Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuoden sijoittaja kertoo nostaneensa asumistukea, vaikka tienasi liki 7000 euroa raivo repesi

Vierailija
27.12.2023 |

Kas, kun ei tästäkään saanut puhua ilman ilmiantoja.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010082136.html

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän löytyisi tällainen " porsaanreikä" yksinasuvalle kansaneläkeläiselle. 

Niinpä tai keskituloiselle palkansaajalle?

Vierailija
42/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakia on syytä tarkentaa yrittäjien ja pääomatuloa saavien osalta. Itsekin kyllä hakisin tuollaista tukea, jos sen laki mahdollistaisi. Täällä moraalinvartijat huutelee eikä kukaan silti jätä tulojensa tai varallisuutensa takia esim. lapsilisää hakematta tai verotuksessa vähennyksiä tekemättä. 

Korona-ajan suuri kuppaus oli yrityksille maksetut koronatuet, joiden myöntämiseen ei ollut mitään muuta kriteeriä kuin hakemuksen jättäminen. Siellähän oli kans näitä, joiden tulot olivat satoja tuhansia ja silti heille oli myönnetty isoja koronatukia, koska ohjeistus oli, että hakemus riittää siihen, että saa myönteisen päätäksen. Yksi artisti kertoikin auttaneensa koronatuella mm. eläkeläisvanhempaansa taloudellisesti. Iloitsi, että kerrankin oli mahdollista antaa vanhemmalle rahaa. Valtion rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöhän sitä on jos ei lainsäätäjien määrittelemää ilmaista rahaa nosta. Niin tekevät kaikki muutkin, joilla siihen on vähänkään oikeus. Helppoa rahaa jaetaan monesta syystä. Turha valittaa. Jos haluatte muutosta niin äänestäkää muutosta ajavaa seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Vierailija
44/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kiva joskus lukea sijoittajasta joka on itse omilla rahoillaan aloittanut sijoittamisen nollasta ilman yhteiskunnan, puolison tai perinnöistä saatuja rahoja. 

Vierailija
45/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on paljon. Ihan hyvä että tällaiset tapaukset itse tuovat asian esille. Muutoin näihin ei puututa ikinä, samahan moraalikato on johtoporsailla, joku miljonäärisibullah nostelee sopeutusmasseja aivan hyvillä mielin eikä ketään kiinnosta asia.

Jotenkin tässä on alettava suunnitella kuinka pääsen työelämästä tällaiseen hyvätuloiseen osattomuudenkerhoon. Ikävä aina vaan maksaa.

Jep. Saattaa tulla monelle yllätyksenä, mutta hyvätuloiset saavat Suomessa eniten tukia.

Pääministeri Petteri Orpo sai asumistukea omistamaansa asuntoon 500€/kk yli puoli vuotta eli 3000€ , kunnes media kysyi Orpolta niiden perään ja Orpo ei ollut muistanut edes asuvansa Kesärannassa tai olevansa pääministeri, kunnes siitä lehdistö kertoi. Liekö palauttanut valtiolle rahat. 

Miksi tämä on vaiettu mediassa kuoliaaksi?

Ai niin, kokoomuslaiset kaikkien medioiden johdossa.

Vierailija
46/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen koska ainakaan pienituloiset yrittäjät ei tällä keinottelulla mitään voita kun pääomtuloista joutuu maksamaan lähes kaksinkertaisen veron pääomatulojen verrattuna jos ilmoitetaan pienet ansiotulot ja suuret pääomatulot..pääomatuloja kun menee aina se 30 -33 pros veroja ja siihen sei juurikaan saa kohdistettua vähennyksiä.

Vierailija
47/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan kiva joskus lukea sijoittajasta joka on itse omilla rahoillaan aloittanut sijoittamisen nollasta ilman yhteiskunnan, puolison tai perinnöistä saatuja rahoja. 

Minä voisin kirjoittaa itsestäni, mutta ei se lukijoita kiinnostaisi, kun sijoituksilla saamani tuotto on satasia vuodessa. Joskus jopa tonnin.

Vierailija
48/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puoliso sai opintotukea 360 euroa brutto ja minä sain kotihoidontukea 580 euroa brutto, ensimmäinen asumistukihakemus hylättiin Kelassa. Kun valitin, saimmekin tukea 250 euroa. Ihmetytti, että ketkä sitä tukea saavat, jos eivät alle tonnin bruttona saavat perheet.

Vierailija
49/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjänä todettava, että pakkohan tuon bloggarin on säästää tuistaan, koska niistä ei kerry hänelle mitään sosiaaliturvaa. Elarit, lapsilisät ja asumistuki eivät kerrytä mitään eläkettä tai turvaa sairauden tai työttömyyden varalta, eli jos hän hassaisi kaikki nämä tuet, se vasta pöhköä olisi. Yrittäjä ei saa asumistukea, ellei yel-tulot ole aivan todella pienet. Eli kyseinen ihminen säästää itselleen sitä eläkettä ja sairausturvaa, jonka palkansaajalle maksaa työnantaja ja veronmaksajat.

Vierailija
50/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin ilmottautua. Pistin hoitoalan vastaanoton pystyyn ilman mitään tukiaisia. menestyn hyvin työssäni. Tienaan hyvin.

Vierailija
51/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmenillitystä taas. Mikäänhän ei estä ketä hyvänsä tekemään perässä.

Vierailija
52/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders Wikllöf on aloittanut tyhjästä yrittämisen. Nostan hattua. 

Vierailija
53/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen teostako hänelle maksetaan valtion startti-rahaa, kun se on oikeasti tarkoitettu yrityksen perustamista varten. Ja tämä nainen vain tehtailee lapsia. 

Asuvat miehensä kanssa erillään maksimoidakseen tuet. Vai onko kaikki lapset eri isälle? Tällaista yritystoimintaa Suomessa tuetaan. Kyllä oikeisto osaa. 

Tuohan on ihan uusi yrittäjyyden muoto: Tukiyrittäjyys. Hän on siis tukiyrittäjä.

Varmasti sekin vaatii ahkeruutta ja perehtyneisyyttä, että osaa ja jaksaa lypsää järjestelmää. Täällä kateelliset vaan uikuttaa. Moni voisi kysyä itseltään, olisiko minusta tukiyrittäjäksi valtiota lypsämään? 

Vierailija
54/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tää pääsi itse veloista eroon, mut hänen vanhempansa maksoi ne. 

Vierailija
55/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä juttua enkä tätä naista. Siis hän itse puolustelee itseään sillä, että tuen nostaminen on moraalisesti väärin, mutta lain mukaan oikein. Ja hänestä on hyvä asia, että hallitus puuttuu tähän ja lakkauttaa hänen tukensa.

No entä jos ei ihan oma-aloitteisesti kuppaisi sitä tukirahaa useiden tuhansien tuloilla ja kikkailisi tuilla, jos pystyy itse elättämään itsensä? Kyllähän minäkin voisin mennä hakemaan esim joululahjat ja jouluruuat vähävaraisten keräyksistä, mutta en kehtaa, koska on varaa ostaa omat ja nuo on tarkoitettu vaikeissa tilanteissa oleville eikä etuoikeutetuille rohmupossuille.

sama syyhän sille veroparatiisi sekoilulle on. niin pitkään kun saa niin varmasti käyttää ja samaan aikaan mainostaa että kyllä minun mielestäni pitäis maksaa enemmän veroja

Vierailija
56/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä juttua enkä tätä naista. Siis hän itse puolustelee itseään sillä, että tuen nostaminen on moraalisesti väärin, mutta lain mukaan oikein. Ja hänestä on hyvä asia, että hallitus puuttuu tähän ja lakkauttaa hänen tukensa.

No entä jos ei ihan oma-aloitteisesti kuppaisi sitä tukirahaa useiden tuhansien tuloilla ja kikkailisi tuilla, jos pystyy itse elättämään itsensä? Kyllähän minäkin voisin mennä hakemaan esim joululahjat ja jouluruuat vähävaraisten keräyksistä, mutta en kehtaa, koska on varaa ostaa omat ja nuo on tarkoitettu vaikeissa tilanteissa oleville eikä etuoikeutetuille rohmupossuille.

sama syyhän sille veroparatiisi sekoilulle on. niin pitkään kun saa niin varmasti käyttää ja samaan aikaan mainostaa että kyllä minun mielestäni pitäis maksaa enemmän veroja

Sen sijaan, että tilkittäisiin verotuksen porsaanreikiä, estettäisiin verovarojen valuminen veroparatiiseihin, maksetaan yrityksille 8 miljardia vuosittain tukia ja verohelpotuksia. Ehkä sen takia Suomi on menossa konkurssiin eikä hallitus sitä voi pysäyttää keskittymällä vähävaraisten kurittamiseen. Johan järkikin sen sanoo, ei vähävaraisilla ole rahaa, millä tämä valtio pelastettaisiin. Mutta miljoonaosinkoja maksavilla yrityksillä kyllä on. 

Vierailija
57/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se nyt vain on sitä vähän parempaa moraalia ala kokoomuksen kannattajan tyyliin. Mulle, mulle, vaikka en tarvi niin silti vaan mulle eikä sulle köyhä mene töihin laiskimus. 

Vierailija
58/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäät lukea satuja joulupukista? 

Vierailija
59/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tää. Hyödynnän systeemiä, koska kaikki muutkin varmaan. Samalla taivastelen valtion velanottoa. Ja sitä että hallitus tukkii kannustinloukkuja. Ja Suomihan ovat 'ne', eli ei koske minua.

Vierailija
60/139 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up