Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin pitkissä parisuhteissa säännöllinen ja nautinnollinen seksi säilyy, toisissa lopahtaa ensihuuman jälkeen?

Vierailija
27.12.2023 |

Kuulun itse noihin keillä seksi on hiipunut, vaikka itse naisena tykkään seksistä.

Voinko haaveilla, että jonkun toisen kanssa seksi säilyisi parisuhteessa?

Kommentit (97)

61/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiakseen suhde vaatii panostusta molemmilta. 

Vierailija
62/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on valtataistelusta, mikä hautaa alleen rakkauden. Jos kumpikin löytää itselleen henkisesti sopivan tilan, niin seksi ja yhteys saattaa pysyä. Usein mies on alussa hallitseva persoona suhteessa ja myöhemmin naisen vallanhalu kasvaa. Jos mies ei ole alistuvaa sorttia, niin silloin on edessä vaikeat tai jopa katkerat vuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt miehenä samaa. Aina on hiipunut ja ennemmin vetää käteen kuin harrastaa seksiä sen oman muijan kanssa. Lieneekö se, että olet ottanut partnerin, joka ei oikeasti ole vienyt jalkoja alta. Ainakaan minä en ole ikinä ollut parisuhteessa sellaisen naisen kanssa, johon olisin ollut aivan korviaan myöten rakastunut.

Miksi "ottaisit" puolison johon et ole rakastunut? Ja miksi nainen olisi miehen kanssa ylipäätään seksisuhteessa jos ei ole tunteita eikä orgasmeja?

On eria asia olla korviaan myöten rakastunut, kuin rakastumisen light-versio, joka itsellä aina on parisuhteissa. Ehkä olen jotenkin poikkeuksellinen yksilö, koska en ole korvia myöten ollut rakastunut elämässäni kuin muutaman kerran. Se taas on jo matemaattisestikin lähes mahdotonta, että tunne on silloin molemminpuolinen samalla tavalla. Siksi uskonkin, että suurin osa parisuhteista on näitä light-rakkaussuhteita. Tai sitten minä vaan tosiaan olen niin poikkeuksellinen ja muut ihmiset rakastuvat palavasti tuhansia kertoja elämässään.

Vierailija
64/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt miehenä samaa. Aina on hiipunut ja ennemmin vetää käteen kuin harrastaa seksiä sen oman muijan kanssa. Lieneekö se, että olet ottanut partnerin, joka ei oikeasti ole vienyt jalkoja alta. Ainakaan minä en ole ikinä ollut parisuhteessa sellaisen naisen kanssa, johon olisin ollut aivan korviaan myöten rakastunut.

Miksi "ottaisit" puolison johon et ole rakastunut? Ja miksi nainen olisi miehen kanssa ylipäätään seksisuhteessa jos ei ole tunteita eikä orgasmeja?

On eria asia olla korviaan myöten rakastunut, kuin rakastumisen light-versio, joka itsellä aina on parisuhteissa. Ehkä olen jotenkin poikkeuksellinen yksilö, koska en ole korvia myöten ollut rakastunut elämässäni kuin muutaman kerran. Se taas on jo matemaattisestikin lähes mahdotonta, että tunne on silloin molemminpuolinen samalla tavalla.

En tiedä mikä on matemaattisesti mahdotonta,  mutta olemme molemmat vaimo ja minä olleet alusta lähtien korviamme myöten rakastuneita. Meillä ei etukäteen ollut mitään yhteistä,ei mitään. Erilaiset harrastukset, tausta ja vanhempien koulutus ja työtaustat. Siis ei mitään yhteistä. Silti kaksi sielua löysi toisensa ja heti alusta lähtien ollut kaikki yhteistä. Eikä ole koskaan tullut tunne, että voisi edes elää erillään. Nyt eläkkeellä ollessa juuri keskusteltiin vaimon kanssa siitä, miksi olemme yhdessä, vaikkei meillä ollut mitään yhteistä tavatessa ja mistä se johtuu. Miellä on ollut parisuhteessakin eri harrastukset ja mielenkiinnonkohteet.  Kummmallakaan ei ole selitystä asialle muuta kuin kohtalon sanelemaa. Vaimo on myös ainoa ihminen maailmassa, joka on saanut minut nöyrtymään ja tekemään asioita hänen vuokseen. Muuten olen ollut omantien kulkija aina ja viihtynyt yksin Hän on myös ainut ihminen maailmassa joka pystynyt lukemaan minua kuin avointa kirjaa, näkemään läpi, vaikka minulla on kuulemma iso ego naisten mielestä.Hänessä ollut joku selittämätön voima joka pitänyt minut lähellään. Läheisyys on myös aina nostaneet himot ja suutelemisen halun.  

Vierailija
65/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voimakaslibidoiset ihmiset päätyvät yhteen ja keskinäinen ihastus säilyy, niin uskon kyllä seksielämänkin säilyvän. Itselläni libido on alussa voimakas, mutta hiipuu pian niin ettei seksi kiinnosta minua enää lainkaan. Ei oman kumppanin tai kenenkään muunkaan kanssa.

Olen tämän koettanut aina suhteiden alussa kertoa, mutta aina uusi mies kuvittelee olevansa jonkinlainen poikkeus sääntöön. Sitten on suhteen edetessä vihainen, että mihin se seksipeto katosi. No minähän sanoin, että näin käy! 

Vierailija
66/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voimakaslibidoiset ihmiset päätyvät yhteen ja keskinäinen ihastus säilyy, niin uskon kyllä seksielämänkin säilyvän. Itselläni libido on alussa voimakas, mutta hiipuu pian niin ettei seksi kiinnosta minua enää lainkaan. Ei oman kumppanin tai kenenkään muunkaan kanssa.

Olen tämän koettanut aina suhteiden alussa kertoa, mutta aina uusi mies kuvittelee olevansa jonkinlainen poikkeus sääntöön. Sitten on suhteen edetessä vihainen, että mihin se seksipeto katosi. No minähän sanoin, että näin käy! 

Ja et ole kertaakaan tullut ajatelleeksi, että avoin suhde voisi olla sopiva suhdemuoto sinulle, jossa on mahdollisuus saada jatkuvasti uusia seksihaluja nostattavia kohtaamisia?

Vierailija
67/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elinvoimainen seksielämä vaatii ensisijaisesti yhteensopivan kumppanin. Eli ensiksi tarvitaan onnea, ja sitten itsetuntemusta ja rehellisyyttä molemmilta. Molempien suhdetta seksiin on hyvä käsitellä yhdessä heti tapailun alkaessa kääntyä parisuhteeksi. Tietysti tällainen pragmaattisuus ja asioiden käsitteleminen asioina ei kaikille sovi, ja saattaa tiputtaa seksihaluilta siivet.

Vierailija
68/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui miehen  ilkeään ulkonäkökommenttiin.

Vierailija
69/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja et ole kertaakaan tullut ajatelleeksi, että avoin suhde voisi olla sopiva suhdemuoto sinulle, jossa on mahdollisuus saada jatkuvasti uusia seksihaluja nostattavia kohtaamisia?

Olen viimeisen päälle uskollinen, enkä suhteessa ollessani halua muitakaan. Seksi ei ole minulle millään tavalla tärkeää eikä merkityksellistä, minusta se on lähinnä sotkuista ja vaivalloista ajanhukkaa. Suhteen alussa, kun ihastus on vielä tuore, se vain tulee jonkin aikaa tuolta jostain eläimen selkärangasta. Tällä hetkellä en ole suhteessa ja pyrin sellaiseen päätymistä välttämään, koska olen onnellisempi kun ei seksiä tai jalkoväliä tarvitse peseytymistilanteita enempää ajatellakaan.

Ehdotuksesi on kuitenkin varmasti aivan varteenotettava sellaiselle, joka itsekin kärsii seksielämän ja seksihalujen loppumisesta suhteen arkistumisen myötä.

Vierailija
70/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SInun akilleen kantapää on siinä, että olet ollut vain kiinnostunut omasta seksihaluistasi, etkä ottanut vastuuta kumppanin tyydyttämisestä ja seksihalujen hoitamisesta. Uskoisin itselläkin olleen aina voimakas lipido ja varmaan vaiimollanikin. Mutta minun lipidoni on suuntautunut hänen tyydyttämiseen ja seksuaalisten tarpeiden hoitamiseen. Olen ymmärtänyt, että vaimolla ollut vastavuoroisesti sama halu pitää huoli minun seksuaalisista ja läheisyyden tarpeistani ja kaikista muistakin tarpeistani. Siten meidän itsekkyys on ollut toisistamme huolehtimista. Toisen puutteessa pitäminen tuntuisi itsellä pahalta. Sitä sanotaan välittämiseksi ja rakkaudeksi toista kohtaan. Samaisesta syystä en ole koskaan pystynyt pettämään vaimoani koska olisin pettänyt itseäni vähintää yhtä paljon.

Vierailija
71/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde ei siis ole yhtä kuin pettäminen, joten selkeästi et ole tehnyt edes alkeellisinta mahdollista ajatustyötä koko asian tiimoilta.

Vierailija
72/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka väittävät intohimon säilyvän joko valehtelevat tai sitten eivät tiedä mitä intohimo oikeasti on.

Paskapuhetta. Intohimo voi säilyä jos sen eteen halutaan tehdä töitä. Hyytyy se jos antaa seksin lipsua samoihin kaavoihin. Vaatii töitä ja virikkeitä. Jokainen voi itse päättää miten asia hoidetaan ja voiko siihen liittyä mm. suhteen ulkopuolisia ihmisiä.

Vierailija
73/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: SInun akilleen kantapää on siinä, että olet ollut vain kiinnostunut omasta seksihaluistasi, etkä ottanut vastuuta kumppanin tyydyttämisestä ja seksihalujen hoitamisesta. Uskoisin itselläkin olleen aina voimakas lipido ja varmaan vaiimollanikin. Mutta minun lipidoni on suuntautunut hänen tyydyttämiseen ja seksuaalisten tarpeiden hoitamiseen. Olen ymmärtänyt, että vaimolla ollut vastavuoroisesti sama halu pitää huoli minun seksuaalisista ja läheisyyden tarpeistani ja kaikista muistakin tarpeistani. Siten meidän itsekkyys on ollut toisistamme huolehtimista. Toisen puutteessa pitäminen tuntuisi itsellä pahalta. Sitä sanotaan välittämiseksi ja rakkaudeksi toista kohtaan. Samaisesta syystä en ole koskaan pystynyt pettämään vaimoani koska olisin pettänyt itseäni vähintää yhtä paljon.

Tulkintasi on siitä hauska, että se on aivan nurinkurinen. Ainakin 15 ensimmäistä vuotta seksielämässäni keskityin pelkästään kumppanin tyydyttämiseen. Kun sitten lopulta jokin muuttui ja annoinkin itselleni luvan keskittyä myös omaan nautintooni, luulin hetken, että myös ongelma seksielämän loppumisesta alkuhuuman jälkeen olisi nyt ratkaistu. Vaan ei se ollut. Kun alkuihastuksen hormoniryöppy oli ohi, niin se oli ohi.

Vierailija
74/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin suhde ei siis ole yhtä kuin pettäminen, joten selkeästi et ole tehnyt edes alkeellisinta mahdollista ajatustyötä koko asian tiimoilta.

Monille meistä uskollisuus on henkilökotainen tunne. Ei jotakin, minkä voi jonkin lakikirjan perusteella osoittaa olevan toisin.

Vierailija
75/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: SInun akilleen kantapää on siinä, että olet ollut vain kiinnostunut omasta seksihaluistasi, etkä ottanut vastuuta kumppanin tyydyttämisestä ja seksihalujen hoitamisesta. Uskoisin itselläkin olleen aina voimakas lipido ja varmaan vaiimollanikin. Mutta minun lipidoni on suuntautunut hänen tyydyttämiseen ja seksuaalisten tarpeiden hoitamiseen. Olen ymmärtänyt, että vaimolla ollut vastavuoroisesti sama halu pitää huoli minun seksuaalisista ja läheisyyden tarpeistani ja kaikista muistakin tarpeistani. Siten meidän itsekkyys on ollut toisistamme huolehtimista. Toisen puutteessa pitäminen tuntuisi itsellä pahalta. Sitä sanotaan välittämiseksi ja rakkaudeksi toista kohtaan. Samaisesta syystä en ole koskaan pystynyt pettämään vaimoani koska olisin pettänyt itseäni vähintää yhtä paljon.

Tulkintasi on siitä hauska, että se on aivan nurinkurinen. Ainakin 15 ensimmäistä vuotta seksielämä

Ei se ole mitenkään nurinkurinen jos kumppani huolehtii vastaavasti sinun tyydyttämisestäsi ja seksuaalisista tarpeista vaikka ne muuttuisikin matkanvarella. Olisitte molemmat vastuussa toisistanne, ettekä omasta nautinnostanne. Yksipuolisesti tuo ei onnistu, siksi molempien pitää olla samalla asenteella tarjota rakkaalleen parastaan. 

Vaimoni kävi kuumimmillaan aina kun halusi lapsia ja kaikki raskausajat. Halusi seksiä käytännössä joka päivä 10kk putkeen. Kun kerran halusi niin annoin ja tyydytin mukisematta. Kävi välillä työstä mutten valittanut. Vaimoni osasi olla kiitollinen noista vielä synnytysten jälkeenkin. Kaiholla muistellut, että oli parasta aikaa kun oli kiimassa koko ajan. Sitä annetaan mitä toinen haluaa ja rakastaa. Vastaavasti minun ei ole koskaan tarvinnut olla pillun puutteessa ja saanut suikkarit loppuun asti kun olen halunnut jne... yms kaiken muun elämässä mikä itselle ollut tärkeää.

Vierailija
76/97 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 73: Tuo viesti 75 suomennettuna: Libidosi on laskenut vain ja ainoastaan siksi että sinulle on sattunut piilohomo- vässykkä mies. Jos olisi sattunut esim. tuon viestin kirjoittaja, maaginen pohjolan mahtisonni, pano- Pate, niin libidon laskua ei olisi ikinä tapahtunut.

Muutenkin ko. Pate tuntee sinun, ja kaikkien muittenkin naisten halukkuudet, fysiikan ja psyyken paremmin kuin te naiset itse, koska "kun minun vaimoni".

Vierailija
77/97 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmin puolinen rakkaus ja kunnioitus on tärkeintä. Lisäksi me olemme yhteensopivia seksissä. Olin löytänyt itsestäni sadistisen taipumuksen kiihottua piiskaamisesta. Kumppanini ymmärsi asian ja halusi opetella tyydyttämään tarpeeni. Hän on minulle tärkein ihminen, kunnioitan subiani yli kaiken.

Vierailija
78/97 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 73: Tuo viesti 75 suomennettuna: Libidosi on laskenut vain ja ainoastaan siksi että sinulle on sattunut piilohomo- vässykkä mies. Jos olisi sattunut esim. tuon viestin kirjoittaja, maaginen pohjolan mahtisonni, pano- Pate, niin libidon laskua ei olisi ikinä tapahtunut.

Muutenkin ko. Pate tuntee sinun, ja kaikkien muittenkin naisten halukkuudet, fysiikan ja psyyken paremmin kuin te naiset itse, koska "kun minun vaimoni".

Kiitoksia kehuista. En epäile ollenkaan ettenkö olisi pystynyt erityisherkkänä ja empaattisena tyydyttämään täysin jotain toistakin naista. Olen aina keskittynyt ja erikoistunut minua kiinnostaviin asioihin totaalisesti ja vähän överiksi. Kyky aistia asioita ja hyvä abstraktian taju jne.. Olen toiminut työyhteisöissä aina naispuolisten työkavereiden mentorina ja tukena ymmärtäen hyvin heidän sielunelämää. Rakastanut aina kaikkia naisia, mutta pystynyt keksittymään vain yhteen naiseen kerrallaan ja häneenkin totaalisesti. Enkä ole voinut jakaa itseäni muille naisille, koska he olisivat kuitenkin rakastuneet minuun. Onneksi iso egoni on suojannut ja muut naiset ovat ymmärtäneet, etteivät pääsisi vaimoni ja minun väliin. Ollut se valkoinen ritari vaimolleni.

Vierailija
79/97 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo monesti voi käydä; hiipuu himotus vaikka oma kiihottavien seksuaalisten eskalaatioidentulva vain lisää sitä oman libidoni, alkuperäistä himotusta, kun toisen libidossa alkaa se alamäki, ajattelisin näin.

Vierailija
80/97 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut se valkoinen ritari vaimolleni.

"Valkoritari" harvemmin käsitetään myönteiseksi luonnehdinnaksi näissä yhteyksissä... Ajattelin vain mainita.