YLE: Pitääkö parisuhteessa suostua seksiin
vaikka ei itse haluaisi? Tutkija tyrmää monen ammattilaisen neuvot. Seksiin myöntyminen ilman omaa halua jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Tutkijan mukaan Me too -keskustelu parisuhteiden sisällä on vielä käymättä.
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään ei tarvitse suostua vasten tahtoaan, seksi ei ole mitenkään erillinen muista asioista. Ei tarvitse suostua tiskaamaan jos ei haluta tiskata, tai hankkimaan synttärilahjaa, pussailemaan, halailemaan, menemään töihin, olemaan selvinpäin, olla pelaamatta videopelejä, makaamaan sohvalla 24/7, menemään mummolaan, neuvolaan, kuskaamaan lapsia harrastuksiin, tekemään ruokaa jne jne. Itsellä ainakin jos nainen alkaisi epähaluamaan seksiä niin minua alkaisi epähaluttamaan kaikki muut asiat mitä normaalisti tehdään parisuhteessa. Reilu peli.
Siis wtf?! Ei seksi ole sentään mikään ihmisoikeuskysymys eikä varsinkaan niin, että yhtään kenelläkään olisi mitään velvollisuutta tarjota sitä kenellekään, edes sille omalle puolisolle! Olen kyllä sitä mieltä, että kumppanin ja suhteen takia kannattaa nähdä vaivaa ja suostua seksiin aina joskus silloinkin, vaikka itseä ei niin huvittaisikaan. Karkeasti siis näin. Mikään pakottava velvollisuus ei siis kuitenkaan tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään ei tarvitse suostua vasten tahtoaan, seksi ei ole mitenkään erillinen muista asioista. Ei tarvitse suostua tiskaamaan jos ei haluta tiskata, tai hankkimaan synttärilahjaa, pussailemaan, halailemaan, menemään töihin, olemaan selvinpäin, olla pelaamatta videopelejä, makaamaan sohvalla 24/7, menemään mummolaan, neuvolaan, kuskaamaan lapsia harrastuksiin, tekemään ruokaa jne jne. Itsellä ainakin jos nainen alkaisi epähaluamaan seksiä niin minua alkaisi epähaluttamaan kaikki muut asiat mitä normaalisti tehdään parisuhteessa. Reilu peli.
Siis wtf?! Ei seksi ole sentään mikään ihmisoikeuskysymys eikä varsinkaan niin, että yhtään kenelläkään olisi mitään velvollisuutta tarjota sitä kenellekään, edes sille omalle puolisolle! Olen kyllä sitä mieltä, että kumppanin ja suhteen takia kannattaa nähdä vaivaa ja suostua seksiin aina joskus silloinkin, va
Sori tarkennan vielä eli seksiä ei voi verrata tuolla tavoin antaen ymmärtää, että jos toinen ei halua, niin toisenkaan ei tarvitse tehdä ja välittää mistään. Tuohan tarkoittaa siis käytännössä, että vaatii ja kiristää toiselta seksiä eli katsoo olevansa oikeutettu siihen ja että puoliso on sitä velvollinen tarjoamaan.
entäpä monikulttuurisessa perheessä ei taida olla vaihtoehtoa kuin ne 3 reikää ja aina samalla kerralla koko shitti
Seksiin painostava mies on parisuhteen tuho.