Järkkyä! "Suomalaisten jalka kasvaa - naisten kengänkoko hätyyttelee jo miesten kokoja"
"Numero 43 ei ole enää naisillakaan harvinaisuus."
"Nykyisin 41 on todella tavallinen kenkäkoko naisille. Kokoa 42 myydään kaikissa malleissa ja kokoa 43 kysytään jatkuvasti. Tällainen ei ole meillä mitenkään epätavallista tai poikkeavaa, vaan ihan arkipäivää.
Muutos näkyy etenkin nuorimpien ikäluokkien kohdalla."
"Myyntikauteen 2019-2020 verrattuna myyntikaudella 2022-2023 naisten kengissä koon 41 prosenttiosuus myydyistä kappaleista on kasvanut reilun yhden prosenttiyksikön. Koon 38 osuus taas on vähentynyt suurin piirtein saman verran."
😱!
Siis tätähän minä olen koko ajan yrittänyt tällä palstalla sanoa, kuinka nykyään niin järkyn monet naiset ovat niin järkyn pitkiä ja järkyn isojalkaisia, että hätyyttelevät jopa miehen mittoja, mutta onko minua uskottu? Ei ole. Uskotaanko nyt?
Reilusti nelosella kengänkoko on miehen koko. Se ei missään tapauksessa, missään tapauksessa, ole naisen koko.
Miten nykyään niin järkyn moni nainen voi olla niin järkyn isojalkainen? Järkkyä! 😱
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on koon 37 jalka. Olisi hirveen näköstä jos jalka olisi kokoa 43 kun muuten oon pieni ja siro. 160/49
Huvittaa aina kun suomalaiset 160-senttiset naiset kutsuu itseään pieneksi. Maailman naisten keskipituus on 159,5 cm. Et ole ainakaan pienimpien puolikkaan puolella.
Joo sama juttu. Asuin Intiassa vähän aikaa elämästäni ja 160 cm ja n. 52 kg en todellakaan ollut pieni nainen, lähinnä niiden intialaisten miesten kokoinen. Ja niitä oli miljardi ihmistä siellä, olin iso vaalea nainen heidän joukossaan. Suomessakaan en ole mikään pieni, aivan normikokoinem eukko. Monet ovat pitempiä, mutta kyllä kadulla tulee vastaan jatkuvasti myös lyhyempiä.
Vierailija kirjoitti:
Hollannissa ja Britanniassa on havaittu pituuden alkaneen kääntyä laskuun viime vuosina, vuosikymmenten kasvun jälkeen. Miesten penikset ovat kasvaneet, mutta kivekset pienentyneet ja sperman laatu huonontunut. Ihmisten älykkyys on myös kääntynyt laskuun.
Ja mitä tällä on kengän koon kanssa tekemistä ?
Väitän, että kenkien mitat ovat muuttuneet myös. Minulla kuluneet 20 vuotta jalka on ollut samankokoinen ja koko tänä aikana kengän koko on ollut mikä tahansa välillä 37 ja 42, useimmiten 41. Se on melko iso jalka vissiin naiselle, toisaalta pituutta on n. 180.
Joskus tuntuu kuitenkin että näitä kengännumeroita arvotaan. Nyt mun talvikengät on jopa vähän liian isot, koska oikea koko hiersi jalkapöytää (liian matala kenkälesti) tai sitten varpaista (liian kapea).
Vierailija kirjoitti:
Ap on pieni, autoa istumakorokkeen päältä ajava mies. Jalassa lastenosastolta ostetut pienet tarralenkkarit, joilla on hyvä töpötellä eteen päin. Naiset ovat kehuneet että onpa söpöt pienet jalat ja kädet, kuin nukella. Ap yrittää kasvattaa partaa että näyttäisi miehekkäämmältä. Myös hihat oli ennen kääritty, mutta mummot oli huolissaan paleltumisesta ja käski häntä topkasti laittamaan hihat käsien suojaksi ja kyselivät onko villahousut pienissä jaloissa.
Ap on naisten kasvavan kengänkoon vuoksi huolissaan siitä, että naiset eivät näe häntä miehekkäänä, vaikka on monta vuotta jo yrittänyt madaltaa korkeaa heleää ääntään.
Ei jumaliste melkein tuli kuset housuun tätä lukiessa :D kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että kenkien mitat ovat muuttuneet myös. Minulla kuluneet 20 vuotta jalka on ollut samankokoinen ja koko tänä aikana kengän koko on ollut mikä tahansa välillä 37 ja 42, useimmiten 41. Se on melko iso jalka vissiin naiselle, toisaalta pituutta on n. 180.
Joskus tuntuu kuitenkin että näitä kengännumeroita arvotaan. Nyt mun talvikengät on jopa vähän liian isot, koska oikea koko hiersi jalkapöytää (liian matala kenkälesti) tai sitten varpaista (liian kapea).
Ei kaikki samannumeroiset kengät ole samankokoisia, ei edes yhtä pitkiä. Tilasin suomalaiselta saapastehtaalta kengät, joita varten mittasin heidän antaman koon. Tuli pari numeroa liian pienet, nimenomaan lyhyet.
Olen 175cm/55kg, kenkä 41-42. Tietysti pitää olla pituuteen sopiva jalkaterä.
Aira Samulinin koko oli 42 ja hanskat oli kokoa 11.
On se jännä miten ihmiset tulkitsee asiat eri tavoin.
