YLE: Pitääkö parisuhteessa suostua seksiin
vaikka ei itse haluaisi? Tutkija tyrmää monen ammattilaisen neuvot. Seksiin myöntyminen ilman omaa halua jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Tutkijan mukaan Me too -keskustelu parisuhteiden sisällä on vielä käymättä.
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus kieltäytyy niin ok. Mutta jos se alkaa jatkumaan, niin myös itselleni alkaa tulla kieltäytymisiä yhdestä jos toisesta asiasta. Jos vaimo elää kuten sinkkuna ilman seksiä kanssani, niin minäkin elän kuten sinkku. Ollaan sitten kuten kavereita, ei kuten parisuhteessa. Siivoan vain jos itseäni huvittaa. Autoani en anna lainaksi, koska en mä sitä ystävillenikään lainaile. Menoista maksan tasan vain omani. En mä kavereidenkaan menoja ja elämistä rahoita. En ilmoittele menoistani tai milloin tulen ja minne menen. Ei kavereille ole tilivelvoitetta sellaisista asioista. Äkkiä ollaan pisteessä, että joko sitä seksiä harrastetaan kuten parisuhteessa tavataan tehdä, tai vaimo saa alkaa katselemaan itselleen jotain kerrostalokaksiota keravalta. Avioehdon mukaan talo on minun.
Paras tapa saada seksiä on kostaa seksin saamattomuus, eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kysymys kuuluu pitäisikö osallistua itsensä raiskaamiseen? Minun mielestä ei.
Jos haluaa puolisonsa kanssa seksiä vaikkei olisikaan juuri silloin kiihottunut, miten se on raiskaus? Joku roti nyt.
Noin huonoista liitoista kannattaisi olla lähtenyt jo eilen.
Kysymyshän oli, että pitääkö suostua, jos ei haluaisi. Eli ei halua seksiä.
Vierailija kirjoitti:
vanhemmuuteen rouvasta on tullut passiivinen seksin suhteen
siksi minulla on toinen nainen jonka kanssa harrastan seksiä
Se toinen on iloinen ollessaan "herrasmiehen" harrastusväline? Tosiasiahan on että suurimman osan suomalaismiehistä voi korvata dildolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään ei tarvitse suostua vasten tahtoaan, seksi ei ole mitenkään erillinen muista asioista. Ei tarvitse suostua tiskaamaan jos ei haluta tiskata, tai hankkimaan synttärilahjaa, pussailemaan, halailemaan, menemään töihin, olemaan selvinpäin, olla pelaamatta videopelejä, makaamaan sohvalla 24/7, menemään mummolaan, neuvolaan, kuskaamaan lapsia harrastuksiin, tekemään ruokaa jne jne. Itsellä ainakin jos nainen alkaisi epähaluamaan seksiä niin minua alkaisi epähaluttamaan kaikki muut asiat mitä normaalisti tehdään parisuhteessa. Reilu peli.
Kotityöt ja omien lasten hoito eivät ole parisuhteeseen liittyviä asioita.
On. Ainakin kotityöt.
Pyykinpesu on parisuhteeseen liittyvä asia? Ok, elä sitten pese vaatteitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse suostua jos ei halua. Se iso kysymys onkin sitten että miksi ei halua? Millainen on sellaisen ihmisen käsitys seksistä ja parisuhteesta joka ei ollenkaan näe mukavana asiana nautinnon tuottamista omalle rakkaalle kumppanilleen?
Monestihan noissa on takana lopulta se että ihminen katsoo parisuhdetta vain sen kautta mitä siitä itse saa. Jos ei itse juuri nyt halua seksiä niin sitä nautintoa ei missään muodossa tarvitse myöskään sille toiselle antaa.
Varmaan liittyy ihan siihen, ettei toinen osapuoli ole panostanut seksistä kieltäytyvän nautintoon. Miksi kukaan suuresta nautinnosta kieltäytyisikään?
Se ei ollut se kysymys vaan se miksi ei voisi pitää mukavana myös sitä että tuottaa vain sille toiselle nautintoa? Eli siis sama kuin moni kokee parisuhteessa itsellekin mukavana asiana sitä
Kovin moni ei jaksa tehdä jatkuvasti asioita, joista ei itse saa mitään irti, vaikka se toiselle mielihyvää tuottaisi. Etenkään jotain niin intiimiä, kuin seksi.
Jos seksi on hyvää, harva siitä kieltäytyy ilman hyvää syytä.
Muistakaa sitten, että 99% mun asiakkaista on varattuja miehiä joilla on sormus. Ja ne tuo rahansa mulle.
T. S työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Se ettei halua tehdä jotain ja se ettei huvita tehdä jotain, ei ole ollenkaan sama asia. Useammin se lienee kyse siitä, että ei huvita.
Tämä juuri. Jos ei oikeasti halua harrastaa seksiä kumppaninsa kanssa, siis että toisen kosketus fyysisesti ihan oikeasti ällöttää, niin ei siihen pysty tai saa ainakin itselleen pahat traumat asiasta. Silloin pitää joko mennä terapiaan tai erota.
Useimmiten kyse on siitä että ei huvita, juuri nyt tällä sekunnilla, mutta jos ensin käydään syömässä hyvin ja sen jälkeen vaikka saunassa ja mies jaksaa hetken pitää muutenkin hyvänä niin tilanne voi olla ihan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se toinen on iloinen ollessaan "herrasmiehen" harrastusväline? Tosiasiahan on että suurimman osan suomalaismiehistä voi korvata dildolla.
