Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää mulle joku terve sääntö siitä miten syön joululahjasuklaat ettei aina menisi ahmimiseksi

Vierailija
04.01.2024 |

Sain taas niin paljon suklaata monesta paikasta ja paljon oon jo ahminutkin sitä. Iltaisin alkaa aina tehdä mieli suklaata vaikka olisin syönyt oikeaa ruokaa hyvin ja vaikka olisin muuten täynnä niin syön silti suklaata.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niistä "joulukalenteri". Eli pakkaa pusseihin/rasioihin yhden päivän kerta-annos, etkä syö enempää kuin sen.

Vierailija
2/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, voisin itsekin tarvita ideoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pala ruuan jälkeen jälkkäriksi. T. Hammashoitaja

Vierailija
4/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pureskele konvehtia ja sylje koko konvehtimömmö talouspaperiin ja heitä roskiin. On noloa ja piiloteltavaa, mutta toimii. Olen laihtunut ja saanut pidettyä painon tietyissä lukemissa kun en ikäänkuin syö herkkuja. Lisäksi olen alkanut vakituisesti toteuttaa tiettyjä terveellisiä elämäntapoja ja ruokailutottumuksia.

5/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annostele konvehteja pieni määrä pakastepusseihin. Saat syödä pussillisen joka ilta tai joka toinen ilta tai minkä koetkaan järkeväksi. Siirrä kaikki loput konvehdit johonkin hankalaan paikkaan, vaikka varastoon tai edes kaapin ylähyllylle. Haet siis sieltä aina annospussin.

Vierailija
6/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biojätteeseen tai antaa naapurille loput suklaat.

Vierailija
7/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pureskele konvehtia ja sylje koko konvehtimömmö talouspaperiin ja heitä roskiin. On noloa ja piiloteltavaa, mutta toimii. Olen laihtunut ja saanut pidettyä painon tietyissä lukemissa kun en ikäänkuin syö herkkuja. Lisäksi olen alkanut vakituisesti toteuttaa tiettyjä terveellisiä elämäntapoja ja ruokailutottumuksia.

Tämä on tosi pahaksi hampaille! En suosittele :( pilasin nuorena syömishäiriöisenä hampaani näin, lukekaa asiasta, englanniksi tavalle annettu nimi chew/spit

Vierailija
8/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs järki tuossa on. 

Vierailija
9/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja vain viikonloppuna, tällä konstilla ennen vanhaankin pysyttiin laihoina. Ei joka päivä ole mikään herkkupäivä, sitten se maistuukin paremmalta kun syö vain viikonloppuisin. 

Vierailija
10/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaettu ilo on vain puolet kiloista... T. Chocoholic

Vierailija
11/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö 5x päivässä niin syö 5 konvehtia pois kiusaamasta päivässä. Samalla happohyökkäyksellä menee ruuan yhteydessä. En usko että myöskään mielitekoja tulee jos suklaata syö kuitenkin tavallaan pitkin päivää.

Vierailija
12/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä miettiä/kokeilla ensin missä sinulla menee herkuttelun osalta kiusauksen, nautinnon ja ylensyönnin raja. 

1-2 palaa suklaalevystä/konvehtia on usein lähinnä kiusausta, eli olisi helpompaa olla jopa kokonaan ilman kuin yrittää syödä vain 1-2 konvehtia tai suklaalevyn palasta. 

Nautinnoksi voi riittää 3-10 konvehtia/suklaapalaa hieman ihmisestä ja tuotteen koosta riippuen, tuota määrää voi myös harjoittelulla hiljalleen vähentää.

Monesti herkuttelu menee kuitenkin ylensyönnin puolelle, maksimaalinen nautinto on ehkä saavutettu jo 5 konvehdin kohdalla, mutta huomaamatta ahmaistaan vielä toiset 5 konvehtia ja pakonomaisesti vielä 5 konvehtia vaikka näiden viimeisten kohdalla alkaa jo tulla ähky tai huono olo.

Entä jokin rangaistus jos herkuttelet yli sallitun rajan?

Lahjoitat 10 euroa hyväntekeväisyyteen joka kerta kun sorrut ahmimaan yli asettamasi rajan? Voit myös sopia itsesi kanssa, että teet aina kuntopiirin / X pituisen lenkin tai jonkin ikävän kotityön jonka muuten saattaisit siirtää hamaan tulevaisuuteen. Näin toimien sinä tai maailma voittaa siinäkin tapauksessa että sorrut herkuttelemaan liikaa. 

Vierailija
13/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä mitään sääntöjä noudata vaikka niitä saisitkin. Se on laardin elämä sellasta. Normaali älyäis asian täältä kysymättäkin.

Vierailija
14/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama järki kuin syödä esim 1 pulla jälkkäriksi. Minsk ahmia enempää kuin tarve.

Vierailija
15/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin tuohon minigrip pussiajatukseen. Eli siis annostelisin itselleni pienen määrä suklaita per kerta, kun tekee mieli, mutta vain yksi pussukka per päivä.

esim jos on kaksi tasoinen rasia perusjuhlapöytää. NIin siitä riittäisi neljään namisteluun.

Mies tai poika sitten saisi laittaa namut kaappiin ylähyllylle. Sinne mä en yllä edes akan jatkeella grillipihdeillä sohien. He sitten avittaisivat kerran päivässä pussukan mulle.

Ei kaukana totuudesta, kun pitää aina keksit - vierasvara tuollai säilyttää, että sitten annostelevat mulle pari, korkeintaan neljä keksiä kahvin kanssa. Tää systeemi on saanut vähentämään jo huomattavasti namien syömistä, kun en välttämättä juo kahvia kuin kerran kaksi viikossa. Opettanut itselleni kahvin kanssa herkuttelun, joka on toistaiseksi toiminut.

Tsemppiä!

Vierailija
16/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama järki kuin syödä esim 1 pulla jälkkäriksi. Minsk ahmia enempää kuin tarve.

Niin pointtina oli, että mikä järki syödä se yksi pala kun voi olla ilman. Nyt pienellä palalla teet suuren vahingon hampaillesi. Kaikki eivät ole läskejä sokerin orjia ja ajattele vain ahmimista. 

Vierailija
17/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes avaa rasioita, koska jouluna on muutenkin syöty raskasta ruokaa ja makeaa. Niissä on päiväystä vielä pitkään, joten voi tarjota vaikka jossain juhlissa tai syödä joskus myöhemmin. Avattu rasia on aina isompi houkutus.

Vierailija
18/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä roskiin. Ja kun mummo kyselee joululahjojen perään, niin sanot ettei alkoholistillekaan kukaan alkoholia lahjaksi anna.

Vierailija
19/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin vinkki on, että et ota sitä koko suklaarasiaa siihen, missä aiot syödä suklaita. Otat esim. lautaselle sen määrän, mikä sun mielestä on ok syödä yhdellä kertaa. Tai sitten pussitat valmiiksi, kuten jotkut ehdottavat. Sitten säilytät niitä muita suklaita jossain hankalahkossa paikassa (esim. kaapin ylähyllyllä muiden tavaroiden takana). 

Vierailija
20/34 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aina ensin vatsasi mahdollisimman täyteen jotakin terveellistä, vasta sitten herkkuja päälle sen mitä enää jaksaa. 

On jopa tavoiteltavaa, että herkkujen syönnin jälkeen olostasi tulee enemmänkin epämukava tai ällöttävä kuin miellyttävä.