Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllisyyssuunnitelma vanhentui ajat sitten

Vierailija
07.08.2026 |

On se kiva, että työkkäri ei ole ehtinyt sopia kanssani yksipuolisesti tapaamista puhelimitse, ja laatia työllisyyssuunnitelman. Viimeisin työllisyyssuunnitelma vanhentui 2kk sitten. Työllisyysasiantuntijalla ei ole minuun aikaa vastavalmistuneiden työttömien takia. 

Muuten olisin tavalliseen tapaan lähettänyt neljälle eri kansanedustajalle sähköpostiviestin, jolla olisin tiedustellut eduskunta-avustajan avointa paikkaa, että jotenkin työnhakuvelvoitteeni kuitenkin täyttyisi. 😊

Yksityistä sektoria en halua häiritä asiallisilla hakemuksilla, jotka kuitenkin päätyisivät suoraan Ö-mappiin.

Terveisin, työtön kohta kaksi vuotta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21-vuotias nuori. Minulla on lyhyt työura takana pelkkiä pätkätöitä ja kiinteistönhoitajan koulutus, mutta amiksen vähäisten resurssien ja huonojen opettajien takia en oppinut edes perusasioita.

AP

Vierailija
2/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Elä elämääsi ja hae töitä, jos siltä tuntuu, tai ole hakematta. Miksi sinulle olisi niin tärkeää, että työkkäristä ollaan yhteyksissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei oo 7 kuukauteen kuulunu mitään. No. Työnhaku on voimassa ja täten kelat rullaa, niin ihan tun sama mihin nää tantat on puheluineen hävinneet.

- stadi

Vierailija
4/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hö! Minulle kyllä soitetaan määrävälein, vaikka olen työkyvytön työtön. Eli lääkärin lausunto on siitä, että töitä en pysty tekemään, joten työnhakuvelvoite on 0/kk. Mutta koska toimin työkkärin tädin "terapeuttina", hän soittaa minulle 2 kk välein. Tunnin verran aina juorutaan niitä näitä.

Pitääkin varata aika omalle terapeutille heti, kun työkkäristä on soitettu.

Vierailija
5/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa luulisi että mielenkiintoa riittäisi edes nuorten paapomiseen, meistä varttuneemmista ei niin väliä. Mulla oli lähes kaksi vuotta vanhentunut suunnitelma kunnes löysin itseni pätkätyöstä. Olin itse yhteydessä työkkäriin kolme kertaa ja pyysin suunnitelman päivittämistä. Ihan pian ollaan yhteydessä, oli vastaus. Ihan pian ei koskaan koittanut. Kun ilmoitin olevani töissä vuoden loppuun sieltä tuli bumerangina päätös työttömyyskorvauksen lakkauttamisesta. Ihan vitsi koko lafka.

Ap:lle semmonen neuvo että hae niitä neljää paikkaa vaikket saa niitä raportoitua. Niiden perään kysellään ihan takuulla. 

Vierailija
6/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen säännöllistä viikottaista keikkaduunia ja saan kelalta roposia lähinnä silloin kun pidän lomaa. Mulle tää tantta kyllä soittaa 2kk välein ja grillaa 4kpl pakkohaulla, vaikka maa on täynnä täysin työttömiä.

Mikä järki tässä on?

Vierailija
7/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aa luulisi että mielenkiintoa riittäisi edes nuorten paapomiseen, meistä varttuneemmista ei niin väliä. Mulla oli lähes kaksi vuotta vanhentunut suunnitelma kunnes löysin itseni pätkätyöstä. Olin itse yhteydessä työkkäriin kolme kertaa ja pyysin suunnitelman päivittämistä. Ihan pian ollaan yhteydessä, oli vastaus. Ihan pian ei koskaan koittanut. Kun ilmoitin olevani töissä vuoden loppuun sieltä tuli bumerangina päätös työttömyyskorvauksen lakkauttamisesta. Ihan vitsi koko lafka.

Ap:lle semmonen neuvo että hae niitä neljää paikkaa vaikket saa niitä raportoitua. Niiden perään kysellään ihan takuulla. 

En varmaan hae kun ei ole velvoitus eikä ilmoituskenttä edes siellä lelusivuilla edes auki.

- toinen 4 paikkaa joku 5kk sitten viimeksi ilmoittamaan päässyt

Vierailija
8/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siis ongelma? Voitko nyt vaan hakea töitä? Ei kai siihen muita tarvita.

Vierailija
9/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ja höpöhöpö. Ei niillä työkkärin virkailijoilla ole aikaa kysellä sen perään, onko haettu työpaikkoja silloin kun työllistymissuunnitelma ei ollut voimassa. Ei niistä velvoitehakemuksistakaan kysellä mitään, jos rastit ovat ajallaan ruuduissa.

Vierailija
10/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amatööri

Työttömänä 12 vuotta.

Vierailija
11/11 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä selitä. Töitä voi ihan vapaasti hakea, vaikka ei olisi edes työvoimatoimiston asiakas. Ei siinä mitään suunnitelmaa tarvita, että saa töitä hakea.

Sunnitelma laaditaan, jos ilmoittautuu työnhakijaksi työvoimatoimistoon, jolloin suunnitelmasta tulee velvoittava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän