Oletko nähnyt livenä Lontoon Big Benin ja Pariisin Eiffel tornin?
Kommentit (94)
En, en ole erityisen kiinnostunut bongailemaan tunnettuja nähtävyyksiä. Tykkään kyllä muuten matkustella.
Kyllä, olen käynyt Lontoossa kaksi kertaa ja Pariisissa kerran.
Olen kävellyt kummankin huipulle, Eiffelin huipulle rappusia pitkin painavan matkalaukun kanssa.
Käy kuntoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt kummankin huipulle, Eiffelin huipulle rappusia pitkin painavan matkalaukun kanssa.
Käy kuntoilusta.
0/5
Joo, työmatkoilla vilaukselta kun yhtenä iltana ehdittiin kiertelemään pakkonähtävyydet
Olen, kummassakin kohteessa käynyt useita kertoja, Eiffel- tornissa kävin myös lounaalla.
Olen nähnyt molemmat. Pariisi ei sykähdyttänyt matkakohteena lainkaan. Lontoo taas oli sujuva ja ihana.
Olen nähnyt molemmat. Ja Notre Damessa olen seisonut pylväiden hämärissä ja kuunnellut nunnakuoron laulua vuosia ennen sen tulipaloa.
Seuraavaksi olen näkemässä Golden Gaten sillan, Santa Monica Pierin ja Hollywood-kyltin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Lontoossa ollut 3x ja Pariisissa 5.
Enkä vieläkään pidä Pariisista:) Lontoo on ihana
Et pidä Pariisista, mutta olet ollut siellä viisi kertaa?
Olen eri, mutta ota huomioon, että monet meistä joutuvat matkustamaan työn puolesta. Joskus ne yhteistyökumppanit on sellaisessa maassa tai kaupungissa, jotka ei muuten viehätä.
Pikpeniä en, eiffelin joo, oli suuri pettymys sen häkkyrän näkeminen 🤣
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kävin myös Notre Damessa, kauan ennen kuin se paloi, lällällää.
Samoin. Parikin kertaa. Noussut sinne katollekkin kaksi kertaa. Samoin St. Paulin katedraaliin ja Pyhän Pietarinkirkon huipulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen, kummassakin kohteessa käynyt useita kertoja, Eiffel- tornissa kävin myös lounaalla.
Mä oon ollut kerran illallisella. Tarjoilija puhui suomea, oli suomalaisen naisen kanssa naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen, vuonna 1995, kun kumpikaan kaupunki ei vielä ollut muuhanmaattajien valloittama. En menisi enää.
Et siis tiedä etkä ymmärrä historiasta yhtään mitään.
Olen ja olen nähnyt myös Kiinan muurin ja Hyvän toivon niemen.
Mitä näkemistä noissa on? Sitäpaitsi en pidä kummastakaan maasta yhtään. Joten miksi olisin niissä käynytkään.
Sensijaan Gardan vuoret ovat henkeäsalpaavan kauniit ja nousu ylös Jerusalemiin, siinä oli molemmissa kohteissa silmien pyyhkimistä, niin vaikuttavia olivat ensi kertaa.
Myös Israelin Kuolleessa meressä uiskentelu ja Turkin Pamukkalen pumpulilinnat olivat todella kokemisen arvoisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Lontoossa ollut 3x ja Pariisissa 5.
Enkä vieläkään pidä Pariisista:) Lontoo on ihana
Et pidä Pariisista, mutta olet ollut siellä viisi kertaa?
Olen eri, mutta ota huomioon, että monet meistä joutuvat matkustamaan työn puolesta. Joskus ne yhteistyökumppanit on sellaisessa maassa tai kaupungissa, jotka ei muuten viehätä.
Ja de Gaullen kenttä on ihan hirveä, jos voi välttää sitä, niin välttäkää.
Mutta sama kuin jo aiemmin joku mainitsi, kummatkin olen minäkin käynyt katsomassa työmatkojen vapaa-ajalla. Tuo nähnyt vilaukselta kuvaa kyllä toimintaa hyvin. Kiireellä yhden vapaaillan aikana kaikki sen paikan nähtävyydet edes ulkoa.
En kummassakaan. Mutta olen ollut New Yorkissa WTC- tornin katolla 1991. Nähnyt Vapauden patsaan, Empire state buildingin tornissa myös.
Kyllä Lontoo kiinnostaa kovasti, Pariisi ei ehkä niinkään.
Olin lapsesta asti suuri Lontoofani. Pidin myös brittejä maailman hienoimpina ihmisinä, mutta ehkä nyt kuningashuoneen typerehtimisen ja brexitiin johtaneiden hölmöyksien myötä sekä muutaman kerran käytyäni käsitykseni on hieman korjautunut. Mutta joo, parlamenttitalo on perusteellisesti nähty ja muukin Lontoon keskusta.
Myös Pariisi on hieno kaupunki. Olen ikäni pitänyt sitä joka paikkaan tungettua Eiffeliä vähän turistirysänä ja rihkamana ja hämmästyin nähdessäni miten hieno se onkaan. Pari kertaa olen sinne jonotellut, olisi pitänyt käydä nuorena silloin kun ekaa kertaa kävin - silloinkin oli jo hiukan jonoa mutta nykyään aivan järjettömästi.
Eiffelissä olen käynyt, mutta se oli niin huimaavan korkea etten uskaltautunut kuin toiselle tasanteelle asti.
En, mutta oon mie kerran käynyt Iisalmessa.
M45