Höpöhöpö. Miestä ei voi korvata dildolla mutta naisen voi kyllä korvata seksinukella. Miehelle seksi on paljon suurempi osa parisuhdetta kuin naiselle. Keskimääräisesti siis näin on. Varmasti on olemassa jotain nymfomaani naisia mutta miksi nämä naiset sitten olisivat sitten edes parisuhteessa koska naisena on erittäin helppo saada pelkkää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse pidän kumppanin huomiointina pikemminkin sitä, että ei painosteta toista sellaiseen mitä tämä ei halua. Erityisesti kun seksiin aina liittyy myös riskejä ja haittoja, erityisesti naisille."
En nyt oikein näe mitä riskejä tai haittoja minulle näin naisena koituu jos nopeasti helpotan miehen paineita kädelläni silloin kun itseä ei niin huvita tai väsyttää?
Onko miehesi siis kädetön? Sitten ymmärrän.
Vastaa nyt vain mikä on se riski ja haitta minulle naisena jos haluan helpottaa mieheni paineita käsin?
Ja jos sinusta oma käsi ja toisen käsi on sama asia niin kehotan sinua koskemaan ja halaamaan itse itseäsi seuraavan kerran kun kaipaat läheisyyttä.
"Kovin moni ei jaksa tehdä jatkuvasti asioita, joista ei itse saa mitään irti, vaikka se toiselle mielihyvää tuottaisi."
Pointti onkin juuri se että aidossa rakkaudessa voi saada itsekin irti iloa siitä että tuottaa toiselle iloa.
ei ole pakko. mutta silloin ei pidä ruikuttaa, kun se haluava osapuoli juoksee vieraissa, löytää sieltä uuden kumppanin ja eroaa haluamattomasta. eihän miljoona kilometriä ajettua autoa, joka hajoaa tienposkeen, enää korjata. se vaihdetaan nuorempaan ja toimivaan autoon.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten, että 99% mun asiakkaista on varattuja miehiä joilla on sormus. Ja ne tuo rahansa mulle.
T. S työntekijä
Muistakaa että kannattaa valehdella ensi kerran vähän uskottavammilla prosenteilla.
Vierailija kirjoitti:
pitääkö toisen puolisoista tyytyä seksittömään liittoon?
Ei pidä. Vaan erota. Toista ei voi pakottaa mihinkään. Se luo pahonvointia.
Vierailija kirjoitti:
"Kovin moni ei jaksa tehdä jatkuvasti asioita, joista ei itse saa mitään irti, vaikka se toiselle mielihyvää tuottaisi."
Pointti onkin juuri se että aidossa rakkaudessa voi saada itsekin irti iloa siitä että tuottaa toiselle iloa.
Toki, mutta aidossa rakkaudessa se on molemminpuoleista. Ei voi keskittyä vain vastaanottamaan iloa, pitää myös antaa iloa.
Ei pidä. Parisuhde on vastavuoroinen suhde, jossa toinen ei joudu alakynteen. Juuri 24v täyttänyt koko elämänsä sinkkuna viettänyt neitsytnainen. Ja ihan omasta halusta. Jos nyt jostakin jätkä ilmestyy ja menee parisuhteeksi asti, se ei tee minua velvolliseksi seksiin. Jos se ei tunnu luontevalta, on keksittävä jokin muu vaihtoehto. Jos jostain syystä haluaisin lapsia, siinä tapauksessa ei muuta vaihtoehtoa ole. Silloin sängyssä puuhailu on vain se luonnollinen velvollisuus, muutoin ei lapsia oikein ilman kajoavaa lääketiedettä saada.
Vaikka hetero tai ehkä sitten ripaus aseksualisuuttakin olen, todennäköisesti parisuhde muistuttaisi ystävyyttä, mutta syvempää. Tosin tällainen samanmielisyys ei kauhean yleistä taida olla, kaikki tuntuvat olevan sen seksuaalisen hakukkuuden takia kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on väärin aseteltu.
Oikea kysymys on, pitääkö parisuhteessa kärvistellä jos toinen osapuoli ei suostu seksiin.
totta. ja vastaus on: ei missään tapauksessa. pakottaa ei pidä, vaan vaihtaa nuorempaan paremmin jaksavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Miestä ei voi korvata dildolla mutta naisen voi kyllä korvata seksinukella. Miehelle seksi on paljon suurempi osa parisuhdetta kuin naiselle. Keskimääräisesti siis näin on. Varmasti on olemassa jotain nymfomaani naisia mutta miksi nämä naiset sitten olisivat sitten edes parisuhteessa koska naisena on erittäin helppo saada pelkkää seksiä.
Miestä paljon toimivampi ratkaisu nautintoon on omat sormet, dildot on siinä hommassa vain tiellä.
"Miestä ei voi korvata dildolla mutta naisen voi kyllä korvata seksinukella. Miehelle seksi on paljon suurempi osa parisuhdetta kuin naiselle."
Mutta se seksi ei ole miehellä niin tärkeää parisuhteessa vain sen fyysisen tyydytyksen takia vaan koska seksillä on miehelle niin iso henkinen merkitys. Se että nainen haluaa seksiä miehen kanssa on monelle miehelle se suurin hyväksymisen osoitus jonka mies voi saada. Ja sellaista ei mikään nukke tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
jos kotoa ei heru, niin se haetaan muualta
eikä siinä mitään väärää ole jos puoliso hyväksyy sen, ja jos ei hyväksy niin puoliso voi hakea eroa
Yksi tekosyy toisten joukossa tuo tuommoinen. Ikävää jos ihminen ei arvosta kumppaniaan tuon vertaa, että ihan sama kuka.
Tuo seksimäärä muutenkin meille ohjelmoidussa parisuhde mallissa ei ole normaali joten ihmekös jos ei halut kohtaa kun miehet samaan aikaan aivopestään lapsesta asti p*rnon takia yliseksuaaleiksi.