Jutun luettuani ajattelin lähinnä; Mahtavaa, mielenkiintoista, ja siistiä kun evoluutio muuttaa meitä isommiksi ja vahvemmiksi. Varmaan urheilusuorituksetkin hiljalleen paranevat suomalaisilla. Jännittävää!
Ehkä sunlaistesi takia miesten jalat ei kasva samassa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katukuvaa kun katsoo niin naiset on nykyisin tosi isoja eli ylipainoisia. Katukuvaa kun katsoo niin naisten ylipaino on tosi paljon yleisempää kuin miesten ylipaino. Suomen "naisista" on tullu isoja tyttöjä...
Suomeen pitäisi oikeasti saada naisellisia naisia ulkomailta kuten italiasta tai espanjasta.
M30
Ei pidä paikkaansa, miehissä on enemmän lihavia. Monet luulevat olevansa keski-iässä saman kokoisia kuin inttiaikoina, vaikka ne lihakset ovat valuneet möhömahaksi.
Paino on siis laskenut. Onneksi ei laske siitä enää ja siirry takapuolelle kuten naarailla.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä miten ihmiset tulkitsee asiat eri tavoin.
Jutun luettuani ajattelin lähinnä; Mahtavaa, mielenkiintoista, ja siistiä kun evoluutio muuttaa meitä isommiksi ja vahvemmiksi. Varmaan urheilusuorituksetkin hiljalleen paranevat suomalaisilla. Jännittävää!
Ehkä sunlaistesi takia miesten jalat ei kasva samassa suhteessa?
Tuntuu poikien jalatkin olevan aika isoja. Tuntuu 15-vuotiailla lätkäjunnuilla olevan kaikilla koon 45-46 luistimet ja niissä ei ole ainakaan kasvuvaraa yhtään.
Ennen vanhaan naisten "strategiset mitat" oli 90-60-90, ainakin misseillä. Naisen jalka oli tyypillisesti kokoa 36-38 ja vaatekoko S tai 36. Rintaliivien myydyin koko oli B75. Varmasti myös naisten keskipituus ja -paino oli vähemmän kuin nyt.
Ihmiset ovat kasvaneet kautta linjan, niin miehet kuin naiset. Myös vaatekoot ovat nykyisin vähän mitä sattuu. Sen huomaa varsinkin, jos tilailee netistä vaatteita ja kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Iso kenkäiset miehet, ovat aina olleet naisten suosiossa.
Eikä ihme.
Lähde: MTV3
"Tutkijoiden mukaan kaava pätee noin 90 prosentilla miehistä. Kaavan perusteella saadaan esimerkiksi selville, että numeron 41 kenkää käyttävällä miehellä on 15 senttimetrinen penis. Toisaalta numeron 45 kenkää jalassaan heiluttavalla miehellä 24,4 senttimetriä pitkä penis"
Ai tämänkö takia italialaiset kengät on niin pieniä? Yrittävät tehdä vaikutuksen naisiin muka 45 numeron kengillä.
Mistä tällainen isoneminen johtuu?
minä olen 171cm ja jalka 37-38. Ennen oli 36-37 mutta iän myötä on suurentunut, 36 on liian pieni vaikka 10v sitten ei ollut.
nainen 40v
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan naisten "strategiset mitat" oli 90-60-90, ainakin misseillä. Naisen jalka oli tyypillisesti kokoa 36-38 ja vaatekoko S tai 36. Rintaliivien myydyin koko oli B75. Varmasti myös naisten keskipituus ja -paino oli vähemmän kuin nyt.
Ihmiset ovat kasvaneet kautta linjan, niin miehet kuin naiset. Myös vaatekoot ovat nykyisin vähän mitä sattuu. Sen huomaa varsinkin, jos tilailee netistä vaatteita ja kenkiä.
Noihin strategisiin mittoihin ja vaatekokoihin oli ihan mahdottomuus päästä. Niiden tarkoitushan oli alentaa naisten itsetuntoa, jotta ottaisivat itselleen ne huonoimmatkin miehet, koska eivät ansaitse parempaa, kun eivät ole noissa strategisissa mitoissa.
Vierailija kirjoitti:
ei ole koot muuttunut, mitä ihmettä selität ?
minun jalkani on 37-38 ja ollut 6.luokasta lähtien mikä oli vuonna 1996. Eikä ole todellakaan tullut kertaakaan vastaan yhtään kokoa 38 suurempaa kenkää kuin kumisaappaat joita olen voinut käyttää
Mun jalka on 41 ja olen hoikka. 170cm 65kg.
N33
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen isoneminen johtuu?
minä olen 171cm ja jalka 37-38. Ennen oli 36-37 mutta iän myötä on suurentunut, 36 on liian pieni vaikka 10v sitten ei ollut.nainen 40v
170 senttisellä ei kyllä ikinä ole noin pieni jalka. Käy mittaamassa jalkateräsi ja osta sen jälkeen sopivat kengät
Tietääkö tuo toimittelija edes mitä hätyyttely tarkoittaa?
Kyllä taas on p jauhantaa.Tyttäreni jotka ovat 32v,30v ja 22v jalan koko on 38-39.Tietysti jos vanhempien jalat ovat kanootin kokoisia on ne myös lapsilla.Aina varsinkin työkengät otetaan vähän isommat jotta talvella mahtuu paksumpi sukka.
Paris Hiltonilla 42