Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistää niin vihaksi HS:n päivähoitojuttu taas

Vierailija
07.01.2007 |

Raivostuttaa että toimittajat ovat aloittaneet kampanjansa subjektiivisen päivähoito-oikeuden rajoittamisen puolesta.

Koko hommassahan on vain kyse rahan säästämisestä lasten hyvinvoinnin kustannuksella.

Tuntuu ihan käsittämättömältä että joku voi ajatella ja sanoa olevan lasten parhaaksi sen että heidät revitään pois tutusta päiväkotiryhmästään, tuttujen hoitajien ja kavereiden luota kotiin pienen rääpälevauvan ja mahdollisesti puolikuolleen ja masentuneen äidin " iloksi" .

Kaikkien törkeintä on että kotona hoidetuista lapsista ei normaali ihminen saa edes kotihoidontukea äitiyslomalla.

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden jälkeen kuitenkin tajuttiin että kerhontäti ei todellakaan ollut tilanteen tasalla, ryhmässä oli 10 3-vuotiasta ja 1 60 v. mamma heitä sitten koitti hoitaa, leikittää, ulkoiluttaa jne. Vaaratilanteita syntyi koko ajan. Puolen vuoden jälkeen jouduttiin odottamaan 4 kk päiväkotipaikkaa, ja sitten vielä 2 kk että haluaammamme päiväkotiin mahtui.

Vierailija
142/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikilla lapsilla tulisi olla samanlainen oikeus hoitopaikkaan, riippumatta siitä mitä vanhemmat tekee. Eihän lapset voi pakottaa vanhempiaan töihin vain siksi että he pääsisivät päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suoraansanoen olemme kyllä valitettavasti hakoteillä, jos asetetaan vastakkain pienen lapsen (alle 3 v.) kotona olo tai päiväkodissa olo. Voiko tosiaan olla näinkin paljon akuisia ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä että lapsen on parempi olla päiväkodissa kuin kotona.

Olen kyllä huolissani meistä tulevista yhteiskunnan vastuunkantajista!

Vierailija
144/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ryhmä ja upea ohjaaja.

Vierailija
145/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitetäänhän koululaisten iltapäivätoimintaakin koko ajan ja sehän alkaa pikku hiljaa olla toimivaa. Seuraavaksi päätäjien on tehtävä päätöksiä 3-6-vuotiaiden päivähoidosta. Päiväkotien lisäksi on saatava kevyempiä hoitomuotoja.

Vierailija
146/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani äitiyslomalaiset, jotka vievät isomman/isommat hoitoon, jopa 3-vuotiaan tai sen alle, ovat täysin terveistä ja virkeitä vanhempia. Tottakai äitiyteen kuuluukin jonkinasteinen väsymys, kuka sitä kieltämään! Mutta nämä äidit vaunuttelevat vauvojen kanssa päivät pitkät, käyvät kaupungilla vaunujen kanssa, käyvät mammakerhoissa ja kutsuvat kylään jossa on pullantuoksu vastassa. Nämä vanhemmat sitten muka eivät jaksa hoitaa toista lasta siinä samalla, kun se vauva niin paljon valvottaa. Just. Tai että äiti ei keksi riittävästi virikettä isommalle, siksi hoitoon. Miksihän sitten viikonloppuisin viedään uimahalliin, askarrellaan yhdessä, leivotaan yhdessä? Kummasti silloin sitä jaksaa ja ehtii.

Vierailija
147/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheet on puheita, mutta päivähoito oikeutta ei tulla poistamaan. olen varma siitä. suurin osa virike lapsista on osaaikaisessa hoidossa. omaan kokemukseen perustan tämän tiedon. olisi erittäin vaikea rankata kuka saa olla hoidossa ja kuka ei.

kaikki ei asu lähellä kerhoja ja puistossa meillä päin on vaan minä, poika ja puut. siellä ei muita näy.

missä kulkee esim. kielellisen kehityksen tuen tarve. paljonko lapsi saa puhua, että on oikeutettu päivähoitoon.

itselläni 2 lasta ja kummatkin päikkärissä. 5v. keskiv. kehitysvammanen poika erityisryhmässä ja vajaa 3v. poika pienten ryhmässä. vanhempi on kokopäivähoidossa ja nuorempi osaaikaisessa. pienemmällä viivästynyt puheenkehitys. puhuu sanoilla, mutta ei lauseilla. matkii isoveljeään ja puhuu matkimisen takia väärin.

pidän erittäin tärkeänä, että nuorempi saa olla hoidossa. nuoremman jaksaisin hoitaa kotonakin, mutta vanhempaa en.

