YLE: Pitääkö parisuhteessa suostua seksiin
vaikka ei itse haluaisi? Tutkija tyrmää monen ammattilaisen neuvot. Seksiin myöntyminen ilman omaa halua jakaa voimakkaasti mielipiteitä. Tutkijan mukaan Me too -keskustelu parisuhteiden sisällä on vielä käymättä.
Kommentit (364)
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisesti sinkku, sillä en jaksa olla enää kenenkään tarpeiden täyttelijä (oli kyseessä seksi taikka päivällinen). En halua miellyttää ketään miestä ikinä. En kaipaa parisuhteesta yhtään mitään enkä todellakaan suostu olemaan patjana jos miestä huvittaa panna. Jokainen tekee omat valintansa ja - toivottavasti - tuntee rajansa. Suomi on vapaa maa, luojan kiitos.
Näinhän se on. Moni mies etsii elättäjäkotityöseksikonetta eikä ollenkaan mieti, mitä nainen tällaisesta suhteesta saisi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen lesbo 😬
Mitäköhän tuo nyt tarkoitti? Ihan samoja keskusteluja meillä käydään.
t. homomies
Työttömyyteen auttaa kun naisilta poistetaan oikeus käudä työssä paitsi hoiva alalla. Poistetaan myös oikeus opiskella, mihinkään yhteiskunnan tukiin sekä oikeus saada perintöä ja kerjätä. Nainen hankkii elannon aviomieheltään kun muuta mahdollisuutta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen vapaaehtoisesti sinkku, sillä en jaksa olla enää kenenkään tarpeiden täyttelijä (oli kyseessä seksi taikka päivällinen). En halua miellyttää ketään miestä ikinä. En kaipaa parisuhteesta yhtään mitään enkä todellakaan suostu olemaan patjana jos miestä huvittaa panna. Jokainen tekee omat valintansa ja - toivottavasti - tuntee rajansa. Suomi on vapaa maa, luojan kiitos.
Kukaan ei tarvitse seuraasi, miksi sitten viihdyt keskustelussa, joka ei edes koske sinua? Vai epäiletkö valintojasi sittenkin?
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyteen auttaa kun naisilta poistetaan oikeus käudä työssä paitsi hoiva alalla. Poistetaan myös oikeus opiskella, mihinkään yhteiskunnan tukiin sekä oikeus saada perintöä ja kerjätä. Nainen hankkii elannon aviomieheltään kun muuta mahdollisuutta ei ole.
Taas on Jonneilla tylsää joululomalla kun tulevat tänne muuten asialliseen ketjuun provoilemaan. Hankkikaa elämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen lesbo 😬
Mitäköhän tuo nyt tarkoitti? Ihan samoja keskusteluja meillä käydään.
t. homomies
Tarkoitin lähinnä sitä, ettei tarvitse elää miehen seksihalujen kanssa. Sori :D
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut miehelle että jos seksitön liitto ei riitä niin en todellakaan pidättele häntä. Tuossa se kuitenkin edelleen on, 10 v mennyt. Ei se seksi hänellekään niin tärkeää sitten ollut.
Ajattelet hieman yksiulotteisesti. Kyllähän sitä moni jäisi seksittömään suhteeseen, vaikka se olisikin tärkeää. Meillä on ollut jo vuosia lähes olematon seksielämä vaimon terveysongelmien vuoksi. Tottakai toivoisin joka päivä, että asiat olisivat toisin, mutta en halua jättää vaimoani, monestakin syystä. Yksi niistä on, että vaimoni arvostaa minua. Samaa en voi valitettavasti sanoa sinusta ja miehestäsi.
Panseksiin pitää suostua, se on muotia.
Lesbous karisee kun parantelet muutaman kerran viikon kepinjäkiä persiissä. Afganistanissa ei ole lesboja vaan vanhemmat naittavat tyttäret.
Vierailija kirjoitti:
Lakiin pitää palauttaa oikeus pakottaa vaimo seksiin ja lisätä oikeus käyttää keppiä vaimon kuritukseen. Naisilta saa poistaa äänioikeuden ja ottaa muutkin sharian määräykset käyttöön.
Kärsivällisyyttä. Kyllä nämä lakiin vielä tulevat. Odottaessa voit äänestää Haavistoa tai jotain muuta rajat auki -ehdokasta.
Vierailija kirjoitti:
pitääkö toisen puolisoista tyytyä seksittömään liittoon?
Mun miehen vastaus tähän olisi, kyllä pitää. Tosin hän on antanut aihetta epäillä, että itse ei ilman seksiä joudu kuitenkaan olemaan.
"Itse pidän kumppanin huomiointina pikemminkin sitä, että ei painosteta toista sellaiseen mitä tämä ei halua. Erityisesti kun seksiin aina liittyy myös riskejä ja haittoja, erityisesti naisille."
En nyt oikein näe mitä riskejä tai haittoja minulle näin naisena koituu jos nopeasti helpotan miehen paineita kädelläni silloin kun itseä ei niin huvita tai väsyttää?
Yhdessä I kirjaimella alkavassa uskonnossa on siitenkin paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
"seksologian kentällä halun ja seksin vähäisyys nähdään lähtökohtaisesti ongelmana, josta tulisi päästä eroon."
Tuossa alan koko ongelma tiivistettynä. Ei mietitä ollenkaan toisesta suunnasta. Entä jos liikaa haluaminen olisikin se ongelma joka pitää ratkaista?
Kyllä liika haluaminen on myös ihan tunnistettu ongelma. Se että haluaa kerran tai kaksi viikossa seksiä ei vain ole vielä liikaa haluamista vaan ihan normaalia.
Paras valtiomuoto on kristitty/iskamilainen konservatiivinen teokratia. Jolla on mannertenvälisiä ydinohjuksia riittävästi sekä vastustajilla tieto kyvystä käyttää niitä. Kuka on keksinyt Kiinan olevan välttämättä maailman tuleva johtotähti. Raamattu tai Koraani riittävät laisäädännöksi sekä myöd yk:n prruskirjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä ettei tarvitse tehdä mitään muitakaan parisuhdeasioita sitten. Itsellä menee halu tehdä yhtään mitään, mitä vaimo haluaa, kun ei ole läheisyyttä hänen puoleltaan. Ja tämän olen monta kertaa sanonut ja on ihan ok minulle, että molemmat hakevat haluamansa asiat sitten muualta. Tätä kestänyt jo 12 vuotta ja aina vain kuulen, että hänen ei tarvitse tehdä yhtään mitään parisuhteen eteen, mutta minun täytyy.
Joo minäkin lakkasin tekemästä kotona mitään ja hankin rakastajan, kun mieheltä meni halut ja kyky. Ei kyllä tunnu miehelle olevan ok, mutta näillä nyt mennään. Kiva että saan vertaistukea palstalta. Ja nimenomaan vielä miehet tuntuvat olevan kanssani samoilla linjoilla, hienoa! 👍
Luuletko minun provoilevan? Viimeiset sata vuotta ovat länsimaiden historian suurin virhe. Nsisille ei olisi pitänyt koskaan antaa äänioikeutta ja rajata se miehistäkin vain oikeamielisille ja uskoisille.
Tuskin on kovinkaan pitkiä parisuhteita täällä kirjoittelevilla, jos kaikki tekeminen pitää aina tapahtua puhtaasti molempien halusta, ilman mitään kompromisseja tai myötäilyjä koskaan.
Tässä kun on noita kotitöitä jotkut maininneet, niin jos olisi ihan halun varassa saanut mennä, niin voin sanoa että en olisi eläissäni koskenut tiskiharjaan, moppiin tai mihinkään muuhunkaan siivousvälineeseen. En lumikolaan saati ruohonleikkuriin, niin vaan silti on kaikkia noita "joutunut" käyttämään.
Se ettei halua tehdä jotain ja se ettei huvita tehdä jotain, ei ole ollenkaan sama asia. Useammin se lienee kyse siitä, että ei huvita.
"Huhhuh. Onnea teillekin jatkoon, tarvitsette sitä. Mutta taidatkin olla vain incel." Incel olisi juuri päinvastoin alistumassa yrittämässä miellyttää naista kaikin tavoin sen pienen mahdollisuuden toivossa että saisi seksiä. Alfa vaatii naiselta jotain että ansaitsee alfan huomiota.