Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupat suunnittelevat itsepalvelukassojen sulkemista

Vierailija
27.12.2023 |

Lian monet ottaa kassalta käteisalennuksen jättämällä osan tuotteista skannaamatta.

Oletko sinä tehnyt näin?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa koska ei pahemmin jonoja ja en varasta. Lasken vielä kuitista että varmasti kaikki on ok. Punnitus että jos 5 hedelmää niin kaikki eikä niin että 3 esim. 

Vierailija
102/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitukseen tietenkin oikea määrä hedelmiä mutta painaa vahingossa jonkun halvempikilohintaisen lapun siihen. Tämä on helppo selittää toisin kuin väärä paino. Jopa ne laitteet tekee "virhepainalluksia" ja minä teen vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa. Olin kassalla töissä joskus vuonna 2002 kun kaupan omistaja tuli kahvihuoneeseen ja alkoi saarnaamaan että hän on käynyt amerikassa ja siellä on tällaisia automaattikassoja ja kohtapa niitä on täälläkin, eikä meitä kassoja enää tarvita. Olin varmaan tämän näköinen 🙄 koska silloin jo varkaita jäi kiinni joka päivä. Kyllähän tuon nyt tiesi että noin se menee. Voi voi kauppias parkoja kun joutuvat edelleen palkkaamaan ihmisiä töihin.

Vierailija
104/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi positiivista:

+Myyjille lisää töitä

+Varkaudet vähentyvät. Varkaan saaliin maksavat rehelliset asiakkaat, katteisiinhan ne menevät..

Negatiivista:

-Kiireessä ei pääse pienten ostosten kanssa kaupasta nopeasti ulos, jos on normikassalla jonoa. 

Vierailija
105/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua harmittaisi, jos paikallinen S-marketti laittaisi ip-kassat kiinni. Haen sieltä vain muuramia tuotteita, joira ei Lidlistä saa, enkä viitsisi parin ostoksen takua jonottaa varttia, kun se ainut ihmiskassa on joku likemmäs 8-kymppinen mummeli, joka pyörittelee joka tavaran neljään kertaan ympäri käsissään ennen kuin saa sen piipattua. Ja hyyyvin hiiitaaasti tietenkin. 

Meininki oli sama ennen kuin ip-kassat tulivat. Edes pahimpaan joulun ruuhka-aikaan ei ollut enempää kuin kaksi kassaa auki ja jonot tietysti maitokaapeille saakka, eli ei tuolla ainakaan ole ip-kassat vähentäneet henkilöstöä. Asioinnin sujuvuutta ovat sen sihaan lisänneet huomattavasti.

Olen itse niin umpirehellinen, etten ikinä jätäisi tuotteita piippaamatta ja ottaisi kyllä aivoon, jos joidenkin varastelevien ketkujen takia tuokin vähäinen arkea helpottava asia poistuisi.

Vierailija
106/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palvelu on ilomme. Teitä palvelee itseppalvelu"  - Näin mainostettiin eräässä myymälässä.

xc

Vierailija
107/107 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kaupoilla on tilastotietoa paljonko varastetaan itsepalvelukassan kautta verrattuna tavalliseen kassaan.