Oletko nähnyt livenä Lontoon Big Benin ja Pariisin Eiffel tornin?
Kommentit (94)
Benin ihan siitä vierestä mutta Eiffelin vain lentokoneen ikkunasta.
Kyllä. Olen käynyt kerran sekä Lontoossa että Pariisissa ja nuo nähtävyydet tuli nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Lontoossa ollut 3x ja Pariisissa 5.
Enkä vieläkään pidä Pariisista:) Lontoo on ihana
Et pidä Pariisista, mutta olet ollut siellä viisi kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kyllä. Ja Egyptin pyramidit, Sfinksin, Pääsiäissaaren moait, Intian Taj Majalin ja paljon muuta.
Kiinanmuuri on näkemättä, sen haluaisin vielä nähdä.
Itse olen paljon matkustanut, mutta en oikein saa mitään tällaisten sinänsä varmaan ikonisten kohteiden bongaamisesta.
Olen, vuonna 1995, kun kumpikaan kaupunki ei vielä ollut muuhanmaattajien valloittama. En menisi enää.
Big Benin m,onta kertaa . Ranskassa en ole käynyt.
Olen nähnyt noi ja myös New Yorkin Vapaudenpatsaan. Aika monta muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Eiffel kyllä vaikuttaa kyllä hiukan väliaikaiselta rakennuksena alkujaankin kun raudat ja niittaukset kyllä hiukan kyllä viimeistelemättömiä ulkonäöltään.
Väliaikaiseksihan se nimenomaan rakennettiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Big Benisin joo, mutta Ranska on kyllä niin ruma matkakohde että jää näkemättä
Se onkin erinomainen saavutus, että käymättä Ranskassa tiedät sen rumaksi, ja nimenomaan koko Ranska on niin ruma, ettei sinne voi mennä.
Ranskalaiset on ihmisenä niin perseestä ettei kiinnosta mennä
Minäpä kävin myös Notre Damessa, kauan ennen kuin se paloi, lällällää.
Eiffelin ole nähnyt kolme kertaa ja käynyt tornissa kerran. Myös Big Benin olen nähnyt kolmesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt. Olen nähnyt myös valtavan bbc:n!
-Essi
Mä olen myös nähnyt bbc:n useasti. Olleet valtavia.
N22
Tyttären perheen ikkunasta näkee Big Benin ja hänen miehensä on Big Benissä töissä. Olen siis nähnyt ja käynytkin.
Myös Eiffel-tornissa olen käynyt. Lapsena 2 kertaa. Kolmannen kerran mieheni kanssa 90-luvulla. Neljännen kerran lasten kanssa v. 2011 ja viimeisin kerta oli syksyllä 2023, jolloin reissussa oli mukana poika ja miniä.
Monta kertaa. Myös Sydneyn oopperatalon, Singaporen Raffles hotellin, San Franciscon Golden Gaten ja New Yorkin Empire State Buildingin.
Kyllä ja on paskimmat matkakohteet.
Vierailija kirjoitti:
Tyttären perheen ikkunasta näkee Big Benin ja hänen miehensä on Big Benissä töissä. Olen siis nähnyt ja käynytkin.
Vävysi on kellonsoittaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Big Benisin joo, mutta Ranska on kyllä niin ruma matkakohde että jää näkemättä
Se onkin erinomainen saavutus, että käymättä Ranskassa tiedät sen rumaksi, ja nimenomaan koko Ranska on niin ruma, ettei sinne voi mennä.
Ranskalaiset on ihmisenä niin perseestä ettei kiinnosta mennä
Au contraire, ranskalaiset on mukavia mutta niitä vaan ei Pariisissa juuri näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vävysi on kellonsoittaja?
Jos nyt jankuttaja tulisit tänne 2000-luvulle. Tuota tornia on iät ja ajat kutsuttu big beniksi vaikka alkujaan se olikin siellä olevan soittokellon nimi.
Useampaan kertaan. Kuten myös Colosseumin ja Brandenburger Torin.