Kaupat suunnittelevat itsepalvelukassojen sulkemista
Lian monet ottaa kassalta käteisalennuksen jättämällä osan tuotteista skannaamatta.
Oletko sinä tehnyt näin?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä suljeta.
Näköjään osa ihmisen luulee vieläkin että menneisyyteen voi palata. Kaikki eivät taida uskoa sitäkään, että pian ns tavalliset kassat poistuvat kokonaan.
Kyllä menneisyyteen voi palata siinä mielessä, että epäonnistuneista uudistuksista ei tarvitse eikä kannata pitää kynsin hampain kiinni. Projektijohtamisopissa aiempaan tilaan palaamista kutsutaan nimellä "rollback".
Ja näihin siirtymistä vielä tuetaan verovaroin investointitukien muodossa. Äly hoi älä jätä.
Kansainvälinen ilmiö. Eipä yllätä että epärehellisiä runkkuja löytyy kaikkialta.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Kusipäisten varkaiden takia kaikki kärsii.
Sitä olen aina sanonut. Vaikka suurin osa suomalaisista ei ole demareita, niin siitä huolimatta kaikki joutuu niiden takia kärsimään.
Muistatteko kun joskus (ysärillä?) kaupoissa oli niitä julisteita, missä uhattiin rangaistuksella näpistelijöitä? Siinä saattoi olla esimerkiksi miehen naama, josta silmät peitetty ja teksissä luki jotain tyyliin: "tämä mies varasti suklaapatukan ja joutui maksamaan 50 tonnia sakkoja".
Niissä vaihteli se teksti, mutta aina uhattiin kovilla rangaistuksilla mitkä tuskin oli edes totta. Tai ehkä silloin vielä oli?
En itse varastele kaupoista, mutta kannatan kyllä itsepalvelukassoilta varastamista, koska se lienee ainoa asia millä nuo itsepalvelukassat saadaan suljettua.
Sen jälkeen kun nuo tuli, on ollut hirveät jonot kaupoissa. Kaikki jonottaa siihen ihmiskassalle ja niitä on vain yksi auki.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Kusipäisten varkaiden takia kaikki kärsii.
Jep. Kaupat pitäisi siirtää kaikki valtion omistukseen ja kauppiaat laittaa loppuelämäkseen kassalle istumaan nälkäpalkalla.
Ei olla varastettu ja huijattu. Ymmärrän kyllä jos kassat poistuu kun ei ihmiset osaa käyttäytyä.
taas saadaan maksaa yks typerä idea ruaan hinnassa. se kärryjen pantti ketjukin oli niin pirun hyödyllinen
S-marketin hedelmävaa'assa oli omppujen hinta 12,95 kun piti olla 2,95€/kg. Yrittivät pölliä minulta 20€. Oliskohan pitänyt soittaa poliisit? Jos minä yrittäisin pölliä 20€ tavaran niin varmasti soittaisivat.
Vierailija kirjoitti:
En itse varastele kaupoista, mutta kannatan kyllä itsepalvelukassoilta varastamista, koska se lienee ainoa asia millä nuo itsepalvelukassat saadaan suljettua.
aamen, veli
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun nuo tuli, on ollut hirveät jonot kaupoissa. Kaikki jonottaa siihen ihmiskassalle ja niitä on vain yksi auki.
Tossa meidän kaupassa on sama juttu. Sitten siellä on jotain jauhelihapaketteja karkkihyllyssä kun ihmiset kyllästyvät odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole kertaakaan käyttänyt itsepalvelukassaa. Enkä käytä, niin kauan kuin kaupassa on yksikin kassahenkilö työssä kassalla. Menen kauppaan palveltavaksi, enkä skannaamaan itse ostamiani tavaroita. Lisäksi haluan tehdä parhaani sen eteen, että kaupat palkkaisivat kassoja töihin.
Menet kauppaan palveltavaksi, mutta ainoa mitä siellä teet on itsepalvelua. Keräät ja punnitset itse tuotteet, teet kaiken itse ja kahteen kertaan sen takia että olet liian laiska hoitaaksesi sitä kaikkein lyhyintä ja nopeinta toimenpidettä itse. Nouseeko sinulla hissi ihan vintille asti?
Suunnitelee ja suunnittelee.
Kauppias on niinkuin muutkin kapitalistit: ahneus ja pelko vuorottelevat sen päässä. Haluaisi maksaa vähemmän palkkaa ja haluaisi pyytää enemmän hintaa, mutta pelkää että joku vie jotain.
Kauppias niin haluaisi antaa kenkää lopuillekin henkilökunnalleen ja luottaa kaikki automaatioon, mutta kun ei uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähikauppa laittoi ip-kassat kiinni tietyksi ajaksi päivää. No äänestän lompakollani ja teen ostokset muualla.
Joo, itse tein oman lähikauppani kanssa ihan saman, menen muualle. Vatipäinen kauppa laittoi kiinni kassat osaksi päivää ja niinä aikoina on kassalla hirveä jono ja en todellakaan ala jonottamaan kaupassa samalla, kun ne lyö itsepalvelukassat kiinni. Kun tuon tilanteen huomasin kaupassa, dumppasin ostokseni siihen paikkaan ja kävelin ulos kaupasta. Teen saman seuraavassakin kaupassa, jos itsepalvelukaussat kiinni ja karmea jono. Ei ole minun ongelmani se ja eivät selvästi kaipaa minun asiakkuuttani.
Kaupassa on vain yksi kassa ja 100m jono.