Vierailija
148/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eivät voi asua lähiössä. muutimme taajama aluelle lapsen olessa 7kk. alue on lapsiperhe aluetta, mutta missä oli ne lapset. ei missään. pettymys oli kun tajusin ettei lapsi saa täällä sosiaalisia kontakteja. päiväkoti oli kotimme lähellä, mutta kerhoa ei ollut. vastuuntuntoa on asua luonnon kähellä, ilman pakokaasuja. kesällä se lysti löytyykin. on oma piha, järvi lähellä ja mikä parasta luonto on kesällä niin kaunista. niin ihana päiväkoti. kerhoon en lastani laittaisi. oma on päättäjien syy, kun kerhojen toimintaan ei panosteta, mutta päiväkotien kylläkin.

Vierailija
149/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota jus ajoin takaa. Kaikkien pitäisi elää samanlaisen muotin mukaan. Vain kaupungeissa ja isoissa taajamissa olisi lupa asua. Huomaatko miten naiivi ajatuksesi on? Miten saisimme kaikki suomalaiset asumaan samalla tavoin? Alkaisitko poliitikoksi ja alkaisit ajaa asiaa?

Kesämökkiä ei saa olla. Jos lapsi hukkuu, on hukkuminen oma vika. Kaksikerroksista taloa ei saa olla. Jos lapsi kompastuu portaissa, on tapaturma vanhempien valinnan vika. Lapsilla pitää olla Reimatecit. Jos lasta kiusataan merkittömien vaatteiden takia, on valinta ollut vanhempien. Mikä puolue alkaisi ajaa tasapäistymistä?

Jos tulet raskaaksi tuplaehkäisystä huolimatta, aborttia et saa tehdä, mutta myöskään et lapsia pienellä ikäerolla tai jos asut kuihtuneessa lähiössä tai jopa maalla.

Mikä on ihmisen valinnan vapaus? Onko ihmisoikeuksien mukaista, että ihmistä saa syrjiä asuinpaikan takia? Onko todella näin?

Vierailija
150/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun viet hänet päiväkotiin vaikka olet kotona ja olet itsekkäästi halunnut valita asuinseudun jossa ei mielestäsi muuta vaihtoehtoa ole tarjolla.

Vierailija
151/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja kehui lapsista, että ovat erittäin luovia ja itsenäisiä. Koulu on mennyt hyvin ja kavereita on riittänyt.

Äidillä on lapsiin hyvä ja läheinen suhde, koska on itse kasvattanut omat lapsensa. Tiedän tarkalleen heidän kehitysvaiheensa ja lapsuutensa, koska olen itse elänyt sen heidän kanssaan.

Päiväkoti ei ole välttämättömyys lapselle. Mutta ei päiväkoti huonokaan paikka ole, mutta virikehoito ei todellakaan ole lähtöisin lapsen tarpeesta.

Vierailija
152/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei se ole päiväkotihoidon väärinkäyttöä.

Mun mielestä vanhemmille pitäis olla paljon armollisempia ja sallia vaikka satunnainen viikonloppuhoitokin.

Miettikääpä, lapsettomat voi asua pienissä asunnoissa, niiden ei tartte ostaa ruokaa kuin itselleen, saavat kaiken palkan omaan käyttöön ja kaiken työn jälkeen jäävän ajan saavat käyttää miten lystäävät. Öisin ei edes tartte heräillä jossei halua.

Eikö me synnyttäneet olla jo tehty niin paljon enemmän Suomen hyväksi kun ollaan uusia veronmaksajia tehty, ettei niitä enää tartte 100 % itse hoitaa, ainakaan montaa kerralla.

Vierailija
153/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet selvästikin juuri sellainen vanhempi, joka vie lapsensa hyvin pienenä päiväkotiin, ja selittelet mitä sattuu.

Vierailija:

Vierailija:

koulukiusaajatyyppejä? Ja onko syyllistämistä ylipäätään, jos sanoo, että myös vanhempien lasten paikka on kotona, jos vanhempikin siellä on ja sisarus? Ei minusta.

He eivät viitsisi tehdä duuniaan kunnolla. Toki helpottaa heidän duuniaan, kun ei tarvitse niin montaa hoitaa ja mieluiten hoidettaisiin isompia. Ei tarvitse vaihtaa vaippaa jne. Hoitajia tarvitaan vähemmän jne.

Vierailija
154/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan käsittämätön ajatus että suurperheiden lasten pitäisi olla kotihoidossa eskariin asti vain siksi että äiti sikiää koko ajan.

Uskomaton ajatus että lapsen hoitomuodon määräisi äidin toimeliaisuustilanne.

Tottakai kaikilla lapsilla tulisi olla samanlainen oikeus hoitopaikkaan, riippumatta siitä mitä vanhemmat tekee. Eihän lapset voi pakottaa vanhempiaan töihin vain siksi että he pääsisivät päiväkotiin.

Päiväkoti ON parasta 3-6 vuotiaille! Kysykää vaikka alakoulujen opettajilta.

Sinähän tiedät jokaisen lapsen parhaan? Minäkin tiedän, että sinulle olisi parasta asua Puolassa ja työskennellä 12h/pvä maatilalla.

Vierailija
155/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 3-vuotiaille lapsille päiväkoti on sosiaalistumisen kannalta hyäksi, he saavat sieltä kiinteitä kaverisuhteita, joita kaikki vanhemmat eivät muuten kykene järjestämään. Myös muualla Euroopassa lähes kaikki yli 3-vuotiaat viedään kerhoihin. Omituisina pidetään niitä vanhempia, jotka pitävät lapsensa kotona.

Liian paljon on näitä tapauksia, joissa äidit on hoitaneet lapsensa kouluikään asti ja sitten heillä on kaikenlaisia vaikeuksia toimia ryhmässä. Myös opettajat sanovat samaa.

Itse en halua lapsistani mitään purkissa kasvaneita. Sen sijaan kannatan kyllä lapsen hoitamista kotona 2-3 vuotiaaksi asti.

Vierailija
156/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuussa hoitoon) ja minulle sanottiin että paikkoja ei ole, kun työttömät pitää lapsiaan päivähoidossa. Siitä oli isot jutut hesarissakin ja äänessä sosiaaliviraston tyypit.

Suutuin siitä kommentista silloin ihan älyttömästi, olin itse menossa töihin, mutta minusta tuntui että minun lastani käytettiin politikointiin, kun kommentointi oli tuo ja lehdissä kirjoitettiin mitä kirjoitettiin.

Kaikkihan johtuu siitä, että on tulossa vaalit - niin oli 8v sittenin. Joku valopää haluaa politikoida tällä aiheella ja saa siitä tuttujen toimittajien kanssa hyvät jutut lehteen.

Vierailija
157/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki kiitos.

Oma kokemukseni opettajista on se, että tuntemani opettavat ovat kertoneet, että kotona kasvaneet lapset ovat paljon rauhallisempia, keskittyvät opetukseen, eivät vaadi koko ajan huvituksia ja virikkeitä, osaavat työskennellä yksinkin, mutta tykkäävät toimia ryhmässä.

Itse en ole koskaan kuullut kenenkään opettajan sanovan, että päiväkoti olisi tarpeellinen lapsen sosiaaliselle kehitykselle ja kotona kasvaneet eivät pärjäisi. Siksi odotan sinun laittavan esille linkin tällaisesta väittämästä.

Vierailija
158/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

linkki kiitos.

Oma kokemukseni opettajista on se, että tuntemani opettavat ovat kertoneet, että kotona kasvaneet lapset ovat paljon rauhallisempia, keskittyvät opetukseen, eivät vaadi koko ajan huvituksia ja virikkeitä, osaavat työskennellä yksinkin, mutta tykkäävät toimia ryhmässä.

Itse en ole koskaan kuullut kenenkään opettajan sanovan, että päiväkoti olisi tarpeellinen lapsen sosiaaliselle kehitykselle ja kotona kasvaneet eivät pärjäisi. Siksi odotan sinun laittavan esille linkin tällaisesta väittämästä.

Vierailija
159/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin vain, että itse en ole kuullut kenenkään opettajan sellaista sanovan ja olen työskennellyt koulumaailmassa 8 vuotta.

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi tämä yksi kertoi väittämän, että opettajat sanovat niin ja näin. Voisiko hän kertoa tarkemmin, missä on kuullut monen opettajan niin sanovan tai antaa linkin jos aiheesta on tehty tutkimus.

Koska minä en ole kuullut kenenkään opettajan niin sanovan, olisi hauska tietää, missä näin sitten yleisesti väitetään ja puhutaan.

Vierailija
160/170 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Liian paljon on näitä tapauksia, joissa äidit on hoitaneet lapsensa kouluikään asti ja sitten heillä on kaikenlaisia vaikeuksia toimia ryhmässä. Myös opettajat sanovat samaa."

Eli missä opettajat sanovat samaa ja missä hän on kuullut tai mistä lukenut opettajien sanovan samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi