Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko nähnyt livenä Lontoon Big Benin ja Pariisin Eiffel tornin?

Vierailija
28.12.2023 |

Ketään?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Lontoossa ollut 3x ja Pariisissa 5.

Enkä vieläkään pidä Pariisista:) Lontoo on ihana

Et pidä Pariisista, mutta olet ollut siellä viisi kertaa? 

1 kerran viikon lomalla v 96.

Sen jälkeen 2x jatketulla työmatkalla ja 2x läpikulkumatkalla 2-3pv kun mies ja tytär eivät olleet ennen käyneet siellä. 

Upea kaupunki mutta ei vaan natsaa

Vierailija
62/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kyllä. Ja Egyptin pyramidit, Sfinksin, Pääsiäissaaren moait, Intian Taj Majalin ja paljon muuta.

Kiinanmuuri on näkemättä, sen haluaisin vielä nähdä. 

Itse olen paljon matkustanut, mutta en oikein saa mitään tällaisten sinänsä varmaan ikonisten kohteiden bongaamisesta. 

Sama.

Saan enemmän iloa löytämällä ihan omia kohteita, sellaisia mitkä ei suurelle yleisölle merkitse mitään mutta itselle antaa huippuelämyksiä.

Esim maanalainen järvi Lac souterrain Saint-Leonard (löytyy myös Mallorcalta pienempi) tai 9h/38km koskenlasku Ardechejoella ja tippukiviluola yläjuoksulla tai jääluolat Alppien huipulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on nähty, kuten myös paljon muita kohteita molemmissa kaupungeissa. Lontoo on varsinkin mieluinen paikka. Sinne haluan matkustaa taas uudelleen, jos joskus vielä lentäen jonnekin matkustan.

Vierailija
64/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttären perheen ikkunasta näkee Big Benin ja hänen miehensä on Big Benissä töissä. Olen siis nähnyt ja käynytkin.

Vävysi on kellonsoittaja?

Jos nyt jankuttaja tulisit tänne 2000-luvulle. Tuota tornia on iät ja ajat kutsuttu big beniksi vaikka alkujaan se olikin siellä olevan soittokellon nimi. 

Sinä olet epätarkka. Big Ben on soittokello.

Vierailija
65/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kyllä. Ja Egyptin pyramidit, Sfinksin, Pääsiäissaaren moait, Intian Taj Majalin ja paljon muuta.

Itse olen paljon matkustanut, mutta en oikein saa mitään tällaisten sinänsä varmaan ikonisten kohteiden bongaamisesta. 

Sama.

Saan enemmän iloa löytämällä ihan omia kohteita, sellaisia mitkä ei suurelle yleisölle merkitse mitään mutta itselle antaa huippuelämyksiä.

Esim maanalainen järvi Lac souterrain Saint-Leonard (löytyy myös Mallorcalta pienempi) tai 9h/38km koskenlasku Ardechejoella ja tippukiviluola yläjuoksulla tai jääluolat Alppien huipulla

Luulet että nuo kohteet eivät ole turisteille tuttuja?

Vierailija
66/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kuten myös Parthenonin, Hafia Sofian, Itkumuurin, Kristus Vapahtaja -patsaan sekä monta muuta suurnähtävyyttä.

Vierailija
67/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olen nähnyt Victoria-putoukset ja Namibin aavikon.

Vierailija
68/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta Konginkankaan Esson olen.

Vierailija
69/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Luulet että nuo kohteet eivät ole turisteille tuttuja?

Tietenkin ovat mutta ei sellaisia must-see rysiä.

On se vähän eri vieraileeko ko paikassa 7 miljoonaa vai 80 000 turistia. Noissa mainitsemissani paikoissa oli ko hetkellä mun lisäkseni 1-40 henkeä

Vierailija
70/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louvressa tuli käytyä, kuljeskelin ja huomasin aidatun alueen, typerät turistit laumoittuivat kuin lehmät aitauksessa ihailemaan  monalisaa, ei paljon turhempi teos vois olla ja niin pienikin

Vierailija
71/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta kertaa. Myös Sydneyn oopperatalon, Singaporen Raffles hotellin, San Franciscon Golden Gaten ja New Yorkin Empire State Buildingin.

Oletko mitannut paljonko tämä postaus on tuottanut hiilidioksidia ilmakehään?

Vierailija
72/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big Benin näen vähintään 10 kertaa viikossa kun on työmatkalla. Eiffelinkin olen nähnyt useamman kerran ja käynyt myös siellä tasanteella. 

Vierailija
73/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Lontoossa ollut 3x ja Pariisissa 5.

Enkä vieläkään pidä Pariisista:) Lontoo on ihana

Et pidä Pariisista, mutta olet ollut siellä viisi kertaa? 

Minäkään en erityisemmin pidä Pariisista ja olen käynyt siellä lukuisia kertoja. Työn puolesta ja lisäksi ystäväni asuu siellä ja häntä tulee säännöllisin väliajoin käytyä katsomassa.

Vierailija
74/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei olisi noita nähnyt? Mikä aloituksen pointti on?

Vierailija
75/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vuoteen 1990 mennessä olivat nähtyinä. 

Vierailija
76/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttären perheen ikkunasta näkee Big Benin ja hänen miehensä on Big Benissä töissä. Olen siis nähnyt ja käynytkin.

Myös Eiffel-tornissa olen käynyt. Lapsena 2 kertaa. Kolmannen kerran mieheni kanssa 90-luvulla. Neljännen kerran lasten kanssa v. 2011 ja viimeisin kerta oli syksyllä 2023, jolloin reissussa oli mukana poika ja miniä. 

Onko hän ylempi vai alempi kellonhuoltaja?

Vierailija
77/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kuten myös Parthenonin, Hafia Sofian, Itkumuurin, Kristus Vapahtaja -patsaan sekä monta muuta suurnähtävyyttä.

Ajatella!! On se ihmeellistä! Olen aivan sanaton.

Vierailija
78/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynytkin Eiffeltornissa. Pariisi on upea, Lontoo ei kiinnosta.

Pariisi on aivan huippu, ei sitä turhaan sanota maailman kauneimmaksi kaupungiksi. Eiffel on kirsikka kakun päällä.

Lontoossa en ole käynyt, mutta kuvissa näyttää arkkitehtuuri paljon yksinkertaisemmalta, melko laatikkomaiselta.

Vierailija
79/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ei olisi noita nähnyt? Mikä aloituksen pointti on?

Sinun pointtisi taitaa olla ylimielisyys ja ymmärtämättömyys.

Voisiko olla mahdollista, ettei joka ikinen ihminen ole koskaan matkustanut Lontooseen ja Pariisiin? Joku ei edes ole koskaan lentänyt lentokoneella ja siltikin on ihan kelvollinen kansalainen.

Vastauksena ap:lle: Big Benin olen nähnyt livenä, Eiffel-tornia en. En ole koskaan käynyt Pariisissa.

Vierailija
80/94 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suattaapi olla ja suottaapi olla että ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan