Typerää antaa pelkkää keppiä. Kun joku nyt kuitenkin tulee ehdottamaan sitä hoitoalaa kaikille, niin sinne on soveltuvuuskokeet ihan syystä. Itse en ole päässyt siivoamaankaan vaikka olen yrittänyt. 

Vierailija
11/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leikkaukset olisi suunniteltu oikein ne olisivat erittäin motivoivia. Siis niin että suojaosat säilytettäisiin/ niitä hieman korotettaisiin mutta toimeentulotukeen tulisi samalla muutoksia, jotka varmistaisivat sen että mahdollinen karenssi pakottaisi ihmisen työelämään. Toimeentulotuki voisi olla kaikille sellainen maksukortti, jota nyt jaetaan rajan yli tulleille.

Vierailija
12/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nälkä vaivaa eikä ole rahaa ruokaan niin työn hakeminen on myöhäistä siinä vaiheessa ja otetaan muut keinot käyttöön ravinnon hankkimiseksi.

Vierailija
13/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulunut fraasi valitus tuo palkka, tympeä muka puolutustus omalle tahalliselle työttömyydelle.

Täällä on 8 paikkaa auki. Yhteenkään en voi hakea. 

Vierailija
14/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut linjoilla perjantai-iltäpäuvällä. Näkee viesteistä selvästi. 

Bentsoja nappailtu, ja viina tai olutta päälle. Oliko teillä tänään joku ns. tilipäivä, kun on kuun loppu.

Niin sekaisin olette, että on nautittu muutakin kuin maitoa ja vettä.

Vierailija
15/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua meitä motivoituneita kohtaan.

Vierailija
16/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vietäisiin koko tuki niin ei minua silti kukaan palkkaa koska en ole täysin työkykyinen. 

Vierailija
17/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoi hankkimaan itselleni diagnoosin sillä apua en ole jaksanut hakea vuosikausiin ja näin ollen muiden silmissä ollut laiska lusmu loinen.

Toivotaan että löytyy syy ja että pääsen elämässä eteenpäin, tarkoitti se sitten mitä tahansa 

Vierailija
18/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon työkyvytön, mutta Kela ei oo hyväksynyt lääkärintodistusta asiasta, eli ei, mikään tukien leikkaaminen ei saa motivoitumaan työllistymiseen. 

Työkyvyttömyyden ymmärrän.

Mutta en laiskuutta.

Vierailija
19/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ole tarpeeksi. Montaa, ei niin kummoisesti palkattuakin hommaa hakee useampi ihminen, eikä työnantaja vaan ota esimerkiksi sellaista jolla on cvssä liikaa tyhjää. 

Vierailija
20/359 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo vassarit ja demarit halua työllistyä, he vinkuvat vaan kun heidän tukia leikataan. Vielä enemmän tukia pitäisi heiltä leikata jotta työnteko alkais niitä kiinnostamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän