Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkkyä! "Suomalaisten jalka kasvaa - naisten kengänkoko hätyyttelee jo miesten kokoja"

Vierailija
27.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20066363

"Numero 43 ei ole enää naisillakaan harvinaisuus."

"Nykyisin 41 on todella tavallinen kenkäkoko naisille. Kokoa 42 myydään kaikissa malleissa ja kokoa 43 kysytään jatkuvasti. Tällainen ei ole meillä mitenkään epätavallista tai poikkeavaa, vaan ihan arkipäivää.

Muutos näkyy etenkin nuorimpien ikäluokkien kohdalla."

"Myyntikauteen 2019-2020 verrattuna myyntikaudella 2022-2023 naisten kengissä koon 41 prosenttiosuus myydyistä kappaleista on kasvanut reilun yhden prosenttiyksikön. Koon 38 osuus taas on vähentynyt suurin piirtein saman verran."

😱!

Siis tätähän minä olen koko ajan yrittänyt tällä palstalla sanoa, kuinka nykyään niin järkyn monet naiset ovat niin järkyn pitkiä ja järkyn isojalkaisia, että hätyyttelevät jopa miehen mittoja, mutta onko minua uskottu? Ei ole. Uskotaanko nyt?

Reilusti nelosella kengänkoko on miehen koko. Se ei missään tapauksessa, missään tapauksessa, ole naisen koko.

Miten nykyään niin järkyn moni nainen voi olla niin järkyn isojalkainen? Järkkyä! 😱

Kommentit (257)

Vierailija
181/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa kun sekä omat tyttäret että sukulaistytöt hakee surutta hyllystä isompaa kokoa sen sijaan että sulloisivat jalkaansa pakkomielteisesti "naiselliseen" kolmeysiin. Itsellä ja omalla äidillä on molemmille pikkuvarpaat kolmioina kun on pitänyt 12-vuotiaasta asti sulloa koipensa liian pieneen kenkään häpeän vuoksi. 

Vierailija
182/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö Suomessa alkaa sitoa naisten jalat kuten ennen tehtiin Kiinassa? 

Ei vaan vähentää tyttölasten ruoka annoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kengänkoko vaihtelee vuodeaikojen mukaan: kesällä 37 eli ohut sukka tai ei ollenkaan sukkaa, keväällä ja syksyllä 38 eli paksu sukka ja talvella 38 eli paksu sukka tai jopa 39 eli villasukka. Vuodenajat ovat rikkaus.;)

Vierailija
184/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö Suomessa alkaa sitoa naisten jalat kuten ennen tehtiin Kiinassa? 

Ei vaan vähentää tyttölasten ruoka annoksia.

Eli sinä tampio kuvittelet ihan tosissasi, että laihoilla on pienet jalat? 

Vierailija
185/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katukuvaa kun katsoo niin naiset on nykyisin tosi isoja eli ylipainoisia. Katukuvaa kun katsoo niin naisten ylipaino on tosi paljon yleisempää kuin miesten ylipaino. Suomen "naisista" on tullu isoja tyttöjä... 

Suomeen pitäisi oikeasti saada naisellisia naisia ulkomailta kuten italiasta tai espanjasta. 

M30

Ei pidä paikkaansa, miehissä on enemmän lihavia. Monet luulevat olevansa keski-iässä saman kokoisia kuin inttiaikoina, vaikka ne lihakset ovat valuneet möhömahaksi.

Vierailija
186/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen biologinen kehitys, jossa nainen pikkuhiljaa muuttuu yksineuvoiseksi, koska tekee niin naisten kuin miesten hommat ja kasvattaa lapset yksin.

Liittyy samaan kuin miesten spermanlaadun huononeminen, mikä on osa miesten surkastumisprosessia biologiassa.

T. Bigfoot

Vierailija
187/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on ihanaa kun sekä omat tyttäret että sukulaistytöt hakee surutta hyllystä isompaa kokoa sen sijaan että sulloisivat jalkaansa pakkomielteisesti "naiselliseen" kolmeysiin. Itsellä ja omalla äidillä on molemmille pikkuvarpaat kolmioina kun on pitänyt 12-vuotiaasta asti sulloa koipensa liian pieneen kenkään häpeän vuoksi. 

Se on just näin. Itsekin yritin teininä tunkea jalkaan 38 kenkään, vaikka koko 39. Nykyään 40. Varpaat näyttävät siltä, kuin olisin kulkenut kapeakärkisissä kengissä koko ikäni.

Vierailija
188/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kengänkoko 38 olisi kyllä kamalaa, jos olisi joku 40, kun pituutta 166 cm, tosin äidilläni on koko 40, mutta on muutaman sentin pidempi ja isompiluinen, sirokokoiselle ei sopisi

Vierailija
189/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävä pikku-ukko ruikuttaa. Naisten jalkaterän pituus on synkronissa raajojen pituuden kanssa. Martensit ja lenkkarit sun muut tekevät kaikista kömpelön näköisiä. Minusta alle 180 cm:n mies on  pikkupoika, mutta toki pienissäkin miehissä on joitakin ihan oikeita miehiä, jotka ovat sinut itsensä kanssa. 

Miesten keskipituus on nyt 180 ja naisten 165 cm Suomessa. Se on huomattavan nopeasti noussut, koska ravintoa on ollut riittävästi ja liikaakin jo parikymmentä vuotta.

Iäkkäämmissä on enemmän alle 160-senttisiä, kuten itsekin olen ja kengännumero on 35. Sitä kokoa ei monissa kengissä ole enää edes valikoimassa.

Vierailija
190/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä suurempi paino, sitä leveämmäksi käy jalkakin. 160 cm nainen, joka painaa 100 kg voi hyvin omata 45 numeron kengän.

Höpö, höpö nyt taas. 

Pituus korreloi tilastollisesti jalkaterän kokoon, eli kengännumeroon.  Muutamia pitkiä pienijalkaisia ja lyhyitä isojalkaisia tietysti mahtuu tilastolliseen vaihteluun.

Vierailija
191/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille, jotka väittää että isojalkainen nainen ei ole seksikäs: Monica Bellucci, Claudia Schiffer, Angelina Jolie, Kendall Jenner. Kaikilla on 42-numeron jalka. 

Iso jalka ei tee meistä Monica Belluccia 😂

Onko Angelina Joliellakin iso jalka, en tykkää?

Vierailija
192/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä suurempi paino, sitä leveämmäksi käy jalkakin. 160 cm nainen, joka painaa 100 kg voi hyvin omata 45 numeron kengän.

Höpö, höpö nyt taas. 

Pituus korreloi tilastollisesti jalkaterän kokoon, eli kengännumeroon.  Muutamia pitkiä pienijalkaisia ja lyhyitä isojalkaisia tietysti mahtuu tilastolliseen vaihteluun.

Scarlett Johansson on 160  cm ja kengänkoko on joko 41 tai 42

Vierailija
193/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalan koko suhteessa pituuteen. Maavaraa tarvitaan. Voimme ottaa uudeksi ihanteeksi pitkän jalkaterän. Riittävän kauan on naista "pakotettu" kummallisuuksiin: Kiinassa sidottuja jalkoja, Ranskassa korsetteja jne. Samoista edelleen kaikuja mm. AP:n pääkopassa.

Kyllä poikkeuksia on.  Ystäväni on yli 170 cm pitkä ja hänellä on kengänkoko 35-36. Joutuu valitsemaan kenkien mallia vähän sillä silmällä, ettei jalat näytä ihan naurettavan pieniltä muuhun kokoon verrattuna.

Vierailija
194/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 170cm pitkä ja kengänkoko 40 ja koko nuoruuteni kuulin miten JÄRKYTTÄVÄN pitkä olen ja isojalkainen, oikein miehen kokoinen nainen! Mielestäni en ole.. mutta syömishäiriö tällä hyvin saatiin kehitettyä kyllä!

Vierailija
195/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 170cm pitkä ja kengänkoko 40 ja koko nuoruuteni kuulin miten JÄRKYTTÄVÄN pitkä olen ja isojalkainen, oikein miehen kokoinen nainen! Mielestäni en ole.. mutta syömishäiriö tällä hyvin saatiin kehitettyä kyllä!

Olet ihan tavallisen kokoinen. 

Vierailija
196/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on isot tissit, erotut aina miehistä.

Vierailija
197/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kengänkoko 38 olisi kyllä kamalaa, jos olisi joku 40, kun pituutta 166 cm, tosin äidilläni on koko 40, mutta on muutaman sentin pidempi ja isompiluinen, sirokokoiselle ei sopisi

Minä olen 167 cm ja kengänkoko 37-38. Onnettomat pikkujalat, joilla on vaikea pysyä pystyssä. Koko 40 ei ole yhtään outo tämän pituiselle. 

Vierailija
198/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤮🤮🤮🤮

Vierailija
199/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi teini-ikäistä tyttöä ja molemmille kengänkoko 38-39. Täällä moni väittää, että suuri koko johtuu lasten ylipainosta mutta ei johdu. Meillä käy paljon kavereita joista yksikään ei ole ylipainoinen ja aika isoja kenkiä näkyy tuulikaapista löytyvän. En väitä etteikö ylipaino voisi vaikuttaa mutta kyllä tähän syyt löytyvät ihan muualta. Aina voit valittaa esim pituudesta mutta totuus on että kukaan ei voi vaikuttaa omaan pituuteensa. 

Vierailija
200/257 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasvaa. Ihmiset ovat paljon pidempiä kuin ennen. Jokin aika oli myös uutinen, että nykypäivän nuorilla pojilla ja miehillä on paljon isommat pippelit kuin vanhemmilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi